Olihan se heti alussa tipahti kuudenneksi, luottikohan liikaa omaan taktiikkaansa ja luuli taas pääsevänsä varikkopysähdysten aikaan ohi?General FUp sanoi:Aika selkeää kuitenkin lienee etteivät Bridgestonet toimi niin hirmuisen loistavasti ensimmäisillä kierroksilla, eivät likimainkaan. Muistetaan myös että nyt turva-autojen takia niitä ensimmäisiä kierroksia oli perin paljon. Muutenkin turva-auton perässä köröteltiin aika runsas prosentti kisan kokonaiskierrosmäärästä. Tämäkin oli Bridgestonen tasaisesti suorituskykyistä rengasta vastaan. Näinhän se on ollut, ja ilmeisesti vieläkin on.
Siinä kuitenkin on tekijöitä kisaan jossa Kimi sai hyödynnettyä niin olosuhteet, Mäcin luotettavuuden ja oman varman ajon parhaiten.
Seuraava ei ole tarkoitettu selittelyksi tai voiton arvon vähentämiseksi, mutta eikö Schumin meno ollut jotenkin pehmeämmän näköistä tänä viikonloppuna? Ei puhettakaan repimisestä.
Kuitenkin kisassa oli enemmän "bridgestonen ominaisuuksia suosivia kierroksia", joten ihan turhaa puhetta. Rubenskin ajoin nopeimman kierroksensa Safety Carin poistuessa radalta..General FUp sanoi:Aika selkeää kuitenkin lienee etteivät Bridgestonet toimi niin hirmuisen loistavasti ensimmäisillä kierroksilla, eivät likimainkaan. Muistetaan myös että nyt turva-autojen takia niitä ensimmäisiä kierroksia oli perin paljon. Muutenkin turva-auton perässä köröteltiin aika runsas prosentti kisan kokonaiskierrosmäärästä. Tämäkin oli Bridgestonen tasaisesti suorituskykyistä rengasta vastaan. Näinhän se on ollut, ja ilmeisesti vieläkin on.
Aeuk sanoi:Käsittääkseni niin voi kohtuurauhassa väittää, kun sama mies on samalla autolla voittanut miltei kaikki kauden kisat. Ja ennen kuin vedät pitkän matematiikan & sumean logiikan kaavoja kehiin, niin totean mieliksesi: Tiedän kyllä, "melkein kaikki" ei ole yhtä kuin "kaikki".
No jos totta puhutaan, niin: Ei oo.
Ei ookaan, sehän siinä olikin hyvää. Nojoo se ei nyt ollu mitään Sumin Monaco suorituksiin vertailua, eikä kenenkään muunkaan. Alunperin taisi olla niin, että ymmärryksesi yli meni se, että miten tähän asti paras ei nyt olekaan paras. Se Top Fuel esimerkki oli niinkuin siinä auttamassa sua siihen ymmärrykseen pääsemisessä siitä, miten todellakin toisessa paikkaa hyvä voi olla toisessa paikkaa auttamattoman huono. Nyt en edes viitsi mainita sanaa auto tai rata, ettei nyt taas aleta vertailemaan äfykkösiin saatika sitten joihinkin tiettyihin kuskeihin.
Kärjistetyn esimerkkisi perusteella Ferrarin (Schumin) olisi pitänyt ajaa todella surkeasti Monacossa 2004. Sanotaan että vähintään yhtä surkeasti kuin Unkarissa 2003. Vaan oliko näin? Muistaakseni jotkut (ferrari-fanit) väittivät kisan jälkeen, että Schumi olisi voittanut kisan tai vähintäänkin taistellut voitosta (eli voittanut kisan) jos häntä ei olisi tökitty kaiteisiin.
Mutta mitäpä sitä turhia.
" Opinions are like assholes; everybody has one "
Eli ei muuta ku pe@ce
kyl se silti olis ollut Kimin Macci, kisan nopein kierros olis tullut kuitenkin, bensanloppuminen taas on ihan jonkun muun tahon syytä kuin autonFFff sanoi:Samalla kun selvittelette onko F2004 erittäin hyvä vai paras niin miettikääs entä jos Kimiltä olisi loppunut bensa 100m ennen maalia ja Schumacher olisi voittanut niin kellä olisi ollut eilisen paras auto?
tuohon taisi vaikuttaa sekin että Berger ja Ayrton olivat parhaimpia ystävyksiä, harvan team kaverinsa kanssa se meis niin hyvää pataa oli kuin Gerhardin kanssa....pmv sanoi:Ayrton Senna antoi voiton Bergerille Suzukassa 91, kun tiesi voittavansa mestaruuden kumminkin. Siis Senna lahjoittaa GP voiton jollekkin toiselle. Ei semmoista tapahtunut koskaan aikaisemmin tai koskaan sen jälkeen. Senna oli muuten valmis tekemään mitä vain voittaakseen kisoja, mutta mestaruuden voittaminen oli paljon tärkeämpää.
TÄYSIN samaa mieltä, itselläkin tuli kisan aikana CARTit mieleenpmv sanoi:Olipa vain hengästyttävä kisa eilen. Tuli ihan mieleen CART-kisat 90-luvulta. Laitetaan vaativa rata, aika-ajojen järjestys vähän sekaisin, kolarointeja, turva-autoja ja välintankkauksia, niin siinähän on moottoriuhreiluviihdettä parhaimmilaan! Sunnuntaina nähtiin paljon ohituksia ja suht jännittävä kamppailu kisan voitosta.
Niin no, aivan samalta se näytti kuin aiemminkin. Ei sumin ole tarvinnut koko kaudella missään kisassa mitenkään "repiä". Sen kuin kruisailee vaan. Ainoa ero oli siinä että mies ei nyt voittanut. Tuntuu olevan kova pala niellä shufoseille. Pupu pöksyssä? Voihan se olla, kun Kimi ajelee rikkonaisella autolla kepeään voittoon. Mitähän nyt on luvassa loppukaudelle.:alppu:General FUp sanoi:JJ on kautta linjan todellakin tunnetusti ollut oikeassa Sille en mitään voi että jotenkin Schumin ajosta tuli vaisuhko kuva.
Täh? Väitätkö ihan tosissasi että tuo turva-autosessio - joka siis vei Kimmelin 12:sta sekunnin johdonkin - olisi jotenkin suosinut Kimiä?? Ei herranjumala sentään. Että ihanko varmasti olisi palkintosija irronnut, vaikka turva-auto ei olisikaan vienyt Kimin valovuotta pitkää johtoasemaa pois!Mera sanoi:Tietysti voisi spekuloida loputtomiin kuinka kilpailun kulku olisi saattanut muuttua ilman turva-autosessioita, mutta se on tarpeetonta. Kimi on voittaja ja olisi noussut palkintopallille joka tapauksessa, niin hyvin oli vauhti kohdallaan.
En itse kuitenkaan liikaa korostaisi tuota "kuskin rataa". Edes F2004/Bridgestone ei voi toimia 100% kaikilla radoilla, niin ylivoimainen kuin se on ollutkin koko kauden. Kimin voiton arvoa se ei toki laske. MS on vuosien saatossa osoittanut osaamistaan myos "kuljettajien radoilla", kuten Monaco, Spa ja Suzuka.
Edelleenkin: Hieno suoritus, Kimi!
Jos vaikka yrittäsit muistaa sen _ihan ensimmäisen_ turva-autosession siinä ihan startin jälkeen. Ilman sitä Kimillä olisi ihan varmasti ollut enemmän vaikeuksia päästä Schumista ohi, kun Schumin renkaat ei olisikaan olleet niin kylmät ja pitoa olisi ollut enemmän. Ja vielä vaikka Kimi olisi siitä huolimatta päässyt ohi niin olisiko vielä Montoyakin päässyt ja olisiko sitä 'valovuotta pitkää johtoasemaa' koskaan edes ollut. Kyllä, se seuraava turva-auto sessio epäilemättä sitten auttoi Schumia. Ja viimenen taas haittasi. Kaikkien noitten sessioitten pois jääminen olisi tehnyt tosta kisasta ihan erilaisen ja lopputulos olisi voinut olla ihan mitä vaan. Turhaa spekulointiahan tää on, mutta olihan noin valikoivaan muistiin puututtava.formulastara sanoi:Täh? Väitätkö ihan tosissasi että tuo turva-autosessio - joka siis vei Kimmelin 12:sta sekunnin johdonkin - olisi jotenkin suosinut Kimiä?? Ei herranjumala sentään. Että ihanko varmasti olisi palkintosija irronnut, vaikka turva-auto ei olisikaan vienyt Kimin valovuotta pitkää johtoasemaa pois!
Nyt jos koskaan olisi ehkä aika mennä kotiin kasvamaan ja ottaa ne Sumilasit hetkeksi pois silmiltä...
Kuin myös - tosin nauhoitin Monacon jälkilähetyksenä mutta Spassa oli startissa fiilinki että nauhalle laitettava :thumbup:Ma sanoi:Tuli vaan mieleen että ainakin näiden nauhoitusten kanssa on mennyt viime aikoina nappiin. Tänä vuonna nauhoitettu kaksi GP:tä: Monaco ja Belgia
Ei, vaan tarkoitin ennen kaikkea sitä ensimmäistä turva-auton tuloa. Sen poistuttua Kimi sai mahdollisuuden ohittaa kovimman vastuksen eli Schumin, koska juuri sillä hetkellä hän oli täysin aseeton jopa Montoyaa vastaan. Kimi menetti johtonsa kun turva-auto tuli toisen kerran, ja sen jälkeen Schumi tuli jo aika lähelle ja olisi saatttanut laittaa Kimin aika lujille. Kolmannella kerralla kisa ratkesi lopullisesti, kuten Kimi itsekin sanoi.formulastara sanoi:Täh? Väitätkö ihan tosissasi että tuo turva-autosessio - joka siis vei Kimmelin 12:sta sekunnin johdonkin - olisi jotenkin suosinut Kimiä?? Ei herranjumala sentään. Että ihanko varmasti olisi palkintosija irronnut, vaikka turva-auto ei olisikaan vienyt Kimin valovuotta pitkää johtoasemaa pois!
Heh hee, ei tartte ottaa kun ei niitä ole koskaan ollutkaan.formulastara sanoi:Nyt jos koskaan olisi ehkä aika mennä kotiin kasvamaan ja ottaa ne Sumilasit hetkeksi pois silmiltä...
Etkö huomaa väitteesi loogista virhettä? Juurhan arvioin tai oikeastaan arvasin, että Schumin ja Kimin ajosuoritukset ovat oletattavasti olleet varsin samanveroisia. Tästä voi päätellä, että uskon Kimin monessa kisassa olleen nopeampi/samalla tasolla Schumin kanssa --> samanlaisella autolla olisi Gimmeli siis voittanut Schumia osassa kisoja kauden mittaan.Observer sanoi:Schufosien sääntö numero 1: Michael Schumacherin voi voittaa vain paremmalla autolla.
Ensi kaudella sitten nähdään mikä on Schumin taso!raakku sanoi:Ensikaudella sitten nähdään mikä on Kimittäjän taso.
Eikun sitä ei saadakaan koskaan tietää koska Sumin tallikaverit on aina hitaita tai hidastettuja :mad_old:vermula sanoi:Ensi kaudella sitten nähdään mikä on Schumin taso!
if ruby.pos() < micky.pos() {vermula sanoi:Eikun sitä ei saadakaan koskaan tietää koska Sumin tallikaverit on aina hitaita tai hidastettuja :mad_old:
Mitähän ilmoitettavaa on Schumilla nyt, kun jäi Kimin jalkoihin??With his seventh drivers' title now safely in the bag, Michael Schumacher has scheduled a press conference for the first day of this week's Monza test and, inevitably, there is speculation about what he might have to say. Tony Dodgins attempts to get inside the German's mind…