Bensan hinta....

Giffen:[

The Horned Reaper
Liittynyt
14.5.2004
Viestit
3000
Sijainti
unknown
Moderaattorit sanoi:
Koitetaanpas pitää ne henkilökohtaisuudet ja turhat kuittailut pois keskustelusta. Nimimerkki Giffeniä on erityisesti huomautettu tästä. Vastaprovot muilta ovat yhtä lailla ei toivottuja.
Anteeksi nyt vain. Mutta vastasin kyllä tuleen tulella, tässä kommentteja joita minulle on sanottu:

"Kyllä sä olet oikeesti juntti ja tyhmä."
-Jones

"Giffen taitaa olla **hmä"
-Patriot

"Sun kannattaa todella perehtyä kansantalouten ja talouspolitiikkaan. Omat "mutu" jutut voit jättää vaikkapa maalla ollessasi puucee kirjoituksiksi veskin seinään.

Näissä asioissa järjen käytttö on sallittu ja asioita ajattelemalla ne saattaisivat selvitä sinullekin. "
-McMike

Lisäksi piilov*ttuilua on tullut kyllä niin paljon niskaan, että mulla ei kyllä mielestäni mitään anteeks pyydettävää.

Senkun heitätte ulos foorumilta, jos tämä käyttäytyminen on mielestänne rangaistavaa. Minä en solvannut ketään yhtään sen enempää, kuin mitä minua on solvattu.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Giffen:[ sanoi:
7) Julkinen liikenne voisi saada bensavero helpotuksia (en sano tätä ensimmäistä kertaa)
Joo, bussilla täytyy päästä halvalla kapakkaan!! Helpotuksia heti!! Mieluiten mulle ainakin ilmaset bussireissut kapakkaan valtion tuella!!:thumbup:
Tyhmien mielestä vain työmatkat tulee olla tuettuja ja muut tulee veloittaa todellisen kustannustason mukaan, kuten silloinkin tehdään kun ei liikuta bussilla. Tasa-arvoinen syteemin täytyy olla, mukamas. Mun mielestä EI! Kaikkee mun bussiliikkumista tulee tukee!! Vaikka istuisin yksin yöllä bussissa ja ajelisin hupia!!!

Mitä tulee siihen, että ihmiset tulee erilaisin hinta- ja verotuspoliittisin keinoin saada tekemään vapaaehtoisella pakolla juuri sitä, mitä poliitikot haluavat olen täysin samaa mieltä. Juuri noin se tulee ehdottomasti tehdä. Eräät italialaisperheet ovat tämän vapaaehtoisen pakon taidon osanneet jo pitkään, ("Teen sinulle tarjouksen josta et voi kieltäytyä") ja onkin hienoa, että itseni lisäksi on joku muukin, jonka mielestä poliitikkojen tulisi hallita kansaa juuri samalla tavalla ja ehdottamillasi keinoilla.
Hyvänä esimerkkinä mainitsemasi ihmisten "suostuttelu" muuttamaan kaupunkeihin. Siitä olisi pelkkää hyötyä.
Sinne vaan kaikki maanviljelijät nyt muuttamaan Helsnkiin, esim. Sörkassa ja Kalliossa ei ole paljon yhtään viljelyksiä=>ei kilpailua=>maatalous NOUSUUN!!! Tyhmät maalaiset eivät vaan tajua tätä!! Muuttais kaupunkiin niin alkais tajuta!!

Mitä tulee rikollisuuteen suurkapungeissa, Olet siinäkin oikeassa, Giffen. Se on ihan pelkkä tilastollinen harha, että sataa asukasta kohden esim. Helsingissä rikollisuus on monisatakertainen verrattuna moneen maalaiskuntaan. Älkää uskoko niitä tilastoja!! Kyllä maallakin on rikollisuutta! Toissa vuonnakin meitin kylällä oli yhen Raimon autosta rikottu lukko!!! Tekijät olivat tosin kaupunkilaisia, mutta se ei muuta asiaa!!
 
Viimeksi muokattu:

Archie

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
13050
Giffen:[ sanoi:
Vaihtoehto energioita totta kai kehitetään. Mutta resurssit ovat kuitenkin pientä luokkaa. Lähinnä nämä ovat yliopistojen harrasteita, joissa tiedemiehet kehittävät uuden teknologian, julkaisevat sen ja kehitystyö loppuu siihen. Miettikää vertailun vuoksi, millaisia kehityssummia autotehtaat käyttävät moottoreihinsa. Vastaavilla resursseilla saataisiin varmasti näkyviä tuloksia öljyn-korvaamisessa.
Ei tässä hätää ole. Niin autotehtaat kuin öljyntuottajatkin tietävät, että jatkossa kuviot muuttuvat, ja ne haluaa tehdä bisnestä sen jälkeenkin kun öljy loppuu. Sieltä ne panostukset tulee ajallaan.. kapitalismi pitää siitä huolen ihan itsestään.
 

Giffen:[

The Horned Reaper
Liittynyt
14.5.2004
Viestit
3000
Sijainti
unknown
Willer sanoi:
Ei tässä hätää ole. Niin autotehtaat kuin öljyntuottajatkin tietävät, että jatkossa kuviot muuttuvat, ja ne haluaa tehdä bisnestä sen jälkeenkin kun öljy loppuu. Sieltä ne panostukset tulee ajallaan.. kapitalismi pitää siitä huolen ihan itsestään.
Ei vara venettä kaada. Kapitalismi yrittää pitää huolen itsestään. Kaikki toimii niin kauan hyvin, kunnes lähdetään tarpeeksi jyrkkään alamäkeen. Ja sitten tarvitaan valtiota avuksi. Vertaa vaikka yhdysvaltojen 20-30-luvun lama.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Willer sanoi:
Ei tässä hätää ole. Niin autotehtaat kuin öljyntuottajatkin tietävät, että jatkossa kuviot muuttuvat, ja ne haluaa tehdä bisnestä sen jälkeenkin kun öljy loppuu. Sieltä ne panostukset tulee ajallaan.. kapitalismi pitää siitä huolen ihan itsestään.
Dieselmoottori on erittäin toimiva nykyisellään. Rypsiöljy on tuotantovalmis diesel-moottorin polttoaine, jonka suhteen Suomi vois olla hyvin pitkälle omavarainen. Veromuutoksia vaan tarvitaan.

Brasiliassahan jo ajetaan hyvin paljon etanolilla, siellä uskalletaan.
Jollakin tavalla tuntuu, että meillä se on vain uskalluksesta kiinni, että aletaan käyttää öljyn ohella tulevaisuuden, korvaavia polttonesteitä. Vedyn yleistymiseen en usko, jos ei jotain erittäin radikaalia saada kehitettyä. Polttoaineena hyvä, mutta se on vaarallista ja lisäksi säilytys, kuljetus ja varastointi on todella hankalaa. Vety kun suotaantuu mm. metallitankeista läpi. Missä on vetyä, siellä on aina suuri räjähdysvaara.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Giffen:[ sanoi:
Ei vara venettä kaada. Kapitalismi yrittää pitää huolen itsestään. Kaikki toimii niin kauan hyvin, kunnes lähdetään tarpeeksi jyrkkään alamäkeen. Ja sitten tarvitaan valtiota avuksi. Vertaa vaikka yhdysvaltojen 20-30-luvun lama.
HYVÄ HYVA!! JUST KUIN MUN SANOJA!! :thumbup::D
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Aivan kun se valtio toimisi jotenkin erillään markkinoista ja suhdanteista. Tiedoksi vaan, että valtionkin paukut auttaa on melkoisen rajalliset kun "kapitalistien" pyörittämä markkinatalous takkuaa. Ne verotulot, mistä mm. bussiliikennettä pitäisi subventoida tulee valtion kassaan pitkälti sen mukaan meneekö taloudella hyvin vai huonosti.

Valtionhan pitäisi taata elinkeinotoiminnalle mahdollisimman hyvät puitteet ja sitten nauttia tämän toiminnan tuottamasta lisäarvosta verotulojen ja työllisyyden muodossa. On joltisenkin typerää lähteä erottamaan valtiota ja talouselämää toisistaan, sillä niin kiinteästi ne toisiaan täydentävät. Bensan ja polttoaineiden verotus pitäisi olla myös tasapainossa. Liian kireällä verotuksella voidaan tuhota merkittäviä hyötyjä.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Meinaan vanha kansa tietää ja niillä on viisautta. Nyt kannattaisikin, kuten Giffen ehdotti, ottaa mallia tuosta jopa alle 100 vuotta sitten olleesta lamasta!! Siitä vois paljon oppia. Itsehän en tiedä mitä, mutta Giffen varmasti kertoo kun näin kauniisti pyydän!!:thumbup:
Itse yritin tuosta kaverien kanssa jarnata, mutta en pärjännyt alkuunkaan kun ne yritti jotain selittää muuttuneista yhteiskuntarakenteista ja sano että "Ethän sä voi verrata jenkkilää 100 vuotta sitten nykypäivän Suomeen". Nyt saanen uusia argumenttejä. ;)
 

Giffen:[

The Horned Reaper
Liittynyt
14.5.2004
Viestit
3000
Sijainti
unknown
Runar ja Kyllikki sanoi:
Meinaan vanha kansa tietää ja niillä on viisautta. Nyt kannattaisikin, kuten Giffen ehdotti, ottaa mallia tuosta jopa alle 100 vuotta sitten olleesta lamasta!! Siitä vois paljon oppia. Itsehän en tiedä mitä, mutta Giffen varmasti kertoo kun näin kauniisti pyydän!!:thumbup:
Itse yritin tuosta kaverien kanssa jarnata, mutta en pärjännyt alkuunkaan kun ne yritti jotain selittää muuttuneista yhteiskuntarakenteista ja sano että "Ethän sä voi verrata jenkkilää 100 vuotta sitten nykypäivän Suomeen". Nyt saanen uusia argumenttejä. ;)
No, silloin olivat toiset syyt lamaan, mutta jos sen öljyn hinnan nyt annetaan olla ihan vapaana ja loppua ihan kaikessa rauhassa ja sitten aletaan diesel moottoreilla rakentamaan muovia ja asfalttia (vai mikä se sun suunnitelma oli?), niin siitäkin todennäköisesti lama tulee.

Ja mikä yritys on niin suuri, että pystyy rakentamaan kaikille maailman ihmisille uuden etanoli-auton, korvaamaan sen valtavan energian-tuotannon osuuden, mitä öljyllä pidetään yllä, korvaamaan junat, lentokoneet ja laivat, keksimään korvikkeen muoville, asfaltille ja muille öljystä valmistettaville hyödykkeille. Kerro ihmeessä nyt sitten miten tämä tapahtuu yhdessä yössä, ilman että kukaan huomaa. Siinä on aikamoinen urakka vuosikymmeniksikin.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Giffen:[ sanoi:
No, silloin olivat toiset syyt lamaan, mutta jos sen öljyn hinnan nyt annetaan olla ihan vapaana ja loppua ihan kaikessa rauhassa ja sitten aletaan diesel moottoreilla rakentamaan muovia ja asfalttia (vai mikä se sun suunnitelma oli?), niin siitäkin todennäköisesti lama tulee.

Ja mikä yritys on niin suuri, että pystyy rakentamaan kaikille maailman ihmisille uuden etanoli-auton, korvaamaan sen valtavan energian-tuotannon osuuden, mitä öljyllä pidetään yllä, korvaamaan junat, lentokoneet ja laivat, keksimään korvikkeen muoville, asfaltille ja muille öljystä valmistettaville hyödykkeille. Kerro ihmeessä nyt sitten miten tämä tapahtuu yhdessä yössä, ilman että kukaan huomaa. Siinä on aikamoinen urakka vuosikymmeniksikin.
Niin!!! :thumbup: Siinäs kuulitte!!!
Miks mun tarttis kertoa mitään kun en mitään väittämässäkään ole? Olen vain tukenut sun väittämiäsi. :confused:

Nyt odotankin sitten vastausta niiltä, jotka on väittäneet, että maailman polttoaineen pystyy kaiken korvaamaan yhdessä yössä etanolilla niin ettei kukaan huomaa!! On meinaan niin tyhmä väite, ettei olis kannattanut teitin tollasia alkaa ollenkaan Giffenille väittämään!!;)
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Giffen: ihan yks välikysymys. Tuen kyllä sua täysin asiassa mutta en ymmärrä miks kukaan ei sais huomata sitä, että siirrytään muihin energialähteisiin. Ja miks sen täytyy tapahtua yhdessä yössä? Ihan vaan sillä kysyn, että osaan sitten argumentoida noita muita vastaan tässä!! Joku kysyyy meinaan kumminkin sitä.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
No Henkka Ford rakensi 1920-luvulla autot amerikkalaisille, 130 vuotta aikaisemmin ei osattu edes liikkua konevoimalla. Joten eiköhän joskus 2050 löydy lääkkeet moninaisiinkin ongelmiin. Ihminen on siitä nerokas kapistus, että sillä on ominaisuus keksiä kaikennäköisiä ratkaisuja ongelmiin. Niillä paukuilla on tultu tähän asti, joten eiköhän seuraavatkin 150 vuotta teollistunutta maailmaa luonnistu jollain kitkuttelulla. On tässä matkan varrella ollut aika monta ns. ratkaisematonta ongelmaa, jotka on selvinneet aikaa sitten.
 

Giffen:[

The Horned Reaper
Liittynyt
14.5.2004
Viestit
3000
Sijainti
unknown
Runar ja Kyllikki sanoi:
Giffen: ihan yks välikysymys. Tuen kyllä sua täysin asiassa mutta en ymmärrä miks kukaan ei sais huomata sitä, että siirrytään muihin energialähteisiin. Ja miks sen täytyy tapahtua yhdessä yössä? Ihan vaan sillä kysyn, että osaan sitten argumentoida noita muita vastaan tässä!! Joku kysyyy meinaan kumminkin sitä.
Hauskaa. Jos joku on todella onnistunut sen missaamaan, henki täällä on se että tuhlataan se kaikki bensa nyt vaan äkkiä pois ja murehditaan seurauksia sitten myöhemmin. Kyllä se varmasti ratkeaa (ja jos ei, olen silloin jo kuollut).
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Griffen: Keksin meitin puolueelle toisenkin teesin tuon lisäksi, että bensan tarttis maksa 5 euroa litra. Nythän me fiksuina kavereina huomataan, etä pääosa kaupunkien liikennesaastepäästöistä tulee dieseleistä ja aletaan vaatia, että dieselin hinta nostetaan 25 euroon litra!!
Siitä tulis kauheet voitot valtiolle! Laskin sen vähän samalla tavalla kuin kehotit laskemaan tuon bensan hinnankorotuksen edut ja tulonlisäyksen valtiolle. Ihan hillittömästi ei tarttis muuten nostaa dieselin litrahintaa, niin päästäis siihen, että valtio voittais niin paljon, ettei tarttis veroo maksaa enää ollenkaan!! Meinaan kun bensakin tuottaa sen oman lisänsä kassaan 5 euron litrahinnalla.

Ja lämmitysöljyä tarttis kanssa alkaa verottaa rankalla kädellä samaten kuin kaukolämpöä, koska se yleensä tuotetaan öljyllä!! Kaukolämmön hinnalla tarttis ohjata just sun ehdottamallasi tavalla yhteiskuntaa niin, että pakostakin alettais käyttää muuta kuin kaukolämpöä! Ja voittoa tulis taas valtiolle, että kilisis!!
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Giffen:[ sanoi:
Hauskaa. Jos joku on todella onnistunut sen missaamaan, henki täällä on se että tuhlataan se kaikki bensa nyt vaan äkkiä pois ja murehditaan seurauksia sitten myöhemmin. Kyllä se varmasti ratkeaa (ja jos ei, olen silloin jo kuollut).
Mihis tarkotukseen sitä bensaa tarttis säästellä? Meinaan kun joku kysyy kumminkin, enkä osaa perustella jos et neuvo.:confused:
 

Giffen:[

The Horned Reaper
Liittynyt
14.5.2004
Viestit
3000
Sijainti
unknown
On tämä hauska mies. Mutta kuten sanoin jo ensimmäisessä viestissäni: Paras tapa kannustaa öljyn korvaamiseen olisi tasainen hinnan nousu.

Ja se 5€ tuli siitä, kun joku sanoi ettei hän miettisi bensan hintaa, olisi se mitä tahansa. Mietin että onkohan asia todella niin, että olisi varaa käyttää tuollaisia summia. Menisit nyt tekemään jotain muuta, kyllä minä keksin tähän aina uuden argumentin.
 

Giffen:[

The Horned Reaper
Liittynyt
14.5.2004
Viestit
3000
Sijainti
unknown
Runar ja Kyllikki sanoi:
Mihis tarkotukseen sitä bensaa tarttis säästellä? Meinaan kun joku kysyy kumminkin, enkä osaa perustella jos et neuvo.:confused:
Vastasin tähän edellisellä sivulla, osaatko lukea? Se on siellä viellä.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Giffen:[ sanoi:
minä keksin tähän aina uuden argumentin.
Mitä, mitä!! :confused: Mä luotin sinuun kuin Titaniciin ja sitten sinä ryökäle menet paljastamaan, että keksit argumentit itse!! Ja minut sait mukaasi touhuusi kun luulin, että kyseessä olivat kylmät faktat, eivätkä ihan vaan keksityt argumentit. Oot sinä aika koijari!! :) :thumbup:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Giffen:[ sanoi:
Vastasin tähän edellisellä sivulla, osaatko lukea? Se on siellä viellä.
En löytänyt vastausta kysymykseen "Jos ihmiskunta lopettaa NYT öljyn käytön, niin mihin tarkoitukseen tullaan bensiiniä sen jälkeen käyttämään, eli mihin tarkoitukseen sitä on syytä säästellä?"
 
Ylös