Champ Car 2006

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tuo Stoddart-kuvio olisi kyllä ihan mielenkiintoinen, Minardi- ja European Minardi -nimien oikeudet ovat kuulemma edelleen hänellä, joten liekö tuo sitten se nimi, jota käyttäisi... Joka tapauksessa ChampCar-tasoisen budjetin luulisi Stoddien toimesta löytyvän nätisti.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Minä haluan nähdä Stoddartin Champ Car varikolla. Minusta tuli hänen faninsa pari vuotta sitten. Mies sanoo asiat välittämättä etiketeistä ja kertoo suoraan mitä ajattelee. Ei ole kenellekään epäselvää, etteikö hän rakastaisi kilpa-autoilua. Jotenkin hänestä välittyy myös välittävän isän tuntu. Ei ole varmaankaan sattumaa että Stoddart kertoo kuljettajikseen olevan ehdolla samat nimet, jotka olivat mukana Minardin F1-tallin viimeisessä testissä: Bas Leinders, Zsolt Baumgartner, Robert Doornbos ja Patrick Friesacher :ahem: Tämä jo yksin puhuu EUROPEAN Minardin paluun puolesta :cool:
Paul Stoddart sanoi:
“However, what excites me is that Champ Car has moved almost entirely to street and road courses, and away from ovals, and has made itself into the most spectator-friendly top-level race series.”
Totta höpiset Paul! Hitto, Stoddystä tulisi myös hyvä sarjan omistaja!
Mitäköhän siitä tulisi jos hän olisi samassa kokouksessa TG:n kanssa!? :D Haluaisin kyllä kuulla kommentit sen tapaamisen jälkeen! :tongue:

Pitkäaikaisena fanina sydäntä lämmittää kuulla vanhojen naamojen suunnittelevan uuden auton ostamista.
PacWest-tallin entinen omistaja Bruce McCaw on tiettävästi saanut tarpeekseen Americas Cup purjehduksistaan ja on kertonut olevansa kiinnostunut tallinsa herättämisestä henkiin. PKV Racingillä on McCaw’n vanhat työtilat, autot ja tarvikkeet käytössään, joten talli pitäisi perustaa melkein tyhjästä. Kerran se onnistui ja Blundell melkein ajoi mestaruuteen. Tulee se kuitenkin halvemmaksi kuin ison veneen kilpailuttaminen...
Ja entäs sitten Steve Horne? Muistatteko vielä Tasman-tallin? Ryhmän, joka melkein voitti Indianapolis 500-ajon vuonna 1995 Hondan avustamana? Noh, Horne vieraili Portlandin varikolla vaimonsa Christinen ja ystävänsä Robert Clarken kanssa. Horne myi tallinsa vuoden 1998 lopussa Forsythelle, joka seuraavana vuonna ajatti Kanaania McDonald’sin väreissä. Lopullisesti hän hävisi varikoilta vuonna 2000.
Steve Horne sanoi:
A lot of people have asked me since, ‘What convinced you to get out of racing?’” Horne says. “I’ve given it a lot of thought and it certainly wasn’t what I wanted to do. I didn’t want to get out.
Brasilialaiset Da Matta ja Airton Dare saattavat palata ”kotiin” ensi vuonna. :dunno:
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
PacWestin ja Tasmanin paluu olisivat todella kova juttu. Tasmanhan oli tosi kova tiimi kun Ribero ja Fernandez siellä ajoivat, ja viimeisenä sitten Kanaan. Mulle on jäänyt vähän epäselväksi että miten PacWest meni PWR:ksi ja sitten heti kaatui..? -Servia tais saada fudut jo ekan kisan jälkeen ja Dixonkin ajoi vain muutaman kisan ennen kuin konkurssi tuli. Pacwest oli mun mielestä vakaalla taloudellisella pohjalla aina ollut siihen asti.

Mutta asiaan. Edmonttonissa kisattiin ja juuri kun pääsin purkamaan itseäni ettei sarjassa ole muilla mahdollisuuksia ja RuSport on jäämässä vauhdista niin eiköhän Wilson mene pokkaamaan loistavalla ajollaan ja RuSportin hienolla taktiikalla :thumbup:
Taisi Wilsonin osakkeiden arvo nousta piirun verran, nyt vois olla hyvä aika myydä! Ja kyllä se tekee sarjallekkin hyvää kun joku muu talli voittaa, niin ja mestaruus taisto tiukkenee!
Pyyhkeitä tulee silti kehään Eurosportille joka lähetti kisan jälkilähetyksenä :mad_old: ja vieläpä koosteena. Senkin vielä kestäisi mutta kun kisa oli törkeästi leikattu! Alusta ja loppupuolelta lähti 20 kierrosta tostnoivaa :jaska:

Tässä se mitä Eurosportin lähetyksestä kisasta selvitin:
Ekassa mutkassa Junqueira ilmeisesti osui kamikazemaisesti toisen Australian auton perään ja pyörähti, vaikka Bruno itse väitti ettei osunut. No älytön virhe jokatapauksessa. Seurauksena Da Mattalle ei jäänyt tilaa ja kisa päättyi ekan mutkan rengasvalliin. Bruno itte selvis säikähyksellä mutta käväsipä varikolla tsekkaamassa autonsa kunnon. Sanomattakin selvää että joku alko hurjana heiluttaan keltasta lippua ja sitten sitä ajettiin turvaauton takana parit kiekat. Viidennellä kierroksella sitten aloitettiin uudestaan mutta eipäs kestänyt kauaa kun Pastorelli spinnasi autonsa hetimmiten ja takana tullut sarjan varsinainen supertähti Legge ei älynnyt väistää ja spinnasi autonsa Nickyn PÄÄLLE. -No siihen jäi Nickyn kisa. Selostajat vaan päivitteli että Nicky-poju se on kolaroinut kaikkina päivinä -Legge pääsi jatkamaan varikolle mutta takasiipi meni vaihtoon. Oli kyllä sellaset ulosajot että mietin ettei radalla olisi ollut öljyä?? -Mutta ei siinä vielä kaikki! Kun keltaset olivat heiluneet jo kotvan aikaa ilmassa eiköhän Räikkösen ex-suojatti, tämä törmäyskuningas Dan Clarke yrittänyt ohittaa Jan Heylenia vetäisemällä tätä suoraan kylkeen erittäin törkeästi. Heylenin auto luisui rengasvalliin ja kauan sitä kestikin irrottaa. Paha sai palkkansa kun Clarke sai läpiajorangaistuksen. Heylenin hyvin alkanut kisa päättyi vähän myöhemmin

Tämän jälkeen Eurosport hyppäsi kierrokselta 6 kierrokselle 27 ja tilanne näytti kärjen osalta tältä: Bourdais ajoi ainoana alle 1.01 sekunnin kierroksia ja johti kuten oli johtanut jo lähdöstä asti. Tracy parin sekunnin päässä ja vähän kauempana Wilson ja Allmendinger tulivat haukkana perässä. Viidennestä paikasta taistelivat Servia ja Philippe tosin jo kärjestä jääneinä ja top10 täydensivät Conquestin ja Team Australian autot. Kärki ajelee tässä järjestyksessä taaempana tapahtuu kamppailuita ja ohituksia mutta sitähän ohjaaja ei näytä. Wilson ja Allmendinger, joka on jäänyt jo kaueammas kolmannesta sijasta saavuttavat pikkuhiljaa kärkeä.
Kierroksella 36 Bourdais käy kärkimiehistä ensimmäisenä varikolla ja Tracy pääsee johtamaan kilpailua (ensimmäistä kertaa tällä kaudella! :thumbfh: )
Seuraavalla kierroksella myös Tracy, Wilson (joka on jo Tracyn kannassa) ja Allmendinger tekevät ekan stoppinsa. Wilsonille nopea stoppi ja vähemmän bensaa, Tracy jää taakse. Allmendingerin stoppi sensijaan kestää ja Wilson sekä Tracy karkaavat vielä kauemmas. Kun kärki on tehnyt ekat stoppinsa Bourdais johtaa mutta Wilson on nopeampi ja saavuttaa.
Sitten Legge pyörähtää seinään ja menettää etusiipensä (taas :D )
Tämän jälkeen Eurosport hyppää n.15 kierrosta eteenpäin :mad_old:
Kierroksella 53 Bourdais johtaa mutta Wilson on aivan kannassa alle sekunnin päässä. Kolmantena on Allmendinger joka on ainoa joka on jotenkin pysynyt kärkikaksikon vauhdissa mukana vaikka onkin tippunut 11 sekunnin päähän. Servia on ottanut neljännen sijan (-22s) ja pudottanut Tracyn viidenneksi (-24s). Ilmeisen kovaa kamppailua vaikkei sitä ruuduissa juuri näykkään. Kovaa kamppailua käytiin varmasti myös kuudennesta sijasta Will Powerin ja Nelson Philippen välillä jotka olivat kuitenkin jääneet kärjestä jo yli 40 sekunttia. Viimeisenä samalla kierroksella kärjen kanssa oli kahdeksantena ajava Andrew Ranger 56 sekunttia jäljessä. Top10 täydensivät jo kierroksella jääneet Tagliani ja hitaasti alun törttöilyjen jälkeen noussut Junqueira.

55 kierroksella Wilson sitten uskalsi ottaa riskin. Painoi "Power to pass":n pohjaan ja vetäisi ohi Bourdaisin oppikirjamaisella ohituksella ja alkoi heti repiä eroa. Sanalla toisen Newman-Haas auto oli varikolla eikä sitä saatu enää käyntiin ensimmäisen vaihteen puuttuessa ja Junqueiran surkuhupaisa kilpailu päättyi. Selostajat totesivat että jos jollain kuskilla niin Junqueiralla on ollut epäonnea tällä kaudella. Myös Tagliani ja Allmendinger käyvät varikolla Allmendingerin stoppi ei ole taaskaan hyvä ja viimeisetkin mahdollisuudet voittoon menevät. Mutta auto on ilmeisen hyvä sillä kierroksella 60 AJ ajaa kilpailun nopeimman kierroksen. Se ei tosin kauaa kestä sillä Wilson ajaa vielä nopeamman! Samalla Boudais vetää mutkan pitkäksi.
Seuraavalla kierroksella Wilson tekee viimeisen stoppinsa ja valitsee kovat renkaat alle ja radalle palatessaan sijalle kolme jää kahden hitaamman auton taakse menettäen sekunttia. Top10 ainoa muutos on Dominquezin nousu sijalle yhdeksän.
Kierros 64 ja Bourdais on ohittamassa Tagliania kierroksella. Jostakin syystä Bourdais päättä tehdä ohituksensa radan tiukimmassa mutkassa eikä jätä Tagille yhtään tilaa jonka seurauksena Team Australian auto vetää nokka edellä rengasvalliin. Ja keltaiset liput heiluvat. Autot kootaan turvaauton taakse. Bourdais, AJ ja Tracy tekevät viimeiset stoppinsa.
Vihreä lippu heiluu kierroksella 70. Wilson johtaa, Bourdais on toisena. Seuraavina ovat Allmendinger ja Servia. Sitten Tracy, Power, Philippe, Ranger ja kierroksella jääneet Dominquez ja Clarke.
Hetimmiten Philippe ohittaa Powerin muttei löydä pitoa ja vetää valliin. Ohjaaja näyttää Philippen in-car kamerasta kuinka Serviakin liukastelee edessä. :cool:

Vihreät liput tulevat kierroksella 73. Servia ohittaa lähdössä Tracyn joka on päässyt jossainvaiheessa ohi. Ohjaaja näyttää Carl Russoa joka hermoilee kun Wilson munasi viime vuonna johtopaikkansa samaisella radalla. Dominquez nousee kahdeksanneksi ohittaen Clarken. Kierros 76 ja Bourdais on jäänyt Wilsonista kaksi sekunttia. Vasseria haastatellaan. Jimmy toivoo palkintopallia mutta ei usko siihen. Kierros 80 ja Wilson ajaa kilpailun nopeimman kierroksen! -Ero Bourdaisiin venyy neljään sekunttiin. Wilson ajaa sekunnin muita nopeammin. Viimeisellä kierroksella Wilson ohittaa vielä Rangerin kierroksella. Ja näin Wilson ottaa itsellen ja RuSportille toisen voiton! ..Eurosport näyttää kun Justin tekee pari donitsia ja lähetys loppuu. -Olisivat vain voineet näyttää podiumin tapahtumatkin.. :rolleyes:

Sitten jotain mietteitä.
Kun uusi talli teki AJ:lle ihmeitä teki uusi auto Wilsonille ihmeitä. Selostajien mukaan Justinilla oli tuliterä Lola allaan. Aika outoa kun miettii että Lolat jäävät historiaan tämän kauden jälkeen..
Kylläpä lopussa kummastutti kuinka jotkut kuskit jättivät käyttämättä Power-to-pass minuutistaan niinkin paljon.

Newman-Haassin ja PKV:n kuskit olivat kuin yö ja päivä. Bourdais ja Servia ajoivat hienot kisat. Servia parhaan kisansa PKV:lle (vihdoin). Junqueira ja Legge sen sijaan ajoivat kauden huonoimmat kisansa. Legge munasi täysin itsensä särkemällä takasiipensä KAKSI kertaa! Junqueiran hullu kamikaze isku ekassa mutkassa oli varmaan merkki turhautumisesta kun mies jää aika-ajoissakin 1,5 sekunttia tallikaveristaan.
Muitten tallien kuskien esityksissä oli vähemmän eroja. Kuitenkin selvästi huomasi että Will Power oli ottanut niskalenkin kokeneemmasta tallitoveristaan ja ajoi todella hyvän kisan ja kauden parhaan tuloksensa.
Conquestin kokemattomat kumppanukset olivat jälleen aika näkymätöntä massaa. Vaikka Ranger ajaakin tasaisesti maaliin keräten pisteitä ja ollen hienossa asemassa pisteissä niin kaukana ollaan siitä kun Wilson tallissa oli. Zwolsmankin oli koko kisan näkymättömissä, ei aavistustakaan miksi jäi kaksi kierrosta..(edit: aa..jätkä ei kestänyt koko kisaa, jotain selitti että vatsa kipeä..)
Dan Clarken esitykset alkavat pikkuhiljaa ottaa pattiin. Vaikka nopeutta on pistämään Nelson Philippe aisoihin (saavutus?) on Clarke kolarialtis ja on osallisena kolarissa jokatoisessa kisassa. Nytkin pilasi Heylenin hyvin alkaneen kisan ääliömäisellä yrityksellä. :nope: CTE-HVM on hyvä talli mutta jos mielii takaisin voittajien joukkoon on kuljettajat vaihdettava ensitilassa parempiin.
Sama pätee Rocketsportsiin. Tagliani otti voiton tiimille, tsiisus kuinka kaukana tuosta ollaan. Hirveää katsoa kun Kasemets ajaa kaksi-kolme sekunttia hitaammin kuin muut. Oikeastaan talli ei tällä hetkellä anna kummallekkaan kuljettajalleen minkäänlaisia mahdollisuuksia. Toinen ajaa vain kuusi kisaa ja toinen hyllytetään heti jos rahat ovat myöhässä. Ei siinä paljon motivaatio kasva. Motivaatiosta muuten puheenollen, mikähän on Dominquezin motivaatio? -Nyt Edmontonissa ns. varma esitys sijalle kahdeksan. Mario tietää itsekkin ettei parempaan ole mahdollisuuksia. Ei motivaatio voi olla kovin kova. Ottaisivat Bremerin tilalle..
 
Viimeksi muokattu:

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia

Tonis Kasemets, viton lahja Champ Caarille. Onkohan suuri ihme että aina viimisenä kun mies valmistautuu kisaan näin..
 

vmt

Well-known member
Liittynyt
31.1.2001
Viestit
177
Sijainti
Helsinki
CaPtEeNi sanoi:
Pyyhkeitä tulee silti kehään Eurosportille joka lähetti kisan jälkilähetyksenä :mad_old: ja vieläpä koosteena. Senkin vielä kestäisi mutta kun kisa oli törkeästi leikattu! Alusta ja loppupuolelta lähti 20 kierrosta tostnoivaa :jaska:
Pääkanavan lähetyksen pitikin olla jälkilähetys. Kisa tuli kahdeksalta illalla suorana lähetyksenä Eurosport 2:lta, josta sitä itse katselin. Pääkanavalta tuli muistaakseni samaan aikaan suorana futista, joten kisan suora lähetys oli laitettu kakkosen puolelle. Harmillista asiassa on toki se, että kakkonen ei edelleenkään näy kovin monella. Tuota koostetta en enää katsonut, joten en tiedä miten pahasti sitä oli leikattu. Täytyy kuitenkin sanoa, että Eurosportilla on tehty koosteet monesti juuri tyyliin leikkaamalla sieltä täältä isot pätkät pois.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Lähtölaskenta on käynnissä! Alle 14 tuntia uuden auton julkistamishetkeen, joka tapahtuu paikallista aikaa keskiyöllä eli seitsemän aikoihin Suomessa? Tilaisuus lähetetään internetin kautta koko maailmalle ja se alkaa 6.30 Suomen aikaa. Linkki
Mielenkiinnolla jään odottamaan minkälainen spektaakkeli on vuorossa aamulla. Toivottavasti Jimmy pääsee tällä kertaa verhoista läpi repimättä koko kattoa alas :ahem:

Ensimmäinen kuva aidosta autosta on jo livahtanut nettiin. Katsoo ken tahtoo: Edit: Ylläpitäjälle kävi moka ja nyt kuva on poistettu. Parempi näin Edit
Henkilökohtaisesti olisin antanut fanien suunnitella tuon värityksen. Tuon on suunnitellut ja maalannut maalarilegenda Troy Lee
 
Viimeksi muokattu:

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
The Future of Racing - Panoz/Elan DP-01

Kovin vaatimattomasti tätä autoa julkistustilaisuudessa kuvailtiin. Derek Daly kertoi uuden Champ Carin olevan F1-tasoa turvallisuudessa. On-board käynnistyslaitteet, nappivaihteet ja paranneltu aerodynamiikka tekevät uudesta DP-01:stä yhden kilpailukykyisimmistä autoista maailmassa. Tilaisuudessa myös virallistettiin kaikkien tiedossa ollut asia eli Galles Racing siirtyy Champ Careihin ensi vuonna :D
Joku varmasti postaa tänne enemmän kuvia sillä aikaa kun minä hankkiudun eroon keräämistäni univeloista. Kyllä kannatti odottaa kolme vuotta! Tämä vekotin on upea näky :thumbup:


EDIT: Ei näköjään postattu, mutta nyt homma on hoidettu ;)
 
Viimeksi muokattu:

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Yi 20 000 tuntia työtä takana ja hyvältä näyttää! Tuskin malttaa odottaa ensi kauden alkua. Tässä sitä ollaan, kyllä kolme-neljä vuotta sitten näytti vähän toiselta meno. :eek: Toivotaan ettei tätä autoa tarvitse käyttää viittä kautta. Vaikka kun nuita puheita lukee niin ei se välttämättä mikään katastrofi olisi :thumbup: Toivotaan myös että tämä auto päättäisi Champ Caarin väliaikaisen suvantovaiheen ja aloittaisi nousukauden.
Gelles on tilannut kaksi uutta Panozia ensi kaudeksi. Tässä on ensimmäinen merkki autojen lisääntymisestä. -Vaikuttaa selvältä kumpi formula-sarja ameriikassa on vahvempi 2007.
Kyllähän tuosta huomaa kuinka paljon enemmän auto suunnattu nimenomaan katuradoille. Lienee ollut varsin järkevä päätös jättää ovaalit Indy Racing Leaguelle. -Ainakin siihen asti kunnes airodynamiikan osasto saa tehtyä ovaali-kitin.
Panozin julkistamisen ohessa on myös ajettu harjoitukset ja eka aika-ajo. Nelson Philippe oli ekoissa harkoissa nopein. Luultavasti ensimmäistä kertaa.
En kyllä vieläkään pidä Nelsonia varsinaisena lahjakkuutena mutta kun muistaa pojan haparoivat askeleet ja potkut Rocketsportsilta 2004 niin huomattavaa kehitystä on tullut. Tosin nuori kaverihan Nelson vieläkin on. Liekö vielä 20 rajapyykkiä saavuttanut?
Ja taitaa myös olla eka kerta kun joku rikkoo NHR-Forsythe-RuSportin rintaman. Aika-ajoissa oli myös tiukkaa kun 7 kärki oli 0.3 sekunnin sisässä ja siihen mahtuivat molemmat CTE-HVM autot sekä Servia ja Tagliani. RuSportit jätettiin Junqueiran kanssa top-10 hännille. Mutta ei Da Mattakaan (10) jäänyt kärjestä kuin alle 0.6 sekunttia. Vasta sarjan rookiet Leggen (14) jäivät yli sekunnin. Valitettavampi juttu oli että Rocketsports ajatti jälleen vain yhtä autoa. Tonis Kasemetsin ajot ovat ajettu vaikka mies San Josessa onkin paikalla. Pastorellin aikojen perusteella Rocketsportsilla näyttää olevan pallo pahasti hukassa (taas). Nicky kolaroi heti aikkisten alussa ja ajat ovat jääneet yli reilun sekunin-kaksi kärjestä... :nope:

Jan Heylen oli tuonut Dale Coynen autoon uusia sponsoreita. Mihin Muemmars on hävinnyt. Myös Conquestin autojen värityksissä oli muutoksia. Zwolsman vastasi Mi-Jackin logoista kun Rangerin auto näytti tältä:

Lopuksi vähän silly seasonia.
Bourdais kielsi kysyttäessä että ajaisi Sauber-BMW:llä.. :doubtful:
Franchittin sopiumus loppuu AGR:n kanssa ja vaikka huhut vievätkin miestä ALMS-sarjaan niin muistuu vain mieleen ettei Dario ollut kovinkaan innokas siirtymään IRL-sarjaan. Kun vielä ottaa huomioon ettei menestys ole ollut kovinkaan suurta kyseisessä sarjassa niin olisikohan mahdollista että Franchitti palaisi Champ Caarin puolelle?
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
CaPtEeNi sanoi:
En kyllä vieläkään pidä Nelsonia varsinaisena lahjakkuutena mutta kun muistaa pojan haparoivat askeleet ja potkut Rocketsportsilta 2004 niin huomattavaa kehitystä on tullut. Tosin nuori kaverihan Nelson vieläkin on. Liekö vielä 20 rajapyykkiä saavuttanut?
Kyllä pikku hiljaa kannattaisi alkaa pitämään ;) Nelson sai rutkasti itseluottamusta Huostonin kisassa, jossa hän ajoi Bourdais’n ja Tracyn perässä useita kierroksia. Sen jälkeen hän on ollut kärkikahinoissa mukana jokaisessa kilpailussa. Viime viikonloppuna Edmontonissa juhlittiin hänen 20 vuotissyntymäpäivää. CTE Racing on muutenkin alkanut löytää kadonnutta vauhtia ja se on luonnollisesti hieno juttu. Mutta Philippehän oli jo viime vuonna San Josessa hyvässä vauhdissa, joten ei tämä niin suuri yllätys varmaankaan ainakaan hänelle itselleen ollut.

Valitettavampi juttu oli että Rocketsports ajatti jälleen vain yhtä autoa. Tonis Kasemetsin ajot ovat ajettu vaikka mies San Josessa onkin paikalla. Pastorellin aikojen perusteella Rocketsportsilla näyttää olevan pallo pahasti hukassa (taas).
Tuo on todella harmillista, mutta luulempa Pastorellin vauhdin (tai siis sen puutteen) saavan Rocketsportin asiat näkymään huonommassa valossa mitä ne todellisuudessa ovat. Kyllähän viime vuonna nähtiin mitä kunnon kuski saa tallissa aikaan. Pizzoniakin veti Long Beachin keikan loistavasti. Jahka Gentilozzi löytää ”oikean” kuljettajan talliinsa niin alkaa tuloksetkin parantua. Kesemetsin ajot eivät suinkaan ole ajettu vaan hän palaa Denveriin. PG ei varmasti nähnyt järkevänä ajattaa virolaistulokasta todella ahtaalla katuradalla. Varsinkaan Pastorellin kalliin Edmontonin keikan jälkeen. Harmi, että Tonis joutuu kärsimään tallikaverin hölmöilyjen takia, mutta Nickyhän se rahaa talliin tuo joten kai se on vaan ymmärrettävä. :frown:

CaPtEeNi sanoi:
Jan Heylen oli tuonut Dale Coynen autoon uusia sponsoreita. Mihin Muemmars on hävinnyt.
Ei mihinkään ;) Mediamall on käsittääkseni Muermans Groupin kanadalainen sisaryhtiö tai ainakin Muermansilla on bisneksiä firman kanssa. Takasiivessä on vielä Muermansin logot eli ei hätää :D

CaPtEeNi sanoi:
Franchittin sopiumus loppuu AGR:n kanssa ja vaikka huhut vievätkin miestä ALMS-sarjaan niin muistuu vain mieleen ettei Dario ollut kovinkaan innokas siirtymään IRL-sarjaan. Kun vielä ottaa huomioon ettei menestys ole ollut kovinkaan suurta kyseisessä sarjassa niin olisikohan mahdollista että Franchitti palaisi Champ Caarin puolelle?
Enpä jaksa uskoa. AGR:llehän tuo Acuran ajattaminen ALMSissa osuu, joten kaiketi hän ja Herta sinne päätyvät. Luulisi nyt ainakin.

Lisätään sitten oma lusikkakin varhain alkaneeseen Silly Seasoniin:
Eilen San Josen julkistamistilaisuudessa nähtiin mielenkiintoinen vieras, kun Ruotsin Stefan Johansson oli vieraiden joukossa. Ei ole mikään salaisuus, että Johanssonin viimekertaisen visiitin maksoi enemmän tai vähemmän Chris Pook, mutta Johansson on aina halunnut omistaa CC-tallin. Ryan Hunter-Reay+Johansson=American Spirit Team Johansson :dunno:
Kukakohan on seuraava vanhoista tutuista, joka liitetään mahdollisten uusien tallien listaan? Dick Simon? Pollock? FITTIPALDI? :D
Bob Gelles taas paljasti Autosportille tallinsa ajattavan kahta autoa ensi vuonna!

Bob Gelles sanoi:
"The timing is perfect to graduate to the Champ Car World Series as the new Panoz DP01 will equalise the playing field. Now our team will have a natural progression ladder from six Formula BMWs, to four Atlantics to two Champ Cars, so we get the best drivers coming through the top."
Ei ole vielä edes elokuu ja jo nyt näyttää ensi vuosi todella hyvältä. :cool:
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Long Beach oli silti vain kauden avaus. Jos katsoo Rocketsportsin aikaisempia vuosia (ja muutenkin) niin kyllähän Paulilla olisi resusseja nostaa tiiminsä taistelemaan voitoista mutta ei näytä olevan minkäänlaista halua panostaa tähän kauteen. Liekkö intresseissä myös toisten tallien menestyminen kun sarjan omistajiin kuuluu.

Kisan alkaa suomen aikaa ilmesesti 23.00 ja lähetys Eurosportilta 10 minuuttia aikaisemmin. Tälläiset lähtöasetelmat on saatu aikaan:
Bourdais otti paalun, ei mikään yllätys. Junqueira jäi tallikaveristaan (jälleen) melkein sekunnin. Saas nähdä pitääkö Bruno paikkansa ensi kaudella kun autoon ei löydy muutenkaan sponsoria. Mikään yllätys ei ollut myöskään Forsythen kuskien sijoittuminen seuraaviin ruutuihin.

Da Mattan sijoittuminen neljänteen ruutuun oli jo yllätys, mutta olihan jo aikakin. Da Matta ei ole tähän asti oikein päässyt sinuksi RuSportin auton kanssa mutta nyt tuli paikka toisesta rivistä, se oli viime vuonna PKV:lläkin tiukassa. Wilson ajoi ulos ja päästyään yrittämään uudestaan tulivat punaiset liput esiin ,minkähän takia?, sijoitus oli jokatapauksessa vasta 12. Vaikea paikka kun pitäisi viedä Bourdaisilta niin paljon pisteitä kuin mahdollsta mutta eiköhän Justin tuosta paranna..
Viidennen ruudun otti PKV:n nykyinen kuski Oriol Servia, aika monennen kerran peräkkäin. Hyvä juttu että Servia ja PKV ovat saaneet pakettinsa kulkemaan alkukauden potkujen ja taapertamisen jälkeen. Kyllä Servialla on jälleen mahdollisuudet palkintopallille. Katherine Legge oli jälleen säälittävä itsensä sijoittuen sijalle 15. Taakse jäi ainostaan kaksi muuta rookieta Heylen (Dale Coyne) ja Pastorelli (Rocketsports).
Kuudenteen ruutuun ajoi eilen autonsa romuttanut rookie Will Power. Tallikaveri Tagliani taas romutti oman Lolansa tänään eikä pystynyt ajamaan aika-ajoissa ja jäi ruutuun 13. Walkerin tiimillä on käsittääkseni vain kaksi Lolaa. Jos autoja menee tällä tahdilla lienee siirtyminen takaisin Reynardeihin olla edessä.
CTE-HVM tiimin Keith Wiggins oli turhautunut sillä hyvin harjoituksissa ajaneella Nelson Philippellä (ok, kyllähän Nelson on kärkeä hätyytellyt säännöllisesti, tyhmiä virheitä tulee silti) oli epäonnea, vaihdelaatikko hajosi ja tyytyminen oli ruutuun 11. Edelle pääsivät, top10 täydentäen, tallikaveri Clarken (9.) lisäksi jälleen hyvin ajanut Conquestin nuori Andew Ranger (8.) ja sijalle kymmenen ajanut kokenut Dale Coynen Mario Dominquez. Eipä näy Dominquezin autossa meksikolaisia sponsoreita. Mitenhän lienee tallipaikan kanssa tulevaisuudessa?

Rangerin auton väritys ja logot näyttävät muuttuvan kisa kisalta
Warm-Upissa Bourdais oli jälleen nopein. Seuraavat sijat valtasivat CTE-HVM kuskit joten ehkä Wiggy manasi turhaan. Kova kisa vauhti näyttää olevan.
Forsythet jäivät yllättäen sijoille 7&8 mutta luultavasti voittotaistelu käydään nimenomaan Bourdaisin ja Forsythejen kesken (taas).

Eräältä foorumilta nappasin tallipisteet ennen San Josen kilpailua, mielenkiintoista ja tiukkaa kamppailua. Varsinkin kolmen kärki. Dale Coynekin roikkuu yllättäen mukana. Jos Dan Clarke ei olisi pilannut Dominquezin kakkossijaa...
1 Forsythe Championship Racing, 330 pts., 3 wins
2 Newman/Haas Racing, 329 (-1), 4 wins
3 RuSPORT, 319 (-11), 1 win
4 Team Australia Racing, 223 (-107)
5 PKV Racing, 209 (-121)
6 Mi-Jack Conquest Racing, 203 (-127)
7 CTE Racing - HVM, 198 (-132)
8 Dale Coyne Racing, 184 (-146)
9 Rocketsports Racing, 74 (-256)

Dale Coynen Jan Heylenin uusi/vanha sponsori: (tosiaan, haalareissa on Muemmars)

Mitä tulee tuohon Stefan Johanssonin paluuseen niin Stefan ei sitä kyllä yksin tee. Ei yksinkertaisesti ole varoja. Vaikka jotain positiivisia kommentteja antoikin niin mies tarvitsee varmasti myös rahakkaan kumppanin. Riittävätkö sitten kuskien, esim Ryan-Hunter Reayn, Mario Dominquezin, Rodolfo Lavinin, Nelson Philippen varat rahoittamaan tallia? -En usko, vaikka paketti onkin halvempi kuin Lolan.

Ja loppuun vielä linkki! Paljon kuvia uuden Panozin esittelystä
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Joo tuskin Johansson yksin saa minkäänlaista tallia kasaan. Huvittaa vain kun viimeisten viikkojen aikana on näitä vanhoja tuttuja ilmestynyt kuin sieniä sateella :thumbup:
Atlantic-kisa menossa parhaillaan. Täytyy sanoa, että rata on huomattavasti parempi tänä vuonna. Kyllä on kaupungillakin ollut huomattava osuus tässä hommassa. Rataa on levitetty useista kohdista ja viime vuoden shikaanit (kaikkiaan kolme kappalettako niitä oli?) ovat muisto vain. Kuljettajat ovat kehuneet rataa hyväksi vaikka onkin katuradaksi todella lyhyt. 50 sekunnin ratakierros kaduilla on nopeaa touhua :eek!:
Nyt takaisin seuraamaan tapahtumarikasta Atlantic-kisaa. Harmi, että Hinch joutui keskeyttämään noinkin alussa :nope:
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Okei ensimmäistä kertaa olen harmissani Eurosportille :mad_old: Atlantic-kisan jälkeen odotin innolla päätapahtumaa ja mitä tekee ES? Näyttää jotain ihmeen eurooppalaisten taksien kilpailua Meksikosta :doubtful: ;) Oh well...
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Onhan kanavalla toki syynsä sillä Eurosport taitaa sponssata tai olla jotenkin mukana WTTC:ssä. Oli WTTC:kin ihan jees katsottavaa kun Morbidelli ajoi toiseksi ja Coronel veti yksityistallin Seatilla kolmantena ja viimeisen kierroksen ongelmat...Mutta jos pitää valita MATELEVAT vakioautot tai formulat niin vastaus pitäisi olla selvä :jaska:
Lähetys alkoi kun kisaa oli ajettu melkein tunti, kieroksella 62/97. Taglianin ja Tracyn kolari sentään näytettiin (vai oliko tuuria?). Perhanan kapea tuo rata silti oli. Jäi mieleen vain Bourdaisin ohitus, ja se että kisan jälkeisessä haastattelussa sanoi että ohitus oli turha...riski(?). Mitenhän tulokset olisivat muuttuneet jos Ranger olisi törmännyt valliin pari kierrosta aikaisemmin. Ehdin jo, en tiennyt tilannetta, hurrata Sevian puolesta. Siinä olisi ollut Conquestillekkin tämän kauden tuuri palkintopalli...toisin kävi. Ihan viihdyttävää katsottavaahan tuo oli mutta Eurosport :mad_old: :mad_old: :mad_old: :mad_old:
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
CaPtEeNi sanoi:
Lähetys alkoi kun kisaa oli ajettu melkein tunti, kieroksella 62/97. Taglianin ja Tracyn kolari sentään näytettiin (vai oliko tuuria?). :
Taisi olla hyvin pitkälti tuuria... Minua kismittää kun en tuota Tracyn ja Taglianin kolarin jälkipyykkiä nähnyt! Kaverukset ”hieman” halailivat toisiaan:

Tagliani kävi ilmeisen kuumana tuon tilanteen jälkeen: "Se oli $%# @ #*”# mun viimeinen auto!" Ja sen jälkeen sanotut asiat eivät pienille lapsille sovi sitten enää alkuunkaan. :cool:
Taglianihan on taglattu radalta useampaan otteeseen tällä kaudella ja missasipa kanadalainen Milwaukeen kilpailunkin kun ei ollut tallilla vara-autoa. Sitten vielä Power on tehnyt selvää jalkeä Team Australian autoista Torontossa, Edmontonissa ja eilen ehti vetää pelottavasti ykkösmutkan renkaisiin eli en yhtään ihmettelisi vaikka alkaisi Walkerin porukalta autot loppua. Toki ei tuo nyt niin pahaan kuntoon mennyt, mutta Tagilla taisi olla hieman hampaan kolossa noista edellisviikkoisista tapahtumista. Tracy päätti vetää Tagia päin näköä, mutta ei tajunnut että maanmiehellään oli vielä kypärä päässä. Tracy käveli lopulta varikolle Tagin annettua hänelle turpiin :eek!:

Vai olikos se sitten niin että iso-paha-Tarcy löi heiveröisen italialaiskanadalaisen maahan? :rolleyes:

Kaiken kaikkiaan kilpailun ensimmäiset kierrokset olisivat olleet mielenkiintoista katseltavaa. Tracy ilmeisesti varasti lähdön ja sai Cotmanilta käskyn päästää Bourdais ohitse. Tracy kertoi radion kautta tiimilleen kylmänviileästi oman mielipiteensä: "Now why don't they just spell it out in the rulebook, they want to give the championship to him [Bourdais]!" Jos Cotman olisi kerrankin tehnyt Tracylle palveluksen, emme olisi nähneet tuota tappelua :p

Lopputuloksista poimin iloisen yllättäjän: Mario Dominguez ajoi Dale Coynen auton viidenneksi. Myös Dan Clarke ajoi upeasti ja teki hienoja ohituksia nousten lopulta toiseksi. Tekniikka kuitenkin petti ja Clarke jäi potkimaan autoaan :frown:
Hauskaa tässä tilanteessa on, että IRL:n TV-kumppani päätti heivata sateen takia myöhästyneen kilpailun lähettämisen kokonaan. Seuraavana ohjelmistossa oli amerikkalainen tulosruutu. Mikäs oli yksi aiheista? Taglianin ja Tracyn tappelupa tietenkin. On muuten ensimmäinen kerta pitkään aikaan kun Champ Car kisa on päässyt Disneyn kanaville. :ahem: "Any publicity is good publicity?" ;)

Edit: Kuinka hieno keksintö internet onkaan?
 
Viimeksi muokattu:

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Hups... Tuplapostaus :eek:
 
Viimeksi muokattu:

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9346
Oli kyllä Tracyltä aika tyhmä teko tuo kolari. Hän oli ajautunut varatielle ja lähti sieltä jatkamaan matkaa - suoraan Taglianin eteen.
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
San Josen viikonloppua ei taidetakkaan muistaa uuden Panozin esittelystä tai Bourdaisin voitosta, saatikka Gellesin ilmoittautumisesta...
Ei Gerry Forsythe turhaan Paul Tracylle maksa, jos ei ajot suju niin Pauli järjestää actionia muutenkin! :D
Eurosport aloitti lähetyksensä 10 kierrosta törmäyksen jälkeen. Eihän sekään tosin ole kuin vajaa 9 minuuttia tapahtumasta...
Motosport Weekend näytti kyllä kisan jälkeenpätkän Taglianin raivoamisesta Tracylle mutta en arvannut että se tuohon menisi. :eek!: Luulin että Tag ja Tracy, maanmiehiä kun ovat, olisivat kavereita. Kyllä täällä euroopassa ollaan rauhallisempia kuin ameriikassa niin siviilissä kuin radallakin.
Tracy oli kyllä liian optimistinen. Olisi pitänyt kysästä tiimiltä että onko autoja tulossa. Ja minkä hemmetin takia Paul ryhtyi tönimään kun itse oli riisunut kypäränsä ja Alexilla oli omansa vielä päässä. Ja mistä se veri tuli? -Taisi Tag iskeä kypärällä päähän.. :jaska:
Saas nähdä tuleeko tästä seuraavassa kisassa tai ensi vuonna San Josessa Sennamainen kosto? :cool:
Kyllä Taglianin suuttumisen ymmärtää. Tämä ei ollut ilmesesti ensimmäinen kerta kun kolaroivat toistensa kanssa. Ja jos se oli todella viimeinen auto, kuten raivosi Paulille.Onneksi tiimi on nyt Team Australia eikä pelkkä Walker sillä muuten saattaisi tulla varaosista pula. Toivottavasti Taglianilla on vielä Lola käytettävissään loppukaudeksi. Toisaalta vaikka Derrick Walkerin porukkaa ei varmasti naurata niin voisi olla pikantti lisä jos seuraavassa kisassa (jo viikon päästä?) tai loppukaudesta radalla nähtäisiin myös yksi Reynard :D
Luulen kyllä että kattojärjestö on enemmänkin hyvillään tuosta saavat kunnolla julkisuutta. Vaikka sarjan sääntöjä on rikotti niin naurettavin juttu nyt olisi että tästä langettetaisiin jokin kilpailukielto.
Molemmat toki rikkoivat selvästi Champ Caarin sääntöjä mutta rahallinen sakko olisi mielestäni riittävä kuskeille. Ehkä Tracylta pisteitä pois kuten Dominquezilta. Jos Team Australilla ei ole autoa/osia niin Tracy/Forsythe voisi antaa Walkerin käyttöön Lolan ja varaosia.
Tai oikeastaan kattojärjestö voisi hankkia tiimille auton, sen verran julkisuutta tästä näyttää tulevan. :rolleyes:

Derrick Walker: "...unfortunately we have another broken chassis on our hands. I was pretty impressed with Alex's karate and boxing skills, now we are looking for a rematch."
Graig Gore:
"I can tell you that when we did the budgets at the start of the year, rebuilding four cars from the ground up was not part of the scenario."
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4662
Sijainti
Kokkola
Archtur sanoi:
En minä löytänyt tuosta mitään Tracyyn ja Taglianiin viittaavaa? Onko tuosta kahakasta muutakin videopätkää kuin tuossa Archturin viestin yläpuolella linkitetty? Siinä vaan ohjaaja otti asiakseen kääntää kuva muualle juuri kun tappelu alkoi kunnolla.. Ja pätkää Tracyn älynväläyksestä?
 
Ylös