BMW.Sauber

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Mossi Superstar sanoi:
Näyttäkämää minulle yksi Ferrarin kehittämä innovaatio joka olisi kielletty, niin minä näytän marco bjurströmin muija....
Ehkä niinkin... Mutta montakos muun kärki tallin innovaatiota on kielletty?

Olen kans sillä kannalla, että hyvä kun kielsivät...
Toki tykkään kyllä kaikista vastaavista uusista kokeiluista...
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Mossi Superstar sanoi:
Näyttäkämää minulle yksi Ferrarin kehittämä innovaatio joka olisi kielletty, niin minä näytän marco bjurströmin muija....
hmmmm.. pakko hakemalla hakea, kun haluisin nähdä marcon muijan.

Miten mä muistelisin, että 1992 Ferrarissa oli jotain, mikä myöhemmin kiellettiin? Tokihan se oli muutenkin mopedi se auto, mutta kuitenkin.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Jacques sanoi:
hmmmm.. pakko hakemalla hakea, kun haluisin nähdä marcon muijan.

Miten mä muistelisin, että 1992 Ferrarissa oli jotain, mikä myöhemmin kiellettiin? Tokihan se oli muutenkin mopedi se auto, mutta kuitenkin.
Ainakin hurja innovaatio käyttää kahta takasiipeä 1982.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mossi Superstar sanoi:
Näyttäkämää minulle yksi Ferrarin kehittämä innovaatio joka olisi kielletty, niin minä näytän marco bjurströmin muija....
Heiluva etusiipi tämän kauden alussa. Ja pitkälti Ferrarin takiahan se lisälevy takasiipiinkin tuli.
 

verge

Well-known member
Liittynyt
26.7.2004
Viestit
287
Ei sitä ole kielletty missään vaiheessa. Ferrari muutenkin oli Brawnin sanojen mukaan päättänyt vaihtaa siipensä seuraavaan kisaan. Taipuvat siivetkään eivät olleet mikään Ferrarin etuoikeus, persaukisen Midlandin tapaus todistanee asian, se korkeintaan hyödynsi niitä tehokkaimmin.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
WebSlave sanoi:
Heiluva etusiipi tämän kauden alussa. Ja pitkälti Ferrarin takiahan se lisälevy takasiipiinkin tuli.
Lisälevy? Siis meinaatko sitä mikä tuli känädään estämään profiilien "sulkeutumisen"?

Ja sanotaan nyt taas, että tasan sielä heiluu ja taipuu jokainen siipi ja joka autossa. Midlandit sen viimeks todisti. Se kuka sääntöjen mukasen parhaan siiven tekee siitä nauttikoon... Minusta ainakin. :cool:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ghost_Glove sanoi:
Lisälevy? Siis meinaatko sitä mikä tuli känädään estämään profiilien "sulkeutumisen"?

Ja sanotaan nyt taas, että tasan sielä heiluu ja taipuu jokainen siipi ja joka autossa. Midlandit sen viimeks todisti. Se kuka sääntöjen mukasen parhaan siiven tekee siitä nauttikoon... Minusta ainakin. :cool:
Sitä meinaan. Tottakai kaikkien siivet taipuu, mutta Ferrarin siivistä se meteli alkoi. FIA:lla vain ei ole sopivaa mittausmetodia, joten määräsivät lisälevyn estämään taipumista. Kiellettyähän (liian suuri) taipuminen on ollut iät ja ajat, joten sitä ei tietenkään voi enää erikseen kieltää.
 

de Cesaris

bastardo, ignorante
Liittynyt
18.12.2003
Viestit
146
Thunder sanoi:
Ihan hyvä, että kiellettiin ne pystysiivekkeet, auto muistutti turhan liikaa nurinkurista merileijonan hampaita! Sitä paitsi älkää unohtako mitä Räikköselle sattui viime vuonna, kuutiorengas repi ripustuksen rikki ja oli tulla suoraan Kimin päähän, jos ne pystysiivekkeet olisi hyväksytty, vaaran paikka on siivekkeillä tulla suoraan kuljettajan naamaan (Ayrton Sennan tapaus renkaan tukivarsi kypärästä läpi)
Joopa joo. Entäs jos mikä tahansa osa jolla on missään tapauksessa mahdollisuutta irrota kiellettäisiin? Mitä jäisi?

Eivät nuo mitään vaaraa aiheuttaneet. Näkyvyyttäkin haittasivat lähinnä jos kahden kilometrin päässä olisi auto hiekalla, se olisi saattanut peittyä moisen taakse sekunnin murto-osaksi. Kiellettiin koska liian erikoinen ratkaisu. Paskanynnyä toimintaa taas FIAlta.
 
Ylös