Bensan hinta....

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Giffen:[ sanoi:
Hmmm...tarkottaako tää nyt sitä että sun ja mun puolue voitti vai hävis???:confused: Häviöksi mä vähän tulkitsen, mutta ehkä saat rohkaistua minut vielä uuteen intoon ja kerrot, että juttusi itsekeksimistäsi argumenteista oli vain vitsi!! :thumbup: :)
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Onneksi olemme saman puolen miehiä, joten ymmärrän naljailusi lukutaidostani. Muillehan ei moista kannata heittää. Itsekin loukkaantuisin jos sanojana olisi joku muu kuin sinä, Giffen, aatetoverini!! Meinaan joku muu ois ehkä katsonut, että et ole muuttanut tapojasi huomautuksesta huolimatta!!

Edit: korjattu virheellinen tieto varoituksesta huomautukseksi.
 
Viimeksi muokattu:

Giffen:[

The Horned Reaper
Liittynyt
14.5.2004
Viestit
3000
Sijainti
unknown
Öljyn käytön lopetuksen hyödyt ovat ensimmäisellä sivulla, ensimmäisessä vastauksessani. Kerro sinä haitat sille, että jatketaan käyttöä kunnes öljy loppuu. Sitä öljyä olisi kuitenkin hyvä jättää myös käyttämättä, koska joitain sillä tehtäviä asioita on hyvin hyvin vaikea korvata.

Ja nyt kun kaikkeen on vastattu 10 kertaa. Ja ylpimys-porukkakin on saanut todistettua ettei osaa lukea. Voidaan varmasti lopettaa tämä, kun ei siitä nyt näytä mitään huonoja vitsejä kummempaa syntyvän.
 
Viimeksi muokattu:

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
Giffen:[ sanoi:
Öljyn käytön lopetuksen hyödyt ovat ensimmäisellä sivulla, ensimmäisessä vastauksessani.
Ensimmäisen sivun ensimmäisessä vastauksessasi ei kyllä puhuttu sanallakaan öljyn käytön lopettamisen hyödyistä. No kuitenkin, kerran pidät niitä hyötyinä, jotka aiheutuu bensanhinnan noususta tai öljyn loppumisesta laitetaan ne tähän:

1) Ympäristön saastuminen vähenisi, koska kulutus pienenisi.
2) Teknologia saisi hyvän tilaisuuden kehittyä, koska vähemmällä olisi saatava enemmän.
3) Vaihtoehtoiset polttoaineet, kuten etanoli ym. saisivat tilaisuutensa. Tämä toisi kätevästi lisää töitä ylituotannosta kärsivällä lännen maataloudelle. Lisäksi rahavirta lähi-itään vähenisi.
4) Ihmiset olisivat terveempiä, jos pienet matkat tehtäisiin esim. polkupyörin.

Kerro sinä haitat sille, että jatketaan käyttöä kunnes öljy loppuu.
Aika outo pyyntö, että vasta-argumentoijan pitäisi kertoa haitat sinulle siitä, että jatketaan öljyn käyttöä kunnes se loppuu. Eikös se olisi kuitenkin sinun tehtäväsi, koska sinun mukaasihan niitä haittoja on öljyn käytössä, ei muiden mielestä?

Kuitenkin, vasta-argumentteja väittämällesi, että bensanhinnan nousu olisi hyvä asia, lvarsinkin sen keinotekoinen nostaminen verolla, löytyy paljon jo Ilmarin vastauksesta ensimmäisellä sivulla. Ja muutenkin läpi topikin. Tässä kuitenkin osa niistä tiivistetty allekkain, jos et vaikka ymmärrä pidempiä lauseita tai jopa kappaleita.

1) Kaikkien hintojen nouseminen
2) Talouskasvun pysähtyminen
3) Elintason laskeminen
4) Maailmaanlaajuinen lama
5) Levottomuuksia, kriisejä ja sotia
-Rikkaalla on aina varaa tankata, mutta köyhempi joutuu tinkimään elämänlaadusta
-korkea bensanhinta on vahvasti pienituloisia syrjivä
-Polttoaineen hinta nousee->myös julkisen liikenteen kustannukset nousevat->bussivuoroja lakkautetaan kannattamattomana.
-täällä maaseudulla ole toimivaa julkista liikennettä.
-Julkiset kulkuvälineet toimivat hyvin ainoastaan isoissa keskuksissa, joissa on paljon populaa.
-Polttoaineen hinta on yksi maamme, ja koko teollistuneen maailman, talouspolitiikan kulmakivistä ja siis hyvin keskeinen vaikutin kaikkeen muuhun.
-tietyn alan tukeminen vääristää kaikkein eniten kilpailua

Siinä haittoja bensanhinnan noususta, ja kaikki löytyi tästä toikista pikaisella selauksella. On siinä haittoja muutama enemmän kuin sun mielestä hyötyjä.

Uskomatonta jarnaa!
:eek!:
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Kyllä se öljyn/bensan hinta on tarpeeksi korkealla jo nyt Giffen hyvä! Ei sitä bensaa kuule paljon tuhlattavaksi osteta. Ainoastaan rikkaat. Normaalit palkansaajat ostavat bensaa hoitaakseen pakollisia asioita. Jos sitä edelleen nostettaisiin aiheuttaisi se merkittäviä haittoja maailman taloudelle ja yleensä jokapäiväisten asioiden pyörittäminen vaikeutuisi. Kuten monet ovat jo edellä sanoneet syntyisi katastrofi. Öljy loppuu joskus 50 vuoden päästä ellei 100 vuoden. Kyllä kuule siihen mennessä on korvaava energiamuoto keksitty ja kehitetty. Nyt on jo olemassa korvaavia vaihtoehtoja, joita moni tuossa edellä jo esitteli. Kaiken kaikkiaan linjauksesi ovat olleet täyttä hulluutta ilman sitä järkevyyttä jota olet kuuluttanut muilta.

Patriot kiittää ja poistuu....:thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
patriot sanoi:
Patriot kiittää ja poistuu....:thumbup:
Kuin myös.
Editoituani postauksistani provoiluksi tulkittavat kohdat pois. Ne joissa oli tiukkaa asiaa verhottuna huumorilla, ja jotka eivät voi loukata ketään, jätin.
Selvisi nimittäin, että Giffenin 'ensiesiintymisen' foorumilla, josta ainakin minä sain huonon kuvan koko henkilöstä, kirjoittikin oman ilmoituksensa mukaan nimimerkki S.A. eli Estate, eikä Giffen itse... Siitä, miten kivaa ja reilua se oli S.A:n puolelta antaa tutulleen tuollainen maine heti ekasta postauksesta alkaen, voitaneen keskustella muualla,
Ehkä Giffenkin käyttäisi nyt edit-toimintoa ja poistaisi mm. noita ylpimys- ja lukutaitoheittojaan. Perusteetonta naljailua kun ovat.
 

Giffen:[

The Horned Reaper
Liittynyt
14.5.2004
Viestit
3000
Sijainti
unknown
Minun taitaa olla aika turha sanoa yhtään mitään, se on ihan sama mitä minä sanon. Te ette kuuntele ja ainoa vastaus mihin te tyydytte on että menen maahan ja kierin ja sanon, että "abit... eikun F1-foorumin änkyräsiipeläiset ovat parhaita"

Minä olen nyt kirjoittanut kaikkiin noihin edellisiin vastaukset. Todennäköisesti useampaan kertaan. Unohtakaa koko juttu, tämä on mennyt teidän osaltanne henkilökohtaisen kunnian metsästykseksi. Jos te selaatte topiccia taaksepäin ja lukisitte myös. Huomaisitte että siellä on useita puoltavia kannan ottoja ja myös että olen vastannut aivan kaikkiin väitteisiinne.

Ja siitä "ensiesiintymisestä" sen verran, että minulla oli pikku ongelma sisäänkirjautumisessa ja S.A ystävällisesti auttoi minua sen ratkaisemisessa.
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Giffen:[ sanoi:
Minun taitaa olla aika turha sanoa yhtään mitään, se on ihan sama mitä minä sanon. Te ette kuuntele ja ainoa vastaus mihin te tyydytte on että menen maahan ja kierin ja sanon, että "abit... eikun F1-foorumin änkyräsiipeläiset ovat parhaita"
Kyllä Sinun kannattaa kirjoittaa "railakkaita" mielipiteitä edelleenkin! Saat keskustelua aikaan! Tässä topicissa alkuväittämäsi olivat täysin asiallisia ja riittävästi perusteltuja, mutta sitten keskustelu meni jarmaamiseksi ja suotta henkilökohtaisuuksiin. On hyväksyttävä, että "vastakkaisilla" mielipiteen esittäjillä on myös vankat perustelut! Antaa asioiden riidellä- ei kirjoittajien!

Ehkä keskustelu olisi saanut erilaisia sävyjä, jos heti alussa olisi pohdiskeltu yleisen öljyn ja bensan maailmamarkkinahinnan olevan joskus se 5 egee litra. Kansantaloudelliset ongelmat kohdentuisi kaikkiin teollisuusmaihin, kylmään, laajaan ja harvaanasuttuun Suomeen toki keskivertoa kipeämmin. Ja täällä korvessa asujiin ihan kipeimmin. Joskushan se öljy loppuu! Mitäpä tilalle? Saas nähdä, kasvatanko joskus ohraa etanoliksi tai ruokohelpeä sekä pajua poltettavaksi!?
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Giffen:[ sanoi:
Anteeksi nyt vain. Mutta vastasin kyllä tuleen tulella, tässä kommentteja joita minulle on sanottu:

"Kyllä sä olet oikeesti juntti ja tyhmä."
-Jones
Mielestäni sorruit provosointiin kun argumentoin syitä, miksi kallis polttoaine haittaisi kansantaloutta ja varsinkin minua.

En pidä myöskään mitenkään mairittelevan fiksuna kommenttina Giffeniltä sitä, että yksinhuoltajaisää, joka haluaa tavata 500 km päässä asuvan lapsensa ja voivottelee polttoaineen hinnankorotuksia jotka näin vaikeuttavat ja aiheuttavat lisäkuluja tapaamisiin, että tällaisella ihmisellä on HENKILÖKOHTAINEN ONGELMA.

Vai kuuluuko sinun visioihin että valtio voisi tukea kuljetusliikeiden ohessa myös niitä yh-isiä, jotka haluavat pitää yllä isä-lapsi suhdetta. Onhan toki niitäkin hyviä isiä jotka eivät halua lapsiaan nähdä, ja jotka näin ollen eivät kuluta polttoaineita turhaan. Siinä vasta palvelus yhteiskunnalle.
 

Giffen:[

The Horned Reaper
Liittynyt
14.5.2004
Viestit
3000
Sijainti
unknown
Jones sanoi:
Mielestäni sorruit provosointiin kun argumentoin syitä, miksi kallis polttoaine haittaisi kansantaloutta ja varsinkin minua.
No välillä kommenttieni taso on aika paljon laskenut, myönnän. Ja sinulle olen varmasti anteeksi-pyynnön velkaa. Minulla se pinna palaa muutenkin herkästi, sitten kun siihen on viellä tullut se että muutama on ymmärtänyt sanani täysin väärin. Vähemmästäkin olen suuttunut.
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
Bensanhinnan nousun ansiosta bensa on Utsjoella suhteellisesti halvempaa kuin ehkä ikinä! Uulan Säästön Shellin 1.21eur/l -hinta on jopa edullisempi kuin monilla Etelän Shelleillä.

Sen sijaan K-Extra Merjuskan SEO nosti jo hinnan 1.24:ään. Jokatapauksessa hintaero Etelän huoltoasemiin on harvinaisen pieni.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Hangossa Shellillä (Express) oli DÖ 0,739 ja Essolla (Express) 0,749. 35 kilsan päässä Tammisaaressa 0,849 sekä Essolla että Nesteellä.

Shiitäs shaitte Tammisaaren Svenssonit:p
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
- Miksi polttokennon kehittäminen on pysähtynyt?( Suomalainen tietotaito on tälläkin alalla mailman huippua )
- Hidastaako polttokennon kehittämistä se että suuret öljy-yhtiöt ovat ostaneet monia polttokennon kehittämiseen ja hyödyntämiseen tarvittavia patentteja?
-Miksi puu- ja biokaasulaitteiden kehittämistä yritetään estää erilaisilla veroilla?
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
sooda sanoi:

-Miksi puu- ja biokaasulaitteiden kehittämistä yritetään estää erilaisilla veroilla?
Kaikkialla, vai vain Suomessa - Suomen verot johtuu verottajan tavoitteesta verottaa yksityisautoilua mahdollisimman paljon, ei muusta.
Ett silleen!!!!!!!!
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
Off-Topic sanoi:
Toi kovempi hinta/enempi verotuloja ei pitäne paikkaansa. Kovempi hinta laskee kulutusta sen verran ihmisten ajatellessa enemmän ajojensa tarpeellisuutta tarkemmin, ettei kasvanut ALV tuotto varmaan eroa kata. Valtion menot ei oo pudonneet, ja budjetti on nytkin alijäämäinen. Bensaverohan on senttivero, joten sen tuottoon ei bensan hinta vaikuta suoranaisesti. Enempi tota tuottoa on nostanut se kun köyhä kansa on rahdannut saksasta tms. isompi koneisia "unelma-autojaan" tänne. Vuos vielä, niin niitä on kaupan joka niemessä, notkossa & saarelmassa, ja halvalla. "kayttökulut yllätti".
Jep ja siinä vaiheessa tarjoamalla -97 mallista Carinaa alle 7 litran kulutuksella sadalla kilometrillä niin joku tulee ja vaihtaa hätäseen oman toistakymmentä litraa hörppäävän ison auton pois.
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
Tose sanoi:
Vetyautot ovat jo tulossa. Uutisissa kerrottiin U.S.A:n hallituksen tukevan niiden kehittelyä. Oikeastaan ne ovat sähköautoja, joissa on vetypoltin sähkön tuottamista varten. Pakoputkesta tulee vain vettä ja rättipäät saavat tapella rauhassa keskenään.

Mä en oikeen uskaltas ajaa vielä tuollasella autolla. Odotetaan nyt, että muutama auto räjähtää samalla tuhoten neliökilometrin ympäristöään.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Sammypiru sanoi:
Mä en oikeen uskaltas ajaa vielä tuollasella autolla. Odotetaan nyt, että muutama auto räjähtää samalla tuhoten neliökilometrin ympäristöään.
Jep. Kyllä se vedyn varastointi on käytännössä edelleen ratkaisematon ongelma. Niin autoissa kuin jakeluasemillakin. Vety kun suotaantuu metalleistakin läpi. Monennäköstä systeemiä on yritelty metallin pinnoittamiseksi/sisäsäiliöksi, mutta kaikki ovat joko tavattoman arkoja kolaritilanteessa tai sitten mielettömän kalliita.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4383
Sijainti
Salo
Nostoa ja hintaraportointia. Latviassa viikonloppuna 95E 1,35€ molemmin puolin, dieseliä jopa 1,29€. Aamulla kotona tankatetta 98E5 1,799 €.

Eilen sekoittelin lähi-Nesteellä 2T-bensat, pienkonebensa mittarimyynnissä 2,39€, siihen sekaan Teboil 2T bike 2% seoksella. Litran pönikkä 6,99 € eli 2T-seokselle litrahinta 2,4398.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4722
Sijainti
Event horizon
Syys-lokakuussa (eli melkein vuosi sitten) 98E maksoi siis 1,799.... Nyt heinäkuun 2022 lähestyessä loppuaan 98E hinta on halvimmillaan 2.10 - kalleimmillaan aikalailla tasan kolme egeä (SEO Suvela, Espoo)
 
Ylös