Eduskuntavaalit 2007

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Formulanomi sanoi:
Niin no maassa..eikun pitäjässä pitäjän tavalla.
Kepulaista ja demaria en oo eduskuntavaaleissa äänestänyt koskaan. Kokoomuslaista kaksi kertaa- ensimmäisen ja viimeisen kerran. :wink: Ja tämän tulkitkoon kukin miten tahtoo...
 

VR

Syytön ja sillä sipuli
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
10649
Sijainti
U15
Olga sanoi:
Minua harmittaa sen maahanmuuttajanaisen takia. Nimeä en muista, mutta häntä haastateltiin YLEn suorassa lähetyksessä ja onniteltiin läpimenon johdosta. Hän ei lopulta ole edes varalla. Tappio tuntuu hänestä varmasti vielä pahemmalta nyt, kun on julkisuudessa onniteltu ja kiitelty ja sitten se kaikki olikin pelkkää harhaa.
Zahra Abdullah. Varmaan kova paikka.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
haju sanoi:
Viittasi siinä mielessä, että tunnettuna kepulaisena puolustelit kepulaisen ehdokkaan kyvykkyyttä vertaamalla häntä Halmeeseen. Jos nyt sitten et olekaan kepulainen, niin nyt on hieno tilaisuus korjata tämä forumilla elävä harha.
Hah! Sinulleko minun pitäisi ripittäytyä. :rolleyes: Johan on oletukset.
 

Tomacu

Well-known member
Liittynyt
11.3.2006
Viestit
2760
Sijainti
Jyväskylä
Äänestysvilkkaus 67,8 % Edellisissä eduskuntavaaleissa oli 69,7 %

Nukkuvien osuus sen kuin kasvaa.
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
Olga sanoi:
Hah! Sinulleko minun pitäisi ripittäytyä. :rolleyes: Johan on oletukset.
Ei todellakaan tarvitse minulle ripittäytyä. Säästä minut privaviesteiltäsi. Forumilaisten keskuudessa on kuitenkin täysin yleinen käsitys, että olet puhdasverinen kepulainen. Tarjosin nyt vain mahdollisuuden tämän käsityksen oikaisemiseen, jos se onkin väärinkäsitys.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
haju sanoi:
Ei todellakaan tarvitse minulle ripittäytyä. Säästä minut privaviesteiltäsi. Forumilaisten keskuudessa on kuitenkin täysin yleinen käsitys, että olet puhdasverinen kepulainen. Tarjosin nyt vain mahdollisuuden tämän käsityksen oikaisemiseen, jos se onkin väärinkäsitys.
Onhan se tietenkin armeliasta, että tarjoat minulle tuollaisen mahdollisuuden.
Tämä vuoropuhelu päättyy minun osaltani tähän.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
"Äänestetään gallupit kumoon"
SDP


Sen he tekivät. Saivat yhden prosenttiyksikön vähemmän kuin mitä heille heikoin gallup-kysely lupasi
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
Olga sanoi:
Onhan se tietenkin armeliasta, että tarjoat minulle tuollaisen mahdollisuuden.
Tämä vuoropuhelu päättyy minun osaltani tähän.
OK. Eiköhän asia tullut kaikille selväksi. Et ole ennenkään kepulaisuuttasi peitellyt.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Sauli oli kyllä uskomattomassa, historiallisessa, vedossa :eek!:

Toisaalta vuodentakaisen jälkeen tuo ei ole aivan mahdoton yllätys
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Black Leopard sanoi:
Sauli oli kyllä uskomattomassa, historiallisessa, vedossa :eek!:

Toisaalta vuodentakaisen jälkeen tuo ei ole aivan mahdoton yllätys
Nyt 1995, 1999 ja nyt 2007 eniten ääniä saanut ehdokas. Tosin tuolla kehitysvauhdilla Niinistö saisi 2011 vaaleissa 120000 ääntä.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Kansa on puhunut, vai onko?

Suomessa asuvia äänioikeutettuja oli v. 2006 Tilastokeskuksen mukaan 4 063 392 ja ulkomailla asuvia 209 145, yht. 4 272 537. Heistä tulevaa pääministeripuoluetta näissä vaaleissa äänesti 639 993, eli vähän alle 15 %. Kolmen suurimman puolueen yhteenlaskettu kannatus äänioikeutettujen keskuudessa oli 43.3 %.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
jaska sanoi:
Mun mielestä Demarien kannatuksessa näkyy se ero politiikassa mitä se julistaa ja toteuttaa.

Ymmärrän jotenkin että sosialistista politiikkaa joku voi kannattaa. Mutta nykypäivänä en ymmärrä miten moisen kannattaja äänestää demareita. Vaalilupaukset heillä on aina sosialistisia, mutta toteutukset ei :eek!:

Mutta ottaen huomioon että Vasemmistoliitonkin kannatus tippu niin pitää sanoa että Suomalaiset otti askeleen porvarillista eduskuntaa :ahem: :thumbup:
Samaa mieltä. Vaalitappiossaan demarit myös maksoivat tuosta pelaamisesta raskaasti. Enää se ei mennyt läpi. Vasemmistoliitto olisi taasen voittanut paikkoja vaaleissa, mikäli Paavo Arhinmäki olisi hiljattain valittu pj:ksi, mitä itse toivoin. Nykyinen pj. Martti Korhonen on itselleni ja varmasti monelle muulle aivan liian sinipunainen taustaltaan.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Ihme homma jos Heinäluoma saa jatkaa puoluejohdossa tämän vaalitappion jälkeen. SDP:n historian toisiksi huonoin vaalitulos. Ainoastaan vuoden 1962 eduskuntavaaleissa SDP on saanut vähemmän edustajia (38). Kokoomukselle taas sotien jälkeen toisiksi paras tulos (oikeastaan nykymuotoisen Kokoomuksen toisiksi paras vaalitulos.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
HeMan, Batman, Spiderman ja savolaesittaen Wituxmän.:thumbfh:

Äänestysrosentti oli liian matala, jotta vasemmisto olis voinut pärjätä.:(

Itsehän muuten vielä kopissa vaihdoin ehdokasta.:rolleyes:

Nyt sitten, kun Kokoomus on hallituksessa, katsotaan miten he poistavat pätkätyöt ja muun tempputyöllistämisen, nostavat sairaanhoitajien palkkoja, nostavat eläkkeitä ja tekevät Suomesta paremman paikan elää.:eek:

Toisaalta on ehkä hyväkin, ettei samat jengit liian kauan pysy hallituksessa. Tulee taas ihmisille konkreettisesti tuta, mitä on elää sen ja sen johtoisessa maassa. Forumisteistakin suurin osa on ollut kivekset kainalossa viime porvarihallituksen aikana.:ahem:

Kansa on puhunut. Demokratian mukaan eläen vaalien voittajat ohjatkoon Suomi-laivaa eteenpäin.:thumbup:

Ja tervetuloa nämä uudet 'hahmot' eduskuntaan. Ainahan tällaiset uudet tuovat uutta verta ja uusia ajatuksia. Eli tervetuloa:

- Paavo Väyrynyn
- Pertti Salolainen
- Sauli Niinistö
- ....:D :D :D
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Moe Szyslak sanoi:
Ja tervetuloa nämä uudet 'hahmot' eduskuntaan. Ainahan tällaiset uudet tuovat uutta verta ja uusia ajatuksia. Eli tervetuloa:

- Paavo Väyrynyn
- Pertti Salolainen
- Sauli Niinistö
- ....:D :D :D
Ehkä olisi tultu toimeen ihan hyvin ilman näitäkin. Luulin, että Väyrysen pyrky takaisin oli vitsi, kunnes kuulin sen tulleen valituksi.

Jostain syystä minua vaalin tulos huolestuttaa. Sanalla 'porvari' on minun korvissani niin epämiellyttävä kaiku. Olenpa sanonut sen ennenkin.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Moe Szyslak sanoi:
HeMan, Batman, Spiderman ja savolaesittaen Wituxmän.:thumbfh:

Äänestysrosentti oli liian matala, jotta vasemmisto olis voinut pärjätä.:(

Itsehän muuten vielä kopissa vaihdoin ehdokasta.:rolleyes:

Nyt sitten, kun Kokoomus on hallituksessa, katsotaan miten he poistavat pätkätyöt ja muun tempputyöllistämisen, nostavat sairaanhoitajien palkkoja, nostavat eläkkeitä ja tekevät Suomesta paremman paikan elää.:eek:

Toisaalta on ehkä hyväkin, ettei samat jengit liian kauan pysy hallituksessa. Tulee taas ihmisille konkreettisesti tuta, mitä on elää sen ja sen johtoisessa maassa. Forumisteistakin suurin osa on ollut kivekset kainalossa viime porvarihallituksen aikana.:ahem:

Kansa on puhunut. Demokratian mukaan eläen vaalien voittajat ohjatkoon Suomi-laivaa eteenpäin.:thumbup:

Ja tervetuloa nämä uudet 'hahmot' eduskuntaan. Ainahan tällaiset uudet tuovat uutta verta ja uusia ajatuksia. Eli tervetuloa:

- Paavo Väyrynyn
- Pertti Salolainen
- Sauli Niinistö
- ....:D :D :D
Heh, heh. Epätoivoisen tuntuinen sossupropaganda on sittenkin uponnut joihinkin. :nope:

Pitää olla kyllä aika paljon lapsenuskoa, jos kuvittelee että SDP olisi hallituksessa olleessaan poistanut pätkätyöllisyyden. Eikä noihin muihinkaan asioihin hallitus kovin paljon voi/pysty vaikuttaa. Ei kokoomus/keskusta pohjainen hallitus, eikä SDP:kään.

Väyrystä ei oltaisi tarvittu uuteen eduskuntaan, mutta eipä noissa muissa hahmoissa ole valittamista. Saatiin sentään pois Luhtanen, Alho, Juhantalo + muutama muu "turha tyyppi".
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11216
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Ja kun tuon Martti Korhosen autourheilutausta on niin himmennyt ettei sitä kovin moni tiennyt edes täällä Forumilla niin uuden eduskunnan autourheilumieshän on sitten Timo Heinonen, Hämeen Kokoomus.

Ellei sitten tuolla Vaasan Tuomo Puumalalla ole jotain kytköksiä???
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Formulanomi sanoi:
Pitää olla kyllä aika paljon lapsenuskoa, jos kuvittelee että SDP olisi hallituksessa olleessaan poistanut pätkätyöllisyyden. Eikä noihin muihinkaan asioihin hallitus kovin paljon voi/pysty vaikuttaa. Ei kokoomus/keskusta pohjainen hallitus, eikä SDP:kään.
TAAS sä ymmärsit väärin tai et seuraa lehdistöä.:nope:

KOKOOMUS syytti demareita pätkätyöllistämisestä, ja nyt haluan nähdä miten Kokoomus sitten lupaustensa mukaan lopettaa moiset ja työllistää ihmiset vakinaisesti.:ahem:
 
Ylös