ARCA / NASCAR 2014

accupora

Member
Liittynyt
10.11.2014
Viestit
5
Tervehdys.

Avausposti F1-forumille, käsitellen Nascaria! :)

Tuo finaali on kyllä jännä, pudotuspeli ajatuksena moottoriurheilussa on hieno. Kisoihin lisää mielenkiintoa ja kauden loppu ei latistu, kuten F1:ssä tänä vuonna, tai useimpina vuosina 2000-luvulla. Mestaruudet on mielestäni ratkottu jo aikaa sitten, aivan yhdetekevää kumpi sen henkilökohtaisen tittelin vie.

Nyt sitten tämä viimeinen kisa, mies joka on korkeimmalla sijoituksella vie tittelin. Mutta eikö olisi sponsorien ja kuskien kannalta parempi jos finalistit ajaisivat keskenään? Esim. 12kuskin 300 kierroksen finaalikisa joka etenisi näin.

Startissa 12 kuljettajaa
200 lap to go = pudotetaan 4, jäljellä 8 kuljettajaa
100 lap to go = pudotetaan 4, jäljellä 4 kuljettajaa
Voittaja korjaa potin.

Spekulaatiota mutta jäisipä se mahdollisuus pois että viimeisen kisan ekassa mutkassa 3/4 finalistia ja viimeinen jäljellä oleva ajelee maaliin varoen jääden +3laps ja kuittaa mestaruuden... Tai sitten koston henki elää ja kisasta jo aiemmin pudonnut "pudottaa" mestaruudesta kamppailevan kuskin tavalla tai toisella..:cool:
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8561
Sijainti
Helsinki
Nascarissa ajatellaan paljon Tv-yleisöä paikan päälle tulevien lisäksi ja siksi juuri markkinontisyistä pudotuspelit ovat toimiva systeemi mestarin ratkaisemiseksi. Tätä on eurooppalaisten hankala ymmärtää :confused:
 
Viimeksi muokattu:

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Nascarissa ajatellaan paljon Tv-yleisöä paikan päälle tulevien lisäksi ja siksi juuri markkinontisyistä pudotuspelit ovat toimiva systeemin mestarin ratkaisemiseksi. Tätä on eurooppalaisten hankala ymmärtää :confused:
Tässä on vain se ongelma, että pudotuspeleillä viedään merkitystä kokonaiselta kaudelta. Vähän samaa tulee mieleen, kuin Liigan pudotuspelien laajentamista ehdottaessa. Loppukaudesta tulee jännittävämpi, mutta samalla runkosarjaa ei tarvitse juuri katsella muuten kuin rakkaudesta lajiin. Ja lätkässä sentään runkosarja määrää kaavion, Chasessa pisteet resetöidään.

Chase on minusta ihan mielenkiintoinen tapa ratkaista mestaruus ja pudottaa kuskeja mestaruustaistosta. Mutta minusta se toimisi ilman noita resetöintejäkin. Runkosarjan top 4:llä olisi melkoinen vapaalippu top 8:aan, mutta ihan ansaittu sellainen. Jokaisella pudotuskierroksella kun ottaa voiton, niin vaikka 16. sijalta Chaseen lähtenyt pääsee ajamaan mestaruudesta päätöskisassa. Ja mestaruuden voisi päätöskisassa antaa pisteillä, jos kukaan kärkinelikosta ei voita kisaa. (Titteli voitottomalle Newmanille olisi aika koomista.) Joku puristi voi tietenkin sanoa, että mestaruus pitää ratkaista koko kauden pisteillä, mutta voitot jokaiseen pudotuskierrokseen ja päätöskisaan olisi jo aikamoinen clutch-suoritus, jonka sietää jo palkita mestaruudella vaikka runkosarja olisi ollut heikompi.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8561
Sijainti
Helsinki
Tässä on vain se ongelma, että pudotuspeleillä viedään merkitystä kokonaiselta kaudelta. Vähän samaa tulee mieleen, kuin Liigan pudotuspelien laajentamista ehdottaessa. Loppukaudesta tulee jännittävämpi, mutta samalla runkosarjaa ei tarvitse juuri katsella muuten kuin rakkaudesta lajiin. Ja lätkässä sentään runkosarja määrää kaavion, Chasessa pisteet resetöidään.

Chase on minusta ihan mielenkiintoinen tapa ratkaista mestaruus ja pudottaa kuskeja mestaruustaistosta. Mutta minusta se toimisi ilman noita resetöintejäkin. Runkosarjan top 4:llä olisi melkoinen vapaalippu top 8:aan, mutta ihan ansaittu sellainen. Jokaisella pudotuskierroksella kun ottaa voiton, niin vaikka 16. sijalta Chaseen lähtenyt pääsee ajamaan mestaruudesta päätöskisassa. Ja mestaruuden voisi päätöskisassa antaa pisteillä, jos kukaan kärkinelikosta ei voita kisaa. (Titteli voitottomalle Newmanille olisi aika koomista.) Joku puristi voi tietenkin sanoa, että mestaruus pitää ratkaista koko kauden pisteillä, mutta voitot jokaiseen pudotuskierrokseen ja päätöskisaan olisi jo aikamoinen clutch-suoritus, jonka sietää jo palkita mestaruudella vaikka runkosarja olisi ollut heikompi.
Olen samaa mieltä kanssasi Chasen keinotekoisesta tavasta ratkaista mestaruus, mutta fanien ja tv-rahojen vuoksi pistesysteemiä muutettiin kymmenen vuotta sitten. Vuonna 2003 Matt Kenseth voitti mestaruuden, vaikka ajoi vain kerran ykkösenä ruutulipulle. Mestarin pitäisi ajaa loistavasti läpi kauden, ei vain voittaa yhtä kilpailua pokaalin saadakseen. :thumbfh:
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9189
Aikalailla K.Augustin linjoilla olen. Loin oman Chase-systeemin vähän tuolta pohjalta ja finaaliin pääsivät Logano, Harvick, Gordon ja Dale Jr. Logano näistä sarjan kärjessä.

Pääasiassa toimisi niin, että piste-erot puolitetaan jokaisessa eliminaatiokohdassa. Jos joku sattui johtamaan ennen Chasen alkua sarjaa 50 pisteen erolla, niin aloittaisi Chasen 25 pisteen johdossa jne.
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Olipa kisa loppuunmyydylle Phoenixille, joka oli kolmannen kierroksen finaalikisa ja ratkaisi tosiaan mestaruudesta kisaavat neljä kuljettajaa. Neljälle tuli ikävä päätös myös mestaruuskamppailun osalta ja ainoaksi jäi vain kauden päättäminen Homestead-Miamissa sopivaan nuottiin. Itselleni kisasta muodostui tietysti parhain ja finaalia ajatellen ovat toiveet todella korkealla!!

---------Neljä pudonnutta ennen mestaruuden ratkaisevaa kauden finaalia-----------

Brad Keselowski
Jeff Gordon
Matt Kenseth
Carl Edwards

Niin siinä kävi, että sekä Brad Keselowksi ja Jeff Gordon jäivät mestaruustaistelun ulkopuolelle. Pistekisailuksi mennyt kolmas kierros jahdissa (kaksi jahdista jo tippunutta voitti kierroksen kaksi ensimmäistä kisaa) meni niin tiukaksi pisteiden osalta (vaikkakin mahdollisuuksia oli tästä porukasta myös edetä, jos ongelmia olisi jahtaajilla ollut Phoenixin auringon alla) koska kaikki chasessa olijat tulivat top-15:sta maaliin viime sunnuntaina. Tällöin voitto oli ainoa mahdollisuus todella edetä grande finaaleen ja koska sitä ei tullut niin jahti päättyi BK:lta ja JG:ltä. Brad Keselowskille akilleen kantapääksi aiheutui kolmannen kierroksen avauskisa Martinsvillessä, jossa hajonnut vaihdelaatikko aiheutti ison kolarin ja pisteissä armottoman kauas jäämisen ja Jeff Gordonilla sama huoli vuorostaan seuraavassa kisassa Texasissa jossa ohitustilanne kisan ihan lopussa aiheutti kontaktin juuri BK:n kanssa ja rengasrikon. Kummankaan autossa ei ollut Phoenixin kisan aikana mitään vikaa ja käyttäytyivätkin ihan hyvin - ja top-5:t maalissa - mutta voittoon ei ollut mitään mahdollisuuksia ellei kisa olisi tullut heille kisan edetessä keltaisten ja varikkosyklien mukaan. Keltaisten ennätys rikottiin kylläkin myös Phoenixissa sunnuntaina, joka oli ennen 11:sta ja nykyään 12:sta keltaista. Mutta ei toiminut BK:n tai JG:n puolesta tuo.

Myös Matt Kenseth tippui Carl Edwardsin kanssa pois pokaalitaistelusta. Matt Kensethillä on ollut koko kausi yhteen tiivistettynä kyllä top-10:llä laskettuna hyvä, mutta viime kauden voittoparaateista tämä kausi on jäänyt todella kauas. Tasaisuutta on ollut mielin määrin ja top-5:ia on myös tullut koko kauden ajan, mutta ne ovat tulleet strategioilla ja taktiikoilla sekä kisaamalla kisan loppuosat erittäin fiksusti - vauhti ei ole edellyttänyt JGR:ltä parempaa tällä kaudella joka on kyllä iso pettymys - puhutaan raa'asti voitoista ja johdetuista kierrosmääristä kaikkien tallin autojen suhteen. Kärjen takana autot ovat viihtyneet isomman tovin ja ottaneet mitä saatavilla on ollut. Yksi tallin autoista tosin on finaalissa ironisesti, mutta sepä siinä onkin, että enää ei riitä putkissa tulevat hyvät kisat vaan yksi kisa jäljellä, jossa ajetaan voitosta. Matt Kenseth saavutti sunnuntaina top-5:n, mutta se ei riittänyt oikeastaan mihinkään. Hänelle murheiksi muodostui myös Texasin kisassa tullut kontakti joka vei autosta parhaimman vauhdin pois ja jäämisen kauaksi hyviltä sijoilta. Sunnuntain kisa oli kyllä yksi hänen jahdin parhaitaan ja oikeaseen aikaan tulemista takaisin parrasvaloihin, mutta se tuli liian myöhään pistetilannetta katsoen.

Carl Edwards sinnitteli ja sinnitteli selkeästi tämän kierroksen heikoimmalla autolla, mutta näytti jo jahdin edetessä että tasaisesti kisaamalla pääsee eteenpäin monien jahtaajien ollessa ongelmissa - ja tiimistä muodostuikin vahvempi kierrosten edetessä. Texasissa kaveri pääsi kaksi kierrosta kärjestä jääneenä takaisin johtokierrokselle ja top-10:ssä maaliin. Hänelle vain tuo epäonninen kolhu tuli Martinsvillessä juuri tuossa kolarisumassa, jossa vahinkoa autoon tuli sen verran, että hän korjautti autoaan varikolla johtokierroksella kyllä pysyessä mutta ei kisan loppupuolella enää edennyt takaa eteenpäin juurikaan. Tuo oli se takaisku jota ei olisi saanut tulla. Phoenix oli sunnuntaina vielä mahdollisuus saada asiat järjestykseen, mutta vaikka onkin tilastollisesti hänen parhaita ratojaan, niin kulkupuoli ei autossa riittänyt alkujaankaan ja näin jääminen finaalin ulkopuolelle.

Mukava huomata, että keskustelua on tässä kauden päätöskisan kynnyksellä tullut palstalle, joka on erittäin mukava asia se :) Chase for the Sprint Cup on intohimoista radalla ja sen ulkopuolella ja keskustelua ajattelinkin tuon Phoenixin kisan jälkeen tulevan - olihan se selväkin, että unelmafinaalin olisivat menneet Jeff Gordon ja Brad Keselowski Denny Hamlinin ja Ryan Newmanin paikoille, mutta tämä on tätä uuden pudotuspelejen draamaa.

Seuraavaksi sitten finaalinelikkoon!
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Homestead-Miami Speedway sunnuntaina 16.11.2014 kello 20:00 alkaen

Mestaruuskisa tulossa, jännitteet aivan huipussa ja ketä maalissa mestaruus kainalossa. Kauden päätöskisa Homestead-Miamissa tulee olemaan trilleri parhaimmasta päästä uuden pudotuspelisysteemin ansiosta, jossa nyt neljällä on mahdollisuus tasaväkisesti vääntää tittelistä. Mutta kuten edellisessä tekstissä totesinkin, niin tasapuolisesti chase ei ole kohdellut niitä kenen piti olla finaalissa, mutta näillä mennään. Ja eihän myös sunnuntaina mestaruudesta ajamalla aja kuin kaksi kuljettajaa, joka sopii minulle oikein hyvin :)

Chase for the Sprint Cup championship



Kevin Harvick vs. Joey Logano vs. Denny Hamlin vs. Ryan Newman

Finaalinelikko selvisi sunnuntaina Phoenixissä, ja mitä parhaimmin, niin Kevin Harvick dominoitti lempiradallaan täysin kisaa - mikä oli myös odotettavissa - jo peräti kolmas peräkkäinen voitto Phoenixin maililla, uransa 27:s ja kuudes kokonaisuudessan radalla!! :) Tuolla sivuttiin KH:n omaa ennätystä. Voitto oli kauden neljäs. Auto oli ensimmäisellä juoksulla vielä hieman luistoinen juuri keskustasta ulospäin ajattaessa, mutta ensimmäisten varikkokäyntien jälkeen auto kääntyi kuin piti ja ilman puskemista sekä luistamista tuli ulos kaarteista. Ja auto myös meni niin hienosti kurveihin sisälle, että ei ollut mitään paikkaa radalla jossa ei olisi kilpakumppaneihin tehnyt aikaeroa. 264 johdettua kierrosta 312 kokonaisesta ja voitolla suoraan finaaliin! Kerran löytää mitä tarvitsee Phoenixissä ja on auto mikä kykenee siihen, niin se on todellakin kultainen keskilinja. Tuo oli myös ainoa mahdollisuus, koska pisteillä mahdollisuuksia ei olisi ollut edetä, mutta tuo oli mitä tarvittiin ja todellakin oikeutettu finaalipaikka; koko kausi on ollut niin hyvä - ja vaikka tekniset ongelmat veivät etenkin alkukaudesta voittoja, keskikaudesta epäonni ja myös loppukaudestakin hieman - niin nyt kun näistä on päästy eroon niin on alkanut tapahtua ja toinen voitto koko jahdin aikana. Johdetuista kierroksista puhumattakaan nyt jahdissa ja kauden aikana, niin nyt tosiaan sitten on mahdolisuus...

Toivottavasti KH tekisi sen mitä sunnuntaina tarvitaan ja voittaisi uransa ensimmäisen mestaruutensa Sprint Cupissa :D :D Keskiviikkona mestaruusviikonloppua edeltävällä mediapäivänä Kevin Harvick pelasi jo hieman mielipelejä pahimman kilpakumppanin, Joey Loganon, kanssa. Onneksi Kevin Harvickin mestaruushaaveet ovat hyvällä mallilla ja 1.5 mailin ohjelma on erittäin hyvä. Pitää vain pysyä nyt maltillisena ja katsoa mitä tapahtuu, koska Joey Loganolla on myös hyvä 1.5 mailin ohjelma ja se tässä vähän pelottaakin. Myös kaikki jahdista jo tippuneet ajavat vain täysillä voitosta ja mitä kaikkea tapahtumaa tulee radalla tästä syystä, ja mitä muuten kilpailussa tapahtuu keltaisten suhteen ja taktiikat/strategiat, jotka laittavat äkkiä pakkaa sekaisemmin.

Homestead-Miamissa on vanha ratapinta, ja myös se sopii KH:lle hyvin, eli autossa on lyhyille vedoille hyvä vauhti ja erityisesti pitkillä vedoilla. Kaikki menee kuten pitää ja #4 auto tulee maaliin ennen mestaruudesta taistelevia kilpakumppaneita, niin on meikäläisellä aika juhlat!! :ahem: Mutta ei saa missään nimessä mennä asioiden edelle ja sitä ennen on kisaviikonlopun mentävä harjoituksista aika-ajoihin mallikkaasti ja sitten se itse finaalin 400 mailin verran.. Luotto on kuitenkin kova loistavaan tiimipomoon Rodney Childersiin ja varmasti tulee oikeat ratkaisut tiimiboksista varikkokäyntien yhteydessä ja muutenkin.

Joey Logano lähtee haastamaan mestaruudesta tosissaan Kevin Harvickia. TPR:lle kausi on ollut menestys ja sitä se on ollutkin, käy sunnuntaina miten tahansa, mutta tietysti talli hamuaa kaudelle sitä päätöstä jonka vuoksi kaikki kuskit radalla ovat ja jonka vuoksi Joey Logano on ajanut uransa kautta. Nuoresta iästään huolimatta on ajanut todella hienon kauden, josta enää puuttuu se kruunu. Phoenixissä sunnuntaina alun jälkeen oli vaikeuksissa varikkorikkeen vuoksi ja jämähdettyään keskipakkaan jäi välillä jo kierroksellakin. Mutta taisteli huonosti liikenteessä toimivalla autolla itsensä takaisin johtokierrokselle, ja kisan loppua kohden kärkeä lähemmäs, tullen lopulta top-10:ssä maaliin ja vakiinnuttaen paikkansa mestaruusnelikossa. Todd Gordon on tiimipomona ollut nappihankinta laittaa tiimiboksiin Joey Loganolle. Roger Penske kokemuksen kautta tietää tämän toimivan ja niin se todellakin on toiminut.
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Denny Hamlin ja Ryan Newman ovat kummatkin vuorostaan tilanteessa, jossa kummatkin tulevat olemaan kisassa asetelmassa taaempana käyttämään mahdolliset hyökkäystilaisuudet hyväkseen. Vaikka Denny Hamlin voitti vuosi sitten Homestead-Miamissa lähes samanlaiset vauhdilliset ominaisuudet omaavalla autolla, joka tänä vuonna on kuitenkin hieman parempi, niin sääntömuutokset ja aina hieman muuttunut rata tekee valmistautumisesta vaikeampaa. Phoenixissä myös välillä kärjestä kierroksella jäänyt DH - hajonnut rengas kisan alkupuolella, joka tiputti hänet häntäpäähän - taisteli ruuhkassa itsensä kuitenkin takaisin asemiin ollessaan takaisin johtokierroksella ja tuli lopulta maaliin top-5:ssa. Darian Grubbilla on tiimipomona mestaruus Tony Stewartin kanssa vuodelta 2011 ja hän kyllä kokemuksella tietää mitä DH tarvitsee mestaruuteen. Hyvä tiimipomo ja arvostettu JGR:n organisaatiossa.

Denny Hamlin ja Ryan Newman tekivät oikeastaan aika karhunpalveluksen ajatellen itse finaalia, jos selkeästi ajatellaan ketä finaalissa olisi voinut olla KH:n ja JL:n kanssa. Ryan Newmanin päivä Phoenixissa oli kaikkea kuin hyvä ja taisteli autonsa kanssa koko päivän. Kisan viimeisilla kierroksilla sekä Marcos Ambrose että Kyle Larson menivät hänestä ohi tuoreimmilla renkailla. Kuitenkin taistellen kaveri tuli KL:n imuun viimeisellä kierroksella. Jeff Gordon tuli viivan yli jo jatkoon menneenä, koska tasapisteillä hän olisi edennyt Ryan Newmaniin katsoen. Mutta viimeisessä kaarteessa RN hyökkäsi rataviivan sisäpuolelle, jota saa käyttää kisattaessa ohituksiin, koska automaattisesti ihan litteältä osalta auto tulee takaisin radan puolelle kovilla nopeuksilla. Sinne jo ajaessa oli selvä, että hän ei käyttänyt paljoakaan jarrua vaan haki hyökkäystä suoraan kurviin jolloin radalla tullessaan takaisin piti olla joku keneen nojata tai kolauttaa, koska muuten auto olisi mennyt linjalta seinään - sen verran kovaa hän tuli mutkaan - ja Kyle Larsoninhan kylkeen hän tuli. Ryan Newman tuli ruutulipulle ennen seinään osunutta Kyle Larsonia ja varmisti paikkansa finaalissa. Koko kausi ja jatkopaikka oli linjalla, eli kyllä tuossa tilanteessa jokainen tuollaisen liikkeen tekisi finaalipaikan eteen kuten pitää. Tuo tilanne on muutenkin kummankin kuskin osalta käyty läpi ja ihan yhteisymmärryksessä, vaikka tietysti aina se on kova paikka, mutta tilanne ja erikoisolosuhteet huomioiden tekee siitä hyväksyttävämmän.

Luke Lambert on osoittautunut hyväksi tiimipomoksi vaikka on vielä suhteellisen kokematon. Tuo yhdistelmä Ryan Newmanin kanssa on toiminut tasaisesti kauden edetessä ja jahdissa tasaiset suoritukset ovat jatkuneet. RCR:n kalustolla ei voitoista ole tänä vuonna ajettu eikä kyllä yht'äkkiä ajeta finaalissakaan, mutta kyttäysasetelmat ovat taatut.

Homestead-Miami Speedwayn kisalähetys tosiaan alkaa sunnuntaina kello 20:00. ViaPlay ja striimit palvelevat. Jälkilähetyksenä vielä NelonenProlta kello 00:30 alkaen. Kauden päätöskisa ja finaali Sprint Cupin mestaruudesta huipentuu tämän päivän puolella alkavilla harjoituksilla. Kaikilla mestaruudesta taistelevilla tiimeillä on täysi panostus nyt tähän 1.5 mailin ovaaliin ja sen vuoksi voidaan toki nähdä myös tasaisempaakin vääntöä tittelistä. Itse rata on tosiaan vanhaa ratapintaa, jonka kallisteet tuovat kisoissa 3-4 autoa vierekkäin ja suorilla on todella montaa autoa vierekkäin monesti. Sisään kurveihin ajetaan normaalisti kumpaankin, koska kallisteet ovat hyvin paljon samanlaiset, mutta 1-2 mutkat pysyvät kaartevana aina tiukkaan ulostuloon saakka niin 3-4 kaarre kuitenkin alkaa tasoittumaan jo ennen ulostuloa, eli kaarre kuin loppuu kesken ja suoralle tullaan itse kaarteessa. Ala-, keski- ja ylälinjat ovat autojen säätöjen mukaan ja juoksujen pituuden mukaan mihin kuskit hakeutuvat. Uusintastartit on hulvattomia ja myös spinnejä nähdään kummassakin kaarteessa sekä seinään osumisia.

Mestaruudesta ajetaan niin tiivistunnelmallisessa kisassa, että kyllä jännittää todellakin. Kaikki ruutujen äärelle tuolloin ja sehän on itsestään selvyys kun vuoden 2014 NASCAR Sprint Cup mestari kruunataan!!!
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Erittäin hyvä. Kevin Harvick oli 5:s aika-ajoissa, Denny Hamlin 8:s, Joey Logano 9:s ja Ryan Newman 21:s.

Lava-auto sarjan mestaruus meni Matt Craftonille ennen Ryan Blaneyta. Näin on kummankin alaluokan mestaruudet ratkottu.
 

Ovaali

Well-known member
Liittynyt
18.2.2007
Viestit
341
En itse ole vieläkään löytänyt paikkaani Nascar fanituksessa. Toisaalta laji on vastustamattoman viehättävä, mutta jokin vi*uttaa pahasti vastaan. Onko se alkuseremoiden karmaisevat jeesustelut ja tyhjänpäiväinen nationalistinen ote, vai joku muu - en oikein osaa sanoa.

Mutta jenkeille täytyy antaa tunnustusta: Me elämme vain hetken, ja elämän ehkä tuleekin olla vain kepeää viihdettä. Nenän nyrpistelyihin ei täällä ole kenelläkään aikaa. Mukaurheilullisuus my ass.

Chase on pelkkä vitsi, mutta aivan erinomainen sellainen. Huomista kisaa on mahdotonta missata. Toivottavasti kaappihomo Logano vie tittelin urpojen edestä.
 
Viimeksi muokattu:

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Loppuhuipennus on lähellä. Startti ilmeisesti klo 22:00 (?), lähetys jo menossa. :ahem:
 

accupora

Member
Liittynyt
10.11.2014
Viestit
5
Herrasmiehet käynnistävät moottorinsa ja kohta heilahtaa lippu. Kisastudio kunnossa. Saas nähdä miten käy.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Harvick vei tittelin ansaitusti. En tiedä, monesko olisi ollut ilman Chasea, mutta ansaitummin ei mestaruutta Chasessa voi voittaa. 3 voittoa Chasessa, mukaanlukien kaksi viimeistä kisaa. Paljon huonomman päätöksenkin kausi olisi voinut saada.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Harvick vei kisan ja mestaruuden.
Olipahan pettymys, Newmanin mestaruus jäi yhden sijan päähän. Olisi kruunannun Chasen, nyt jäi vähän valju maku kun paras sattuikin voittamaan :D

Viimeinen kisa oli melkoista komediaa. Kovin näytti se toiminta lähinnä radalla oleilemiselta chasen ulkopuolisilta, lähinnä annettiin tietä jahtimiehille. Ihmettelin ettei Loganoakin pelattu vielä takaisin top5, mutta liekkö kuski itse vähän lamaantui kun ei noussut käytännössä lainkaan enää.
 

Iso Masa

Anonyymit Kyynikot
Liittynyt
14.11.2005
Viestit
1876
Näkisin että hänen kannattaisi vaihtaa jenkeissä jo sarjaa, on nimittäin tuota jo muutaman kauden takonut.
Niin kauan kuin vauhti kasvaa, kuten Markuksella on viime kausina tehnyt, niin ei ole mielestäni mitään pakkoa vaihtaa sarjaa. Toki, jos tavoitteena on vielä päästä Nascarin huipulle, niin ensi kaudella olisi korkea aika ajaa muutama vähintään Nationwiden tasoinen kisa. Jos Markuksen kolumneja ja puheita olen oikein tulkinnut, niin nykyiset sponsorit eivät ole olleet halukkaita sijoittamaan Nascariin vaadittavaa summaa. Ja lisäksi on ollut kyseenalaista, jotta olisiko saanut kilpailukykyistä kalustoa alle. Kun menee ajamaan joukon jatkona, niin siinä menee ne vähätkin rahat hukkaan.

Huutelen ilman parempaa tietoa, että voisi yrittää saada Uponorilta sponsorisopimusta, kun ovat osoittaneet, että haluavat sijoittaa PR-rahojaan Nascariin. Toki uskon, että Markus on jo ihan oma-aloitteisesti tätä korttia käännellyt.
 
Ylös