Aktiivisuusranneke?

Aktiivisuusranneke ja sinä

• On Polar Loop tai muu vastaava

Äänet: 5 15,6%
  • Ei ole vielä, mutta ehkä vielä

Äänet: 5 15,6%
  • Ei ole, eikä tule

Äänet: 21 65,6%
  • Jääköön kertomatta

Äänet: 1 3,1%

• Äänestäjiä yhteensä
    32
  • Äänestys suljettu. .

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Hieno keskustelusäie! Hieno!
Minulla ON aktiivisuusranneke!!!
Työjoulupukki toimitti minulle sellaisen, mustan, juuri ennen joulua, työpöydälleni. Työpöytäni ei ole musta.

Kertyneistä kokemuksista voisin luetella tässä sen verran innokkaimmille, että purin laitteiston pakkauksestaan, totesin sen mustaksi, painoin virtanappulasta päälle - yritin vaikuttaa kellon näytön tapahtumiin, kuten muuttaa kellon ajan oikeaksi onnistumatta siinä (pitäisi ymmärtääkseni omistaa Android-puhelin tjsp).
Sammutin laitteen 3 minuutin yrittämisen jälkeen - ja laitoin sen silloin johonkin laatikkoon kodissamme, en kyllä enää yhtään muista mihin.
Onhan se melkoinen laite, tai no, ainakin musta.

Arvosteluni:

Negatiivista:
- Käyttäminen liian vaikeaa, ellei peräti mahdotonta, jos ei omista Android-puhelinta?

Positiivista
- Laite on ollut täysin huomaamaton!

EDIT: Se taitaa olla tämä. Ainakin ehkä.
Hieno video, kannattaa katsoa vähintään 7 kertaa.

Tuo ei ole Polar Loop. Ihmettelinkin jo avuttomuuttasi laitteen käyttöönotossa.
Noita erimerkkisiä rannekkeita vertailtiin jossain (Kuningaskuluttaja?) ja siellä Polar todettiin helppokäyttöisimmäksi ja muutenkin asiallisimmaksi.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Ei ole, enkä keksi mitään syytä miksi tulisikaan. Valitsin Ei ole, eikä tule -vaihtiksen, vaikka se vaikuttaakin aika jyrkältä. Ei mulla niin jyrkkää mielipidettä asian suhteen ole, mutta kun en käytä itsessäni minkäänlaisia killuttimia muutenkaan, niin vaikea kuvitella että käyttäisin tuollaistakaan.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Ei ole, enkä keksi mitään syytä miksi tulisikaan. Valitsin Ei ole, eikä tule -vaihtiksen, vaikka se vaikuttaakin aika jyrkältä. Ei mulla niin jyrkkää mielipidettä asian suhteen ole, mutta kun en käytä itsessäni minkäänlaisia killuttimia muutenkaan, niin vaikea kuvitella että käyttäisin tuollaistakaan.
Laitoin tarkoituksella jyrkän sanamuodon, kun olen huomannut asiantuntevien forumistien pystyvän arvioimaan laitteita yms. käyttökelvottomiksi näkemättä ja kokeilematta niitä. Tuo vaihtoehto mahdollistaa sopivan arvioinnin. :wink: Pointtisi ymmärsin. :ahem:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Laitoin tarkoituksella jyrkän sanamuodon, kun olen huomannut asiantuntevien forumistien pystyvän arvioimaan laitteita yms. käyttökelvottomiksi näkemättä ja kokeilematta niitä. Tuo vaihtoehto mahdollistaa sopivan arvioinnin. :wink: Pointtisi ymmärsin. :ahem:
Uusi Williamskin näyttää hitaalta.:ahem:

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Mitä noita kovempia seuralaisia tuossa kuuntelin viikonloppuna, niin Polarin http://www.polar.com/fi/tuotteet/paranna_suorituskykyasi/juoksu_multisport/V800 kello taitaa olla kalibroitu aika pienille aktivisuustasolle. On kuulema jo ti-ke aikoihin näytöllä ilmoitusta, että pitäis huilata viikonlopulle asti.

Muuten kovinkin tyytyväinen oli kelliin/rannetietokone/tms. laite.

Polar Flow -verkkopalvelu
Mahdollistaa harjoittelun suunnittelun ja perusteellisen analysoinnin

Mittaa harjoitusten lisäksi 24/7-aktiivisuuden

Auttaa ymmärtämään harjoituskuormitusta ja todellista palautumistarvetta

Integroitu GPS mittaa nopeuden, kuljetun matkan ja reitin

Täysin muokattavissa olevat lajiprofiilit auttavat saamaan kaiken irti harjoittelusta

Tukee monilajiharjoittelua ja vaihtoaikoja

Polar Flow -mobiilisovellus
Synkronoi automaattisesti ja näyttää harjoittelutiedot välittömästi

Mittaa sykkeen myös vedessä

Mahdollistaa harjoittelun suunnittelun ja analysoinnin maksuttomia Polar Flow -sovelluksia ja -palveluita hyödyntäen

Yhteensopiva Polarin Bluetooth® Smart -juoksu- ja pyöräilysensoreiden kanssa

Vedenkestävä 30 metriin saakka

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Tuo ei ole Polar Loop. Ihmettelinkin jo avuttomuuttasi laitteen käyttöönotossa.
Noita erimerkkisiä rannekkeita vertailtiin jossain (Kuningaskuluttaja?) ja siellä Polar todettiin helppokäyttöisimmäksi ja muutenkin asiallisimmaksi.
Ei ole ei, ja sen tosiaan huomaa. Joku Kiinan halppisviritelmä lie kyseessä.
Ymmärsin ohjeista, että pitäisi omistaa Android-kännykkä, jolla asetuksia voisi sitten muuttaa ja tarkkailla laitteiston tallentamaa tietoa.

Todella vastenmielinen laite on se, jota ei osaa ottaa käyttöön edes käyttöohjevihkon avulla. Meni mappiin öö.

Hartsa76

Well-known member
Ei ole eikä tule, koska itseni tuntien se jäisi muutaman päivän käytön jälkeen pölyttymään jonkin laatikon pohjalle ja jos se jostakin syystä alkaisi vittuilla minulle se saisi maistaa vasaraa.

WebSlave

Trackman
Ei ole, eikä tule. Varmaan hyvä niille, jotka "harjoittelee", minä harrastan vain hyötyliikuntaa ja tiedän jo käveleväni sen yli 10000 askelta päivässä. Ei minun tarvitse sitä varten erikseen harrastaa liikkumista.

Estate

Well-known member
En ole itse kokeillut. Pari työkaveria hommasi viime vuoden puolella jotkut Fitbitit ja kokivat tuollaisen kannustavan hyvin juuri arkiliikkumaan. Tulee herkemmin valittua hissin sijaan portaat, kun päivän tavoitteesta uupuu askelia jne. Leikkimielisesti myös kisailivat keskenään, jostain softasta ilmeisesti voi jakaa tietoja kaverille. Tosissaan urheilemiseen eivät niin suositelleet.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Mulla ollut noin 4kk käytössä Polar Loop.
Kyllä mä itse tykkään, juurikin tuo ominaisuus että näkee paljonko puuttuu.
Olisi nimittäin aika monelle konttorityötä tekevälle hyvä herätys nähdä kuinka alas päivittäinen liikuntaa jää ellei iltasella harrasta jotain.
Varsinkin jos töihin kulkee autolla.

Mutta alkoi kyllä tuo Microsoft Band kiinnostamaan koska *Nokia Lumia*.
(Ai se on 290€.. no ehkei kuitenkaan. :D)

Viimeksi muokattu:

Tolerantti

Well-known member
Vastasin: "Näkemättä paskaa." (Ei ole eikä tule). Syyt hankkimattomuuteen: liikun ilmankin, tarvittaessa (jos viitsii), käytän sykemittaria. Lisäsyitä: en tykkää rannekelloista yms. haitakkeista, jotka takertuvat hihaan, estävät takin hiansuun pääsyn rannetta lämmittämään jne. Ja olen muutenkin konservatiivi sekä ahdasmielinen ja kaikkea uutta vastustava.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Muistakaa päivittää someen niitä suoritteitanne. Saadaan myytyä lisää härpäkkeitä lampaille ja stressitasot ylös!

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Jos olisi passiivisuusranneke, ostaisin heti. Molempiin ranteisiin. Ranneke muistuttaisi nousemaan sohvalta jääkaapille hakemaan bisse.
Toihan on ihan selkeetä aktiivisiuutta. Passiiviranneke vois kehua tunnin välein jos on ollu tyystin lepotilassa.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Unen laatua se vois tarkkailla myös että herättäis pahimmasta liskodiskosta.