Asioita, jotka tekis mieli hankkia

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Matxi sanoi:
Sinällään outoa että ottaen huomioon kuinka fanaattisesti monetkin ihmiset juo kahvia niin niitä saatetaan keitellä joillakin 20€:n rimpuloilla.
Entäs ne fanaattiset Audi-fanit, jotka kuitenkin ajavat ikälopulla Golfin rämällä? :eek:
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Automaattinen työpöydän/työpöytien järjestelijä olisi kova sana. Vai hankkisko tollasen Jawan jolla ajella pitkin pöytiä? Työnantajalta voisi tietenkin pyytää joululahjaksi näpäkää sihteerikköä.

Tai kaivataan hyvää neuvoa järjestelmällisen työpöytien järjestyksessä pitämiseen. Pikaisesti.
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Runar ja Kyllikki sanoi:
Joo, taitaa olla jokapuolella eteläistä Suomea moottorikelkka huomattavan harvinainen näky.
Kyllä mä ainakin viime talvena vielä kangasalla asuessani näin kelkkoja harva se päivä. Broidikiin omistaa kaks kappaletta moisia.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Juskanen sanoi:
Entäs ne fanaattiset Audi-fanit, jotka kuitenkin ajavat ikälopulla Golfin rämällä? :eek:
Autossa joutuu kuitenkin laittamaan sen 20 tonnia että saa edes käytettynä hyvän. 40 tonnia että saa uuden. Piiikkasen eri hintanen.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Myllis sanoi:
Niin tai jotta nukkuvat 100 egen sangyssa viettaen siella suurimman palan elaman piirakasta... :eek:

Itse tuon tajusin vasta reilu vuosi sitten ja ostettiin Lectuksen moottorisoitu peti kustomoiduilla patjoilla. Kylla nyt kelpaa rytkytella. :eek:
Itsehän ostin reilu puoli vuotta sitten itelleni uuden sängyn toviksi.
Ja nyt kun autoihin verrataan niin sängyn arvo oli tuplasti arvokkaampi kuin mitä mun Golffin arvo tällä hetkellä, ja silti sain sängyn 40%:in alennuksella. :D
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Vilperi sanoi:
Kyllä mä ainakin viime talvena vielä kangasalla asuessani näin kelkkoja harva se päivä. Broidikiin omistaa kaks kappaletta moisia.
Mut Kangasalahan on suht pohjosessa. Melkeen Tampereella asti. Ei siellä meren vaikutus tunnu kyllä yhtään talvea laudontavana.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Matxi sanoi:
Sinällään outoa että ottaen huomioon kuinka fanaattisesti monetkin ihmiset juo kahvia niin niitä saatetaan keitellä joillakin 20€:n rimpuloilla.
Ihan vaan tiedoks, että ennen näitä nykysiä keittimiä kahvia keteltiin muutaman markan pannuilla ja oli helvetin paljon parempaa kuin mikään koneella tehty kahvi.
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Runar ja Kyllikki sanoi:
Ihan vaan tiedoks, että ennen näitä nykysiä keittimiä kahvia keteltiin muutaman markan pannuilla ja oli helvetin paljon parempaa kuin mikään koneella tehty kahvi.
Välillä kyllä tuntuu, että se on enemmän keittäjästä kuin keittimestä kiinni...
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Juskanen sanoi:
Välillä kyllä tuntuu, että se on enemmän keittäjästä kuin keittimestä kiinni...
Tuskin se kahvi siitä paremmaks muuttuu että tunkee melkein 10 000 vanhaa markkaa kahvinkeittimeen. Ei ainakaan merkittävästi parempaa kahvia tule sellaisella kuin 20 euron rimpulalla. Se kun ei todellakaan mene niin, että tulee sitä parempaa kahvia mitä enemmän on varaa tunkea keittimen ostoon rahaa.
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Runar ja Kyllikki sanoi:
Tuskin se kahvi siitä paremmaks muuttuu että tunkee melkein 10 000 vanhaa markkaa kahvinkeittimeen. Ei ainakaan merkittävästi parempaa kahvia tule sellaisella kuin 20 euron rimpulalla. Se kun ei todellakaan mene niin, että tulee sitä parempaa kahvia mitä enemmän on varaa tunkea keittimen ostoon rahaa.
Näin se on. Eräs nimeltä mainitsematon forumisti keittää mun 200 euron keittimellä aivan yhtä (oikeasti) hyvää kahvia kuin omalla vanhalla räppänällään. Itse en saa kummallakaan aikaiseksi kuin juuri ja juuri juotavaksi kelpaavaa nestettä. Vika lienee siinä, että mittaan veden epätarkasti pannulla ja roiskin mittalusikalla kahvia noin suunnilleen. Pitäisi vissiin ottaa mallia ja insinöörimäisesti mitata vesi kahvikupilla ja kahvi tarkan tieteellisesti sit kanssa :rolleyes:
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Etelän lumitilanteen huomioon ottaen en ihmettele ettei paljon kelkkoja pörräile.
Täällä pohjoisempana tilanne on aika päinvastainen, kelkka on varmasti yleisempi kuin moottoripyörä.

Oi että kun pääsis jo ajamaan tuntureille. Pelkkää puhdasta koskematonta lunta metreittäin, eikä hiihtäjiä jotka sohii sauoilla. :thumbup:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Juskanen sanoi:
Näin se on. Eräs nimeltä mainitsematon forumisti keittää mun 200 euron keittimellä aivan yhtä (oikeasti) hyvää kahvia kuin omalla vanhalla räppänällään. Itse en saa kummallakaan aikaiseksi kuin juuri ja juuri juotavaksi kelpaavaa nestettä. Vika lienee siinä, että mittaan veden epätarkasti pannulla ja roiskin mittalusikalla kahvia noin suunnilleen. Pitäisi vissiin ottaa mallia ja insinöörimäisesti mitata vesi kahvikupilla ja kahvi tarkan tieteellisesti sit kanssa :rolleyes:
Itse en ainaskaan mittaa tieteellisen tarkasti, vaan tunteella lähinnä ja parempaa kahvia keitän kuin puolisko. Mitäpä mielipiteeseensä vastaan väittämään, kun olen samaa mieltä:eek:
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
kouvotsvoni sanoi:
Itse en ainaskaan mittaa tieteellisen tarkasti, vaan tunteella lähinnä ja parempaa kahvia keitän kuin puolisko. Mitäpä mielipiteeseensä vastaan väittämään, kun olen samaa mieltä:eek:
Ehkä miehet vaan osaa luonnostaan keittää parempaa kahvia :eek:
 

Myllis

Lounke-Pelle
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
17459
Sijainti
Lounke
Runar ja Kyllikki sanoi:
Tuskin se kahvi siitä paremmaks muuttuu että tunkee melkein 10 000 vanhaa markkaa kahvinkeittimeen. Ei ainakaan merkittävästi parempaa kahvia tule sellaisella kuin 20 euron rimpulalla. Se kun ei todellakaan mene niin, että tulee sitä parempaa kahvia mitä enemmän on varaa tunkea keittimen ostoon rahaa.
Kokemuksesta voin sanoa etta se suomalainen filtterimyrkky on aivan eri juoma kuin tuoreesti jauhetuista pavuista paineella tehty kahvi.
Filtterimyrkkya en pysty tata nykya enaa juomaan, menee massu parkkihapoista ihan sekaisin...

Kuttun kaffelle kenet tahansa testaamaan... :alppu:
 

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
993
Juskanen sanoi:
Entäs ne fanaattiset Audi-fanit, jotka kuitenkin ajavat ikälopulla Golfin rämällä? :eek:
Tuntua aika henkilökohtaiselta. Haaveissa on audi a4 quattro, tätä uusinta korimallia mielellään 3.0tdi automaatti johon sais läpyskävaihteet ratin taakse joku päivä. Nykyisellään siis golf mk3. Mutta tästä ei autoilu enää juuri edullisemmaksi ja järkevämmäksi tule. Opiskeliana olen onnellinen golffin omistaja ja "opiskelen audia parhaillaan".

Btw. Tuli vähän aikaa sitten uusi pöytäkone laitettua.
Intel core 2 duo 6600Hz
2Gt DDR2
Asus 8800gts
+perus settiä.

Vielä jos vähän lisää muistia ja Vistan niin pelielämykset alkas olemaan kohdillaan. Ajosimulaattorissa voi vedellä pahempia ajohimoja pois, osaa sit golffillä nästisti ajaa :D
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Runar ja Kyllikki sanoi:
Tuskin se kahvi siitä paremmaks muuttuu että tunkee melkein 10 000 vanhaa markkaa kahvinkeittimeen. Ei ainakaan merkittävästi parempaa kahvia tule sellaisella kuin 20 euron rimpulalla. Se kun ei todellakaan mene niin, että tulee sitä parempaa kahvia mitä enemmän on varaa tunkea keittimen ostoon rahaa.
No ei se nyt ihan noinkaan mene. Toki keittäjästä se on aika paljon kiinni millaista kahvia tulee. Mutta onhan noissa keittimissä eroja, se on selvä. Joka muuta väittää ei tiedä mistä puhuu. Toki aina kannattaa miettiä sitä hinta/laatusuhdetta.
 
Ylös