Tässä nyt ei sitten taas tunnuta (tahdota?) näkevän jyviä kaikelta tältä jarnaamiselta.
Se, mistä lähtökohdasta itse tulin mukaan keskusteluun perustuu seuraavaan informaatioon:
- McLarenin F-duct toimii siten, että kuljettaja sulkee ohjaamossa olevan luukun vasemmalla polvellaan.
- Se, että ainoa liikkuva osa on kuljettajan polvi, eikä mikään elektroninen tai mekaaninen laite, on se mikä tekee tästä järjestelmästä laillisen.
Tästä lähtökohdasta asiaa lähdettiin/läksin analysoimaan ja pohtimaan vaikkapa juuri Eau Rougessa mahdollisuutta, että voimakkaasti suuntaa muuttavat G-voimat saattavat aiheuttaa kuljettajan joutilaana olevassa vasemmassa jalassa sellaisen liikkeen, joka hetkellisesti tukkii tämän aukon ja saa takasiiven sakkaamaan.
Kyse ei siis ole "inhimillisestä virheestä", "poljinten sotkemisesta" tai mistään muusta typeryydestä, jota tässä ketjussa on koko asia väärinymmärtäen selitykseksi tarjottu.