Mehe Rienarsuo
Lupaavin tulokas
Tarkoittaako tyres pakoputkea?Mai tyres vas sliperi änd karlos vas rait pihaind mii.
Tarkoittaako tyres pakoputkea?Mai tyres vas sliperi änd karlos vas rait pihaind mii.
Siippa piti äsken esitelmän 60 intialaiselle. Oli hiukan vaikeuksia ymmärtää heidän kysymyksiään, vaikka tuli katsottua Studio Julma Huvin opetusvideot.Intianenglanti on aina ollut lähellä sydäntäni.
Puhelimitse joskus taannoin yritin asioida Microsoftin intialaisen tuen kanssa. 80% meni ohi mitä se molotti sieltä. Puhuis saatana hitaampaa.Siippa piti äsken esitelmän 60 intialaiselle. Oli hiukan vaikeuksia ymmärtää heidän kysymyksiään, vaikka tuli katsottua Studio Julma Huvin opetusvideot.
Ja ottais vaikka finrexiniä niin saisi sen nuhan menemään ohi.Puhelimitse joskus taannoin yritin asioida Microsoftin intialaisen tuen kanssa. 80% meni ohi mitä se molotti sieltä. Puhuis saatana hitaampaa.
Tämä. Kaikki asiat ja tukipyynnöt käydään tietyn prosessin mukaan läpi virtakaapeleista lähtien ja jäädään jumiin yksinkertaisiin asioihin. Muistaakseni tuo kyseinen koodausjuttuihin liittyvä taski oli auki ainakin kuukauden. Joskin kommunikaatio-ongelmista johtuen, se ratkaisu olisi ollut käsillä jo hieman aikaisemmin.Työpaikkani it-tuki on kans nykyään Intiassa. Kuulemma erittäin vaikeaa asioida niitten kanssa tai päästä edes juttusille kenenkään tiedonjyväin haltijan kanssa, eikä mikään edisty. Puheen ymmärtämättömyys ongelmista pienimpiä, kertovat konttorijormattaret.
Aaaaahhh... Prosessit. Me like!Tämä. Kaikki asiat ja tukipyynnöt käydään tietyn prosessin mukaan läpi virtakaapeleista lähtien ja jäädään jumiin yksinkertaisiin asioihin. Muistaakseni tuo kyseinen koodausjuttuihin liittyvä taski oli auki ainakin kuukauden. Joskin kommunikaatio-ongelmista johtuen, se ratkaisu olisi ollut käsillä jo hieman aikaisemmin.
Varmastikin näin. Kirjoituksessa mulla varmaankin enemmän amerikkalaisuuksia, kun taas aksentissa kouluenglannin brittiläisyys näkyy vaikkakin either tulee nykyään äännettyä iithö.Todellisuudessa pitää olla todella erinoimainen englanti, että pystyy erottelemaan mitä "englantia" puhuu. Taitaa useimmat meistä puhua englantia, jossa on rallia-brittiä-jenkkiä sopivasti sekaisin.
Yksi ongelma on myös se, että kun esim. Tampereella siirrettiin hommia Intiaan, sitä ryhtyi siten tekemään parhaimmillaan kolme eri tyyppiä. Ensiksi nämä kaverit perehdytetään ja kun tämä oli tehty, osa näistä tai kaikki vaihtoivat toisiin tehtäviin ja sama ruljans' oli taas edessä. Kävi pian ilmi että Intiassa vaihtuvuus tehtävissä on suuri, ja se estää eri prosesseissa sen stabiilisuuden, joka syntyy kun ihmiset alkavat tuntea toisiaan ja tunnetaan sitä, kuinka koneisto toimii ja kuinka toimitaan siinä jouhevasti mukana.Työpaikkani it-tuki on kans nykyään Intiassa. Kuulemma erittäin vaikeaa asioida niitten kanssa tai päästä edes juttusille kenenkään tiedonjyväin haltijan kanssa, eikä mikään edisty. Puheen ymmärtämättömyys ongelmista pienimpiä, kertovat konttorijormattaret.
Se on MAMBA!päivät pitkät vain kuuntelee Mumbain versioita.
Näin oon kans ymmärtänyt, että noissa kehittyvissä maissa joissa työpaikkoja koulutetuille on runsaasti ja palkat nousussa, työntekijät vaihtaa herkästi työnantajaa, jos hiukankin aidan takana vihertää. Joskushan Suomessakin jotkut ihaili "Tanskan mallia" ja oikein kehuttiin kuinka lyhyen aikaa siellä keskimäärin ollaan saman työnantajan palveluksessa. Mä en koskaan ymmärtänyt mitä hienoa niin vilkkaassa työvoiman liikkuuvudessa on ja eipä sitä systeemiä enää olekaan viime vuosina mainostettu.Kävi pian ilmi että Intiassa vaihtuvuus tehtävissä on suuri, ja se estää eri prosesseissa sen stabiilisuuden, joka syntyy kun ihmiset alkavat tuntea toisiaan ja tunnetaan sitä, kuinka koneisto toimii ja kuinka toimitaan siinä jouhevasti mukana.
Tuollaisiin turvallisuussäätöihin menee varmaan hitosti isojen firmojen työaikaa. Yhdellä on valtuudet yhteen hommaan, jollain toisella toiseen ja niitten pitää molempien hyväksyä, että prosessi etenee tms. Tarvitaan yksi tyyppi tilaamaan tavara, toinen ottamaan se vastaan ja kolmas kirjaamaan se varastoon. Meilläkin etenkin lomakaudella tyypit ramppaa tietokoneelta toiselle, että voivat lomalla olevan työkaverin tunnuksilla hyväksyä. Huijausmahdollisuuksien minimoimisella aiheutetaan kovasti lisätyötä ja silti käytännössä huijaaminen on mahdollista.Ei onnistunut, kun pyyntö sammutuksen pitää tulla asiakkaan IT- päälliköltä. Joka oli itse tilannut huollon.
Vähän kuin Puolipöhkön autojen ja kämppien kohtalo :thumbup:vaihtaa herkästi työnantajaa, jos hiukankin aidan takana vihertää..
Välttämättä ei aina vaihdeta toiseen firmaan, kyllä sitä firman sisäistäkin kiertoa työtä hankaloittavasti tapahtuu ihan tarpeeksi...Näin oon kans ymmärtänyt, että noissa kehittyvissä maissa joissa työpaikkoja koulutetuille on runsaasti ja palkat nousussa, työntekijät vaihtaa herkästi työnantajaa, jos hiukankin aidan takana vihertää. Joskushan Suomessakin jotkut ihaili "Tanskan mallia" ja oikein kehuttiin kuinka lyhyen aikaa siellä keskimäärin ollaan saman työnantajan palveluksessa. Mä en koskaan ymmärtänyt mitä hienoa niin vilkkaassa työvoiman liikkuuvudessa on ja eipä sitä systeemiä enää olekaan viime vuosina mainostettu.