F-Duct, vertailukuvia ja jorinat

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ainakin Ferrarin ratkaisun voi sanoa ihan oikeasti aiheuttavan vaaratilanteita. BBC:n selostajat tarinoi, että hetkittäin molemmat kädet on irti ratista kun toinen käpälä tukkii putkea ja toinen säätää jarrubalanssia.
Kuski voi irrottaa molemmat kädet ratista myös ilman F-ductia ja jarrubalanssin säätöä. Kyseiset systeemit eivät pakota tekemään niin, joten vika ei olisi systeemissä vaan kuskeissa.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Jos se oli G-voimista aiheutunut vahinko, pyörrän sanani :thumbup:
Kuski voi irrottaa molemmat kädet ratista myös ilman F-ductia ja jarrubalanssin säätöä. Kyseiset systeemit eivät pakota tekemään niin, joten vika ei olisi systeemissä vaan kuskeissa.
Ette sitten edes yritä osallistua keskusteluun argumentoiden. Naurettavaa saivartelua.

Boldattu osa vetää kyllä sanattomaksi, lähes. Tuo on sitten jälleen kerran sitä kuuluisaa "perustelemista".
 

Janppa

Well-known member
Liittynyt
28.3.2009
Viestit
66
Ette sitten edes yritä osallistua keskusteluun argumentoiden. Naurettavaa saivartelua.

Boldattu osa vetää kyllä sanattomaksi, lähes. Tuo on sitten jälleen kerran sitä kuuluisaa "perustelemista".
Puhut eri asiasta mistä aiemmin kiisteltiin, joten vastaukset sen mukaan.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Puhut eri asiasta mistä aiemmin kiisteltiin, joten vastaukset sen mukaan.
Sinä nyt et ole osallistunut koko keskusteluun kuin pisteitä jakaen: "sä oot oikees, piste", "sä oot vääräs, ei pistettä".

Ja muutenkin, on helvetin huonoa keskustelupolitiikkaa vedota siihän, että "tämä nyt ei ollut se mistä" puhuttiin. Varsinkin kuin ne, jotka useimmiten tähän vetoavat tuntuvat olevan niitä, jotka eivät ymmärrä koko asiaa.
 

Janppa

Well-known member
Liittynyt
28.3.2009
Viestit
66
Sinulle ei ole silti oikeuttaa esittää vääriä syytöksiä. En ole ottanut kantaa tähän asiaan:

Quote:
Originally Posted by Pyryf
Ainakin Ferrarin ratkaisun voi sanoa ihan oikeasti aiheuttavan vaaratilanteita. BBC:n selostajat tarinoi, että hetkittäin molemmat kädet on irti ratista kun toinen käpälä tukkii putkea ja toinen säätää jarrubalanssia.

Quote:
Originally Posted by FW08
HILJAA! Johan täällä ovat suuret tietäjät kertoneet, että tuo ei ole mahdollista, koska insinoorit ovat asian suunnitteluvaiheessa ottaneet huomioon.
 

Janppa

Well-known member
Liittynyt
28.3.2009
Viestit
66
En tiedä mitä kautta sulle osais enää asiansa selittää :) Olen ottanut kantaa pelkästään siihen, että vahingossa voisi F-ductin kytkeä päälle. Nämä ilman käsiä ajamiset ei liity siihen.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
En tiedä mitä kautta sulle osais enää asiansa selittää :) Olen ottanut kantaa pelkästään siihen, että vahingossa voisi F-ductin kytkeä päälle. Nämä ilman käsiä ajamiset ei liity siihen.
Yritä vaikka kirjoittamalla. Ei tarvitse sitten muiden perustella sun kantojasi tai selittää sulle mihin olet ottanut kantaa jos et itse sitä kerran tiedä.

Ja kyllä, ilman käsiä ajamiset liittyvät F-ductin vahingossakytkemiseen.
 

Janppa

Well-known member
Liittynyt
28.3.2009
Viestit
66
Yritä vaikka kirjoittamalla. Ei tarvitse sitten muiden perustella sun kantojasi tai selittää sulle mihin olet ottanut kantaa jos et itse sitä kerran tiedä.
Olen kantani sanonut monesti ja sen perustellutkin.

Ja kyllä, ilman käsiä ajamiset liittyvät F-ductin vahingossakytkemiseen.
Toisin kuin sinä.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Olen kantani sanonut monesti ja sen perustellutkin.
Jos se, mitä tänne olet tähän mennessä kirjoittanut vastaa käsitystäsi perustelusta, niin asialle ei kai voi mitään. Itse olen vain tottunut, että perustelu pitää sisällään muutakin kuin väitteen "ei kai ne ny niin tyhmii oo, et ne sellast tekis".

Toisin kuin sinä.
Totta, minä en liity mitenkään F-ductin kytkentöihin.
 

Janppa

Well-known member
Liittynyt
28.3.2009
Viestit
66
Jos se, mitä tänne olet tähän mennessä kirjoittanut vastaa käsitystäsi perustelusta, niin asialle ei kai voi mitään. Itse olen vain tottunut, että perustelu pitää sisällään muutakin kuin väitteen "ei kai ne ny niin tyhmii oo, et ne sellast tekis".

Totta, minä en liity mitenkään F-ductin kytkentöihin.
Odotat syvällisiä perusteluja aiheesta, josta kellään ei ole faktaa?

Tähän mennessä on tullut jos jonkinlaista nippeliä suunniteltua, ja kyllä, siinä prosessissa asioita mietitään jos miltä kantilta. En näe mahdollisuutta, että tuota päivänselvää seikkaa ei olisi systeemiä suunniteltaessa huomioitu. Perusteluni ei ole tällä erää maalaisjärkeä kummempi, pahoittelen.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Aiheeseen liittyen... Ferrarin Aldo Costa:
"They normally use the front flap adjuster, they normally use brake balance. Last year they used the KERS system, so they can also use the F-duct with no big issues."
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Odotat syvällisiä perusteluja aiheesta, josta kellään ei ole faktaa?
Yleensä ihmisellä on syyt joiden vuoksi hän uskoo jonkin olevan mahdollista tai mahdotonta. Näiden syiden luettelemista monet kutsuvat perustelemiseksi. Näiden perustelujen analysointia ja kyseenalaistamista jotkut kutsuvat älykkyydeksi.

Se että ei usko jonkin asian olevan niin kuin ei usko sen olevan perusteleminen sillä, että ei usko sen olevan niin on, paitsi yleistä, loistava esimerkki kehäpäätelmästä.
 

Janppa

Well-known member
Liittynyt
28.3.2009
Viestit
66
Yleensä ihmisellä on syyt joiden vuoksi hän uskoo jonkin olevan mahdollista tai mahdotonta. Näiden syiden luettelemista monet kutsuvat perustelemiseksi.
Nämä asiat on käyty jo monesti.

Näiden perustelujen analysointia ja kyseenalaistamista jotkut kutsuvat älykkyydeksi.
Analyysia odotellessa.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Analyysia odotellessa.
Tämä ei ole minulta, se on Bobakilta, mutta tässä on hyvä esimerkki siitä mitä haetaan.

Bobakki sanoi:
McLarenin luukku on ainakin Autosportissa olevan piirustuksen perusteella sijoitettu kabiinin yläosaan siten, että sulkeminen vaatii jalan koukistamista. Minun tajutakseni tuo ehkäisee aika hyvin vahingon riskiä, joskin se toki varmasti on silti olemassa.
Sanoit yllä olleesi suunnittelemassa kaikennäköisiä vimpaimia. Niin on varmaan moni muukin ollut mukana projekteissa, joissa ollaan joukolla tai yksin pitkään hinkattu, mietitty, piirretty ja suunniteltu. Ja sitten kun on tositilanne edessä, huomataankin, että on löysät housuissa.

Kyllä asia on varmasti suunnitteluvaiheessa huomioitu. Jos olisi ennen kauden alkua kysytty, että kumpaa pidät todennäköisempänä:
1. sitä, että autoon suunnitellaan suoranopeutta lisäävä järjestelmä, joka saattaa ääritilanteessa aiheuttaa vaaramomentin?
vai
2. sitä että, joku pösilö suunnittelee auton, jonka bensatankki on niin pieni, että sillä ei pysty ajamaan kilpailua läpi?

Mitä olisit vastannut?
 

Janppa

Well-known member
Liittynyt
28.3.2009
Viestit
66
Ja sitten kun on tositilanne edessä, huomataankin, että on löysät housuissa.
Tätä varten ajetaan testejä, siellä viimeistään todetaan piirustuspöydän tuotokset toimiviksi ja turvallisiksi, erityisen tärkeää tällaisten systeemien kanssa.

Kyllä asia on varmasti suunnitteluvaiheessa huomioitu.
Eli olemme kuitenkin tästä perusasiasta samaa mieltä.

Jos olisi ennen kauden alkua kysytty, että kumpaa pidät todennäköisempänä:
1. sitä, että autoon suunnitellaan suoranopeutta lisäävä järjestelmä, joka saattaa ääritilanteessa aiheuttaa vaaramomentin?
vai
2. sitä että, joku pösilö suunnittelee auton, jonka bensatankki on niin pieni, että sillä ei pysty ajamaan kilpailua läpi?

Mitä olisit vastannut?
Tämän kysymyksen tarkoitus ei nyt heti avautunu, täytynee vastata kunhan raksuttaa.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Eli olemme kuitenkin tästä perusasiasta samaa mieltä.
Siitä olemme samaa mieltä, mikä sinusta on perusasia: eli testattu on.

Tämän kysymyksen tarkoitus ei nyt heti avautunu, täytynee vastata kunhan raksuttaa.
Toinen noista on tapahtunut, kenties molemmat.

Pakko kysyä henkilökohtainen kysymys: oletko mahdollisesti insinööri?
 

Janppa

Well-known member
Liittynyt
28.3.2009
Viestit
66
Siitä olemme samaa mieltä, mikä sinusta on perusasia: eli testattu on.
Eli suunniteltu on, testannu on? Olet silti sitä mieltä että tämä sakkausskenaario on todellinen riski?


Toinen noista on tapahtunut, kenties molemmat.

Pakko kysyä henkilökohtainen kysymys: oletko mahdollisesti insinööri?
Valitettavasti. Siksi me emme toisiamme ymmärräkään..
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Eli suunniteltu on, testannu on? Olet silti sitä mieltä että tämä sakkausskenaario on todellinen riski?
Totta kai se on. Se on todellinen riski, vaikka sitä ei koskaan tapahtuisikaan. Se mistä voidaan ja pitäisi keskustella on todennäköisyydet.

Meinaatko, että Nokialla ollaan ihan tarkoituksella tehty uudesta kommunikaattorista sellainen, että se laittaa aina välillä kaikki näppäimet tilttiin? Vai onko kenties kyseessä kaikesta testaamisesta ja suunnittelusta huolimatta laitteeseen jäänyt vika?

Valitettavasti.
Ajattelin, että näin on pakko olla. Ainoastaan insinööri saattaa kuvitella, että suunnittelu- ja testausvaiheen jälkeen työ on valmis.
 
Ylös