F1-autojen 2022 esittelyt, kuvat, spekulaatiot

OriginalFormulastara

Well-known member
Liittynyt
22.2.2017
Viestit
338
No mut, ollaan nähty melko mahtavia autoja jo. Ja ns kiinnostavimmat vielä näkemättä. Toivon kovasti, että Ferrari ei ainakaan näytä lainkaan samantyyliseltä kuin tuo Alfan "testiauto"-joka oli aika lähellä FIAn kuoria -no ok, etusiipi oli eri.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4323
No mut, ollaan nähty melko mahtavia autoja jo. Ja ns kiinnostavimmat vielä näkemättä. Toivon kovasti, että Ferrari ei ainakaan näytä lainkaan samantyyliseltä kuin tuo Alfan "testiauto"-joka oli aika lähellä FIAn kuoria -no ok, etusiipi oli eri.
Joo, samaa mieltä. Alfan auto on jotenkin tosi vanhojen sääntöjen mukaisen näköinen. Saas nähdä, että onko hyvä vai huono juttu ja miten meni Valen valinta.
 

OriginalFormulastara

Well-known member
Liittynyt
22.2.2017
Viestit
338
Joo, samaa mieltä. Alfan auto on jotenkin tosi vanhojen sääntöjen mukaisen näköinen. Saas nähdä, että onko hyvä vai huono juttu ja miten meni Valen valinta.
Juu saa nähdä. Mulla on aika murskaava kommentti -jos tuo on oikeasti alfan auto -niin Williams ja jopa Haas menee ohi heittämällä. Voi Valea.
 
Viimeksi muokattu:

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3697
Joo, samaa mieltä. Alfan auto on jotenkin tosi vanhojen sääntöjen mukaisen näköinen. Saas nähdä, että onko hyvä vai huono juttu ja miten meni Valen valinta.
Näyttää tosiaan vanhanaikaiselta ratkaisulta. Saa nähdä kulkeeko. Hirmu erilaisiin muotoiluratkaisuihin tallit ovat päätyneet.
 

OriginalFormulastara

Well-known member
Liittynyt
22.2.2017
Viestit
338
Joo, samaa mieltä. Alfan auto on jotenkin tosi vanhojen sääntöjen mukaisen näköinen. Saas nähdä, että onko hyvä vai huono juttu ja miten meni Valen valinta.
Tai sanotaanko, että se on aikalailla FIAn keksimän uuden auton näköinen vanha auto -jossa ei ole juuri mitään omaperäistä keksitty. ja en noita siipiä muutenkaan laske uusiksi innovaatioiksi -kun ne nyt muuttuu joka kisaan muutenkin jatkuvasti.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5732
Jaa-a, en ihan osta tuota. Missäs on Mission Winnow?
 

Marussia

Well-known member
Liittynyt
7.1.2014
Viestit
754
Pitkästä aikaa Ferrarissa on oikeasti hieno väritys, mustat siivet ja "pölärit" toimii, punaisen sävy on myös hyvä. 2010-2021 vuosina Ferrari oli aina varikon rumimmasta päästä mitä väritykseen tulee.

Pakko sanoa että mielipide näiden autojen ulkonäön kohdalla on muuttunut, ja ehkä edellisessä mielipiteessä oli myös vähän trollausta mukana. Nämä autot on oikeasti hienoja, virtaviivaisia ja hyvät muodot omaavia, sekä näköjään myös pienempiä. Halo on edelleen kyllä ruma.

Äänet toki myös surkeat, mutta moottoreiden puolelle ei muutenkaan mitään sääntömuutosta vielä tullut, joten näillä mennään. Aina voi vanhoja pätkiä katsella kun haluaa kuulla oikeaa moottoriurheilun soundia.
 
Viimeksi muokattu:

Antti--91

Forza Schumi
Liittynyt
6.11.2009
Viestit
668
Sijainti
Turku
Pitkästä aikaa Ferrarissa on oikeasti hieno väritys, mustat siivet ja "pölärit" toimii, punaisen sävy on myös hyvä. 2010-2021 vuosina Ferrari oli aina varikon rumimmasta päästä mitä väritykseen tulee.

Pakko sanoa että mielipide näiden autojen ulkonäön kohdalla on muuttunut, ja ehkä edellisessä mielipiteessä oli myös vähän trollausta mukana. Nämä autot on oikeasti hienoja, virtaviivaisia ja hyvät muodot omaavia, sekä näköjään myös pienempiä. Halo on edelleen kyllä ruma.

Äänet toki myös surkeat, mutta moottoreiden puolelle ei muutenkaan mitään sääntömuutosta vielä tullut, joten näillä mennään. Aina voi vanhoja pätkiä katsella kun haluaa kuulla oikeaa moottoriurheilun soundia.
Mun mielestä puhe autojen ulkonäöstä tai soundeista on jokseenkin toissijaista, jos kilpailu itsessään on kiinnostavaa, ja näin uskoisin olevan alkavalla kaudella näiden uusien autojen myötä. Veikkaisin että tullaan näkemään paljonkin tiimien välisiä suorituskykyeroja eri radoilla. Esim. kauden 2010 tai 2012 autoja harva tuskin kehui kauniiksi silloin, saati enää tänä päivänä, mutta kilpailullisesti parhaita kausia viime vuosikymmenellä. Viime vuotiset, tai oikeastaan jo 2017-> möhköfantit ei myöskään olleet omaan silmääni erityisen kauniita, mutta esim. viime vuoden mestaruustaistelu, sekä muutamat keskipakan yllättäjät eri talleista (Gasly, Sainz, Alonso, Norris yms.) teki sarjasta ja kisoista pääpiirteittäin ihan katsomisen arvoista. Ei ne lapsuusmuistot ohjaajan kuvista missä Schumi köröttelee yksin kärjessä, taikka Trullijunasta jossain sijan 8. paikkeilla nyt niin mielenkiintoisia olleet IMO.

Paljon suurempi uskottavuusongelma johonkin Häkkisen uran aikaisiin moottoriääniin tai siroihin autoihin verrattuna, on nykyinen tuomarilinja/kilpailunjohto, josta päätöskisan tapahtumat eli Verstappenin tuurimestaruus on vain jäävuoren huippu. Ja sen verran mitä itse menneestä haikailen nykypäivään, on se että radat rankaisisi enemmän virheistä, eikä sen pitäisi olla mahdotonta toteuttaa turvallisesti tämän päivän tekniikalla. Tai käänteisesti, jos kerran Saudi Arabian huippunopeassa betonirännissä saa ajaa kilpaa yli 300kmh, niin tuskin joku astroturf-alue muutaman eurooppalaisen radan tietyissä mutkissa heikentäisi lajin kokonaisturvallisuuta merkittävästi, varsinkin kun nykyään Halo suojaa aiempaa paljon paremmin esim. mahdollisissa ympäriajotilanteissa.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5732
Onhan nuo nykyiset voimanlähteet aika metkoja siinä, että on paljon voimaa ja paljon muuttujia. Ihan joka paikkaa ei voi ajaa lämä tiskissä ja itse ainakin pidän lisävoimanlähteistä, koska senkin käyttö monipuolistaa kisoja.

Mistä en pidä, on nämä tosi alas vedetty voimayksiköiden määrä per auto. Oli tuo loppukausi aika säätöä sillä, missä kisoissa otetaan rankku ja missä ei. Tai sitten pistetään toinen kuski tallissa (Bottas) ajamaan tsämpille moottoritestiä.
 
Ylös