Eduskuntavaalit 2007

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
kouvotsvoni sanoi:
Kyllä pienissäkin puolueissa on samalla tapaa ehdokkaita, joilla käsitystä enemmän reaaliteeteista, kuin toisilla. Onko se sitten demokraattista, jotta nämä kolme suurta, jotka ovat samoilla linjoilla lähes kaikesta ja kinastelevat keskenään pikkuseikoista, saavat 107 kertaa enemmän puheaikaa ja palstatilaa medioissa kuin nämä pienemmät?
Itse kuitenkin äänestät yhden suuren puolueen ehdokasta!:rolleyes:
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Yuri Borzenokóv sanoi:
Koska ketjun taso on subzero luokkaa jo muutenkin, voinen postata tämän futisfoorumilta löytämäni asiattoman kuvan tänne:
Gallupit on aiheuttanut jo tän sortin "kampanjointia"... :nope: Tullut ns hätä. :)
 
Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
patriot sanoi:
Itse kuitenkin äänestät yhden suuren puolueen ehdokasta!:rolleyes:
Koska olen Suomen tiedotusvälineiden propagandan uhri, ja en tiedä pienemmistä puolueista;) Oikeammin, suvussa menee tuo puoluekanta, enkä ole parempaa vielä keksinyt.
Harva näitä mini-puolueita äänestää, koska suurella osalla äänestäjistä ei ole käsitystä heidän ehdokkaista tai puolueitten ohjelmista, vaikka ne saattaisivat ollakin heille sopivia.. Kun on iso puolue, niin saa valtaa, näkyvyyttä, puoluetukea jne.. Ei helpolla pieni maasta ponnista.
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Katainen teki taas vaihteeksi itsestään pellen YLE:n vaalitentissä. Keskustelusta paistoi esille, että kuka oli valmis panostamaan hyvinvointiin. Räsänen, Heinäluoma, Soini ja Vanhanen kuittailivat vuorotellen kun puhuttiin arvokysymyksistä.

Kokoomuksen nousu toiseksi suurimmaksi puolueeksi on ollut näiden vaalien suurin kupla. Nyt se on puhjennut ja Niinistöt kumppaneidensa kera itkevät, että heitä on kohdeltu kaltoin. Kukaan ei ymmärrä vähäosaista porvaria ja kaikkien vastustajien käytös on törkeää.
:D
 
Viimeksi muokattu:

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Kokoomus voi luottaa eläkeläisten ääniin, tuleehan ruoka pöytään vapaaehtoisvoiminkin. Kataisen sanoin, hyvä mieli ja lämmintä kättä.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Ferrari 4ever sanoi:
Kokoomus voi luottaa eläkeläisten ääniin, tuleehan ruoka pöytään vapaaehtoisvoiminkin. Kataisen sanoin, hyvä mieli ja lämmintä kättä.
Tämä on hyvin tyypillistä Vanhasen/Heinäluoman kritiikkiä Kataista kohtaan:

1) Katainen sanoo: Vapaaehtoistoimintaa pitäisi kehittää tuon nykysysteemin lisäksi

2) Vanhanen/heinäluoma kritisoi: Kataisen mielestä vanhustenhoidossa vastuun pitäisi olla vapaaehtoistoiminnalla :D

---

Sinänsä keskieuroopassa on tuota, että vapaaehtoisjärjestöillä on tosiaan enemmän vastuuta kuin Suomessa. Siellä tosin sosiaaliturva on paremmalla tasolla myös.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
"On väärin vastaanottaa pakolaisia jos ei kyetään tai halutaan järjestää tehostettu suomen kielen opetus. "'

Frederik, Perussuomalaiset
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Kuulin "vallan hämyisiltä käytäviltä" mielenkiintoisen huhun. Sen mukaan oltaisiin värkkäämässä porvarihallitusta.

Kyseessä on siis pelkkä huhu. Pierunkiertoa sen ei siis kannata vielä antaa sekottaa :p
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
312T4 sanoi:
Keskusta näytää galluppien mukaan saavan valivoiton:ahem:
Ja nuo gallupit saavat aikaan sen, että keskustalaiset hyrisevät tyytyväisinä kotonaan, kun taas SDP ja Kokoomus patistaa joukkonsa uurnille ja sunnuntai-iltana julkaistavan gallupin tulos poikkeaa eilisestä melko paljon.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Olga sanoi:
Ja nuo gallupit saavat aikaan sen, että keskustalaiset hyrisevät tyytyväisinä kotonaan, kun taas SDP ja Kokoomus patistaa joukkonsa uurnille ja sunnuntai-iltana julkaistavan gallupin tulos poikkeaa eilisestä melko paljon.
Epäilen... Keskustan ydinkannattajat on kuitenkin perinteisesti ahkeria äänestäjiä. Demareillahan on enemmän ollut ongelmia saada omaa väkeä uurnille. Muutenkin yleensä toi menee toisin päin, jos jollain puolueella on merkittävä johto gallupeissa, niin yleensä vastapuoli luovuttaa helpommin. "Ei kannata äänestää, kun noi voittaa joka tapauksessa". Tämän vuoksi SDP kampanjoikin viimeiseen saakka. Viime vaaleissa se kannatti ja SDP hävisi vain 6000 äänellä keskustalle. Tosin nyt tilanne on toinen, silloin oli vielä Lipponen kehissä.

Niin tai näin en usko, että kukaan jää kotiin hykertelemään. Kysymys on nyt enemmänkin siitä onko haastajilla reservissä potenttiaalia, joka pitää saadaa vain liikkeelle. Sitä voi olla, mutta toisaalta voi olla, että sitä ei edes ole. No huomenna se nähdään.

Vaalien tulosta analysoidaan täällä. Siihen asti :thumbup:
 

kc4197

Polliarvonnassa voittanut
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
813
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
Miten mä saan tuon eukon käymään äänestyspisteessä huomenna?

Periaatteesta mua nyppii tuo asenne : :thumbdown
" En äänestä, koska vaalilupaukset on vaalilupauksia, eli käytännössä pelkkää ilmaa."
" En äänestä sinne ketään kovapalkkaiseen työhön, jonka tehokkuus yleensä on tasan nolla"
" En äänestä koska politiikka ei kiinnosta minua "
" En äänestä koska en tiedä ketä äänestää "


Sanokaas nyt muutama hyvä argumentti, jolla saan eukon motivoitua käymään tuossa 200 metrin päässä kirjoittamassa jonkun numeron siihen lappuun???
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
312T4 sanoi:
Keskusta näytää galluppien mukaan saavan valivoiton:ahem:
Tältä näyttää. SDP menettää rosentteja ja Kokoomuksen suosion kasvu nitkahti samantien, kun äänestäjät huomasivat että ihan tyhjiä, merkityksettömiä vaalilupauksia Kokkarit syytää. Räksyttämällä ei pärjää.:thumbfh:
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
kc4197 sanoi:
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
Miten mä saan tuon eukon käymään äänestyspisteessä huomenna?

Periaatteesta mua nyppii tuo asenne : :thumbdown
" En äänestä, koska vaalilupaukset on vaalilupauksia, eli käytännössä pelkkää ilmaa."
" En äänestä sinne ketään kovapalkkaiseen työhön, jonka tehokkuus yleensä on tasan nolla"
" En äänestä koska politiikka ei kiinnosta minua "
" En äänestä koska en tiedä ketä äänestää "


Sanokaas nyt muutama hyvä argumentti, jolla saan eukon motivoitua käymään tuossa 200 metrin päässä kirjoittamassa jonkun numeron siihen lappuun???
Sano hänelle, että unelmista ja haaveista ei pidä koskaan luopua ja vaikka tulee pettymyksiä, unelmista ja tavoitteista täytyy pitää kiinni vaikka mitä olisi. Jos ei halua millään tavoin osallistua mihinkään, niin ihminen on näivettynyt henkisesti kuivuneeksi ja jos saa sanoa suoraan, kuolleeksi. Ihminen, joka ei haaveile tai yritä asettaa tavoitteita, on henkisesti elävä-kuollut.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
kc4197 sanoi:
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
Miten mä saan tuon eukon käymään äänestyspisteessä huomenna?

Periaatteesta mua nyppii tuo asenne : :thumbdown
" En äänestä, koska vaalilupaukset on vaalilupauksia, eli käytännössä pelkkää ilmaa."
" En äänestä sinne ketään kovapalkkaiseen työhön, jonka tehokkuus yleensä on tasan nolla"
" En äänestä koska politiikka ei kiinnosta minua "
" En äänestä koska en tiedä ketä äänestää "


Sanokaas nyt muutama hyvä argumentti, jolla saan eukon motivoitua käymään tuossa 200 metrin päässä kirjoittamassa jonkun numeron siihen lappuun???
Sano hänelle, että unelmista ja haaveista ei pidä koskaan luopua ja vaikka tulee pettymyksiä, unelmista ja tavoitteista täytyy pitää kiinni vaikka mitä olisi. Jos ei halua millään tavoin osallistua mihinkään, niin ihminen on näivettynyt henkisesti kuivuneeksi ja jos saa sanoa suoraan, kuolleeksi. Ihminen, joka ei haaveile tai yritä asettaa tavoitteita, on henkisesti elävä-kuollut.

Jos ihmiset ajattelisivat kuivuneen tavoin, koskaan ei tulisi mitään muutoksia. Muutoksia tapahtuu ja tulee aina olemaan, ihminen siis elää.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Suurin osa äänestää vaikuttaakseen asioihin

http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id55886.html

Uuden kyselyn mukaan suurin osa suomalaisista äänestää, koska haluaa vaikuttaa asioihin. Helsingin Uutisten ja Vantaan Sanomien Taloututkimuksella teettämän kyselyn mukaan 43 prosenttia äänestäjistä lähtee uurnille vaikuttaakseen.

Vastaajista 33 prosenttia äänestää, koska pitää äänestämistä kansalaisvelvollisuutena ja 13 prosenttia kansalaisoikeutenaan. Noin kymmenes äänestää, koska se on tapa.

Iän myötä usko vaikutusmahdollisuuksiin näyttää kyselyn perusteella vähenevän, sillä useampi kuin joka kolmas (38 prosenttia) yli 50-vuotiaista sanoo äänestävänsä velvollisuudentunnosta. 18-24-vuotiaista äänestäjistä puolestaan 59 prosenttia perustelee äänestämispäätöstään halulla vaikuttaa.

Äänestämättä jättävistä 35 prosenttia sanoo, ettei löydä sopivaa ehdokasta, 24 prosenttia politiikka ei kiinnosta ja 31 prosenttia sanoo, ettei äänestämällä voi vaikuttaa tai ettei mikään muutu äänestämällä.

Vastaajista 50 prosenttia aikoi äänestää vaalipäivänä, 35 prosenttia äänesti tai aikoi äänestää ennakkoon ja loput eivät äänestä tai eivät vielä tiedä, äänestävätkö.

Taloustutkimus kysyi 965 suomalaiselta, minkä vuoksi he äänestävät tai jättävät äänestämättä eduskuntavaaleissa. Kukin vastaaja sai esittää useita perusteluita äänestyskäyttäytymiselleen. Kysely tehtiin 7.-13.3.

YLE Uutiset
Nuorena idealisti maailmanparantaja sekä muuttaja, vanhempana taasen idealisminsa vaikuttamisen realiteetteihin kadottanut katkera kyynikkö :ahem:
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Ei paljoa näytä vaaleista olevan puhuttavaa vaalipäivänä. Taitaa olla niin, että hallitusneuvottelut ovat jännemmät kuin itse vaalit. Hallitusneuvottelut on se ainoa paikka jossa hallituskokoonpanoon voi tulla muutoksia. Kansa ei uurnilla muutoksia aiheuta.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Törni sanoi:
Ei paljoa näytä vaaleista olevan puhuttavaa vaalipäivänä. Taitaa olla niin, että hallitusneuvottelut ovat jännemmät kuin itse vaalit. Hallitusneuvottelut on se ainoa paikka jossa hallituskokoonpanoon voi tulla muutoksia. Kansa ei uurnilla muutoksia aiheuta.
Nyt on tyyntä myrskyn edellä. Forumin väki on sanonut sanottavansa puolueista ja kampanjoista, seuraavaksi keskustellaan tuloksista.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Vedän tuhkaa päälleni ja myönnän, että voi tässä jotain jännitystä vaikka olla :p
 
Ylös