Champ Car 2006

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Kesemetsin diili on kuusi kilpailua alkaen Portlandista. Mitään virallista vahvistusta ei ole, mutta muut kilpailut epäillään olevan Toronto, Cleveland, Edmonton, San Jose ja Mexico City. Rocketsports tuskin lähtee rahtaamaan autoa Australiaan eivätkä muut kilpailut ole vain kiinnostavia. Jos rahaa löytyy saattaa Tonis ajella nuo loputkin kilpailut. Saapa nähdä.
Ryan Briscoesta voi todeta miehen olevan tällähetkellä melkoinen keikkakuski. Hän ajaa siellä missä tarvitaan ja juuri nyt osoite on D&R:n talli. Walker ja Gore tuskin saavat kolmatta autoa radalle ennen kauden päätöskilpailuita. Australiassa auto varmasti nähdään, Meksikossa luultavasti myös koska eihän sitä ole järkevää säästää museoon pölyttymään. Eli periaatteella kaikki tai ei mitään varmasti lähdetään Autódromo Hermanos Rodríguezille pyörimään.
Milwaukeessa muuten kärjessä todella tiukkaa. Rangeriin asti kaikki sekunnin sisään. Pastorelli tuntuu olevan ihan hukassa... Kannattaisi antaa Gentilozzille vaikka PJ Chessonin numero, sillä mies joutui työttömäksi kun Hemelgarnin IRL-talli irtisanoi eilen kaikki työntekijänsä. Jotenkin tämä oli näköpiirissä... Kun Indy 500 on takana päin, loppuivat Tonylta tulleet avustukset. ;)
 

Ville85

Well-known member
Liittynyt
19.2.2003
Viestit
346
Sijainti
Raahe
Ja Eurosportti näyttää sitten tennistä.. Turhaan odotin tuota kisaa. :jaska:
 

vmt

Well-known member
Liittynyt
31.1.2001
Viestit
177
Sijainti
Helsinki
Eurosport näyttää taas osaamistaan Champ Car -kisojen suhteen. Ensin mainostetaan pitkin päivää MotoGP:n ja WTCC:n aikana ruudun yläkulmassa, että kisa tulee pääkanavalta livenä klo 21.30. Huvittavaa on myös se, että alkuperäisen Eurosportin ohjelmatietojen mukaan kisan piti tulla livenä klo 21.00 alkaen Eurosport 2:lta. Kisahan nimittäin alkoi oikeasti jo klo 21 ja sitä on nyt tällä hetkellä ajettu jo lähes 70 kierrosta. Digiboksini ohjelmatietojen mukaan kisan pitäisi tulla kakkoskanavalta. Sieltä kuitenkin tulee livenä futista. Nyt näemmä tuli pääkanavalla tieto, että se tulisi livenä pääkanavalta klo 21.50 alkaen. Eipä toi tennis tosin päättynyt vielä silloinkaan.

On suorastaan käsittämätöntä kuinka juuri nimenomaan Champ Car -kisojen kanssa on käynyt näin jo vuosikausia.
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
sitä minäkin...malttia, malttia vielä mutta jos ei ala näkyä niin voihan *^¤#! Vai ohjelmatiedotko ne on (taas) päin..?
Nooh...kisassa ei kuitenkaan olisi nähty kuin 16 autoa sillä Tagliani rysäytti seinän ilmeisesti sen verta pahasti ettei pysty osallistumaan kisaan.
Jos onkin kyseessä ehkä tylsä kisa niin olis kyllä kauden ainoa ovaali ollut mukava nähä.
 
Viimeksi muokattu:

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Nooh, tiesin jo onneksi etukäteen etten tätä kilpailua suorana näe, joten en ole yhtä pettynyt Eurosportin toimintaan kuin te :dunno:
Pitäisiköhän kerätä ryhmäadressi ja lähettää se Champ Carin toimistoon. Champ Car voisi minusta hyvin tarjota myös CCWS-kilpailuille live stream-mahdollisuuden ilmaiseksi. Kun kaikki eivät kuitenkaan TV:n ääreen pääse ja sitten kun on näitä Eurosportin kaltaisia kanavia, joilla lähetysajat hyppii miten sattuu... Tuon Race Director palvelun olisin ostanut mutta ei ole luottokorttia ja heille on täysin vierasta mikään muu maksutapa... :doubtful:
Capteenia voin rauhoitella, että sen mitä ystäviltäni yhdysvalloista kuulin kyseessä on aika hyvä kilpailu vaikka 11 autoa siellä enää ilmeisesti mukana onkin...
Eurosport :thumbdown Nelson Philippe :thumbup:
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Eurosport siis näytti kisan. Ensimmäiset 125 kierrosta näytettiin alle viidessä minuutissa ja suora lähetys alkoi kierroksella 129 sitten tuli 3 pitkää mainoskatkoa joista viimeinen kisan viimeisillä kriittisillä hetkillä (vaikka Philippe oli tilaisuutensa jo käyttänyt) ja lähetykseen palattiin kun Bourdais oli ylittänyt maaliviivan. :rolleyes: Täähän oli hieno lähetys. Mieleenpainuvinta oli kun se toinen tenniksen pelaaja kysyi tuomarilta että eikö voisi luovuttaa kun häviö oli jo selvä mutta tuomari sanoi ei. Itessään kisassa ei paljoa kilpaa ajeltu. Leggellä kävi tuuri, sai nimensä historiaan ensimmäisenä naisena joka on johtanut Champ Car kilpailua.-Onnittelut Nelsonille ekasta palkintopallipaikasta teki lopusta edes vähän jännän, kova työ palkitaan. Jos Nelson olisi masentunut ekan kauden kritiikeistä ja Walkerilta saamistaan potkuista niin eipä seisoisi tänään palkintopallilla.
Muutoin menee kiinnostavaksi kaksinkamppailuksi kun ainoastaan Wilsonilla on mahdollisuudet haastaa Bourdais. :cool: Ja eiköhän Rangerinkin työt jatku..-En laittanut nuihin aikaisempiin tavotteisiin mutta se jatkui niin että Ranger asetti Milwaukeen kisan tavoitteeksi pitää neljäs sija pisteissä..onnistui perjana! :p
Ja Pastorellikin pöräytteli maaliin...outoa tuo Rocketsportsin peli. Jos Conquest pitää Rangeria vähemmälläkin rahalla niin kyllä Rocketsportsilla olisi varaa ottaa Pizzonia tai Hunter-Reay takaisin.
 

Minardiman

Member
Liittynyt
15.9.2005
Viestit
11
Joo turhaan tuli venattua TV:n ääressä :jaska:

Vielä mainostivat päivällä Champ Caria jota ei sitten koskaan tullutkaan :frown:

No onneksi sentään WTCC skabat näytettiin.
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
jenkkiselostajat olivat hieman hämmissaan siita kuinka loistava kuski Bourdais on eika Formula ykkosissa miesta noteerata juuri lainkaan. :thumbdown
Tassakin kisassa nousi voittoon lahes kahden kierroksen takaa-ajo asemasta.
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Joo mutta mietis että Newman-Haas on aika ylivoimainen talli muihin nähden. Toki Forsythe on ihan yhtä hyvä ja RuSport siinä sivussa myös mutta PKV, HVM-CTE tai Walkerin Australia tiimi saavat toivoa jo hyvää tuuria että voitto tulisi. Muista nyt puhumattakaan, pelkästään tuurilla.
Toisaalta. Missä on Junqueira nyt? -Molemmat ovat F3000-sarjassa mestaruutensa ottaneet (vaikka Bourdais tais ottaa omansa Engen diskauksen jälkeen). Vaikka Brunolla on ollut huonoa tuuria on se silti ollut kokoajan hitaampi kuin Bourdais. Ehkä toipuu vielä onnettomuudestaan? -Servia ajoi viime kaudella Bourdaisin rinnalla yhtä hyvin kuin Junqueira sitä ennen. Mikseihän Serviaa olla viemässä fykkösiin. Jos vaikka Telefonica haluaakin Servian Renaultille niin ensi kaudella Renaultilla ajaa kaksi rookieta. Bourdais ja Servia! :thumbup:
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Bourdais saisi voittaa vaikka kaikki tämän kauden kilpailut! Tällä tahdilla hän niin tekeekin...Olisi mielenkiintoista kuulla F1-tallien meriselitykset miksei tätä miestä ole vielä palkattu mihinkään F1-talliin :rolleyes: Oli Newman-Haas miten hyvä talli tahansa niin kyllä tuo Bourdais'n voittoprosentti kertoo kuinka kovasta ratinkääntäjästä on kyse. 49 starttia, 20 voittoa, 28 kertaa palkintokorokkeella ja 21 paalupaikkaa. Joka viikko Maikkarilla pyörivää Martini World Circuit ohjelmaa katsellessa tulee jotenkin hyvä olo kun siellä on Sebastien Bourdais ja Champ Car ykkösenä :thumbup:
Tosin se että Bourdais voittaa kaiken ei luonnollisestikaan ole hyvää sarjan kannalta, mutta hittoako siitä :D
Kermit ansaitsee F1-paikan! Renault'n unelmakaksikko ensivuonna Bourdais ja Monteiro ;) Formula Renaulteja ajamaan Kovalaiset, Lopezit ja di Grassit.
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Okei okei, pitäähän se myöntää että Bourdais on yksinkertaisesti todella hyvä. Oikeastaan koko Champ Car uransa aikana sarja on ollut yksityyppi-luokka (Hunter-Reay taitaa olla ainoa joka voitti Reynardilla?) ja Junqueira on hyvä kuski, silti jo debyytoidessaan sarjassa Bourdais alkoi olla kauden lopussa kokeneempaa Junqueiraa nopeampi. Ja sijoittuikin Tracyn ja Junqueiran jälkeen heti kolmanneksi. Renault olisi kuitenkin ehkä huono paikka Bourdaisille sillä saattaisi mennä sukset ristiin Briatoren kanssa kun Flavio on dissannut Bourdaisia ja pari vuotta jos ei jo F3000-sarjassa jo. BMW:lle Villeneuven korvaajaksi niinku oli jo tän kauden silly seasoneissa huhuja..ja eiväthän ne pelkkiä huhuja olleet. Mutta taitaa käydä kuin Tracylle aikoinaan..

Eikö sarjassa sitten olisi fykkösiin kelpaavia muita kuskeja. Mielestäni Da Matta todisti jo vajaassa kahdessa kaudessa että vauhti riittää. Panis oli kuitenkin viimeisinä vuosinaankin aikamoinen mittatikku. Jos Scott Speedistä ei tule mitään niin Red Bull saattaa alkaa katsomaan Allmendingerin perään. Paitsi että Justin Wilson on ollut lievästi niskanpäällä. Wilson on F1-ainesta myös. Nyt Champ Caarissa kun on saanut kilpailukykyisen tiimin taakseen on vihdoin todistanut sen. Jos F1-kausi ja F3000-mestaruus eivät sitä todistaneet.
 

vmt

Well-known member
Liittynyt
31.1.2001
Viestit
177
Sijainti
Helsinki
Minardiman sanoi:
Vielä mainostivat päivällä Champ Caria jota ei sitten koskaan tullutkaan :frown:

No onneksi sentään WTCC skabat näytettiin.
Niin no näkihän kisasta tietysti edes puolet. Ovaalilla kisat tietysti pääosin ratkeavat vasta lopussa. Mutta kuten jo mainittiin, niin olisi sitä ollu kiva nähdä kauden ainoa ovaalikisa ihan alusta asti. Kaiken huippu oli kuitenkin se, että viimeinen mainoskatko laitettiin maaliintulon kanssa päällekäin.

WTCC-kisat taas tietysti näytetään suorina vaikka mikä olisi ihan siitä syystä, että Eurosport sattuu olemaan sarjan omistaja.

Mitä Bourdais'hen tulee, niin kyllähän hän selkeästi on varsin hyvä ratinkääntäjä ja varmasti pärjäisi F1:ssäkin. Miksi miehestä ei sitten juuri olla kiinnostuttu ainakaan julkisesti tällä puolella vettä, onkin sinänsä mystistä. Liekö sitten miehellä itselläänkin osuutta asiaan. Tosiasiahan kuitenkin on, että kaikki eivät valitettavasti F1:siin koskaan pääse.
 

500

Well-known member
Liittynyt
13.2.2006
Viestit
45
CARTer sanoi:
Pastorelli tuntuu olevan ihan hukassa... Kannattaisi antaa Gentilozzille vaikka PJ Chessonin numero, sillä mies joutui työttömäksi kun Hemelgarnin IRL-talli irtisanoi eilen kaikki työntekijänsä
Ei kai Gentilozzin sentään kannata huonompaan kuskiin vaihtaa? Ja tuskinpa tuolla Rocketsportin kalustolla pystyisi edes Mika Häkkinen voittamaan, sen verran sekaisin tuntuu pullat Rocketsportilla olemaan. Ei uskoisi että Gentilozzi on yksi sarjan omistajista, melko säälittävä kausi Rocketsportilta, tuskin on enää ensi kaudella mukana kun pitää ostaa uudet autot ja kaikki.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Mitä helkkaria!?!?

A.J. Allmendinger on vapautettu sopimuksestaan ja RuSPORT:lla Portlandissa ajaa vuoden 2002 mestari Cristiano da Matta! :doubtful: :eek!:
Lisätietoja odotettavissa kohta! Olipahan paukku! :thumbdown
----
Uutinen Champ Carin kotisivuilla
Carl Russo sanoi:
We believe a different environment will help A.J. to grow even faster, and so we have made this very difficult decision. We expect that A.J. will be a winner in any category he competes in. We thank him for all his efforts and we wish him well in the future.
Tässä on nyt jokin pielessä... Vielä kaksi päivää sitten AJ kertoi haastattelussa odottavansa uransa ensimmäisen voiton tulevan hyvinkin pian. Nyt kuitenkin tilanne on "hieman" muuttunut... "Tilannetta tutkitaan" :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Potkut tuli siis. Ehkä asialla on jotain tekemistä Red Bullin kanssa joka omistaa Allmendingerin sopimuksen. Joko AJ siirtyy johonkin tai Red Bullin suunnittelemaan projektiin tai tuki vain yksinkertaisesti loppui ja Carl Russo sai syyn nostaa tallinsa profiilia ja tehdä tiimistä ns.ammattimaisemman. Sillä Russo puhui Speedille mm, tiimin kehittämisestä ja laajentamisesta.
Voitto tuli jo viime vuonna ja Wilson on nyt pisteissä toisena. Russo haluaa tiiminsä pysyvästi "isojen joukkoon" jotka taistelevat jokaisessa kisassa voitosta. Ihan kuin Chip Ganassi teki 90-luvun puolivälissä.
Sitä vain ihmettelen että miksi tätä ei voitu tehdä ennen kauden alkua niin ei olisi tätä sähläystä nähty?

Outoa silti sillä RuSportin sponsorit ja talli ovat olleet tyytyväisiä AJ:n esityksiin. Vaikkakin Wilson oli viime vuonna parempi ja tämän kauden kisoissa on ollut myös nopeampi. Mielestäni tämä on kuitenkin Carl Russolta lyhyentähtäimen siirto ennemmin kuin pitkän. Allmendinger on nuori ja olisi parantanut otteistaan vuosi vuodelta. (ajoihan AJ heti Jourdainin ulos sarjasta 2004) Da Matta taas on mestari ja entinen F1-kuski, kuten Wilson joka F1-sarjasta saamillaan opeilla hurmasi nuoren tiimin täysin. Da Mattalla on vielä huomattavammin teknistä tietämystä ja kokemusta Toyotan F1-tiimistä.
Mestari varmastikkin sopii paremmin tämän hetken toiseksi parhaan Champ Car tiimin kuskiksi kuin nuori lupaus jonka tekninen tietämys ja kokemus eivät ole vielä samalla tasolla.
EHKÄ kyseessä on joku iso sponssi (brasiliasta??) joka haluaa CART-mestari DaMattan talliin?
Da Matta on ainakin tyytyväinen. Sanoo että vain kahtena vuotena (NHR) hänellä on ollut Champ Caarissa kalusto jolla voi kilpailla kisan kuin kisan voitosta ja nyt on sitten kolmas vuosi kun miehellä on kunnon kalusto alla. Tämän kauden esitykset huomioon ottaen odotettavissa on voittoja!
Da Matta back in business :thumbup:

Vähän on hämmentynyt fiilis silti. Mitäs AJ nyt tekee? :confused: Russo ainakin uskoo että AJ saa paikan sarjasta. -Red Bullhan kyllä auttaa paikan hankinnassa Rocketsportsilta tai Dale Coynelta. :ahem:
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
A.J. avautuu: SPEEDtv.com
Eli syy potkuihin ei ollut katkerat sanat Milwaukeen kilpailun jälkeen. Syy potkuihin ei myöskään ollut Red Bull tai minkään muun tahon toiminta taustalla. Ehdittiinpä tätä NASCARin toiminnaksikin leimata :rolleyes:
Red Bullin ja Allmendingerin "suhdetta" mainostetaan aivan liikaa. Red Bull on A.J:n henk. kohtainen tukija, ollut siitä lähtien kun Allmendinger osallistui samaan kuljettajien hakuun, josta mm. Scott Speed valittiin. Allmendingerhan ei halunnut lähteä Eurooppaan vaan jäi Pohjois-Amerikkaan. Pian tämän jälkeen Carl Russo hänet valitsi Aaron Justuksen tallikumppaniksi Atlantic-sarjaan. Red Bull ei todellakaan ole koskaan suuria summia Dingeriin sijoittanut, vaikka kuinka moni olisi mielellään näin halunnut uskoa ja nähdä.
Tämä "pieni" välikohtaus tuskin muuttaa Russon toista autoa mitenkään. Da Mattalla ei ole sponsoreita, RuSPORTilla ei ole sponsoreita (Okei Western Union Kanadassa ja Meksikossa) ja nyt poistuvat härätkin takasiivestä. Ehkä kauden edetessä Da Mattallekin saadaan sponsoreita... Mielenkiintoista oli huomata, että Russo kertoi "Pätkän" sopimuksen olevan tämän kauden loppuun. Eli onko tarkoituksena palkata uusi kuljettaja ensi vuodeksi?
Allmendingerille on huhujen mukaan tarjottu suojatyöpaikkaa Dale Coynelta. Champ Car on varmasti tämän kuvion takana. Katsotaan nyt...
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Jaaha, se menikin sitten näin... Tuli tällainen tiedote äsken:
Forsythe Championship Racing sanoi:
Forsythe Championship Racing and Mario Dominguez Decide to Part Ways

Wheeling, Illinois - June 12th, 2006 - Forsythe Championship Racing and Mario Dominguez announced today that they have mutually agreed to terminate their relationship. Effective immediately, Mario Dominguez will no longer be the driver of Forsythe's #7 INDECK Ford-Cosworth/Bridgestone/Lola in the Champ Car World Series.

Dominguez and the Forsythe team have enjoyed a fair share of success together; their most recent accomplishment was securing the Bridgestone Pole Position at the Houston Grand Prix, which was a career first for Dominguez. Unfortunately, changes in the engineering structure of the team no longer suit both parties and it was mutually agreed that the best direction forward would be to part ways.

Mario Dominguez

"My management and I have decided that it is in the best interest of my career to part ways with Forsythe Championship Racing. I was in a position where playing # 2 in the team was not what I wanted to do this early in the Championship, so I believe what's best for my career is to go somewhere where I can be a leader. I will pursue other opportunities in another team in Champ Car, Formula1, NASCAR or the IRL. And I will always be grateful to Mr. Forsythe for having given me the chance to drive for his team."

Neil Micklewright, VP of Team Operations

"Even though we are always a strong contender at every event that we go to, we know that we still have a lot of work to do to be able to beat the other leading contenders. We've been struggling with the development of our cars and our setups for some time because of very different driver setup references. We believe that this restructuring of the team will be beneficial for us and will help put us back in the hunt for the Championship."

Jerry Forsythe, Team Owner

"These decisions are never easy, but after very close look at the way our team works we've decided that this is the best direction for us to follow. Mario is a talented driver and he did a good job for us. I am confident that he will be able to continue his racing career with great results and successes, and we wish him the best of luck."
----
Kukakohan tuon paikan nyt sitten mahtaa ottaa? ;) :D
Opettaja ja oppipoika samaan tiimiin :thumbup: Ja NYT sitten lätkästään PT:lle ja AJ:lle sellaset Red Bullit auton kylkiin, ettei ole ikuna nähty :D Allmendingerin surkea viikko päättyi sitten kihlaukseen ja tallipaikkaan. Onnea AJ :thumbup:
Dominguez sitten suuntaa Dale Coynelle Roshfransin rahoilla...
Olipahan mielenkiintoinen viikkonloppu :D
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
CaPtEeNi sanoi:
Sitä vain ihmettelen että miksi tätä ei voitu tehdä ennen kauden alkua niin ei olisi tätä sähläystä nähty?
Ameriikan markkinat ovat tärkeämmät kuin meksikon...Ei ollut Forsythelle varmaan helppo ratkaisu ehkä pakollinen enemmänkin sarjan kannalta. SÄÄLI sinänsä että Mario oli täksi kaudeksi saanut vanhat mekatsunsa HVM:ltä ja vauhti oli parempaa kuin koskaan. Mutta jos eron syy oli se mitä Mario itte höpötti niin Carpentierhan lähti samasta syystä. Dominquezin olisi pitänyt tietää tämä ja varmasti tiesikin. Olihan Lavin kakkonen Tracyn jälkeen ja Carpentier vasta kolmonen 2004. :thumbfh:
Jos ei Dale Coyne niin kyllä Mariolle ohjelma järkätään PKV:ltä ja Rocketsportsilta että saa ajaa koko kauden. Champ Caarilla ei ole oikein varaa menettää ainoaa meksikaania. Tässä olisi kyllä Tony Georgen tilaisuus saada IRL-sarjaan meksikolainen kuski...vaikkei sielä VIELÄ kisaa olekkaan.
Mutta onko kaikki niin selvää vielä. Okei AJ:n paikka tuli aika luotettavasta lähteestä mutta mistäs sitä tietää jos Patrick Carpentier sinne ilmestyisikin?? -Tai Bremer tai Hunter-Reay. Nyt kun on TOITOTETTU että Forsythe on yhden kuskin tiimi, kumma kyllä se kakkonenkin on ottanut voittoja sillointällöin.
Tai jos Forsythelle istuukin Rangerin kloppi joka ajaa ilmeisesti kisa kerrallaan sopparilla. AJ Coynelle ja Dominquez Conquestille. Rocketsports saisi menetellä niikuin haluaa ja Vasserkin saatettaisiin vielä nähdä...
Taitaa olla turhaa spekulointia. Paikkojen vaihtoja kaikki tyynni. -Carl Russolle ei kunniankukko laula tästä hölmöilystä...
HVM:llä viime vuonna ja Dale Coynella yleensä ymmärtää tämmöiset tapahtumat. Mutta tälläiset jutut olisi tosiaan voinut sopia jo ennen kauden alkua niin olisi vältytty "skandaaleilta". :nope:
Mutta nooh...odotellaan mitä tuleman pitää.. :rolleyes:
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
SPEED-kanavalla pyörivän Wind Tunnel-ohjelman juontaja Dave Despain epäili tämän tapahtumaketjun alkaneen Forsythen kuljettajaongelmista. Minustakin tämä ei ole muulla tavalla selviettävissä. Carl Russo kun on kaikissa haastatteluissa ollut A.J:lle isähahmona ja kehunut pojan suorituksia. Vielä Long Beachissä Russo kertoi kuinka poika on kypsynyt huomattavasti talven aikana. Mitä nyt sitten oikein tapahtui? Kasvettiin erilleen? RuSPORT rakennettiin AJ:n ympärille, ei siitä vain kasveta erilleen! Jos jossain on ollut tallin sisäistä kitkaa niin se on kyllä Forsythe, eikä RuSPORT. Russon selitykset sopisivat paremmin Gerry Forsythen suuhun. Dominguezhan on valittanut kokoajan, että tallissa on vain yksi kuljettaja. Mekaanikot ovat kyllästyneitä korjaamaan autoa joka kilpailun jälkeen. Tämä voi hyvinkin olla se ensimmäinen kivi joka lähti pyörimään. Forsythellä oli kuljettaja, jonka motivaatio heilui pahasti ja oli riskialtis kolareille. Totta kai tällaisesta tekijästä on päästävä eroon. Laskettiin, että A.J:n Red Bull-rahat ovat suunnilleen samaa tasoa mitä Dominguez tuo Meksikosta, joten näin vaihdettiin paikkaa. Da Matta puolestaan päätyi RuSPORTille pituutensa takia. A.J. on lyhyt samoin on Da Matta. Russo ei löytänyt tähän hätään mistään samankokoista kuljettajaa ja penkkikin maksaa jonkin verran... Jotenkin näin siinä kävi.
Mitä tulee Domin kakkoskuskin asemaan niin saa Mario syyttää itseään. Ei tuollainen törmäily ainakaan osakkeita nosta. Carpentier taas oli tallissaan aina kakkonen. Player’s/Forsythe rakennettiin Greg Mooren ympärille ja kun Moore menehtyi ja tilalle otettiin tulokas Alex Tagliani, niin silloin Carp olisi voinut nousta tallinsa ykköskuljettajaksi. Vaan mitä teki Patrick? Otti turpaan tulokkaalta heti alusta alkaen. Kun sitten Tagliani lähti Rocketsportille ja tilalle tuli Tracy, Mr. Champ Car niin olettiko Carpentier että häntä kohdeltaisiin kuin kuningasta?? Vaikka Carpentier peittosikin hallitsevan mestarin seuraavana vuonna, niin oli kyllä sulaa hulluutta lähteä vaatimaan tallista ykköskuskin palkkaa ja paikkaa. Olipahan hieno päätös ottaa Mecachromen rahat ja lähteä pyörimään ympyrää.
CaPtEeNi sanoi:
Tässä olisi kyllä Tony Georgen tilaisuus saada IRL-sarjaan meksikolainen kuski...vaikkei sielä VIELÄ kisaa olekkaan.
Onhan siellä. Tänä vuonnahan ajetaan F1:n kanssa Cancunissa Mexicon Grand Prix-viikonloppuna siellä kuuluisalla ovaalilla? Näinhän ne viime vuonna lupas ;) Kenenköhän talliin otettaisiin meksikolainen taulapää, joka kolaroi tallikaverinsa kanssa? Fernandez ehti jo CART-uransa aikana nimeämään kaverin Stooooopid Marioksi :D Ei Dominguezilla paljoa ole vaihtoehtoja. Kannattaa pysyä Champ Carissa onhan hän neljäntenä pisteissä. Vaikk tämä vuosi on mennyt näinkin "hyvin", niin sarjojen yhdistyessä Mario on ensimmäisten joukossa, joka häviää lähtöruudukosta...
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Niinhän siinä kävi kuten odotettiinkin. Simppelisti vain tallejen vaihdoksia kuskejen kesken..vai menikö se toisinpäin?
Kuitenkin homma on nyt tämä Portlandin kisassa:
Da Matta ajaa RuSportilla
Allmendinger ajaa Forsythellä
Dominquez ajaa Dale Coynella...ilmeisesti (ainakin vielä) "kisa kerrallaan"-sopimuksella. Sillä virallista /vahvistustauutista ei ole tullut. Mariohan saattaa hypätä kotikisassaan vaikka PKV:n kolmanteen autoon.
Ja Champ Car debyyttinsä tekee vihdoin Tonis Kasemets Rocketsportsilla. Toivotaan että mies olisi uusi Bourdais tai Wilson. Sillä Rocketsports on mennyt alamäkeä oikeastaan koko Champ Car-sarjassa olemisensa aikana..Voi vain ihmetellä Paul Gentilozzin päätöstä antaa Taglianille potkut, ihmettelee ja katuu varmaan Pauli itekki..mutta kuitenkin, tälläinen jannu on ostanut paikan kuuten kisaan tälle kaudelle:

EDIT:
viime yöstä ja tallin vaihtajista ja muista jutuista pieniä huomiota.
Uusi kuski Tonis Kasemets on ollut hännillä mutta paljon paremmin ei ole mennyt tallikaveri Pastorellillakaan.
AJ:lle Forsythe näyttää sopivan käteen paremmin kuin hyvin sillä kärjessä on roikkunut kokoajan ja ollut jopa nopeampi kuin Bourdais. Junqueiralla taas ei näyttäis olikein kulkevan. Da Mattalla tuntuu olevan totuttemista RuSporttiin kuten myös Dominquezilla Dale Coyneen joka on hävinnyt tähän mennessä sessioissa 1-2 Jan Heylenille jolla on muuten uudenlainen väritys autossaan.

(sinne meni yks valko-puna! :cool: )

-Ja_onxMika Häkkinen siellä??
PS. Olis kyllä aikamoinen temppu että Allmendinger jatkaisi Bourdaisin ja uuden talllitoverinsa Tracyn kepittämistä läpi viikonlopun ja ottaisi ekan voittonsa ekassa Jerry Forsythen tiimille ajamassaan kisassa!
Näyttää jo nyt että sai Bourdais kovan haastajan, vaikka on vaikea sanoa kumpi on parempi talli nyt, Forsythe vai RuSport?
 
Viimeksi muokattu:
Ylös