Eduskuntavaalit 2007

Off-Topic

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
2514
Ei töissä ole tarkotuskaan olla kivaa. Kaikilla ei tuu olemaan kivaa ikinä, koska sitten se ei enää oo kivaa. Se onko töissä kivaa on enimmäkseen kiinni omasta asenteesta, ainakaan millään liirumlaarum periaatteilla tai ohjelmilla siihen ei juurikaan voi vaikuttaa. Tai tietysti siitä vois aitoon Suomi-tyyliin säätää lain...
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
Rusina sanoi:
Kyllähän ne mahtuvat virhemarginaalien sisään, mutta kun kyseessä on Student T-jakaumasta, niin yksittäinen gallup kertoo jotain. .
Niin kattelin tossa kursoorisesti mitä se Student-t oikeastaan on. Se on normaalijakautuneen muuttujan otoskeskiarvon virheen jakauma ja ainoa vapaa parametri on otoskoko, elikkä se Poincarén lausahdus sattuu kuin nenä persiiseeen.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Off-Topic sanoi:
Toisin kuin Heinäluoma ja Vanhanen? Kansa tosin tuntuu olevan ihan hyvillään siitä, ainakin galluppien mukaan, ettei mitään ihmeellistä saadakaan aikaan. Alkaa vaalit täyttämään kurkkua myöten; miks ihmiset joka johtaa hallitusta ja toinen vahtii rahakirstua, laittaa kaikki asiat kuntoon vasta vaalien jälkeen? Miksei ne oo järjestänyt niitä asioita jo tällä vaalikaudella? Oon aika varma siitä, että ne on kuitenkin luvattu jo viime vaalienkin alla. Se tulee olemaan ihan sama kuka vaalit voittaa, vaalien jälkeen lupaukset jää neljän vuoden paussille, ja reaalipolitiikka jatkuu samanlaisena vallankahvassa olevista riippumatta.
Ei kaikkea ehdi neljässä vuodessa tekemään.. Rahaa ei ole koskaan tarpeeksi joka kohteeseen. Vanhasen hallitus on toteuttanut etukäteen sovittua hallitusohjelmaa melko pitkälti. Suurin osa lupauksista on toteutettu. Tämä on kahdeksan vuoden projekti.
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
patriot sanoi:
Ei kaikkea ehdi neljässä vuodessa tekemään.. Rahaa ei ole koskaan tarpeeksi joka kohteeseen. Vanhasen hallitus on toteuttanut etukäteen sovittua hallitusohjelmaa melko pitkälti. Suurin osa lupauksista on toteutettu. Tämä on kahdeksan vuoden projekti.
Jos minä olisin pääministeri, minä en mitään projektia seuraisi orjallisesti vaan pyrkisin reagoimaan tilanteen mukaan.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
mn97 sanoi:
Jos minä olisin pääministeri, minä en mitään projektia seuraisi orjallisesti vaan pyrkisin reagoimaan tilanteen mukaan.
No kato kun se valta ei ole pelkästään pääministerillä ja päähallituspuolueella. Pitää vähän kysyä hallituskumppaninkin mielipidettä. Viimeksi kun tarkastin niin keskustalla ei ole eduskunnan enemmistöä.
 
Liittynyt
3.7.2006
Viestit
389
"Vanhasen hallitus on toteuttanut etukäteen sovittua hallitusohjelmaa melko pitkälti."

Eehehehee, sana "melko" on kepulaisen käytössä aika joustava sana? Vanhasen hallituksella ei ole ollut mitään linjaa, ellei laske linjaksi hyssyttelevää muutosvastaisuutta. Vanhasen aikana on nimenomaan korostunut eduskunnan valta-aseman näivyttyminen. Ministeriöiden virkamiehet ovat saaneet tahtonsa läpi vuosikymmeniin munattomimman hallituksen ollessa kykenemätön itsenäisiin linjoihin. Rahaa on tietysti riittänyt hallituksen toimista huolimatta jaettavaksi maapallon talousräjähdyksen takia.

On älytöntä tehdä vaalikampanjaa, jossa luvataan rahaa etukäteen määriteltyjä summia määrättyihin paikkoihin. Rahaa jaetaan/vähennetään budjetissa niin paljon kuin tarvitsee. Rehellisempää olisi puhua "meidän hallituksen" prioriteeteista ja miten niitä toteutetaan kirstukertymän perusteella.
Jos rahaa on 2 miljardia, laitamme sen verenalennuksiin ja loput jaamme eläkeläisille...
Jos rahaa on 1 miljardia, nostamme sillä eduskunnan palkkoja ja alennamme alkoholiveroa...
Jos budjettiin tarvitsee kiristää 5 miljardia lisää, otamme sen tutkimus- ja kehitystyöstä, nostamme alvia, vähennämme lapsilisää...

Tietysti hienompaa olisi, jos eduskunnalla olisi aitoja tavoitteita ja suunnitelmia sen sijaan että näkisi itsensä vain rahanjakoa varten. Mutta kyllä kansa tietää ja saa juuri sellaiset vaalit ja hallitukset kuin ansaitsee. Itse en äänestä valtapuoluetta, kuten ihan matemaattisen todennäköisyyden mukaan suurin osa tämänkin foorumin bonoista tekee. Teille :thumbdown
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
mn97 sanoi:
Jos minä olisin pääministeri, minä en mitään projektia seuraisi orjallisesti vaan pyrkisin reagoimaan tilanteen mukaan.
Eli kun rahat loppuis kesken vuoden, niin eiku vouti keräämään lisäveroja kansalta. Ja vaikka suoraan ovelta ovelle :D
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Olipa vaalitentti :rolleyes:

Kolme suurinta oli kyllä jäässä; kommentoitiin asian vierestä ja provosoiduttiin.
Wallin, Räsänen ja Korhonen eivät tuntuneet omaavan mitään ihmeempiä ajatuksia ja jäivät statisteiksi. Chronberg oli kovasti sitä mieltä, että asioille pitää tehdä jotain, mutta ei oikein ollut tietoinen, että mitä pitäisi tehdä.

Ainoastaan Soini (ylläripylläri) oli positiivinen tapaus. Sääli edelleen, ettei hänen lisäkseen ole paljoa varteenotettavia ehdokkaita listoilla.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Off-Topic sanoi:
Ei töissä ole tarkotuskaan olla kivaa. Kaikilla ei tuu olemaan kivaa ikinä, koska sitten se ei enää oo kivaa. Se onko töissä kivaa on enimmäkseen kiinni omasta asenteesta, ainakaan millään liirumlaarum periaatteilla tai ohjelmilla siihen ei juurikaan voi vaikuttaa. Tai tietysti siitä vois aitoon Suomi-tyyliin säätää lain...
Todella paljon enemmän saataisiin surullisia uutisia, jos töissä ei saisi koskaan olla kivaa.

Työn ei kenelläkään pitäisi olla päivästä päivään väkisin puurrettavaa kärsimysnäytelmää.

Olen varmasti idealisti, mutta mielestäni lähes työstä kun työstä täytyy olla oikeus nauttia.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Jopas olivat huvittavat nämä nuorisovaalit. Asiantuntijat keskustelivat tuloksista ja kehuivat nuorten rohkeutta äänestää omien ajatustensa mukaan eikä kaavamaisesti jne. Menestyjiä olivat yllättävät nimet ja ehkäpä muutamat voittajat ehtivät tarjota jo 'nuorisovaalivoittokahvitkin' kannattajilleen.

Nyt tarkkasilmäiset olivat huomanneet, että kaikissa vaalipiireissä (yhtä lukuunottamatta) selvä voittaja oli ehdokas numero 69. Etellä-Savo oli poikkeus, kun lehtijutun mukaan kenelläkään ei siellä ollut kyseistä numeroa.

Siinähän on taas päättäjille uusia eväitä, kun ratkaistaan äänioikeusikärajan mahdollista alentamista. :rolleyes:

Jutun juoni löytyy Kainuun Sanomista. Ilta-Sanomissa oli hoksattu nro 69.
 

Off-Topic

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
2514
Black Leopard sanoi:
Olen varmasti idealisti, mutta mielestäni lähes työstä kun työstä täytyy olla oikeus nauttia.
Mä oon tehnyt lähes työtä kuin työtä, lähinnä niin sanottuja "paskaduuneja" laidasta laitaan, ja oon nauttinut niistä kyllä. Jos ei varsinaista kiusaamista tapahdu, niin se työn nautittavuus on kyllä vaikea ulkopuolelta luoda. Suurin työ sen suhteen tapahtuu ihan oman pään sisällä.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Tässä oli 3 suurimman puolueen vastaukset tohon työtahdin kiristämiseen.

Ei

Työtahdin yksioikoinen kiristäminen ei ole hyvä ratkaisu kilpailukyvyn parantamiselle, sillä se laskee yleensä työssä viihtymistä ja jaksamista sekä sitä kautta työn laatua. Kilpailukykyä ja tuottavuutta voidaan nostaa esimerkiksi työprosesseja uudistamalla ja järkeistämällä, hyödyntämällä teknologiaa sekä panostamalla koulutukseen, osaamiseen sekä tutkimus- ja kehitystoimintaan.



--------------------------------------------------------------------------------




Quote:
Ei

Useilla aloilla työtahti on jo nyt liian kova. Paras keino tuottavuuden nostamiseen on työn järkevä organisointi ja johtamisen kehittäminen sekä osaamiseen panostaminen. Ihmisiä kuluttavasta työyhteisöstä on siirryttävä ihmisiä ja heidän vahvuuksiaan tukevaan työyhteisöön. Työn, vapaa-ajan ja levon pitää olla tasapainoisessa suhteessa.



--------------------------------------------------------------------------------




Quote:
Ei

Pienten lasten vanhemmat tekevät jo nykyisin alati pidempää työpäivää. Vanhemmilla on yhä vähemmän aikaa lapsilleen. Sitä vastoin työpaikkojen ilmapiiriä ja johtamista pitää kehittää. Sellainen yritys menestyy, jossa työntekijät viihtyvät ja kokevat, että heidän osaamistaan arvostetaan. Luovuudelle ja oma-aloitteellisuudelle on annettava lisää tilaa työelämässä.
Joko osaatte arvata järjestyksen?:doubtful:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Saarela yritti vielä loppumetreillä järkätä omille hommia.

Saarelan nimitys jätettiin pöydälle
15.3.2007 19:34
Tanja Saarela närkästyi päätöksestä. Kulttuuriministeri Tanja Saarela (kesk.) esitti tänään valtioneuvoston istunnossa opetusministeriön johtajan virkaan filosofian tohtori Paula Tuomikoskea. Nimitys jäi kuitenkin työministeri Tarja Filatovin (sd.) pyynnöstä pöydälle.

Saarela oli selvästi närkästynyt sosiaalidemokraattien menettelystä. Hän arveli STT:lle, että mukana taitaa olla aika paljon vaalikuumetta. Hänen mielestään olisi ollut paljon "hygieenisempää", jos nimitys olisi hoidettu ennen vaaleja.

Ilta-Sanomat kertoi jo eilen, että johtajan virasta on kiistaa.

Kyseisen johtajan on määrä johtaa ministeriön kulttuurivientiyksikköä. Yksikkö perustettiin vuoden 2005 syyskuun alusta. Tuomikoski on johtanut yksikköä neuvottelevana virkamiehenä sen perustamisesta lähtien.

Filatov sanoi ottaneensa asian pöydälle ennen kaikkea sen vuoksi, että ehdokkaita ei ole haastateltu.

- Kun on kovia ulkopuolisia hakijoita, niin silloin olisi korrektia, että haku olisi avoin. Ainakin kaikki ulkopuoliset hakijat tulisi haastatella läpi ja katsoa todella, mimmoisin valmiuksin hakijat ovat liikkeellä, Filatov perusteli.

(IS-STT)
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Zyskowicz suuttui keskitysleirikolumnista16.3.2007 07:08

Kokoomuksen kansanedustaja Ben Zyskowicz on kimmastunut ja surullinen SAK:laisen Rakennusliiton Rakentaja-lehden kolumnista.

Rakentaja-lehdessä kommunistien kansanedustajaehdokas naljaili Zyskowiczin isän keskitysleiritaustasta ja katsoi kokoomusedustajan olevan kiitollisuudenvelassa Neuvostoliiton armeijalle.

- On ala-arvoista ja törkeätä, että joku ehdokas kehtaa käydä kimppuuni isäni traagisilla kokemuksilla ja kirjoittaa keskitysleirin vangin elämästä humoristiseen sävyyn yhdyskuntapalveluna. Hän vielä piikittää minua sillä, ettei minun tarvitsisi olla asioita murehtimassa, jos natsit olisivat hoitaneet asiat loppuun, Ben Zyskowicz sanoo.

Rakentaja-lehden päätoimittaja Heikki Korhonen sanoi IS:lle, että Zyskowicz on oikeassa.

- Kolumni ei ollut hyvän maun mukainen. Pakinatyylisessä leikittelyssä hypättiin rajan yli, ja voin kyllä pahoitella asiaa Zyskowiczille, Heikki Korhonen totesi.
SAK/SDP :nope:
 
Ylös