markoj
Custom User
Julkista sektoria mitattaessa ei työntekijöiden määrä ole oleellinen mittari. Parempi on siihen käytetty rahamäärä, joka sekään ei ole tietenkään paras mahdollinen.Työlliset 2,4 miljoonaa
Julkisen sektorin työtenkijät 0,7 miljoonaa
Julkisen sektorin osuus työllisistä 0,7 / 2,4 = 0,29. Mikä tuossa laskelmassa meni väärin?
Muihin maihin vertailusta ei ole mitään hyötyä. Se on toki kiva keino ylläpitää keskustelua ja muutosvastarintaa. Ehdotin tuolla aiemmin jo oman järjen käyttöä eikä vielä ole liian myöhäistä aloittaa.
Voisit aloittaa perustelemalla, että miksi sinusta nykytilanne on hyvä eikä sitä tule muuttaa. Kuulisin sen erittäin mielelläni. Itsehän olen jo perustellut omaa näkemystäni.
Vai ei ole vertailusta mitään hyötyä. Eipä tietenkään ole, koska se ei tukisi sun näkökantaas. Oman järjen käyttö tässä tapauksessa on tietenkin sitä, että olis samaa mieltä sun kans. Pitäs panikoida valtionvelasta, kiinalaisista ja kaiken julkisen kauheudesta. En nyt vaan ole samaa mieltä sun kans ja olen esittänyt mielipiteilleni paljon kattavammat perustelut esim. hyvinvointivaltio-otsakkeessa, kun sinä koskaan missään.
Nykytilanteesta ja sen hyvyydestä olen edellä mainitussa otsakkeessa kirjoittanut. Paljon ois muuttamista, mutta julkisen sektorin yksisilmäinen lopullinen alasajo ei kuulu niihin. Parantamista siellä kyllä on.
Paskakaivoja en viitti kommentoida.