Avainlevy

Puhis

Banned
Liittynyt
20.11.2009
Viestit
1449
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Ensimmäinen tutustumiseni progeen oli ehdottomasti Kingston Wall- Tri-Logy vuodelta 1994. Joskus löysin tämän 14-vuotiaana pentuna levykaupan alekorista ja kolahti ja kovaa.



Toinen, mikä on myöhemmin vaikuttanut kovasti ja jota pidän edelleen hyvin aliarvostettuna yhtyeenä, Anarchy Club - The Way and it's Power



Nämä kaksi ovat ehkä omaan musiikinkuunteluun ja elämäänkin vaikuttaneet kaikkein eniten.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Tuli muuten kakarana broidin peesissä Uriah Heepin Demons & Wizards kuunneltua suht puhki. Samoin The Sweet tuli tutuksi.



 
Viimeksi muokattu:

Zoe

Maagikko, noituja
Liittynyt
25.11.2002
Viestit
9925
Sijainti
Nollola
Olisi toki ollut katu-uskottavampaa, jos naispuolisten singer/songwritereiden maailma olisi auennut minulle vaikkapa Tori Amosin tai Kate Bushin kautta, mutta kyllä se oli tämä nuori ja vihainen nainen, joka kolahti:



Ja brittipoppiin ja -rockiin rakastuin tämän levyn myötä:

 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Nyt kun Albert ja Timo eivät kehtaa itse asiasta avautua, lähden siitä, että molemmat valaistuivat natiaisiässä Smurffien albumista Tanssihitit Vol 1.

 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Tän mä unohdinkin..

Mä olin todella pieni (3-4 vuotias) kun isoveljeni osti tuon kasetin, ja mä diggasin siitä aivan älyttömästi! :D Käytännössä siitä tuli mun kasetti.. Siinä oli yksi sellainen biisi joka kuulosti niin kovin hauskalta, että mun piti jatkuvasti saada kuulla se biisi uudestaan ja uudestaan. :D

Millään en nyt enää muista mikä se biisi oli, mutta käsittääkseni ei mikään hitti.. Joku ton kyseisen levyn (tai siis kasetin) biiseistä se kuitenkin oli.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Olisi toki ollut katu-uskottavampaa, jos naispuolisten singer/songwritereiden maailma olisi auennut minulle vaikkapa Tori Amosin tai Kate Bushin kautta, mutta kyllä se oli tämä nuori ja vihainen nainen, joka kolahti:

Tästä tuli mieleen, että tykästyin noiden edellä mainitsemieni levyjen lisäksi 1980-luvun puolessa välissä kovasti Suzanne Vegaan ja sen debyyttilevyyn.

 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Born to Run. Kirjaston levykokoelmasta löysin. Vanhan puolen vintillä asustelin ja kuuntelin. Kolahti.
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Se lienee tämä isäukon Taunuksen kasettisoittimesta soittama klassikko, joka pikkujanarina vänkärin paikalla istuessa iski kuin tuhat volttia:

 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Olisi toki ollut katu-uskottavampaa, jos naispuolisten singer/songwritereiden maailma olisi auennut minulle vaikkapa Tori Amosin tai Kate Bushin kautta, mutta kyllä se oli tämä nuori ja vihainen nainen, joka kolahti:



Ja brittipoppiin ja -rockiin rakastuin tämän levyn myötä:

 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
En kuitenkaan ole ihan varma siitä oliko Kulta-aika mulle se alkuperäinen avainlevy, koska vaikutuin samoihin aikoihin myös Tom Waitsin Frank's Wild Years'istä. Mut jos kategorisoidaan levyt suomalaisiin ja ulkolaisiin, niin tuossa ne ovat.
Nyt kun tarkemmin muistelen, niin tais muuten ollakin tuo Swordfishtrombones se Tom Waitsin levy, joka teki ekana vaikutuksen. Julkaisuvuosi (1983) sopis paremmin haarukkaan.

Kuulostaa loistavalta vieläkin.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Se lienee tämä isäukon Taunuksen kasettisoittimesta soittama klassikko, joka pikkujanarina vänkärin paikalla istuessa iski kuin tuhat volttia:

Toi levy + Iron Maidenin Piece of Mind ja pikku-burbin sielu sujahti saatanalle, eli rokkimusiikille.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26859
Purkkapoppi jäi taakse, kun ostin Mustamäen torilta Stratovariuksen Visions-albumin ja 80-luvun musiikin kuuntelu alkoi tosissaan AC/DC:n Live-levyn myötä.
 
Ylös