Eduskuntavaalit 2007

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Toistaiseksi paikat (89,1%) :
Keskusta 52
Kokoomus 48
SDP 46
Vasemmistoliitto 17
Vihreät 14
RKP 10
Kristillisdemokraatit 7
Perussuomalaiset 5
Avvenanmaan RKP-vastaava 1
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Suurin voittaja onkin Perussuomalaiset +56 580, hyvänä kakkosena Kokoomus +21 949. Suurin häviäjä SDP -138 325, Keskusta -72 534 ja suurimpana vaalitapa.
 
Viimeksi muokattu:

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Aika hyvin juu Perussuomalaisilta kun ennakkoäänien jälkeen omasivat enemmän ääniä kuin 2003 kokonaisuudessaan
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Black Leopard sanoi:
Suomelle on odotettavissa sanoisinko, mielenkiintoiset ajat :rolleyes:
No kuten tässä on pitkin matkaa kommentoitu, niin todellisuudessa on tulossa varsin vähän muutoksia.

Jos tulee (ja näyttää nyt hyvin todennäköiseltä) porvarihallitus, niin tulevien aikojen vakaus riippuu lähinnä SDP-SAK akselista. Minä toivoisin, että SDP/SAK tajuaisi vihdoin irtautua toisistaan. Lisäksi kuten Knowhow:kin kirjoitti SDP tulisi muutenkin uudistua/jämäköitävä linjaansa.

Tämä ei ollut yksin Heinäluomasta kiinni. SDP:n ylimielinen, jokseenkin vanhahtava sanoma ei mene lävitse. Varsinkaan, jos äänestysprosentti on näinkin alhainen. Itseasiassa SDP:n alamäki oli jo nähtävissä edellisissä presidentin vaaleissa.

Omasta mielestäni näiden vaalien ehdottomasti mielenkiintoisin asia oli perustulo. :thumbup:
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Mun mielestä Demarien kannatuksessa näkyy se ero politiikassa mitä se julistaa ja toteuttaa.

Ymmärrän jotenkin että sosialistista politiikkaa joku voi kannattaa. Mutta nykypäivänä en ymmärrä miten moisen kannattaja äänestää demareita. Vaalilupaukset heillä on aina sosialistisia, mutta toteutukset ei :eek!:

Mutta ottaen huomioon että Vasemmistoliitonkin kannatus tippu niin pitää sanoa että Suomalaiset otti askeleen porvarillista eduskuntaa :ahem: :thumbup:
 

jamminen

Well-known member
Liittynyt
20.6.2005
Viestit
358
Vähän vääntää kyllä vatsassa tämä tulos... Älkää pliis muuttako hirveästi mitään, jooko?
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Oikeusministeri Leena Luhtanen putosi. Sama oli kohtalo Jouni Backmanilla ja ilmeisesti Lasse Virénillä.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
KnowHow sanoi:
Suurin voittaja onkin Perussuomalaiset +56 580, hyvänä kakkosena Kokoomus +21 949. Suurin häviäjä SDP -138 325, Keskusta -72 534 ja suurimpana vaalitapa.
Itse asiassa Ylellä oli just lähes valmiit tulokset, joissa Kokoomuksella oli +90 000 ääntä ja PS:llä vähemmän (en tarkkaa summaa muista, oisko ollut +67 000).

Mutta nuo kaksi oli vaalien selkeät voittajat. Muita äänimääriä lisänneitä oli Vihreät ja 'Muut', molemmilla ~9000 ääntä enemmän.
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Täystyrmäys. Niinistö 60 000 ääntä.

Suomen ennätys.
 

VR

Syytön ja sillä sipuli
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
10649
Sijainti
U15
Eero Heinäluomalla on omahyväisen politrukin ja pelurin imago ja se on minun mielestäni suuri syy SDP:n tappioon. SDP on lähinnä keskittynyt muiden haukkumiseen ja vähättelemiseen sensijaan että olisi julistanut omia tavoitteitaan, toisin kuin esim. Keskusta. SAK:n äänestyskampanjalla oli epäilemättä myös osansa. Se kyllä toimi, mutta vähän toisin kuin siellä odotettiin.

Se näytti aika mielenkiintoiselta, että huolimatta sodan jälkeen kaikkein alhaisimmasta äänestysprosentista Perussuomalaiset voittivat paikkoja, SDP menetti.

Keskustalla meni hyvin hallitusvastuusta ja pienestä tappiosta huolimatta. Minun mielestäni siellä tehtiin hyvä kampanja. Ei sieltä tullut sellaista lokaa mitä SDP:lta tai osittain Kokoomukseltakin.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
jaska sanoi:
Itse asiassa Ylellä oli just lähes valmiit tulokset, joissa Kokoomuksella oli +90 000 ääntä ja PS:llä vähemmän (en tarkkaa summaa muista, oisko ollut +67 000).

Mutta nuo kaksi oli vaalien selkeät voittajat. Muita äänimääriä lisänneitä oli Vihreät ja 'Muut', molemmilla ~9000 ääntä enemmän.
Mä vähän ihmettelinkin sitä Ylen ennustetta äänimäärien suhteen, koska tuon mun kuvankaappauksen hetkellä ääniä oli laskettu jo yli 93%!?!
 
Ylös