Bahrain aika-ajo 2006

Nasu

Tollona Tollereihin
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
984
Sijainti
Keski-suomi
Eikös se Kimi ole ollut yleensä 7 kymmenystä tallikaveriian nopeampi mukaan lukien
JPM :ahem: Peli on vielä kesken....huomenna nähdään kenen kilpailu taktiikka on paras....Mäcin eli Montoyan suoritus vaikutti ennakko arvelua paremmalta :thumbup:
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
triniemi sanoi:
Toiselta foorumilta linkki:

Joku tehnyt tälläisen taulukon, josta voidaan vetää selkeä johtopäätös polttoaineiden suhteen.

http://www.myphotographic.com/other/f1-06-01.png
Tuo on hyvä. Näitä jatkossakin. Tuon perusteella siis näyttäisi siltä, että kolme kärkikuskia on kevyillä bensoilla, kun taas Alonsolla on enemmän, samoin Montoyalla. Heidfeldilla saattaa olla vallan hirmuinen lasti tai sitten ei vain onnistunut nopea kierros kolmannessa sessiossa. Niin ikään Fisillä on paljon tankissa tavaraa.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
HÖYNÄ sanoi:
Miten niin järkevää jättää ajamatta kolmannessa sessiossa. Jos sinne olet päässyt niin siellähän olet ja näin ollen et saa muuttaa bensamääriä!
Saathan, ennen kun rupeet ajamaan. Session alussa tankki vaan täyteen ja uudet renkaat kiinni, ja auto parc-fermehen. Sija 11 ei siis ole mitenkään edullisempi kuin sija 10.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Nasu sanoi:
Eikös se Kimi ole ollut yleensä 7 kymmenystä tallikaveriian nopeampi mukaan lukien
JPM :ahem: Peli on vielä kesken....huomenna nähdään kenen kilpailu taktiikka on paras....Mäcin eli Montoyan suoritus vaikutti ennakko arvelua paremmalta :thumbup:
Kimille uusi kone toivottavasti. Ja se irronnut vetoakseli huolella kiinni :ahem:
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
Ratahans sanoi:
Pettymykseksi voisi Toyotan lisäksi mainita kyllä Ruubensin 1.s tallitoverille? Tai voihan hänellä olla paljon bensaa, saapa nähdä (mahtais olla hyvä kerroin)
Toyota kylla iso pettymys. Luulin etta oisvatte edes vahan parempaan pystynyt koska viime kaudella oli sama tilanne etta ei talvitesteissa kulkenut mutta sitten kumminkin meno oli aika hyvaa. No, brisukat nakojaan toimii. Vai toimiiko vaan ferkuissa? :doubtful:

Ja kimin tuurille nyt ei sit taas voi yhtaan mitaan.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
J.Heldenview sanoi:
Saathan, ennen kun rupeet ajamaan. Session alussa tankki vaan täyteen ja uudet renkaat kiinni, ja auto parc-fermehen. Sija 11 ei siis ole mitenkään edullisempi kuin sija 10.
Mitä hyötyä tuosta nyt sitten on? Se 11. sijan etu perustuu siihen, että taktiikaa saa miettiä vapaasti seuraavaan päivään kun kisabensoja ei tarvitse päättää vielä lauantaina.
 

tehy03

Well-known member
Liittynyt
2.6.2004
Viestit
84
Tuskinpa Ferrari on ainakaan huomattavasti kevyemmällä autolla kuin muuta huipputallit...
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
tehy03 sanoi:
Tuskinpa Ferrari on ainakaan huomattavasti kevyemmällä autolla kuin muuta huipputallit...
Eiköhän sen huomenna näe. Mukava seurata, miten nuo sessioiden väliset erot ennustavat bensakuormaa.
 

kessel

Well-known member
Liittynyt
13.1.2001
Viestit
1575
Sijainti
Tampere
J.Heldenview sanoi:
Saathan, ennen kun rupeet ajamaan. Session alussa tankki vaan täyteen ja uudet renkaat kiinni, ja auto parc-fermehen. Sija 11 ei siis ole mitenkään edullisempi kuin sija 10.
Ok, mutta se voi olla parempi kuin sijat x-10 jos kaikki 3. sessioon päässeet ajaa? Startissa edelläolevat menee menojaan se on selvä, mutta jos pystyy pitämään eron alle 20s niin hyvin mennee :ahem:
 

kristian.s

Well-known member
Liittynyt
10.12.2000
Viestit
1548
Sijainti
Helsinki
JOC sanoi:
Eipä kannata varmastikaan liikaa tuijotella varsinkin parhaimpien kavereiden aikoja ekalla kahella aika-ajojaksolla, koska vielä tuolloin tarvetta ja halua ei liene ajaa täysillä.
Niin, tuskinpa esimerkiksi Schumacher ajoi tokassa sessiossa painavammalla bensakuormalla kuin kolmannessa sessiossa.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
kessel sanoi:
Ok, mutta se voi olla parempi kuin sijat x-10 jos kaikki 3. sessioon päässeet ajaa? Startissa edelläolevat menee menojaan se on selvä, mutta jos pystyy pitämään eron alle 20s niin hyvin mennee :ahem:
Niin, yksi tai kaksi kierrosta enemmän polttoainetta näiltä kympin ulkopuolen jampoilta ei taida riittää varikolla ohittamiseen, sillä uudet renkaat on tänä vuonna nopeat varikolta poistuessa. Ja sitten taas jos sitä polttoainetta on kovin paljon enemmän, kympin sakin kaverit pääsee karkuun.

Onhan tuossa toki enemmän valinnanvaraa jos starttaa kympin ulkopuolelta, mutta silti jokainen sija lähtöruudukossa on tärkeä tämänvuoden varikkopeleillä. Enää ei pääse välttämättä pääse varikolla ohi vain pysymällä pidempään radalla.
 

kristian.s

Well-known member
Liittynyt
10.12.2000
Viestit
1548
Sijainti
Helsinki
Astraali sanoi:
Saaren selostus oli siedettävää, toki korvaani särähti muutamaan kertaan nämä "Kerppenin rehtorit" ja Mustakarin viljelemät "Vit-Antonio Luitsit".
Sekin hieman huvitti, kun Saari spekuloi sillä, että ehtisikö talli sittenkin korjata tuon Kimin auton ajan puitteissa. Kyllä se tilanne mielestäni oli suhteellisen selvä, ettei Kimi enää aika-ajoissa ajaisi.
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
kristian.s sanoi:
Niin, tuskinpa esimerkiksi Schumacher ajoi tokassa sessiossa painavammalla bensakuormalla kuin kolmannessa sessiossa.
Se on ihan kohtuullinen lähtökohta analyysille.
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Ja aika häpeällistä ettei maikkarin selostustiimi ollut tehnyt kotiläksyjään kunnolla, kun ruvettiin porukalla miettiin miten säännöt sittenkin meneee....
 

Terho

Alain
Liittynyt
29.8.2001
Viestit
1317
Sijainti
Hämeenlinna
Onpahan saatana aikamoista arpapeliä ja kikkailua nuo aika-ajot. Vaikutti kyllä aika jännittävältä välillä, mutta ei tarvi paljon huonoa tuuria niin jää häntäpäähän. Tosin Kimillä hajosi vehkeet totaalisesti, että siinä ei ollut kuskilla minkäänlaista mahdollisuutta pelastaa enää mitään: Taas kerran armoton takaa-ajo joukon hänniltä.

Osittain tuo mieleen tämä nykyinen aika-ajo Bernien viimevuotiset ehdottelut, että lähtöruudut arvotaan. Saattaa tulla paljon ohituksia kisassa, veikkaisin. Mielenkiintoisia kisataktiikoita odotettavissa.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
kristian.s sanoi:
Sekin hieman huvitti, kun Saari spekuloi sillä, että ehtisikö talli sittenkin korjata tuon Kimin auton ajan puitteissa. Kyllä se tilanne mielestäni oli suhteellisen selvä, ettei Kimi enää aika-ajoissa ajaisi.
Mielestäni se oli vielä jokseenkin järkevä kysymys, noin asian saattoi selvittää sunnuntaikatsojalle ihan nätisti. Sen sijaan se yllätti, ettei vara-auton käyttösääntö ole selostajille tuttua. Moottorisääntöhän on tehnyt siitä jokseenkin mahdotonta jo pari vuotta sitten.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Hetkinen. Onko tosiaan niin että vara-autoa ei yksinkertaisesti saa ottaa käyttöön vai ajatellaanko että koska moottoria ei saa vaihtaa, ei vara-autoakaan voi ottaa. Tottahan siinä ottaa hittiä sen kymmenen ruutua, mutta jos vara-autolla on realistiset mahdollisuudet paaluun, niin sehän on ruutu 11. josta startataan. Se on kumminkin snadisti parempi kuin ruutu 22. Jossain välissähän vara-autojen käyttö oli kokonaan kielletty, onko se vieläkin?

Mitenkä tämä menee?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
pmv sanoi:
Hetkinen. Onko tosiaan niin että vara-autoa ei yksinkertaisesti saa ottaa käyttöön vai ajatellaanko että koska moottoria ei saa vaihtaa, ei vara-autoakaan voi ottaa. Tottahan siinä ottaa hittiä sen kymmenen ruutua, mutta jos vara-autolla on realistiset mahdollisuudet paaluun, niin sehän on ruutu 11. josta startataan. Se on kumminkin snadisti parempi kuin ruutu 22. Jossain välissähän vara-autojen käyttö oli kokonaan kielletty, onko se vieläkin?

Mitenkä tämä menee?
Jos minä olen oikein ymmärtänyt, niin aika-ajojen alun jälkeen tapahtuva moottorinvaihto vie lähtöruudukon perälle. Lueskelenpa sääntöjä hetken.

Edit: muistin väärin, vara-autoa (ja konetta) SAA käyttää aika-ajoissa, mutta siitä tulee tosiaan tuo 10 ruudun rangaistus. Mikäli auton vaihtaa aika-ajon jälkeen, joutuu lähtemään varikolta.
 
Viimeksi muokattu:

Clarke

The Knights Who Say Ni
Liittynyt
3.2.2006
Viestit
156
Sijainti
Hyvinkää
Bobakki sanoi:
Jos minä olen oikein ymmärtänyt, niin aika-ajojen alun jälkeen tapahtuva moottorinvaihto vie lähtöruudukon perälle. Lueskelenpa sääntöjä hetken.

Edit: muistin väärin, vara-autoa (ja konetta) SAA käyttää aika-ajoissa, mutta siitä tulee tosiaan tuo 10 ruudun rangaistus. Mikäli auton vaihtaa aika-ajon jälkeen, joutuu lähtemään varikolta.
Entä jos ehtii vaihtaa hajonneen auton ehjän moottorin vara-autoon?! :doubtful:
 
Ylös