Euroopan GP

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
Karthikeyan hyvä hyvä..ekana puol tuntia boxissa ja sitten jäädään radanvarteen heti kun tullaan takaisin radalle :)

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Montoya taitaa kyttäillä Räikkösen tekemisiä, kun lähtee aina radalle vähän Kimin jälkeen - ja käy puristamassa hippasen nopeamman ajan.

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Mulla yllätys kyllä lähti hotmaililla heti pyörimään tää homma, ei voi kun ihmetellä mun tuuria.

Wurzilla lilaa..

triniemi

A.siantuntija ja neuvos
Sijainti
JKL
Mulla kesti ton hotmailin kanssa 3-4h mutta lähti se toimimaan.

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
1 A. Wurz McLaren 1:30.623 31
2 R. Zonta Toyota 1:30.630 33
3 N. Heidfeld Williams 1:31.813 13
4 JP. Montoya McLaren 1:31.841 13
5 K. Räikkönen McLaren 1:31.870 16
6 M. Webber Williams 1:32.088 7
7 R. Barrichello Ferrari 1:32.143 19
8 F. Alonso Renault 1:32.335 25
9 G. Fisichella Renault 1:32.842 27
10 R. Schumacher Toyota 1:33.098 17
11 J. Trulli Toyota 1:33.168 20
12 C. Klien Red Bull 1:33.174 32
13 M. Schumacher Ferrari 1:33.242 5
14 D. Coulthard Red Bull 1:33.430 22
15 T. Sato BAR 1:33.514 20
16 J. Button BAR 1:33.753 22
17 F. Montagny Jordan 1:34.090 27
18 F. Massa Sauber 1:34.274 26
19 J. Villeneuve Sauber 1:34.645 22
20 T. Monteiro Jordan 1:34.702 17
21 V. Liuzzi Red Bull 1:34.842 16
22 C. Albers Minardi 1:35.311 19
23 P. Friesacher Minardi 1:35.791 5
24 N. Karthikeyan Jordan 1:36.702 8

Henkka

Madministrator
Sijainti
Tampester
Hyvältä näyttää McLarenin kannalta. Tasaisesti ovat jokainen auto molemmissa sessioissa kärjen tuntumassa. Tosin eihän se ole mikään yllätys.

Jone

Well-known member
Sijainti
Savonlinna
Huomenna olis kyllä aika McLarenilla ottaa eturivin lähtöpaikat...

Tulis mieleen ihan Häkän ja Coulthardin ajat kun kaksi ensimmäistä ruutua olivat peruskauraa...

fan1

Well-known member
Eipä nuista ekoista harkoista vielä suurempia päätelmiä voi tehdä,
mutta hyvin vähän näyttäis mitään uutta ja mullistavaa tapahtuneen.

Vaikea kuvitella että Bar tallina olis löytänyt paussin
aikana niin paljon lisänopeutta että "lisätankin" poistaminen ei näkyis ajoissa. Hyöty tais olla niin suuri ettei sitä ihan heti airodynamiikkapaketti päivityksillä kiinni oteta.

Montagnyn ajo oli mielestäni päivän parasta antia.
Kierroksia oli tosin tallikavereita enemmän ja polttoainemäärät
mitä sattui.:cool:

Jere1983

Well-known member
Sijainti
lpR/Hyvinkää
Jone sanoi:
Huomenna olis kyllä aika McLarenilla ottaa eturivin lähtöpaikat...

Tulis mieleen ihan Häkän ja Coulthardin ajat kun kaksi ensimmäistä ruutua olivat peruskauraa...
Mä luulen että McLareneilla on niin paljon löpöä tankissa ettei eturiviin ole asiaa. Harmi vaan että tästä viikonlopusta lähtien ei ole hajuakaan noista tiimin sisäisistä voimasuhteista. Paljon uuden systeemin huonoudesta kertoo se että Mustakiikarikin olisi muuttanut systeemin niin että perjantaina ajetaan tyhjien tankkien aika-ajo ja lauantaina tuo kisabensapelleily.
Oma veikkaus:Alonso Trulli Kimi Button Montonen

belated

Well-known member
Sijainti
Αθήνα
Jere1983 sanoi:
Mä luulen että McLareneilla on niin paljon löpöä tankissa ettei eturiviin ole asiaa. Harmi vaan että tästä viikonlopusta lähtien ei ole hajuakaan noista tiimin sisäisistä voimasuhteista. Paljon uuden systeemin huonoudesta kertoo se että Mustakiikarikin olisi muuttanut systeemin niin että perjantaina ajetaan tyhjien tankkien aika-ajo ja lauantaina tuo kisabensapelleily.
Oma veikkaus:Alonso Trulli Kimi Button Montonen
Tuskin McLaren niin tyhmä on ettei paalua yritä. Nuo täyden tankin autot juuttuvat kisan alussa letkoihin ja jos vaikka Kimi olisi kahdella stopilla ehtisi hän kärjessä kuroa eroa 1-stopin autoihin 20-30 sekuntia ennen omaa ekaa stoppia. Tosin Laren/Kimi on niin vahva paketti, että täydellä tankillakaan paalu ei ole mahdottomuus.

Jere1983

Well-known member
Sijainti
lpR/Hyvinkää
belated sanoi:
Tuskin McLaren niin tyhmä on ettei paalua yritä. Nuo täyden tankin autot juuttuvat kisan alussa letkoihin ja jos vaikka Kimi olisi kahdella stopilla ehtisi hän kärjessä kuroa eroa 1-stopin autoihin 20-30 sekuntia ennen omaa ekaa stoppia. Tosin Laren/Kimi on niin vahva paketti, että täydellä tankillakaan paalu ei ole mahdottomuus.
Varmasti yrittää mutta onko järkeä lähteä kokeilemaan kuinka pienellä bensamäärällä joku Trulli, Button tai vaikkapa Schumi on? Siinä äkkiä käykin niin että suhteellisen kevyellä autolla ollaankin toisessa ruudussa. Se on toki totta että vaikka autot ruudukossa ovatkin nopeusjärjestyksessä niin jostain kumman syystä sieltä viidennen kuudennen sijan tienoilta löytyy kisan alussa se auto joka kulki aika-ajossa pirun hyvin mutta joka kisassa toimii vain tukkeena juuri raskaalla autolla lähteneille.

fan1

Well-known member
fan1 sanoi:

Montagnyn ajo oli mielestäni päivän parasta antia.
Kierroksia oli tosin tallikavereita enemmän ja polttoainemäärät
mitä sattui.:cool:
Menikö paniikkinappula pohjaan Jordanin vakikuskeilla?!?
Molemmat teki ajovirheitä.

belated

Well-known member
Sijainti
Αθήνα
Jere1983 sanoi:
Varmasti yrittää mutta onko järkeä lähteä kokeilemaan kuinka pienellä bensamäärällä joku Trulli, Button tai vaikkapa Schumi on? Siinä äkkiä käykin niin että suhteellisen kevyellä autolla ollaankin toisessa ruudussa. Se on toki totta että vaikka autot ruudukossa ovatkin nopeusjärjestyksessä niin jostain kumman syystä sieltä viidennen kuudennen sijan tienoilta löytyy kisan alussa se auto joka kulki aika-ajossa pirun hyvin mutta joka kisassa toimii vain tukkeena juuri raskaalla autolla lähteneille.
En väittänyt Larenin yrittävä höyryillä paalulle. Totesin, että tuskin he ilman toista aika-ajoa Monakon tapaan täpötäydellä tankilla lähtevät.

mh_84

Well-known member
Vähän aiheessa taaksepäin, mutta tossa kun kattelin vasta Interlagosin 2001 kisaa nauhalta, niin tuli mieleen, että mistä Schumi on saanut tuon ylivertaisen sadekuskin maineen?

Siitä yhdestä Barcelonan kisasta 96? Siitä, jossa Schumi oli ainoa joka oli täysin sadesäädöillä kisassa?

Tulee mieleen 98 Silverstone. 40 sek. Häkkisestä. Pääsee ohi kun FIA odottaa tarpeeksi kauan, että milloin olisi Ferrarille parasta otta turva-auto. Niin ja vielä kisan lopussa tuomaristo miettii melkein 30 kierrosta onko keltaisten alueella ohittaminen rangaistava teko.. Ja schumi voittaa kisan leikattuaan lähtölinjan varikolla, eikä siis koskaan kärsinyt sitä rangaistusta. Mutta tuo FIA + Ferrari onkin jo toinen juttu.

Entäs Interlagos 2003 tai 2001? Eihän Schumi pysynyt '01 edes Davidin vauhdissa. Kimi oli useita sekunteja nopeampi kuin Heidfeld ja ajoi lähes Davidin aikoja.

Mun ihan henk.kohtainen mielipide on, ettei se Schumi ole sadekelillä yhtään sen parempi kuin kuivallakaan :) (eli siis ei välttämättä sieltä nopeimmasta päästä)

Carlos

Well-known member
Sijainti
Keski-Suomi
Ja miksi helvetissä ei tullu Monacossa(kaan) rangaistusta vaikka leikkas varikonulostulo viivan ???

WoPe

KKWCS Driver
Sijainti
Vantaa
Mä oon taas sitä mieltä että schumi on paras oli keli mikä tahansa, kokonaisuutta voi miltei ihailla, onboardeista kun katsoo muutaman pätkän niin voisi melkein vannoa että siinä on paras mies tällä hetkellä.

Mutta sekin on vain minun mielipide.

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
fan1 sanoi:
Menikö paniikkinappula pohjaan Jordanin vakikuskeilla?!?
Molemmat teki ajovirheitä.
Ihmettelen suuresti mikäli Montagny ei nouse Monteiron paikalle erittäin pian.Jordanilla on harvoin mahdollisuus saada noin arvokas mies talliin.