Onhan tämä aika-ajo tällaisenaankin mielenkiintoisempi kuin viime vuonna, mutta erittäin yksinkertaisella toimenpiteellä sitä voitaisiin parantaa merkittävästi. Se toimenpide on luonnollisesti kisabensa-pelleilyn poistaminen. Haluaisin olla toiveikas sen suhteen, että näin tapahtuisikin tässä ihan lähitulevaisuudessa, mutta eihän FIA:sta koskaan tiedä. Senhän tuo sääntö takaa, että autoja nähdään radalla koko sen viimeisen session ajan, mutta kilpailu paalupaikasta on kyllä siinä vaiheessa hyvin, hyvin näennäistä. Käytännössä tilanne ei merkittävästi eroa tuosta vanhasta tunnin aika-ajosta, sillä silloinkin rata oli parhaimmillaan ihan loppuminuuteilla, jolloin kovimmat ajat yleensä syntyivät. Se vain, että tuo bensan kuluttaminen ei anna kenellekään yhtään mitään, päinvastoin. Kuten aiemmin tässä ketjussa mainittiin, saattaisi joku aktivisti vetää tuosta herneen nenään ja vaikka se ehkä turhalta paapoamiselta kuulostaa, niin onko tuollainen bensan kanssa pelleileminen kuitenkaan ihan suotavaa?
Kimistä voisin sen verran sanoa, että aika-ajo sujui täysin suunnitelmien mukaan. Nimittäin tällaista tulosta uskalsin juuri odottaa. Huojentavaa on kuitenkin tietää, että Kimillä on tallin täysi tuki takanaan ja huomiseen kisaan varmasti loistava taktiikka ja erinomaiset edellytykset taistella MM-pisteistä. Varmasti tuokin työtapaturma on sellainen, joka on viimeksi sattunut ties milloin, eikä se tule toistumaan. Varmasti jokainen tietää senkin, että autourheilussa sattuu ja tapahtuu ikäviäkin asioita. Kimi on kyllin kypsä tiedostaakseen tämän tosiseikan. Tuo litania alkaa sujua ihan McLarenin lehdistötiedotetta vilkaisemattakin.