Australian GP

Toni

Puusilmä
Liittynyt
23.9.2003
Viestit
206
Sijainti
Kajaani
Että semmoinen kisa.

Montoya oli aivan yössä jo ennen kisan alkua, mietti varmaan että kaikki muut kuljettajat ovat hulluja kun ajavat yhtäkkiä väärään suuntaan. Matkan teon päättikin sitten, ilmeisesti windows-pohjainen, käyttis joka lämmittelykierroksesta viisastuneena päätti sammuttaa moottorin pääsuoralle tultaessa ettei Montoya särkisi nyt koko autoa.

Schumacherin Ferrarista vielä kyseinen järjestelmä puuttuu ( liekkö totta ettei sanat "Italia" ja "toimiva elektroniikka" oikein sovi samaan lauseeseen ) ja kun nykytilanne on aikas lohduton, hän vanhoja aikoja ja kilpakumppaneita muistellessa pamautti sitten Häkkismäisesti pääsuoralle tultaessa seinään.

Tätä seinäfetissiä toteutti muutama muukin. Massakin otti iloisesti Klienin tarjoaman avun vastaan ja parkkeerasi punaisen poninsa seinälle jo toistamiseen tälle viikonloppulle.

Klien tarjosi auliisti apuaan, sillä hän näyttää ottaneen harteilleen raskaan "osu kaikkeen mikä liikkuu... ...tai on paikallaan" -viitan. Hän ilmeisesti haluaa itselleen "yhdellä töpöllä mahdollisimman monta pois pelistä kerralla" -ennätyksen. Kunnianhimoinen yritys, sillä Spa '98 alkuhässäkkää on vaikea pistää paremmaksi.

Mersun uusi moottori on varmasti hieno, kallis, kestävä, tehokas ja kallis, mutta tämän päivän vauhdista päätellen V8:n sijasta V6. No, tulihan sieltä kuitenkin nopein kierros, viimeinen. Olisiko Kimillä ollut kiire päästä sylkemään tärinän takia irronneet paikat suustaan?

Osataan sitä toki rellulakin. Montoyan pyörähdyksestä lämmittelykierroksella innostuneena Flavio nojasi Fisico-nappiin monitoreita tuijottaessaan jo ennen starttia. Siitä nolostuneena ei sitten viitsinyt enää painaa itse kisassa, tyytyi vain tiimin kanssa vinoilemaan jotain nopeudesta ja tallikaverista.
Tämä tallikaveri olikin itseasiassa ainoa, joka teki virheettömän päivän. Ainoastaan turva-autot herättivät hänet muutamaan kertaan ajamaan kilpaa kahden suoran verran repäistäkseen marginaalisen puolen minuutin eron seuraaviin. Tämän jälkeen hän saisin sluibailla kulmat silmillä seuraavaan turva-auton poistumiseen asti.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
kouvotsvoni sanoi:
Montoya oli kuule aika-ajoissa Räikköstä nopeampi ja ilman "teknisiä" ongelmia olisi varmaan kisassakin ollut Kimben edellä. Eikä sovi unohtaa edellistä kisaa, jossa Ferrari-pilotit osasivat ajaa maaliin asti, Massa oli edellä ;)
Niin oli Monty Bahrainissakin ja Siankallo Alppu Parkissa.

Kisavauhti näillä kakkoskuskeilla on aika huono. Kyllä nyt tolla tasolla aika moni osaa ajaa yhden kierroksen kovaa. :eek:
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
Toni sanoi:
Että semmoinen kisa.

Montoya oli aivan yössä jo ennen kisan alkua, mietti varmaan että kaikki muut kuljettajat ovat hulluja kun ajavat yhtäkkiä väärään suuntaan. Matkan teon päättikin sitten, ilmeisesti windows-pohjainen, käyttis joka lämmittelykierroksesta viisastuneena päätti sammuttaa moottorin pääsuoralle tultaessa ettei Montoya särkisi nyt koko autoa.

Schumacherin Ferrarista vielä kyseinen järjestelmä puuttuu ( liekkö totta ettei sanat "Italia" ja "toimiva elektroniikka" oikein sovi samaan lauseeseen ) ja kun nykytilanne on aikas lohduton, hän vanhoja aikoja ja kilpakumppaneita muistellessa pamautti sitten Häkkismäisesti pääsuoralle tultaessa seinään.

Tätä seinäfetissiä toteutti muutama muukin. Massakin otti iloisesti Klienin tarjoaman avun vastaan ja parkkeerasi punaisen poninsa seinälle jo toistamiseen tälle viikonloppulle.

Klien tarjosi auliisti apuaan, sillä hän näyttää ottaneen harteilleen raskaan "osu kaikkeen mikä liikkuu... ...tai on paikallaan" -viitan. Hän ilmeisesti haluaa itselleen "yhdellä töpöllä mahdollisimman monta pois pelistä kerralla" -ennätyksen. Kunnianhimoinen yritys, sillä Spa '98 alkuhässäkkää on vaikea pistää paremmaksi.

Mersun uusi moottori on varmasti hieno, kallis, kestävä, tehokas ja kallis, mutta tämän päivän vauhdista päätellen V8:n sijasta V6. No, tulihan sieltä kuitenkin nopein kierros, viimeinen. Olisiko Kimillä ollut kiire päästä sylkemään tärinän takia irronneet paikat suustaan?

Osataan sitä toki rellulakin. Montoyan pyörähdyksestä lämmittelykierroksella innostuneena Flavio nojasi Fisico-nappiin monitoreita tuijottaessaan jo ennen starttia. Siitä nolostuneena ei sitten viitsinyt enää painaa itse kisassa, tyytyi vain tiimin kanssa vinoilemaan jotain nopeudesta ja tallikaverista.
Tämä tallikaveri olikin itseasiassa ainoa, joka teki virheettömän päivän. Ainoastaan turva-autot herättivät hänet muutamaan kertaan ajamaan kilpaa kahden suoran verran repäistäkseen marginaalisen puolen minuutin eron seuraaviin. Tämän jälkeen hän saisin sluibailla kulmat silmillä seuraavaan turva-auton poistumiseen asti.

Katkeraa tilitystä
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Toni sanoi:
Että semmoinen kisa.

Montoya oli aivan yössä jo ennen kisan alkua, mietti varmaan että kaikki muut kuljettajat ovat hulluja kun ajavat yhtäkkiä väärään suuntaan. Matkan teon päättikin sitten, ilmeisesti windows-pohjainen, käyttis joka lämmittelykierroksesta viisastuneena päätti sammuttaa moottorin pääsuoralle tultaessa ettei Montoya särkisi nyt koko autoa.

Schumacherin Ferrarista vielä kyseinen järjestelmä puuttuu ( liekkö totta ettei sanat "Italia" ja "toimiva elektroniikka" oikein sovi samaan lauseeseen ) ja kun nykytilanne on aikas lohduton, hän vanhoja aikoja ja kilpakumppaneita muistellessa pamautti sitten Häkkismäisesti pääsuoralle tultaessa seinään.

Tätä seinäfetissiä toteutti muutama muukin. Massakin otti iloisesti Klienin tarjoaman avun vastaan ja parkkeerasi punaisen poninsa seinälle jo toistamiseen tälle viikonloppulle.

Klien tarjosi auliisti apuaan, sillä hän näyttää ottaneen harteilleen raskaan "osu kaikkeen mikä liikkuu... ...tai on paikallaan" -viitan. Hän ilmeisesti haluaa itselleen "yhdellä töpöllä mahdollisimman monta pois pelistä kerralla" -ennätyksen. Kunnianhimoinen yritys, sillä Spa '98 alkuhässäkkää on vaikea pistää paremmaksi.

Mersun uusi moottori on varmasti hieno, kallis, kestävä, tehokas ja kallis, mutta tämän päivän vauhdista päätellen V8:n sijasta V6. No, tulihan sieltä kuitenkin nopein kierros, viimeinen. Olisiko Kimillä ollut kiire päästä sylkemään tärinän takia irronneet paikat suustaan?

Osataan sitä toki rellulakin. Montoyan pyörähdyksestä lämmittelykierroksella innostuneena Flavio nojasi Fisico-nappiin monitoreita tuijottaessaan jo ennen starttia. Siitä nolostuneena ei sitten viitsinyt enää painaa itse kisassa, tyytyi vain tiimin kanssa vinoilemaan jotain nopeudesta ja tallikaverista.
Tämä tallikaveri olikin itseasiassa ainoa, joka teki virheettömän päivän. Ainoastaan turva-autot herättivät hänet muutamaan kertaan ajamaan kilpaa kahden suoran verran repäistäkseen marginaalisen puolen minuutin eron seuraaviin. Tämän jälkeen hän saisin sluibailla kulmat silmillä seuraavaan turva-auton poistumiseen asti.
Ihan hyvät Ruupenit :thumbup:
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
910
Kyllä Alonson oli tänään aivan ylivoimainen. Ei ollut muilla mitään jakoja.
Kimikin selitteli ihan uskomattomasti kisan jälkeen. Ei kovin vahvalta näytä.
Montoya pinnaili siihen malliin, että seuraavasta sopimuspaperista hävis muutama milli, jos niitä sopimuksia nyt tarjotaan edes.
Shumikin teki itteestään pellen alkukisassa ja sen jälkeen ajoi todella hyvin hetken aikaa, kunnes vauhti pysähtyi kuin seinään.
Hondan kannattas vaihtaa Saton ja Rubensin kans paikkoja. On kyllä ollut brassi surkea. Button ei tuu voittaan kisaa tänä vuonna, tuskin koskaan.
Nicolle eka kierros on ollut koko vuoden tuskaa ja Pikku Shumi hymyili kuin Naantalin aurinko.
Hyvä kisa!
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Moe Szyslak sanoi:
Tai siis McLarenin Räikkönen ja Ferrarin Sumi on sellaisia jotka pystyvät uhkaamaan. Autona Honda on näitä kahta varmaan parempi, kuten testitkin on koko ajan osoittaneet. ;)
P*ska puhetta että Honda olisi parempi, luotettavuus ongelmat vaivaavat autoa, kaksi ylimääräistä konerikkoa, kun McLarenilla lukema on nolla ja Renaultilla keskeytyksen myötä harkittu ylimääräinen vaihto.
Oma arvio tallien välisistä eroista (pisteiden tarkoituksena on helpoittaa tallien välisien erojen selvittäminen)

1.Renault
.
2.McLaren
.
.
.
3.Ferrari
.
4.Honda
.
.
5.Williams
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Herää kysymys, että miksi McLaren ei vaihtanut Kimin etusiipeä jo ensimmäisen stopin aikana? Eikö se muka vielä silloin ollut rikki? Stoppihan kesti 9s joten olisivat hävinneet vain noin 6 sekuntia siinä. Eli sen mitä nyt hävisivät parin kierroksen aikana jatkamalla rikkinäisellä siivellä.
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
Tomppa sanoi:
No eipäs nyt katkeroiduta siellä takana. Itsehän tarkoitin nimenomaan heti välittömästi SC:n poistuttua syntyneitä eroja välillä Alonso - muut, aivan kuten sinäkin siinä viestissä jota lainasin. Mistään "useamman kierroksen ajan" -stinteistä ei ollut kyse.
Ja alunperin viestissäni sanoin etten tarkoittanut eroa mikä tuli peräpäänpitäjien ohittelussa, vaan sen jälkeen. Opettelepas itse lukemaan ensin.
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
Vai että sai Speed vielä sakkojakin pistemenetyksen lisäksi kun meni solvaamaan Coulthardia toimitsijoiden edessä.. Noin sitä pitää :alppu:
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
Alonso lammitti renkaitaan kylla aika lailla railakkaammin turva-auton takana kuin kukaan muu, varmasti suuri syy siihen etta espanjalaisella oli vauhti heti kunnossa. Niin Kimi, Button kuin kaikki muutkin tyytyivat rauhallisempaan kiihdyta/jarruta taktiikkaan ja hieman ratin kaantamiseen kun Alonso piiskasi takarenkaat oikein lentamaan.

Noh Montoya ilmeisesti naki mita Alonso teki ja yritti samaa lammittelykierroksen paatteeksi.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Matxi sanoi:
Herää kysymys, että miksi McLaren ei vaihtanut Kimin etusiipeä jo ensimmäisen stopin aikana? Eikö se muka vielä silloin ollut rikki? Stoppihan kesti 9s joten olisivat hävinneet vain noin 6 sekuntia siinä. Eli sen mitä nyt hävisivät parin kierroksen aikana jatkamalla rikkinäisellä siivellä.
Ehkä luulivat, että hitaus johtuu renkaasta:
Q: So did you wait until your scheduled stop on lap 21 to have it changed?
KR: We changed it under the safety car. We kept the same front wing on the first stop, otherwise it would take too late. The car was not quick because I was understeering all the time and then at the safety car, we had enough time to change the front wing. We really didn’t know what was the problem before. We were expecting to have a small problem, maybe with the front wing, but it would have taken too long so we needed to wait.
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Webber oli muuten hyvässä vauhdissa. Toisin kuin *jälleen kerran* ennakkokaavailuissa veikattiin, oli Williamsilla raskaimmat kuormat autoissa. Näyttää Williams olevan hyvässä timmissä kisasäädöissä. Jos Webber olis maaliin päässyt olisi hän ollut kakkosena ja tämä olisi ollut KYLMÄ FAKTA.

Näyttää kuitenkin toi luotettavuus olevan ongelma. :frown: Siitä päästään kuitenkin testaamalla eroon, joten loppukaudesta voi hyviä sijoituksia olla edessä. :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
910
Ma sanoi:
Alonso lammitti renkaitaan kylla aika lailla railakkaammin turva-auton takana kuin kukaan muu, varmasti suuri syy siihen etta espanjalaisella oli vauhti heti kunnossa. Niin Kimi, Button kuin kaikki muutkin tyytyivat rauhallisempaan kiihdyta/jarruta taktiikkaan ja hieman ratin kaantamiseen kun Alonso piiskasi takarenkaat oikein lentamaan.

Noh Montoya ilmeisesti naki mita Alonso teki ja yritti samaa lammittelykierroksen paatteeksi.

Peesaan.
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
Tosi harmi juttu tuo Markin keskeytys, mieshan olisi tuurilla taistellut vaikka kisan voitosta, jos nuo safety-car episodit olisivat sattuneet nappiin, itsekin oli sita mielta etta vahintaan kolmossija olisi plakkariin tullut.

Coulthardilla ja Trullilla oli muuten todella erilaiset nakemykset tuosta ensimmaisen kierroksen kolarista. Coulthard vaitti ettei Trulli olisi selvinnyt siita mutkasta lainkaan, TV-kuvasta paateltyna olisi mielestani selvinnyt helposti (kuten Trulli myos itse sanoi, otti tilanteen hyvin rauhallisesti) mutta autot menivat liian lahelle toisiaan ja osuivat. Kilpailutilanne, en lahtisi kumpaakaan syyttamaan, Coulthard jatti Jarnolle juuri ja juuri riittavasti tilaa.
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Oli aika tapahtumarikas mutta voittotaistelun kannalta tylsä ja rikkonainen kisa. Alonso tekee ihan mitä tahtoo. Montoya oli vaihteeksi nopea, mutta mokaili aivan uskomattoman paljon. Toyotan suorituskyky taas oli noussut huikeasti. Myös kisan sisällä tallien suorituskyky tuntuu kovasti vaihtelevan.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Tietääkös jotain mestaa mistä saisi kisan kierroajat? Tai jos jollakin on pääsy johonkin mestaan, niin voisiko kopioida Alonson ja Kimin kierroajat rinnakkain?

Suurelta yleisöltä jäi noteeraamatta, että Kimi ajoi yli puoli kisaa rikkinäisellä etusiivellä, mikä söi tavattomasti aikaa. Luulisi, että jotkut herätyskellot soivat, kun kisan alussa Kimi oli ottamassa Alonsoa kiinni (kahden sekunnin päähän erkeisi), mutta yhtäkkiä ryytyi ainakin sekunnilla per kierros. Jos siis Kimi pääsi ajamaan kunnon autolla vain kisan alussa ja lopussa, niin ei todellakaan ole mitään selittelyä vedota kierrosaikoihin potentiaalin indikaattorina.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Valde sanoi:
Suurelta yleisöltä jäi noteeraamatta, että Kimi ajoi yli puoli kisaa rikkinäisellä etusiivellä
Missä tuo Kimin etusiipi muuten rikkoutui?
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Törni sanoi:
Missä tuo Kimin etusiipi muuten rikkoutui?
Hesarin verkkosivu vastaakin:

"Lukitsin jarrutuksessa eturenkaan heti kilpailun alussa. Se aiheutti tärinää, joka puolestaan vioitti etusiipeä"
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Törni sanoi:
Missä tuo Kimin etusiipi muuten rikkoutui?
Kimi epäili, että flat-spot renkaan tärinä aiheutti sen. Olisi kiva nähdä ne kisan kierroajat, sillä niistä näkisi hyvin tapahtumien kulun. Aika käsittämättömiä miten meidän rakkaat törppöselostajamme eivät aluksi edes kyenneet selvittämään paransiko Alonsoa yhtäkkiä valtavasti vai tapahtuiko Kimin autolle jotain. Salokin vain höpisi jotain epätasaisista kierroajoista, katsoisi Bahrainin kierrosaikoja. :nope:
 
Ylös