Eduskuntavaalit 2007

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
Porvarihallitus on kaiketi ainoa oikea vaihtoehto tämän vaalituloksen jälkeen. Ärsyttää kyllä tosin todella, että joku Juha Mieto nousee eduskuntaan.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
haju sanoi:
Porvarihallitus on kaiketi ainoa oikea vaihtoehto tämän vaalituloksen jälkeen. Ärsyttää kyllä tosin todella, että joku Juha Mieto nousee eduskuntaan.
Ehkä hän sen pestin hoitaa vähintään yhtä hyvin kuin Tony Halme hoiti omansa. Itse en tosin olisi Mietaata äänestänyt.
 

VR

Syytön ja sillä sipuli
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
10649
Sijainti
U15
Marko Asell valittiin myös eduskuntaan.
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Seuraavat ääniharavat tulevat vasta tällaisilla lukemilla

Vanhanen 24 037
Soini 19 690
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
VR sanoi:
Eero Heinäluomalla on omahyväisen politrukin ja pelurin imago ja se on minun mielestäni suuri syy SDP:n tappioon. SDP on lähinnä keskittynyt muiden haukkumiseen ja vähättelemiseen sensijaan että olisi julistanut omia tavoitteitaan, toisin kuin esim. Keskusta. SAK:n äänestyskampanjalla oli epäilemättä myös osansa. Se kyllä toimi, mutta vähän toisin kuin siellä odotettiin.

Se näytti aika mielenkiintoiselta, että huolimatta sodan jälkeen kaikkein alhaisimmasta äänestysprosentista Perussuomalaiset voittivat paikkoja, SDP menetti.

Keskustalla meni hyvin hallitusvastuusta ja pienestä tappiosta huolimatta. Minun mielestäni siellä tehtiin hyvä kampanja. Ei sieltä tullut sellaista lokaa mitä SDP:lta tai osittain Kokoomukseltakin.
Peesaan. Heinäluoma meneekin vaihtoon ensi vuoden puoluekokouksessa. Paljon mieluummin olisin nähnyt Tuomiojan demarien johdossa jo näissä vaaleissa ja pelkään että Erkki ei enää sitä postia hae.

Ja Nomin viittaukseen demarien jo pressavaaleissa alkaneeseen alamäkeen lisäisin, että Halonen voitti vaalit demareista huolimatta. Samoin kuin Niinistö oli pressavaaleissa nostamassa Kokoomusta uuteen nousuun, jonka puolue Kataisen johdolla taitavasti nyt ulosmittasi. Siitä kaikki kunnia puolueelle ja pulinat pois vaikka vähän epäilyttääkin. Nyt on selkeästi porvarihallituksen aika.

Epärealistisesti kyllä toivoisin, että perussuomalaiset nähtäisiin edes kunnon osassa hallitusneuvotteluissa. Soinissa olisi ministeriainesta ja saataisin sitä paljon puhuttua populismia vähän lihaksi ja leiväksi.
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
Olga sanoi:
Ehkä hän sen pestin hoitaa vähintään yhtä hyvin kuin Tony Halme hoiti omansa.
Vaikea ymmärtää, mitä hait tällä vertauksella. Rima ei näytä sinulla olevan kovin korkealla. Pääasia taitaa olla, että edustaja on kepulainen.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
KnowHow sanoi:
Peesaan. Heinäluoma meneekin vaihtoon ensi vuoden puoluekokouksessa. Paljon mieluummin olisin nähnyt Tuomiojan demarien johdossa jo näissä vaaleissa ja pelkään että Erkki ei enää sitä postia hae.
Mahdollisesti Erkki olisi vielä suurempi punainen vaate...;)

Ja Nomin viittaukseen demarien jo pressavaaleissa alkaneeseen alamäkeen lisäisin, että Halonen voitti vaalit demareista huolimatta.
Muistelisin, että Halonen voitti Niinistön kuitenkin vain rinnan mitalla ja suoraan sanoen SDP:n tai no..Halonen oli lähellä kärsiä tappion nimenomaan asiakysymysten vuoksi. Ihan niin kuin näissä vaaleissa Heinäluoma ja SDP.

Samoin kuin Niinistö oli pressavaaleissa nostamassa Kokoomusta uuteen nousuun, jonka puolue Kataisen johdolla taitavasti nyt ulosmittasi. Siitä kaikki kunnia puolueelle ja pulinat pois vaikka vähän epäilyttääkin. Nyt on selkeästi porvarihallituksen aika.
Totta, joka sana. Siis tuo epäily mukaanlukien, mutta lähinnä sen takia jos käy kuten viimeksi (porvari näkökulmasta) SAK pistää hanttiin, jos vain tilaisuus tulee...
Epärealistisesti kyllä toivoisin, että perussuomalaiset nähtäisiin edes kunnon osassa hallitusneuvotteluissa. Soinissa olisi ministeriainesta ja saataisin sitä paljon puhuttua populismia vähän lihaksi ja leiväksi.
En haluisi nähdä tätä. Taidat pedata veret seisauttavaa vaalivoittoa SDP:lle 2011...;)
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
haju sanoi:
Vaikea ymmärtää, mitä hait tällä vertauksella. Rima ei näytä sinulla olevan kovin korkealla. Pääasia taitaa olla, että edustaja on kepulainen.
Mistä lähtien Halme on ollut Kepulainen? Eikös Mietoa ja Halmetta yhdistä lähinnä se, että meriitit on hankittu täysin politiikan ulkopuolelta.
 

VR

Syytön ja sillä sipuli
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
10649
Sijainti
U15
Suvi-Anne Siimeksen toiveet toteutuivat vain osittain; Guzenina-Richardson ja Feldt-Ranta menivät läpi mutta niin meni myös Jaakko Laaksokin.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
haju sanoi:
Vaikea ymmärtää, mitä hait tällä vertauksella. Rima ei näytä sinulla olevan kovin korkealla. Pääasia taitaa olla, että edustaja on kepulainen.
Miten minun kommenttini viittasi kepulaisuuteen? :eek:
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Nooh...mun mielestäni ns. julkkisehdokas voi olla hyvä kansanedustaja. Miksei voisi olla?
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Parasta tässä illassa oli katsella Anu Kantolaa. Paskinta se, että pääministerinä jatkaa Vanhanen.
 
Viimeksi muokattu:

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
^Melissa sanoi:
Mistä lähtien Halme on ollut Kepulainen? Eikös Mietoa ja Halmetta yhdistä lähinnä se, että meriitit on hankittu täysin politiikan ulkopuolelta.
Siihen 'ulkopoliittiseen' ansioitumiseen minä viittasin.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Formulanomi sanoi:
En haluisi nähdä tätä. Taidat pedata veret seisottavaa vaalivoittoa SDP:lle 2011...;)
Päinvastoin, tällaset kepulaispitäjään ja vanhaan talonpoikaissukuun syntyneet vasemmisto-syvävihreä-radikaali-luddiitit ei voi sietää demareita! Vielä vähemmän kuin Kepulia ja Kokomustaa! :D
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Jahas, Satu Taiveaho jatkaa. Kuvittelin, että se nainen olisi paljastanut itsestään (metafora) jo niin paljon, ettei olisi päässyt uudelle kaudelle.

Edit: Viestiä siistitty asiapuolen tyylin sopivammaksi.
 
Viimeksi muokattu:

VR

Syytön ja sillä sipuli
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
10649
Sijainti
U15
Erkki Tuomiojan äänimäärä yllätti, olisi voinut kuvitella sen olevan suurempi. En olisi myöskään uskonut, että Heinäluoma olisi saanut yli 10 000 ääntä. Ja Tanja Saarelan äänimäärä romahti selvästi.
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
Formulanomi sanoi:
Nooh...mun mielestäni ns. julkkisehdokas voi olla hyvä kansanedustaja. Miksei voisi olla?
Toki voi olla. Itse en kylläkään usko, että esimerkiksi Juha Mieto on hyvä kansanedustaja.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
KnowHow sanoi:
Päinvastoin, tällaset kepulaispitäjään ja vanhaan talonpoikaissukuun syntyneet vasemmisto-syvävihreä-radikaali-luddiitit ei voi sietää demareita! Vielä vähemmän kuin Kepulia ja Kokomustaa! :D
Niin no maassa..eikun pitäjässä pitäjän tavalla.

Itseasiassa muuan mun lähisukulainen on ymmärtääkseni koko ikänsä äänestänyt SDP:tä (=On duunari ja asunut maaseudun sijasta kaupungeissa työelämässä ollessaan) ja haukkunut naapuri isäntien kepulaisuudesta ja siitä, että heidän kanssaan ei uskalla politiikkaa puhua. Esim. Halosen äänestämisen tunnustaminen pressan vaaleissa voi johtaa mököttämiseen ja isoihin "kahakoihin".

Tällä kertaa tämä lähisukulainen kuitenkin äänesti kepulaista..ja itseasiassa julkkisehdokasta. (Risto Autio) Tosin tarkemmin taustoja selvittäessä oli tämän menestykselle näissä vaaleissa muitakin syitä kuin Kotikatu. ;)
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Minua harmittaa sen maahanmuuttajanaisen takia. Nimeä en muista, mutta häntä haastateltiin YLEn suorassa lähetyksessä ja onniteltiin läpimenon johdosta. Hän ei lopulta ole edes varalla. Tappio tuntuu hänestä varmasti vielä pahemmalta nyt, kun on julkisuudessa onniteltu ja kiitelty ja sitten se kaikki olikin pelkkää harhaa.
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
Olga sanoi:
Miten minun kommenttini viittasi kepulaisuuteen? :eek:
Viittasi siinä mielessä, että tunnettuna kepulaisena puolustelit kepulaisen ehdokkaan kyvykkyyttä vertaamalla häntä Halmeeseen. Jos nyt sitten et olekaan kepulainen, niin nyt on hieno tilaisuus korjata tämä forumilla elävä harha.
 
Ylös