Australian GP

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Moniko teistä on herännyt edes kisan avaukseen? Näin töllöttimen läpi, että Kimiin kosketettiin rengas rengasta vasten, siinä taisi käydä etusiivelle köpelösti.

Eilinen juttu "Molempien kuljettajien autoon täynnä bensaa!!!" oli aprilli-pila.

Edit: En minä tuollaisia fonttien kokoja käyttäisi muuhun kuin höynäyttämiseen. Jatkossa kirjoitan silti normaalikokoisella fontilla.
 
Viimeksi muokattu:

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Thunder sanoi:
Moniko teistä on herännyt edes kisan avaukseen? Näin töllöttimen läpi, että Kimiin kosketettiin rengas rengasta vasten, siinä taisi käydä etusiivelle köpelösti.
Se oli Monty, joka kosketti. Kimi itse sanoi, että tärinästä hajosi.
 

mazeur

Well-known member
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
156
Warwick sanoi:
Tuosta Kimin renkaan lukkojarrutuksesta...
Kuinka monta kertaa keskimäärin kisassa renkaita kaikenkaikkiaan lukitaan (siis jos lasketaan kaikki kuskit yhteen)?
Ja kuinka moni niisät johtaa siihen ongelmaan joka kimillä oli (etusiivestä hajosi jotain)? Ei hyvää päivää, ei voinu siinäkään käydä yhtään tuuria... Jos Alonso olisi tehnyt saman, niin sillä olis kyllä ollut tuuria sen verran ettei värinä olis sentään hajottanut mitään...
Kyllähän Alonsokin lukitsi eturenkaat ekassa mutkassa. Samoin moni muukin kuski, mutta eipä siitä näyttänyt olevan haittaa kisassa.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Kisan nopeimmat kierrokset

The Australian Grand Prix - 02/04/2006

1 . K. Raikkonen - McLaren Mercedes MP4-21 - 1:26.045 (+ 0.000 ) - lap 57
2 . F. Alonso - Renault R26 - 1:26.189 (+ 0.144 ) - lap 49

3 . M. Schumacher - Ferrari 248 F1 - 1:27.180 (+ 1.135 ) - lap 27
4 . J. P. Montoya - McLaren Mercedes MP4-21 - 1:27.464 (+ 1.419 ) - lap 45
5 . G. Fisichella - Renault R26 - 1:27.561 (+ 1.516 ) - lap 53
6 . R. Barrichello - Honda RA106 - 1:27.690 (+ 1.
645 ) - lap 32
7 . N. Heidfeld - BMW Sauber F1.06 - 1:27.700 (+ 1.655 ) - lap 49
8 . J. Button - Honda RA106 - 1:27.799 (+ 1.754 ) - lap 17
9 . M. Webber - Williams Cosworth FW28 - 1:27.800 (+ 1.755 ) - lap 19
10 . R. Schumacher - Toyota TF106 - 1:27.810 (+ 1.765 ) - lap 45
11 . V. Liuzzi - Toro Rosso Cosworth STR1 - 1:27.988 (+ 1.943 ) - lap 26
12 . D. Coulthard - Red Bull Ferrari RB2 - 1:28.250 (+ 2.205 ) - lap 32
13 . J. Villeneuve - BMW Sauber F1.06 - 1:28.321 (+ 2.276 ) - lap 56
14 . S. Speed - Toro Rosso Cosworth STR1 - 1:28.367 (+ 2.322 ) - lap 26
15 . C. Albers - MF1 Toyota M16 - 1:29.238 (+ 3.193 ) - lap 53
16 . T. Monteiro - MF1 Toyota M16 - 1:29.687 (+ 3.642 ) - lap 31
17 . T. Sato - Super Aguri Honda SA05 - 1:30.574 (+ 4.529 ) - lap 54
18 . Y. Ide - Super Aguri Honda SA05 - 1:33.737 (+ 7.692 ) - lap 49.

---

Kaksi kuskia täysin omilla sekuntiluvuillaan.

Ei ollut suomalaisten päivä tänään, mutta vahinko minimalisoitiin ottamalla takkiin vain 2 pistettä. Alonso on aloittanut kauden taas lähes täydellisesti. Renault on voittanut kaikki kolme kauden ensimmäistä kisaa.

Parasta olisi, että Kimin takaa-ajo alkaisi Imolasta edellisen kauden tapaan, mutta ilman mekaanisia ongelmia. Nyt on edessä kolmen viikon tauko ja autoja kehitetään taatusti urakalla. Toivottavasti McLaren ottaa nopeudessa samanlaisen loikan kuin vuosi sitten Imolaan mennessä, ilman että luotettavuus kärsii.

14 pistettä on vielä kiinni otettavissa, mutta yli 20 alkaa sitten olla jo vaikeampi juttu Renaultin ollessa jälleen kerran mittatikku muille luotettavuuden suhteen.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
mazeur sanoi:
Kyllähän Alonsokin lukitsi eturenkaat ekassa mutkassa. Samoin moni muukin kuski, mutta eipä siitä näyttänyt olevan haittaa kisassa.
Oleellista lieneekin se, kuinka paljon niitä lukitsee. Kyllähän yhdeltä jos toiseltakin pöllähtelee kisan aikana, mutta liian pitkään ei kestä pitää lukossa.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Hurmurisija sanoi:
Se oli Monty, joka kosketti. Kimi itse sanoi, että tärinästä hajosi.
:D Tärinästä on aina jokin syy ja syy löytyy toisesta, joka aiheutti tärinän. :D
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
859
Karpow sanoi:
The Australian Grand Prix - 02/04/2006

1 . K. Raikkonen - McLaren Mercedes MP4-21 - 1:26.045 (+ 0.000 ) - lap 57
2 . F. Alonso - Renault R26 - 1:26.189 (+ 0.144 ) - lap 49

3 . M. Schumacher - Ferrari 248 F1 - 1:27.180 (+ 1.135 ) - lap 27
4 . J. P. Montoya - McLaren Mercedes MP4-21 - 1:27.464 (+ 1.419 ) - lap 45
5 . G. Fisichella - Renault R26 - 1:27.561 (+ 1.516 ) - lap 53
6 . R. Barrichello - Honda RA106 - 1:27.690 (+ 1.
645 ) - lap 32
7 . N. Heidfeld - BMW Sauber F1.06 - 1:27.700 (+ 1.655 ) - lap 49
8 . J. Button - Honda RA106 - 1:27.799 (+ 1.754 ) - lap 17
9 . M. Webber - Williams Cosworth FW28 - 1:27.800 (+ 1.755 ) - lap 19
10 . R. Schumacher - Toyota TF106 - 1:27.810 (+ 1.765 ) - lap 45
11 . V. Liuzzi - Toro Rosso Cosworth STR1 - 1:27.988 (+ 1.943 ) - lap 26
12 . D. Coulthard - Red Bull Ferrari RB2 - 1:28.250 (+ 2.205 ) - lap 32
13 . J. Villeneuve - BMW Sauber F1.06 - 1:28.321 (+ 2.276 ) - lap 56
14 . S. Speed - Toro Rosso Cosworth STR1 - 1:28.367 (+ 2.322 ) - lap 26
15 . C. Albers - MF1 Toyota M16 - 1:29.238 (+ 3.193 ) - lap 53
16 . T. Monteiro - MF1 Toyota M16 - 1:29.687 (+ 3.642 ) - lap 31
17 . T. Sato - Super Aguri Honda SA05 - 1:30.574 (+ 4.529 ) - lap 54
18 . Y. Ide - Super Aguri Honda SA05 - 1:33.737 (+ 7.692 ) - lap 49.

---
Ihmettelen miten Kimin vauhti hyytyi yht'äkkisesti jääden heti ensimmäisen turva-auton lähdettyä 0.5s-2s kierroksella. Ennen turva-autoa Kimi pysyi hyvin Lonson vauhdissa. Kumminkin vauhtia riitti (nopein kierros). Ei johtunut kyllä renkaiden lämpenemisestä, koska vauhdissa Kimi oli pitkään jäljessä ja sai vasta lopussa Lonsoa kiinni. Oisko sitten jarrut lämmenneet??

Jos... Kimi olis päässyt ajaa normikisan (ilman tätä x ongelmaa), niin mielestäni maccin vauhti olis kyllä riittänyt voittotaistoon vaikka turva-autoja ei olis käynytkään radalla.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Powered by BMW sanoi:
Ihmettelen miten Kimin vauhti hyytyi yht'äkkisesti jääden heti ensimmäisen turva-auton lähdettyä 0.5s-2s kierroksella. Ennen turva-autoa Kimi pysyi hyvin Lonson vauhdissa. Kumminkin vauhtia riitti (nopein kierros). Ei johtunut kyllä renkaiden lämpenemisestä, koska vauhdissa Kimi oli pitkään jäljessä ja sai vasta lopussa Lonsoa kiinni. Oisko sitten jarrut lämmenneet??

Jos... Kimi olis päässyt ajaa normikisan (ilman tätä x ongelmaa), niin mielestäni maccin vauhti olis kyllä riittänyt voittotaistoon vaikka turva-autoja ei olis käynytkään radalla.
Kyllä jotenkin näytti, että Kimilläkin olisi Buttonin tapaan ollut renkaiden kanssa ongelmia muutaman kierroksen aina kun SC lähti radalta. Lopussa kun pääsi pitempään ajamaan tyhjällä radalla ilman SC:a vauhtiakin löytyi. Mitähän seoksia kullakin oli alla?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Powered by BMW sanoi:
Ihmettelen miten Kimin vauhti hyytyi yht'äkkisesti jääden heti ensimmäisen turva-auton lähdettyä 0.5s-2s kierroksella. Ennen turva-autoa Kimi pysyi hyvin Lonson vauhdissa. Kumminkin vauhtia riitti (nopein kierros). Ei johtunut kyllä renkaiden lämpenemisestä, koska vauhdissa Kimi oli pitkään jäljessä ja sai vasta lopussa Lonsoa kiinni. Oisko sitten jarrut lämmenneet??

Jos... Kimi olis päässyt ajaa normikisan (ilman tätä x ongelmaa), niin mielestäni maccin vauhti olis kyllä riittänyt voittotaistoon vaikka turva-autoja ei olis käynytkään radalla.
Kyllä se minun mielestäni selittyy aika hyvin tuolla monesti mainitulla etusiivellä.
 

kessel

Well-known member
Liittynyt
13.1.2001
Viestit
1575
Sijainti
Tampere
General FUp sanoi:
Larenin nopeus tuli parilla viimeisellä kierroksella, ei heti nokan vaihduttua ja Midlandien jäätyä taakse.
Eikö noita paria viimeistä kierrosta lasketa kisaan?
 

Tomppa

Well-known member
Liittynyt
25.6.2001
Viestit
241
General FUp sanoi:
Kuten itsekin aiemmin spekuloin, mutta siinä kuulemma oli vaan Alonson taktikoinnista ja Midlandeista kyse, useamman kierroksen ajan...
No eipäs nyt katkeroiduta siellä takana. Itsehän tarkoitin nimenomaan heti välittömästi SC:n poistuttua syntyneitä eroja välillä Alonso - muut, aivan kuten sinäkin siinä viestissä jota lainasin. Mistään "useamman kierroksen ajan" -stinteistä ei ollut kyse.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
En usko että Rellu on NOIN PALJON muita (Honda, Ferrari, McLaren, Williams, Toyota) edellä, muusta syystä kuin, että saavat renkaat hemmetin hyvin toimaamaan.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Moe Szyslak sanoi:
En usko että Rellu on NOIN PALJON muita (Honda, Ferrari, McLaren, Williams, Toyota) edellä, muusta syystä kuin, että saavat renkaat hemmetin hyvin toimaamaan.
McLaren on ainut joka Rellua pystyy uhkaamaan. Ehkä myös Ferrari jos uudistukset Imolassa toimii.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
azai sanoi:
Kyse oli Montoyasta
Ei vaan Kimistä kuten totesin:

Erään uusintalähdön jälkeen ohitin
Jensonin ja lukitsin renkaani 1. mut-
kassa. Pystyin silti pysymään hänen
edellään mutkissa 1-3. Renkaan aiheut-
tamasta tärinästä huolimatta autoni oli
nopea ja pysyin Fernandon vauhdissa.
Tärinän takia etusiivestä lähti pääty-
levy irti
, mikä hidasti vauhtiani.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
patriot sanoi:
McLaren on ainut joka Rellua pystyy uhkaamaan. Ehkä myös Ferrari jos uudistukset Imolassa toimii.
Lauda oli aika pessimistinen Ferrarin lähitulevaisuuden suhteen. Jotta saisivat Imolaan mennessä Renaultin kiinni, pitäisi niiden tehdä älytön loikka kehityksessä, ongelma kun on se, että Imolaan mennessä niin Renault kuin McLarenkin ovat taas kehittyneet nopeammaksi, joten Ferrarille ei riitä olemassaolevan eron kiinnikurominen vaan sen lisäksi vielä tehtävä ne samat paranukset, jotka nuo kaksi tämänhetken kärkitallia tulevat tekemään. Ei ole helppo homma, ei vaikka Imolan sijasta aikaa annettaisiin kauden loppuun saakka.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
patriot sanoi:
McLaren on ainut joka Rellua pystyy uhkaamaan. Ehkä myös Ferrari jos uudistukset Imolassa toimii.
Tai siis McLarenin Räikkönen ja Ferrarin Sumi on sellaisia jotka pystyvät uhkaamaan. Autona Honda on näitä kahta varmaan parempi, kuten testitkin on koko ajan osoittaneet. ;)
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
OoPee sanoi:
Lauda oli aika pessimistinen Ferrarin lähitulevaisuuden suhteen. Jotta saisivat Imolaan mennessä Renaultin kiinni, pitäisi niiden tehdä älytön loikka kehityksessä, ongelma kun on se, että Imolaan mennessä niin Renault kuin McLarenkin ovat taas kehittyneet nopeammaksi, joten Ferrarille ei riitä olemassaolevan eron kiinnikurominen vaan sen lisäksi vielä tehtävä ne samat paranukset, jotka nuo kaksi tämänhetken kärkitallia tulevat tekemään. Ei ole helppo homma, ei vaikka Imolan sijasta aikaa annettaisiin kauden loppuun saakka.
Näinpä, en usko että ferrarista on mestariksi, tuskin voittaa edes yhtä kisaa
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Eipä Kimin ainakaan tämänpäiväisen perusteella kannata Ferratille vaihtaa.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Moe Szyslak sanoi:
Tai siis McLarenin Räikkönen ja Ferrarin Sumi on sellaisia jotka pystyvät uhkaamaan. Autona Honda on näitä kahta varmaan parempi, kuten testitkin on koko ajan osoittaneet. ;)
Montoya oli kuule aika-ajoissa Räikköstä nopeampi ja ilman "teknisiä" ongelmia olisi varmaan kisassakin ollut Kimben edellä. Eikä sovi unohtaa edellistä kisaa, jossa Ferrari-pilotit osasivat ajaa maaliin asti, Massa oli edellä ;)
 

Rapu-70

Well-known member
Liittynyt
26.8.2005
Viestit
544
patriot sanoi:
McLaren on ainut joka Rellua pystyy uhkaamaan. Ehkä myös Ferrari jos uudistukset Imolassa toimii.
Kunhan nyt joku muukin talli pystyisi voittamaan kisoja tällä kaudella. Aika ylivoimaiseltahan Renault nyt näyttää. Alonsokin on oikeastaan vaan vieläkin petrannut ajamistaan viimekaudesta ja tallin työskentely on kyllä kellon tarkkaa.

Muiden tallien mukaanlukien siis Mäcci on petrattava ensinnäkin autoa ja sitten vielä kisaviikonlopun läpiviemisessä. Renkaat näyttää toimivan nekin parhaiten Rellulla. Tämä varmaan osaltaan vaikuttaa siihen, että ne on nopeita sekä aika-ajossa että kisassa. Mäcci on nopea kisassa ja Honda aika-ajossa. Ferrarilla alkaa jo olla vakavia ongelmia kuskipuolella ja Hondallakin on vaan yksi kuski joka ajaa jonkinnäköisistä sijoista. Mäcillä Monty pystyy parhaimmillaankin sijoille 5-6, silloin kun pysyy tiellä. Räikköseltä hajoaa jotain noin keskimäärin joka kolmas kisa.
 
Ylös