Ayrton-Ana
Well-known member
- Liittynyt
- 5.2.2005
- Viestit
- 912
No tässä kannattaa suhteuttaa paalut ajettujen kisojen määrään. Sennaa ei voita sillä saralla enää kukaan.Carlos sanoi:Minun mielestäni Senna on formuloiden top 3 kuskeja, aivan mahtava ! Schumikin voisi sen verran kunnioittaa kaveria, että jättäisi niitten paalujen napsimisen
Saatto mennäkin..Misa1 sanoi:Tais mennä sulta yli hilseen!
Senna 65 paalua 161 GP:tä 65/161 = 0,40...HÖYNÄ sanoi:No tässä kannattaa suhteuttaa paalut ajettujen kisojen määrään. Sennaa ei voita sillä saralla enää kukaan.
Juu, ei siis Prost mikään matelija ollut aika-ajoissa mutta selkeästi parempi kisapituudella. Kyllähän nyt noilla meriiteillä on pakko olla tekijä myös aika-ajoissa. Menneisyydestä löytyy varmasti monta monituista nopeampaakin aika-ajajaa mutta kisapituudessa mies oli yksi kaikkien aikojen parhaista, ellei paras. Muuten kellään muulla kuljettajalla ei ole esittää sellaista listaa tallikavereista kuin Prostilla...Lauda,Rosberg,Senna,Mansell,Hill...mestareita koko joukko.pmv sanoi:No sen verran täytyy kyllä Prostin aika-ajonopeutta kehua, että vain Senna oli tallitovereista Prostia nopeampi. Prost oli uransa alkupuolella erittäin nopea aika-ajokuski. Mm. Niki Lauda ei kyennyt juuri koskaan lyömään Prostia aika-ajoissa. Ja Niki on sentään kolminkertainen maailmanmestari. Prost kykeni lyömään vaivatta myös Damon Hillin ja Jean Alesin aika-ajoissa. Nigel Mansellin kanssa oli aika tasaista ja Nigel on sentään yli 30 paalun mies.
Mielestäni Prostin jääminen Sennalle aika-ajoissa niinkin paljon ei selity pelkästään yhden kierroksen nopeudella. Kuten Prost aikanaan sanoi, hän voi kyllä myöntää olevansa Sennaa hitaampi aika-ajoissa, mutta jos ero on 1.5 sekuntia, niin se on vitsi. Ei Alain niin paljoa Sennaa hitaampi ollut. Ei voinut olla.
Pakko nyt vähän ihmetellä... harvemmin perä lähtee irti jos auto menee suoraan. Samaten sairaskohtaus tuskin on mikään vaihtoehto kun kuolinsyykin on niin selvä kuin se on.Originally posted by Ayrton-Ana:
Pitkän aikaan tuota videota kelailtuani tulin johtopäätökseen, että Sennan autosta oli hajottava jotakin. Paljon on sellaisia väitteitä, että Senna olisi tehnyt ajovirheen, mutta videosta näkee, kun perä lähtee irti ja auto lähtee menemään suoraan. Auton vasemmalta puolelta on hajonnut jotakin, luultavasti auton takapäästä. Sennan pään liike on kanssa arveluttanut kun pää yhtäkkiä rojahtaa "lepäämään". Tuon pään rojahtamisen syynä voi kyllä olla g-voimatkin.
Hän käyttäytyi radalla niin kuin vain kova kuljettaja osaa. Kabinetti peliä hän ei suodattanut...No juu, Senna oli kyllä puheissaan kovinkin oikeamielinen, mutta käytös radalla ei ollut aina ihan vastaavaa. Muita kyllä saattoi vaatia pelaamaan reilusti, mutta Ayrton itse sai rikkoa sääntöjä.
Eli he taktisesti jättivät ajamatta paalulle? sekunnin ero tallikaveriin ei enää selity pikku säädöillä.. Toki Prostin ja Laudan taktikon kyvyt tulevat esiin monissa kisoissa,mutta myös heidän varsinkin Prostin luovuttamiset kun keli tai mukamas auton säädöt eivät olleet kohdallaan........Prostin ja etenkin Laudan aika-ajovauhdista kun oli puhe, niin osasyy oli kyllä sekin, että molemmat olivat taktisesti erittäinkin eteviä, eikä hyvä aika-ajosuoritus välttämättä ollut tarpeenkaan. Prost taisi ammentaa oppinsakin osin Laudalta, molemmat kuitenkin keskittyivät ennemmin hyviin kisasäätöihin kuin viimeisiin kymmenyksiin aika-ajoissa.
Tamburelloko suora?!?!? :jaska: . Katso g voimia. On selvä ,että joko autosta hajosi jotain tai jokin muu syy sai auton perän lähtemään sivulle( g voimat menee hetkeksi nolliin) ja sitten perä ottaa voimakkaasti kiinni ja auto suistuu tangentin suuntaisesti seinään?Pakko nyt vähän ihmetellä... harvemmin perä lähtee irti jos auto menee suoraan. .
Hmh, ei se ollut yksi eikä kaksi kertaa kun Ayrton itse kritisoi muiden kuljettajien ajotapaa, eikä niistä yksikään ollut sentään taklaamassa ketään kaiteeseen niinkuin Senna itse oli hyvinkin lähellä tehdä. Huvittavaa, että Portugalin lehdistötilaisuudessa Ayrton paasaa ummet lammet siitä, että Prost käytti veto-oikeutta ja se on epäreilua kun hän on itse tehnyt saman Derek Warwickille 1986.Hän käyttäytyi radalla niin kuin vain kova kuljettaja osaa. Kabinetti peliä hän ei suodattanut...
Ymmärsit kieltämättä aika hyvin, mitä tarkoitin sanalla osasyy. Ei kukaan tietenkään "jätä ajamatta paalulle" muuten vaan, mutta Prost saattoi esimerkiksi käyttää sen ajan kun Ayrton viilasi autoaan aika-ajoihin siihen, että sai sen paremmaksi täysin tankein. Hyvä kuitenkin kun tajusit ihan itse, ettei sillä sekunnin eroja selitetä kun ei ollut tarkoituskaan selittää.Eli he taktisesti jättivät ajamatta paalulle? sekunnin ero tallikaveriin ei enää selity pikku säädöillä.. Toki Prostin ja Laudan taktikon kyvyt tulevat esiin monissa kisoissa,mutta myös heidän varsinkin Prostin luovuttamiset kun keli tai mukamas auton säädöt eivät olleet kohdallaan........
Enhän minä mitään Tamburellosta kirjoittanut vaan siitä, että auto jatkoi matkaansa suoraan. Pariin kertaan olen minäkin sen pätkän joskus kelannut ja hieman vierastan sitä, että joku sanoo perän lähteneen irti. Jatkaa suoraan olisi toki varmaan ollut korrektimpi ilmaisu.Tamburelloko suora?!?!? . Katso g voimia. On selvä ,että joko autosta hajosi jotain tai jokin muu syy sai auton perän lähtemään sivulle( g voimat menee hetkeksi nolliin) ja sitten perä ottaa voimakkaasti kiinni ja auto suistuu tangentin suuntaisesti seinään?
Muotoilin asian ehkä väärin, mutta silti uskon, että autosta petti jotain. Toki kun katsoo muiden autojen incar-kuvia juuri tuon mutkan loppupäästä niin oli muillakin siinä ongelmia.Bobakki sanoi:[B)
Enhän minä mitään Tamburellosta kirjoittanut vaan siitä, että auto jatkoi matkaansa suoraan. Pariin kertaan olen minäkin sen pätkän joskus kelannut ja hieman vierastan sitä, että joku sanoo perän lähteneen irti. Jatkaa suoraan olisi toki varmaan ollut korrektimpi ilmaisu. [/B]