Bussilakko

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
AKT on sellanen liitto, että jos vaan vähääkään on lakon mahdollisuus niin se on lakko. Minua se ei kosketa mitenkään mutta vituttaa vaan tollanen ainainen lakkointoilu koko liiton toiminnassa. Sillä haitataan tahallisesti tavallisten ihmisten työmatkoja ja muutakin asiointia, sillä eihän kaikilla ole autonkäyttömahdollisuutta esim. työmatkoihin. Myös tavarantoimitukset vaarantuvat ja laskun maksaa, kukas muu kuin kuluttaja, joka myös kärsii lakosta kaikkein eniten.

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Kyllä toi kun Matkahuollot ja kaukokiidot sun muut menee lakkoon tuntuu jo muuallakin kuin työmatkoissa...

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
jaska sanoi:
Toisaalta liikennettä on huomattavasti enemmän (vaikka ois vain yhet valot) Autolla liikkellä on nekin, ketkä ei normaalisti sillä talvella liiku -> enemmän kokemattomia kuskeja
90% todennäköisyydellä mulkkumaisesti minun näkökulmastani ajava kuljettaja on hyvin kokenut kuljettaja, joten vaikutukset on sitten tässä tapauksessa korkeintaan positiiviset minun kannalta. Kokemattomammat on varovaisempia ja huomioi paremmin kevyttä liikennettä.

Ja vaikka ne yhdet valot oiskin sekaisin, niin kyllä minä niistä yli pääsen yhtä nopeesti kuin normaalistikin.
jaska sanoi:
Kuten jo todettua tämä vaikuttaa myös jätehuoltoon etc.

joten kyllä koskettaa sinuakin.
Vien roskapussin tonne roskalavoille kerran 1-2 viikossa ja jos lavat on täynnä niin kyllä sen pussin voin silti sinne jättää roskalaatikoiden viereen. Tosin lakon pitää kestää monta viikkoa, että 10 saatanan isoa roskalaatikkoa täyttyis. Eli ole tästäkään minulle vaikutusta. :tongue:

Edit: Ja uskallan väittää, että tilanne on sama monen muun pyörällä tai kävellen työmatkansa taivaltavan kohdalla.

Viimeksi muokattu:

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Micael sanoi:
AKT on sellanen liitto, että jos vaan vähääkään on lakon mahdollisuus niin se on lakko. Minua se ei kosketa mitenkään mutta vituttaa vaan tollanen ainainen lakkointoilu koko liiton toiminnassa. Sillä haitataan tahallisesti tavallisten ihmisten työmatkoja ja muutakin asiointia, sillä eihän kaikilla ole autonkäyttömahdollisuutta esim. työmatkoihin. Myös tavarantoimitukset vaarantuvat ja laskun maksaa, kukas muu kuin kuluttaja, joka myös kärsii lakosta kaikkein eniten.
sama. Vähän kuin paperiliitto. Se ei ole liitto eikä mikään, joka ei "luovuttaa" ennen työtaistelua vaikka tulos olisi sama. :(

DFiaA

I told you so
Ei kosketa lakot minua. Roskapussin vein juuri ja ruokaa on.

Jotenkin tuntuu että turhasta lakkoillaan taas. Pääkaupunkiseudulta on ennenkin löytynyt kaikille halukkaille bussikuskin työtä vaikka työnantajat vaihtuu.

Viimeksi muokattu:

Jacques

Sijainti
Helsinki
Mutku sanoi:
tuleeko tähän mukaan kuinka paljon muuta kuljetusosastoa? Viivästyykö postinkulku, tavaroiden kuljetus kauppoihin, jne.?
posti saattaa toki vaikuttaa vähän, mutta käytännössä minua ei haittaa yhtään vaikka laskut ja mainokset tulisivatkin myöhässä. Muuta postia minulle ei tule. :)

Tietty jos kaupat on tyhjät niin sit rupee tuntumaan, mutta eiköhän siihenkin tilanteeseen mee aika pitkään..

Ja en siis lukenut tota jaskan linkkaamaa pdf:ää, joten en tiedä vaikuttaako nuo postin ja kaupan tavaroiden kuljetuksiin.. (kiitos kuitenkin, että laitoit suluissa tuon tiedon formaatista, että tiesi etukäteen olla klikkaamatta). :)

Viimeksi muokattu:

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
J.Heldenview sanoi:
Jotenkin tuntuu että turhasta lakkoillaan taas. Pääkaupunkiseudulta on ennenkin löytynyt kaikille halukkaille bussikuskin työtä vaikka työnantajat vaihtuu.
Niin olisi mielenkiintoista koskettaako tämän lakon "aihe" pääasiassa pääkaupunkiseudun firmoja? Ja muut ovat vähän niinkuin tukena lakossa? Vai koskettavatko nuo ongelmat koko maata? Mitkä ne ongelmat nyt sitten ovatkaan? Osa-aikaisuus vainko?

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Mutku sanoi:
Kyllä toi kun Matkahuollot ja kaukokiidot sun muut menee lakkoon tuntuu jo muuallakin kuin työmatkoissa...
Joo, kyllä tuo yllättävänkin laaja on. (oli mullekin yllätys, kun kaikkialla näkee vain "bussilakko", tiesin että jotain muutakin on tulossa, mutta jotta noin paljon.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Mutku sanoi:
Niin olisi mielenkiintoista koskettaako tämän lakon "aihe" pääasiassa pääkaupunkiseudun firmoja? Ja muut ovat vähän niinkuin tukena lakossa? Vai koskettavatko nuo ongelmat koko maata? Mitkä ne ongelmat nyt sitten ovatkaan? Osa-aikaisuus vainko?
Jos en väärin muista:
- Osa-aikaisuus
- Työpäivän maksimipituus (taas bussikuskit, joilla on tuossa välissä taukoa, kun yllättäen ruuhkahuiput ei ole peräkkäin)
- palkka

on ne josta riidellään, tuo osa-aikaisuus suurimpana...

Jacques

Sijainti
Helsinki
Il Tempo Gigante sanoi:
Taas lakko (ainakin alkuvaiheessaan) joka ei vaikuta mun elämään HEVONVITUNHUMPPAAKAAN.
kyllä se vaikuttaa sunkin elämään koska se vaikuttaa jaskan elämään. :D

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Näyttää olevan Kaukokiitokin lakossa. Jahka maanantaina töihin taas vääntäydyn niin se vaikeuttaa työskentelyäni jonkin verran.

DFiaA

I told you so
jaska sanoi:
- Työpäivän maksimipituus (taas bussikuskit, joilla on tuossa välissä taukoa, kun yllättäen ruuhkahuiput ei ole peräkkäin)
Kävisköhän niille kuuden tunnin työpäivä ja kuuden päivän työviikko. Tuo ongelma ratkeais sillä :eek:

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
jaska sanoi:
Tota tota, miten tämä liittyy aiheeseen ? Onko se niin, että PKS:ää koskevista asioista ei saa keskustella, koska minä (ja 1/5 Suomen kansasta) asuu täällä...?
Lähinnä siten, että lakko on paljon laajempi kuin pelkkä bussilakko pk-seudulla.

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Matxi sanoi:
Näyttää olevan Kaukokiitokin lakossa. Jahka maanantaina töihin taas vääntäydyn niin se vaikeuttaa työskentelyäni jonkin verran.
Sitten vielä kun Transpoint ja Schenker on lakossa niin aika vähissä on kuljetuskapasitettii Suomen maanteillä.

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
MAhdollinen lakko vaikuttaa minuunkin ehkä vain työni kautta ja jos lakko jatkuu viikolle 11, niin silloin olen Helsingin messukeskuksessa hommissa eräällä messuosastolla ja jos silloin ei kuljetukset toimi, niin uskon, että peillä menee sormi suuhun.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Huvitti, kun pari viikkoa sitten päättivät lykätä lakon alkamista kahdella viikolla, koska Etelä-Suomessa oli alkamassa talvilomat ja siitähän olisi tullut lomalaisille ongelmia. Pohjois-Suomessa ensi viikko on talvilomaviikko, mutta sitähän lakko ei tietenkään haittaa.

Oho

Senile membrane
Sijainti
Lounaalla
Sitten kun vientisatamat liittyy lakkoon voidaan laulaa kemialliselle puunjalostusteollisuudelle Requiem Suomen niemellä, jos se enää muutenkaan on muuta kuin saattohoidossa oleva zombie.

Suomi os paska maa, täällä ei oikeasti yksikään valtaa käyttävä taho tunne yhteiskuntavastuuta, vaikka sen perään niin kovasti kuulutavatkin. Ihmekkös, että pikku nilkeistä niinkun musta tulee itsekkäistä paskiaisia. Mitä isot edellä sitä pienet perässä.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Jr- sanoi:
Lähinnä siten, että lakko on paljon laajempi kuin pelkkä bussilakko pk-seudulla.
No niin on, mutta miksi pitää sitten vain valittaa että minä puhun omasta navasta, eikä voi puhua lakon muista vaikutuksista?