jupla sanoi:
Uskomattoman hyvin oli neuvottelut pidetty salassa kun mitään vihjausta ei ollut näkynyt.
Siirto oli yllätys senkin takia, että olisi luullut Alonson ja Briatoren fiksuina miehinä katsovan ensin mikä tiimi porskuttaa sääntömuutosten jälkeen kärjessä. McLaren ei välttämättä pistekärkenä keiku, myös Renaultin alamäkeä uumoillaan (2005 -raaseria kehiteltiin loppuun saakka 2006 kustannuksella eikä budjettikaan ole suurimpia). Ainakin japanilaismerkkien ja ehkä myös Ferrarin nousua odotellaan, jälkimmäinen sai rengassääntöjen muutoksista apua.
Kimi tekee aivan oikein kun katsoo pitkälle ensi kauteen ennen tallipäätöstään (jollei se ole jo tehty). Kimiähän ei kiinnosta kuka on tallikaveri, mutta Alonso ei välttämättä Kimin kumppaniksi halua.
Niin, tuntuu, että kuviot on jo mietitty etukäteen pitemmäksi aikaa.
Eli Schumi on ehkä lähdössä ensi kauden jälkeen Ferrarilta (lopettamassa). Eikä tätä uutista varmisteta ihan heti, vaan vasta ensi kauden puolivälin jälkeen - jos näin on.
Schumin lopettaminen avaa pyörän liikkeelle. Ehkä tästä on tietoa jo sisäpiireissä. Huhut Kimistä ja Ferrarista ovat sen verran sitkeitä, että niissä saattaa olla perää.
Briatoren asema on todella erikoinen Renaultilla nykyisin. Joku jo uumoili häntä Ronin paikalle! No, Briatore on osoittautunut liikemieheksi, joten ei siinä mitään ihmeellistä -jospa teki vain Alonsolla rahaa, mutta erikoinen juttu, jos jatkaa edelleen Alonson managerina erillään Lareenista ja Mersusta Renaultin tallipäällikkönä! Kunnianhimoisena miehenä Briatore tuskin tyytyy mihinkään apumiehen rooliin. Aika näyttää mitä suunnitelmia hänellä on ja mitä suunnitelmia Renaultilla on. Ihmettelen, jos tuplamaailmanmestaritalli luovuttaisi tulevaisuuden F1-suunnitelmissaan. Mestaruushuumassa on näköjään jäänyt auton suunnittelu ensi kautta varten hieman myöhäiseksi, mutta tuskin sitä voi pitää merkkinä luovuttamisesta.
Testaukset ovat sujuneet muuten hyvin, vaikkakin vielä V10 koneella. Sääli, että Montagny näyttää jäävän ilman tallipaikkaa-testeissä hän on ollut selkeästi hyvä.
Alonson meno Mc Larenille on toisaalta hieno juttu. Juuri tällaiset käänteet pitävät F1-maailman otsikoissa ja isot pomot tykkäävät!
Nyt näyttää siltä, että Mc Larenilla taitaa olla henkilökuntaongelmaa kuljettajia lukuunotamatta. Ei taida olla parhaassa iskussa Mäkki ensi kaudella. Katsokaapas Ferrarin testiaikoja. Kun vielä BS tulee
rengastoimittajaksi -07, uskon Ferrarin uuden nousukauden alkavan ensi kaudesta ja jatykuvan muutaman vuoden. Ferrari ottaa edelleen selkeän ykköskuljettajan Schumin tilalle ja vain paras kelpaa (Kimi?)