Aktiivisuusranneke?

Aktiivisuusranneke ja sinä

• On Polar Loop tai muu vastaava

Äänet: 5 15,6%
  • Ei ole vielä, mutta ehkä vielä

Äänet: 5 15,6%
  • Ei ole, eikä tule

Äänet: 21 65,6%
  • Jääköön kertomatta

Äänet: 1 3,1%

• Äänestäjiä yhteensä
    32
  • Äänestys suljettu. .

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Onkos tämä se ranneke, joka mittaa sitä ranteen aktiivisuutta?

*fap fap fap*

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
En tiedä mitä vastaan polliin, koska minulla on sellainen urheilutietokone (Garmin Forerunner 920xt), joka sisältää myös aktiivisuusrannekkeen ominaisuuksia.

En ole tosin hirveästi käyttänyt aktiivisuustoimintoja. Suurin osa päivistä menee laitteen skaalalla reippaasti yli (200-500%), mutta laite näyttää silti 100%, niinkuin varmaan pitääkin, koska käytännössä 100% on maksimi. Laitteen näyttämät aktiivisuusdatat eivät kuitenkaan merkitse elämässäni yhtään mitään. Tärkeämpiä minulle on sitten itse treeniominaisuudet.
En tiedä millaisia aktiivisuusrannekkeet ovat, mutta tuntuu äkkiseltään täysin turhanpäiväiseltä keksinnöltä.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Olisi nimittäin aika monelle konttorityötä tekevälle hyvä herätys nähdä kuinka alas päivittäinen liikuntaa jää ellei iltasella harrasta jotain.
Varsinkin jos töihin kulkee autolla.
Itse olen päinvastoin yllättynyt miten paljon tulee liikuttua niinäkin päivinä, jolloin en treenaa ollenkaan. Vaikka menen työmatkan bussilla, niin laitteen mukaan askeleita tulee vähintään 3km verran, yleensä 4-5. Treenaamattomana päivänä aktiivisuuteni on usein >80% tämän mittarin näyttämän skaalan mukaan (en siis hiffaa mistä se sen skaalan pieraisee, kun sekin vaihtelee päivittäin).

Treenipäivinä sitten tosiaan liikun 10 - 200km, lajista riippuen..

Ria

Jäässä
Olen aikonut jatkossakin luottaa tohon karvaseen personal traineriin aktiivisuuden ylläpidossa.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Osui silmiin tällainen koiramainen juttu

Aktiivisuustassuke

Noh, oikeasti FitBark-aktiivisuusmonitori asennetaan kaulapantaan tai valjaisiin. Laite on niin pieni, että se sopii kaikenkokoisille koirille. Älypuhelinsovelluksen avulla voi tarkastella tietoja koiran touhukkuudesta ja levosta.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Onkohan mitään hyviä aktiivisuushärpäkkeitä Android-luureille? 54km tullut tuon mukaan, vaikkei postilaatikkoa kauempana käynyt.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Sain isäinpäivälahjaksi (Keski-Euroopassa siis juhlitaan tänään isäinpäivää) Polar Loopin.

Estate

Well-known member
En ole itse kokeillut. Pari työkaveria hommasi viime vuoden puolella jotkut Fitbitit ja kokivat tuollaisen kannustavan hyvin juuri arkiliikkumaan. Tulee herkemmin valittua hissin sijaan portaat, kun päivän tavoitteesta uupuu askelia jne. Leikkimielisesti myös kisailivat keskenään, jostain softasta ilmeisesti voi jakaa tietoja kaverille. Tosissaan urheilemiseen eivät niin suositelleet.
Ostin sitten itsekin pari kuukautta sitten Fitbit Flexin. Vähemmän yllättäen suosittelen katsomaan tori.fistä tms., jos aktiivisuusranneketta on vailla. Siellä niitä näyttää olevan.
Pelkkä askelmäärän mittaaminen ja päivittäisen suosituksen täyttyminen eivät yksistään innostaisi minua kyllä aivan hirveästi liikkumaan. Fitbitin toiminto, jolla voi haastaa kaverit askelkisaan (päivä, työviikko tai viikonloppu) on se, josta olen saanut iloa ja motivaatiota kävellä. Hyvällä asenteella varustetuista kavereista lienee myös apua. :p
En kyllä koe stressaantuneeni tuosta askelten seuraamisesta tai kisaamisesta.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Mä stresssaan karmeesti kisaamisesta ja treenaamisesta.:eek!:

Ei vaan, kuten pojillekin aina toitotin kun niitä valmensin, niin treenatkaa itseänne varten, ette mulle tai muille. Pieni kisa siihen päälle antaa vain buustia.

PS. saattaa Torilla esim. olla paljon niitä, jotka ovat työnantajaltaan tuollaisen saanneet, eivätkä tarvitse?

markoj

Custom User
Torilla tavataan! Siihenkö sössösakin koululeikkaukset on johtamassa?

Estate

Well-known member
Ostin sitten itsekin pari kuukautta sitten Fitbit Flexin. Vähemmän yllättäen suosittelen katsomaan tori.fistä tms., jos aktiivisuusranneketta on vailla. Siellä niitä näyttää olevan.
Pelkkä askelmäärän mittaaminen ja päivittäisen suosituksen täyttyminen eivät yksistään innostaisi minua kyllä aivan hirveästi liikkumaan. Fitbitin toiminto, jolla voi haastaa kaverit askelkisaan (päivä, työviikko tai viikonloppu) on se, josta olen saanut iloa ja motivaatiota kävellä. Hyvällä asenteella varustetuista kavereista lienee myös apua. :p
En kyllä koe stressaantuneeni tuosta askelten seuraamisesta tai kisaamisesta.
Flex vaihtui Charge HR:än.