Siksikö, että olen kummi?Huono ihminen olet. :ahem:
Siksikö, että olen kummi?Huono ihminen olet. :ahem:
Ei vaan, kun olet pakana, mode ja juoppo. :dunno:Siksikö, että olen kummi?
Jospa jumala vain pitkittää tuskaisaa valellustasi pillun puuttessa ihan vaan ilkeyttään.erosin kirkosta vuonna 2008. En ole katunut päätöstäni. Kirkosta eroaminen ei ole vaikuttanut elämään muuten kuin pienempänä veroprosenttina. En ole esimerkiksi kuollut Jumalan koston takia.
En oikeastaan keksi mitään todennäköistä tilannetta milloin liittyisin. Jos esim. Päivi Räsänen sanoisi muuttavansa meille, ellen liity kirkkoon, niin sitten saattaisin liittyä. Mutta se ei lie kovin todennäköinen skenaario.
Kas.Päivi Räsänen sanoi:Aion muuttaa Pyryfille, ellei hän liity kirkkoon
Paitsi sitten kun pikkupetteri menee rippikouluun ja itkee konfirmaatiotilaisuudessa pettymystään kun ilmenee että Pyryf ei olekaan virallisesti kummisetä vaan on kylmäsydämisesti hyljännyt pikkupetterin.Olen myös kummi, vaikka en kirkkoon kuulu. Kummin velvollisuudet pystyy hoitamaan myös, vaikka kirkon databasessa ei merkintää kummiudesta olisikaan.
Kuinka olet huolehtinut kummilapsesi kristillisestä kasvatuksesta?Olen myös kummi, vaikka en kirkkoon kuulu. Kummin velvollisuudet pystyy hoitamaan myös, vaikka kirkon databasessa ei merkintää kummiudesta olisikaan.
Savolainen. Unohdit mainita savolaisuuden.Ei vaan, kun olet pakana, mode ja juoppo. :dunno:
Olen ihan samaa mieltä siitä, ettei kummiuden välttämättä tarvitse olla virallista. En näe ratkaisuani siis minään yleispätevänä sääntönä vaan puhtaasti omana päätöksenäni.Olen myös kummi, vaikka en kirkkoon kuulu. Kummin velvollisuudet pystyy hoitamaan myös, vaikka kirkon databasessa ei merkintää kummiudesta olisikaan.
Juuri siten, kuten lapsen vanhemmat ovat toivoneetkin. Eli en lain. Vanhemmat ovat sitä mieltä, että antaa lapsen itse ajan myötä päättää mihin uskoo, vai uskooko.Kuinka olet huolehtinut kummilapsesi kristillisestä kasvatuksesta?
Mitä vastuuta olen nyt paennut? Oletko kuullut niistä aviottomista lapsistani, vai mistä on kyse?Vastuun pakoilijakin kaiken muun lisäksi :thumbdown
Vastausvastuuta vain peräänkuulutin.Mitä vastuuta olen nyt paennut? Oletko kuullut niistä aviottomista lapsistani, vai mistä on kyse?
Ei vaan, kun olet pakana, mode ja juoppo. :dunno:
...liitykirkkoon.fi
Peesi. Ihan totta.Juuri siten, kuten lapsen vanhemmat ovat toivoneetkin. Eli en lain. Vanhemmat ovat sitä mieltä, että antaa lapsen itse ajan myötä päättää mihin uskoo, vai uskooko.
Eli sikäli olen maailman paskin kummi. Ihan totta.
Satun tietämään erään vanhoillisletadiolaisen perheen, jossa harrastettiin aktiivista uskoon kasvattamista. Lopputulos, ei ainuttakaan vanhoillislestadiolaista tullut kuudestatoista lapsesta. Muutama tapakristitty sentään, mutta siihen tulokseen ois päässyt millä tahansa muullakin metodilla.Tavallaan aika hupaisia nämä "antaa lapsen itse uskoa mihin haluaa" selitykset. Eiköhän se ole aika selviö, ettei tuolla kasvatuksella lapsi tule uskomaan asioihin, joista kukaan ei ole häntä valistanut. Se varmaan lienee tarkoituskin. Ateistien kuulee sanovan, että lapsia aivopestään uskoon. Uskova vois edellämainitusta kasvatuksesta vastaavasti sanoa että lapselta riistetään oikeus uskoon
Minulla on nyt jotain vaikeuksia luetun ymmärryksessä tai sitten toi lause tarkoittaa sitä, että ilman uskonnon tuputtamista kasvaneista lapsista tulee uskovaisia.Tavallaan aika hupaisia nämä "antaa lapsen itse uskoa mihin haluaa" selitykset. Eiköhän se ole aika selviö, ettei tuolla kasvatuksella lapsi tule uskomaan asioihin, joista kukaan ei ole häntä valistanut. Se varmaan lienee tarkoituskin. Ateistien kuulee sanovan, että lapsia aivopestään uskoon. Uskova vois edellämainitusta kasvatuksesta vastaavasti sanoa että lapselta riistetään oikeus uskoon