PeePee
Team 107
Kyllä se säitten herra osaa vaikuttaa moneen asiaan.
Radio Suomessa sanottiin vettä olevan 60 metriä.72 sanoi:Onnettomuuspaikalla on vettä 16–17 metriä vettä
Tuo kumottiin radiossa. Lähde: BNSVR sanoi:Runko on saatu pintaan ponttoonien avulla.
Ei liene toivoa...Helsinki, 10.8. STT
Viron sisäministeriön kriisiryhmän tiedottajan Raine Eenemaan mukaan helikopteri on meren pohjassa. Vettä paikalla on 60 metriä.
Kannatan.patriot sanoi:Tämän voinee siirtää asiakeskusteluun?
Jos on pieni firma niin tuota on vaikeampi noudattaa.patriot sanoi:Eiks firmoilla oo yleensä sellainen sääntö, että henkilöstön pitää lentää kahdella eri koneella? Ettei koko porukka mene jos jotain sattuu.
On se aika vaikea toteuttaa jos vaikka Egyptiin menee lento vain kerran päivässä niin jonkun pitäisi matkustaa eri päivänä ja majoittaa se... tulee pikku firmalle kyllä liian kalliiksi siihen nähden mikä on todennäköisyys...patriot sanoi:Niin no se, että matkustaa kahdella eri koneella ei ole kovin vaikea toteuttaa. Itse Egyptin lomalla tapasin muutaman tyypin suomalaisesta lääkefirmasta ja heillä moinen käytäntö oli.
Kuulostaa vähän "Pelkokerroin"-tehtävältä moinen:Charlie sanoi:Luulisi myös, että kopterista olisi tultu ulos ennen uppoamista jos vain olisi päästy.
+ hypotermia puolessa tunnissaMereen uponneessa helikopterissa voi selvitä hengissä vain muutamia minuutteja ennen hapen loppumista. Dosentti Seppo Sipinen merivoimien esikunnasta arvioi, että kopterissa selviää parhaimmillaan 4-6 minuuttia meren pohjassa. Uponneesta helikopterista on erittäin hankala poistua. Sipisen mukaan ihminen, joka ei ole opetellut poistumista, ei myöskään pääse koneesta ulos. "Pitäisi odottaa, että kone laskeutuu pohjaan asti ja liikkua koneen yläosaan. Sitten pitäisi ottaa ilmakuplasta ilmaa, ja sen jälkeen lähteä ulos. Tämä on todella vaikeaa."
Sairaskohtauksia varten koneessa on kaksi pilottia. Se saattaa tietenkin silti olla turman syy. Kopterissa on turvajärjestelmä jolla se pystyy potkurin rotaatiovoiman avulla "laskeutumaan" siististi alas vaikka moottorit sammuisivat. Tämän jälkeen kellukkeet esille ja matkustajilla pitäisi olla runsaasti aikaa tulla ulos. Nyt kaikki on mitä ilmeisimmin tapahtunut äärettömän nopeasti. Tähän viittaa turvajärjestelmien toimimattomuuden lisäksi yhden silminnäkijän kertomus ja se ettei kone ehtinyt lähettää mitään viestiä.Mutku sanoi:Olisko pilotin sairaskohtaus kun ei ole laukaistu noita turvajärjestelmiä...
Vielähän ei ole kerrottu ketä kyydittävät olivat ja olivatko kentien juuri MM-kisoihin matkalla...Charlie sanoi:Vedetäänköhän tästäkin joku yhteys käynnissäoleviin MM-kisoihin?