Eroamispolli

Oletko eronnut kirkosta

• En ole enkä aio

Äänet: 18 28,6%
  • En ole mutta ehkä eroan vielä joskus

Äänet: 11 17,5%
  • Erosin massan mukana

Äänet: 1 1,6%
  • Olen eronnut jo aiemmin

Äänet: 27 42,9%
  • En ole kuulunutkaan kirkkoon

Äänet: 6 9,5%

• Äänestäjiä yhteensä
    63
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
erosin kirkosta vuonna 2008. En ole katunut päätöstäni. Kirkosta eroaminen ei ole vaikuttanut elämään muuten kuin pienempänä veroprosenttina. En ole esimerkiksi kuollut Jumalan koston takia.

markoj

Custom User
erosin kirkosta vuonna 2008. En ole katunut päätöstäni. Kirkosta eroaminen ei ole vaikuttanut elämään muuten kuin pienempänä veroprosenttina. En ole esimerkiksi kuollut Jumalan koston takia.
Jospa jumala vain pitkittää tuskaisaa valellustasi pillun puuttessa ihan vaan ilkeyttään.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
En oikeastaan keksi mitään todennäköistä tilannetta milloin liittyisin. Jos esim. Päivi Räsänen sanoisi muuttavansa meille, ellen liity kirkkoon, niin sitten saattaisin liittyä. Mutta se ei lie kovin todennäköinen skenaario.
Päivi Räsänen sanoi:
Aion muuttaa Pyryfille, ellei hän liity kirkkoon
Kas.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Olen myös kummi, vaikka en kirkkoon kuulu. Kummin velvollisuudet pystyy hoitamaan myös, vaikka kirkon databasessa ei merkintää kummiudesta olisikaan.
Paitsi sitten kun pikkupetteri menee rippikouluun ja itkee konfirmaatiotilaisuudessa pettymystään kun ilmenee että Pyryf ei olekaan virallisesti kummisetä vaan on kylmäsydämisesti hyljännyt pikkupetterin. :(

markoj

Custom User
Olen myös kummi, vaikka en kirkkoon kuulu. Kummin velvollisuudet pystyy hoitamaan myös, vaikka kirkon databasessa ei merkintää kummiudesta olisikaan.
Kuinka olet huolehtinut kummilapsesi kristillisestä kasvatuksesta?

markoj

Custom User
Vastuun pakoilijakin kaiken muun lisäksi :thumbdown

SOKO

Well-known member
Olen ihan samaa mieltä siitä, ettei kummiuden välttämättä tarvitse olla virallista. En näe ratkaisuani siis minään yleispätevänä sääntönä vaan puhtaasti omana päätöksenäni.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Kuinka olet huolehtinut kummilapsesi kristillisestä kasvatuksesta?
Juuri siten, kuten lapsen vanhemmat ovat toivoneetkin. Eli en lain. Vanhemmat ovat sitä mieltä, että antaa lapsen itse ajan myötä päättää mihin uskoo, vai uskooko.
Eli sikäli olen maailman paskin kummi. Ihan totta.

Ria

Jäässä
Minä olen se joka ilmoitti ettei ole koskaan kuulunutkaan kirkkoon. Ja olen siihen asiantilaan sen verran tyytyväinen, etten ole koskaan harkinnutkaan liittyväni.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Juuri siten, kuten lapsen vanhemmat ovat toivoneetkin. Eli en lain. Vanhemmat ovat sitä mieltä, että antaa lapsen itse ajan myötä päättää mihin uskoo, vai uskooko.
Eli sikäli olen maailman paskin kummi. Ihan totta.
Peesi. Ihan totta.

Kumma kyllä, pakanaksi muuttunut kummi on kummeistans' ainoa joka vielä on kuvioissa mukana.. hyveelliset jumalaa pelkäävät kummit kaikonneet parin avioeroprosessin myötä omille teilleen.
Jännä.

markoj

Custom User
Tavallaan aika hupaisia nämä "antaa lapsen itse uskoa mihin haluaa" selitykset. Eiköhän se ole aika selviö, ettei tuolla kasvatuksella lapsi tule uskomaan asioihin, joista kukaan ei ole häntä valistanut. Se varmaan lienee tarkoituskin. Ateistien kuulee sanovan, että lapsia aivopestään uskoon. Uskova vois edellämainitusta kasvatuksesta vastaavasti sanoa että lapselta riistetään oikeus uskoon :eek:
Satun tietämään erään vanhoillisletadiolaisen perheen, jossa harrastettiin aktiivista uskoon kasvattamista. Lopputulos, ei ainuttakaan vanhoillislestadiolaista tullut kuudestatoista lapsesta. Muutama tapakristitty sentään, mutta siihen tulokseen ois päässyt millä tahansa muullakin metodilla.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Tavallaan aika hupaisia nämä "antaa lapsen itse uskoa mihin haluaa" selitykset. Eiköhän se ole aika selviö, ettei tuolla kasvatuksella lapsi tule uskomaan asioihin, joista kukaan ei ole häntä valistanut. Se varmaan lienee tarkoituskin. Ateistien kuulee sanovan, että lapsia aivopestään uskoon. Uskova vois edellämainitusta kasvatuksesta vastaavasti sanoa että lapselta riistetään oikeus uskoon :eek:
Minulla on nyt jotain vaikeuksia luetun ymmärryksessä tai sitten toi lause tarkoittaa sitä, että ilman uskonnon tuputtamista kasvaneista lapsista tulee uskovaisia.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.