patriot sanoi:
Hoh hoijaa sun kanssas Giffen!:nope: Vai, että pitäis kaikkien muuttaa metropoleihin. Ensinnäkin tuo on lähes mahdoton järjestely. Kato joillakin on työpaikat ja elämä kehäkolmosen ulkopuolella. Ja toisekseen miksi helvatassa sun henkilökohtaiset tarpeet on suuremmat kuin meidän? Miksi minun pitäisi järjestellä elämäni niin kuin sinä haluat? Muiden henkilökohtaiset ongelmat ei kuulu sulle joo, mutta tuskin se on mikään ratkaisu, että vaikeutetaan suomalaisten jokapäiväistä elämää ehdoin tahdoin. Tuosta keskittämisestä jota sinä ajat ei ole kuin haittaa. Jos ihmiset pakotettaisiin muuttamaan niin luulen, että syntysi mestaus mieliala. Siinä vois Giffenin pojulla olla tiukat paikat. :ahem:
Et tainnut ajatella loppuun saakka. Paljon väkeä samassa paikassa, rikollisuus lisääntyy, kustannukset nousee.... Bensan hinnan nousu vaikutttaa myös taksien ja muiden julkisten kulkuneuvojen hintoihin....:idea:
Miten on mahdollista, että olet onnistunut tajuamaan kaiken sanomani täysin väärin? Miten on yleensäkkin mahdollista olla näin itsekkään väärässä?
1) Kenenkään ei pidä muuttaa yhtään mihinkään, mutta olisi täysin oikein, että kannustettaisiin järkevämpään ratkaisuun (ja nyt ennen kuin itket, että millä perusteella se on järkevämpi, sen kirjotin jo keskustelun alussa).
2) Nämä eivät ole MINUN henkilökohtaisia tarpeita. Nämä mistä minä puhun ovat yleishyödyllisiä asioita. Te perustelette asumistanne työpaikoin (työttömyys on muuten pienintä isoissa kaupungeissa), elämänne jämähtäneisyydellä jonnekkin muualle (senkun jämähdätte, mutta saisitte siitä myös sitten maksaa)
3) Bensan hinta ei pakota ketään muuttamaan yhtään mihinkään, se kannustaa. Tajuatko mikä ero näillä kahdella on?
4) Minä en edes asu missään metropolista, että on turha sanoa tätä miksikään kaupunkilaisen hapatukseksi asioista, joita ei tiedä.
5) Taksi ei eroa mielestäni henkilökohtaisesta liikenteestä juuri mitenkään. Siinä saat vain sikahintaan vuokrata kuljettajan ja auton hetkeksi.
6) Rikollisuuden ei tarvitse välttämättä nousta kaupungistumisen seurauksena. Jos kaupungit olisivat sellaisia Kuopion/ Jyväshyvän kokoisia niin se varmaankaan ei olisi liikaa kenellekkään.
7) Julkinen liikenne voisi saada bensavero helpotuksia (en sano tätä ensimmäistä kertaa)