Australian ralli

fan1

Well-known member
Liittynyt
12.5.2005
Viestit
292
On. Paha vain, että kakkossija asfalttirallista vaatii Hirvoselta erinomaista suoritusta, sillä Sordo tulee menemään kovaa. Kakkos- ja kolmossija taas eivät riitä mestaruuteen, jos Loeb voittaa molemmat jäljellä olevat kisat.
Niin ja citikalta löytyy muitakin asfaltilla pärjääviä kuskeja. Norski Petteri saattaa citikan ratissa olla ratkaisevassa asemassa.
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Kataloniassa kolmossija ja Walesin normaalisti kosteilla sorateillä voitto, niin se on siinä. Jää vähän varaa ajella terveisiäkin.

Soli muuten 5 minuuttia, mitä Ford sai noista laseista rangaistusta. Ilmeisesti kallistuksenvakaaja ei kuitenkaa vaikuta ajettavuuteen yhtä paljon, kuin puolimilliä liian ohut sivulasi, kun nyt pätkäistiin vain minuutti. :doubtful:
 
Viimeksi muokattu:

Mikkoz

Well-known member
Liittynyt
28.11.2003
Viestit
829
Sijainti
JKL
Tuli tossa mieleen että mitä jos Latvala ei ois rikkonu renkaitaan. Ero ois nyt silloin 7 pojoo Mikon hyväksi. Jotenkin nää vaan menee aina näin.

Ne lasit tais olla sääntäjen vastaisia. Tukivarret ilmeisesti sääntöjen mukaisia, mutta vain leimaamatta, eli jossain määrin oikea rangaistus mielestäni.
 

Micqou

Well-known member
Liittynyt
14.9.2008
Viestit
299
Tuli tossa mieleen että mitä jos Latvala ei ois rikkonu renkaitaan. Ero ois nyt silloin 7 pojoo Mikon hyväksi. Jotenkin nää vaan menee aina näin.
Niin ja jos Ford olisi antanu Latvalan voiton Mikolle olisi ero jo 9 pinnaa ja jos ja jos ja jos.. Aina voi jossitella mutta viiden pisteen erolla on huomattavasti mukavampi lähteä kahteen viimeiseen ralliin kun pisteen erolla..
 

mariko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2006
Viestit
985
No niin, kerran näinkin päin. :)

Mielestäni kallistuksenvakaajan kiinnitysten modifioinnilla on mahdollista vaikuttaa enemmän suorituskykyyn kuin 0,5 milliä ohuemmalla lasilla, että siinä mielessä rangaistuksen pitäisi olla kovempi.

Hyvin sanottu...päivän selvää että eivät halunneet ratkaista mestaruutta vielä tässä keississä...jotain rotia näihin rangaistuksiin pitäisi saada ehdottomasti.
 

Ode

Maailmanlupaus
Liittynyt
7.6.2008
Viestit
4178
Sijainti
Oulu
Jopas yllätti. Hyvä silti, Mikko ajoi sen verran kovaa että on voittajakaliiberia tässä rallissa mutuenkin. :thumbup:
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Nyt on vielä saumat.. Mikko ois käytännössä mestari jos Latvala ois pysynyt Puolassa yleisö-EK:n radalla ja Sardiniassa Mikko ois saanut voittaa..

Tällaisia tilaisuuksia Loebilta tuskin joka vuosi tulee. :thumbfh:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ojoi! Nyt näyttää hyvältä. Kyllähän Loebin on se mestaruus joku vuosi pakko hävitä, ellei ajamalla niin sitten muuten.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3215
Sijainti
Lahti
Hyvin sanottu...päivän selvää että eivät halunneet ratkaista mestaruutta vielä tässä keississä...jotain rotia näihin rangaistuksiin pitäisi saada ehdottomasti.
Tiedä sitten kuinka paljon mikäkin fibu vaikuttaa auton nopeuteen ja rikkeen vakavuuteen, mutta kaikki lienevät samaa mieltä siitä, että Fordille aikanaan langetettu 5-minuuttinen oli aika roisi rangaistus? Niinpä tästä Citroenin rikkeestä langetettu jättirangaistus ei olisi ollut yhtään sen fiksumpi. Ihan hyvä näin. Ainakin kohtuullisen hyvä. Se riittää.
 

asd

Well-known member
Liittynyt
15.1.2006
Viestit
246
Eihän tämä nyt vieläkään hirveen hyvältä näytä. Citroenit menee menojaan Espanjassa ja Hirvonen on parhaimmillaan kolmas, joten Walesissä on pakko voittaa.
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Soli muuten 5 minuuttia, mitä Ford sai noista laseista rangaistusta. Ilmeisesti kallistuksenvakaaja ei kuitenkaa vaikuta ajettavuuteen yhtä paljon, kuin puolimilliä liian ohut sivulasi, kun nyt pätkäistiin vain minuutti. :doubtful:
Fordia rangaistiin käsittääkseni turvallisuusmääräysten rikkomisesta.

Citroënin autoissahan ei tainnut olla mitään sääntöjenvastaisia osia, vaan rangaistus johtui siitä, että jossain papereissa ei ollut kuvaa tästä uudesta kallistuksenvakaajasta, vaan edellisestä versiosta.
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Eihän tämä nyt vieläkään hirveen hyvältä näytä. Citroenit menee menojaan Espanjassa ja Hirvonen on parhaimmillaan kolmas, joten Walesissä on pakko voittaa.
Kyllä se siinä mielessä aika hyvältä näyttää, että kaikki on omissa käsissä. Loeb on se, jolla ei ole enää varaa epäonnistumisiin.
 

Ffast

Well-known member
Liittynyt
12.7.2008
Viestit
144
Hyva nain. Jos ja kun Mikko vetaa Kataloniassa kolmoseksi ja voittaa tai ajaa toiseksi Walesissa niin mestaruus tulee sinne minne pitaakin. Vai onko Ojalan laskuopin mukaan nain.

Kataloniassa nimittain kolmossija on maksimi.
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Fordia rangaistiin käsittääkseni turvallisuusmääräysten rikkomisesta.
Eeei kai, eikös se ollut, että oli vain luokittelemattomat lasit, tai muuten vain vääränlaiset? Mitä tuossa maikkarin arkistoja selasin, niin mistään turvallisuusrikkomuksista ei puhuttu missään.
Hirvonen puhui illalla haastattelussa 0,05mm liian ohuista laseista, mutta puoli milliähän se oli.

Faustus sanoi:
Citroënin autoissahan ei tainnut olla mitään sääntöjenvastaisia osia, vaan rangaistus johtui siitä, että jossain papereissa ei ollut kuvaa tästä uudesta kallistuksenvakaajasta, vaan edellisestä versiosta.
Tämä meni käsittääkseni niin, että uutta kallistuksenvakaajan kiinnitystä ei oltu hyväksytetty tuomaristolla. Jo pelkän valokuvan esittäminen olisi riittänyt, mutta edes sitä ei kukaan hokannut tehdä.
 
Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Hyva nain. Jos ja kun Mikko vetaa Kataloniassa kolmoseksi ja voittaa tai ajaa toiseksi Walesissa niin mestaruus tulee sinne minne pitaakin. Vai onko Ojalan laskuopin mukaan nain.

Kataloniassa nimittain kolmossija on maksimi.
Jos Mikko jäisi sijoille 3 ja 2, niin Loeb voittaisi mestaruuden pisteellä (oletusarvona oli vissiin, jotta voittaa).
 

tenutappi

Well-known member
Liittynyt
25.4.2002
Viestit
598
Sijainti
Jämijärven Snägäri
Säännöthän on siinäkohden selkeet kyllä että luokitustodistuksen vastaisesta autosta (koskee kumpaakin tallia) pitäis automaattisesti seurata hylkäys. Näin ainakin maalaisjärjellä, mutta kai tuossakin on nyanssi on jota voidaan hyväkskäyttää. Eräs lukija kyllä osais tuohonkin vastata.

Mutta kuka helvetti on osannu alkaa mittaamaan niitä Fordin takalaseja? :eek!:
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Säännöthän on siinäkohden selkeet kyllä että luokitustodistuksen vastaisesta autosta (koskee kumpaakin tallia) pitäis automaattisesti seurata hylkäys. Näin ainakin maalaisjärjellä, mutta kai tuossakin on nyanssi on jota voidaan hyväkskäyttää. Eräs lukija kyllä osais tuohonkin vastata.

Mutta kuka helvetti on osannu alkaa mittaamaan niitä Fordin takalaseja? :eek!:
Tää on taas niin selvää FIAn pelleilyä kun vaan olla ja voi. Tietenkään siitä mitään hylätä kun ei haluta ratkaista molempia mestaruuksia...

En ole varma, mutta veikkaisin että ne mitataan jokaisessa loppukatsastuksessa? Tuskin sitä ihan muuten vaan on just sillon käyty mittailemaan. Jos Sitikan agentit on käyny tutkimassa ja pistäny huhun kiertämään...

Petteri voi nousta vielä arvoon arvaamattomaan. Käy pian Fordin hölmöilyt kalliiksi...
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Ojoi! Nyt näyttää hyvältä. Kyllähän Loebin on se mestaruus joku vuosi pakko hävitä, ellei ajamalla niin sitten muuten.
Niin no, Mikko on nyt jo _viisi_ kisaa putkeen kyykyttänyt Lööppiä. Lööppi on pisteitään suurilta osin tällä kaudella ihan ajamalla hävinnyt Mikolle, vaikka kuinka on muut Citikat jarrutelleet kisassa kuin kisassa. Mikolla on mestaruus katkolla seuraavassa kisassa ja ihan ansaitusti. :thumbup:
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Niin. Mikolla on kyllä oikein hyvät saumat, mutta vielä titteli ei ole lähelläkään. Grönholm meni Ford-vuosinaan mokaamaan omakätisesti kaksi titteliä omiin ulosajoihinsa loppukaudesta. Ensimmäisellä kerralla mestaruus oli katettuna kultalautasena kun ranskalainen oli viimeiset neljä rallia sivussa, mutta ei maistunut. 2007 oli jo napsahtaa, mutta kävi tuuri. Sitten Bosse kusi Irlannin rallin heti alkutaipaleella ja Briteissä homma oli ohi. Sainzin omia tuskanhetkiä on varmaan turha edes kerrata...

Mikon pitää vain välttää virheet ja ajaa vähintään neljäntenä maaliin. Tuo takaisi tasapisteet viimeiseen ralliin jolloin pitää vain sijoittua Loebin edelle. Vitossijakaan ei ihan kaikkia mahdollisuuksia romuta, koska pisteen perässäkin riittää voitto viimeisestä. Ihan turha lähteä hamuamaan voittoa turhilla riskeillä. Todennäköisemmin se on taas Loeb, joka ajaa pusikkoon joten pää kylmänä ja varmasti maaliin.
 
Ylös