no hyviä ja hyviä, jotain tuli kyl mieleen mut tiedä sitä sitten..Antti:
Mainosmyyntiä pitää vielä kehittää. Kenties kaupallisen koulutuksen saaneet osaavat antaa lisää hyviä vinkkejä!
Eiku just päinvastoin. Ehdottomasti ottamaan yhteyttä firmoihin. Ei ne kävele kotiovelle kertomaan "Haluaisimme mainosta", ellei joku foorumilainen saa vanhempiaan/kaveriaan/pomoaan jne. mainostamaan. Mutta jos vain tuohon luotamme, niin jätämme 90% potentiaalisista firmoista väliin.Jacques:
Suoraa "itsensä tyrkyttämistä" mainostajille en ehkä suosisi, koska jotenkin siitä tulee rahankeruu vaikutelma jos aletaan suoraan pyytämään yrityksiltä sponssitukea?
Kyllä noilla melko aktiiviset myyntiosastot on, ei ne vain soittoa odottele. Ja isot mainostajat ostaa mediatoimistojen kautta...Jacques:
Näinhän se lehtimainontakin toimii. Lehdet kauppaavat mainostilaa pääasiassa omissa lehdissään. Mainostajia lehti saa, jos on tarpeeksi tunnettu ja levikki tarpeeksi laaja.. Siksi siis kuten jo sanottua, F1-Forum tarvitsee lisää käyttäjiä.
F1-forum -tarra siinä autossa on jo.Jacques:
Olisiko esim. paljon vaadittu jos Frankin ralliauto olisi varustettuna F1-Forumin logolla ja tekstillä "näyttää hitaalta"? Luulisin että sellainen herättäisi nimenomaan F1-Forumin kohderyhmän huomion, ja mahdollisesti vauhdittaisi jopa kyseisen kuskin omaa uraa. wink
Ei tuo niin huono idea ole, miltä se aluksi kuulostaa! Toki Taiggulin(?) tai jonkun muun pitäisi rakentaa kuvat uudelleen, juuri noiden oikeuksien takia.Dominic:
Ei ole Tanjalla oikeuksia niihin kuviin, joten eiköhän tuo integraatio kaadu heti alkumetreille.
Niih, eihän aivoriihessäkään ole tarkoitus saada vain hyviä ideoita, vaan mahdollisimman monta ideaa oli niiden taso sitten mikä hyvänsä.jaska:
Ei tuo niin huono idea ole, miltä se aluksi kuulostaa! Toki Taiggulin(?) tai jonkun muun pitäisi rakentaa kuvat uudelleen, juuri noiden oikeuksien takia.Dominic:
Ei ole Tanjalla oikeuksia niihin kuviin, joten eiköhän tuo integraatio kaadu heti alkumetreille.
Mutta eiköhän noita *lääh* kuvia löydy noista kuvapankeista, joihin Antti on ostamassa oikeuksia...
Niin siis lisätään vielä (jos joku ei sitä rivienvälistä löydä) että kaikkien kirjoitusteni tarkoitus on korostaa sitä, että F1-Foorumille on tilausta ja tilaa Suomalaisten F1-nettisivustojen joukossa. Mutta sen pitää löytää se "omajuttu", maikkarille ei suorassa kipailussa voi pärjätä. Resurssit on sen verran eri luokkaa...
Ett silleen!!!!!!!1
Sinähän voisit ylläpitää sitä winkDominic:
Kuka sitä ylläpitää? Eihän Tanja enää ole koneellakaan kuin ehkä pari viikonloppua kuukaudesta. Ja ne kuvapankkien tarjonnat lienee sen verran köyhiä että jonkulaisen yleisen gallerian niistä varmaan saisi mutta tuskin tuollaisia *lääh*-sivuja kuitenkaan.
No olet kyllä oikeassa että pitää tietenkin lähestyä yrityksiä.. Mutta lähestymistapaa täytyisi miettiä. Ensinhän pitäisi saada F1-Forum jotenkin tunnetuksi kyseisessä firmassa. Kyllä varmasti sponsoreita saa lisää jos yrityksiä lähestyy sähköpostitse tms. ja pyytää rahoitusta, mutta vähän luulen että ainakin 70 % firmoista pistää meilin suoraan roskakoriin.jaska:
Eiku just päinvastoin. Ehdottomasti ottamaan yhteyttä firmoihin. Ei ne kävele kotiovelle kertomaan "Haluaisimme mainosta", ellei joku foorumilainen saa vanhempiaan/kaveriaan/pomoaan jne. mainostamaan. Mutta jos vain tuohon luotamme, niin jätämme 90% potentiaalisista firmoista väliin.
Juu, lähestyminen mailitse on huono tapa. Kuten myös tapaaminen. Bannereissa puhutaan kuitenkin "vain" sadoista euroista, joten tappaminen ei ole paras aloitustapa. Joko (hyvin suunniteltu) kirje (ihan etanapostilla) tai melkein mieluummin puhelin käteen.Jacques:
No olet kyllä oikeassa että pitää tietenkin lähestyä yrityksiä.. Mutta lähestymistapaa täytyisi miettiä. Ensinhän pitäisi saada F1-Forum jotenkin tunnetuksi kyseisessä firmassa. Kyllä varmasti sponsoreita saa lisää jos yrityksiä lähestyy sähköpostitse tms. ja pyytää rahoitusta, mutta vähän luulen että ainakin 70 % firmoista pistää meilin suoraan roskakoriin.
Sen sijaan jos Antti saisi kerättyä pienen joukon myyntihenkisiä foorumilaisia, jotka saisivat sovittua ajan näistä firmoista sellaisen henkilön kanssa, joka vastaa firman mainonnasta, niin ehkä tulos voisi parantua?
Tuo on ongelma. Toisaalta nettimarkkinoinnin hauskuus on siinä, että mainostaja näkee suoraan tehokkuuden ja voi syyttää sivustoa, vaikka niiden banneri ois todellisuudessa syyllinen (huono)Jacques:
Ja miten me vakuutamme mainonnan kannattavuudesta, kun vain harva foorumilainen mainoksia klikkaa, ja jos klikkaakin niin vain silloin kun bannerissa on jaskan tms. lärvi.
Totta. Mutta mielestäni tässä on yksi VIP-etu (jos onnistuu) tietyt bannerit (POP-UP, yms) ei näy VIP:lle, vaan "tavallisille."Jacques:
F1-Forumilla on kyllä bannerit sijoitettu hyvin, ja ne ei pääse häiritsemään käyttöä.. Mutta bannereiden pitäisi kuitenkin herättää mielenkiintoa. Toisaalta ne eivät saisi häiritä sivujen käyttöä. Aika hankalaa..
Kyllä juu, tuo on hyvä pointti. Jonka jotkut nettimainonnan "asiantuntijat" on tuonut esiin. Valitettavasti vain tätä moni mainostaja ei ymmärrä.Willer:
Ei pidä tuijottaa liikaa siihen, että kuinka moni bannereita painelee. Banneri näkyy myös yrityksen mainoksena, kuten tarra ralliauton kyljessä (senkään painaminen ei paljon auta). Eli välttämättä yrityksen ei tarvitse yrittää myydä mitään tätä kautta, kunhan saa vain näkyvyyttä nimelleen. Uskon että on yrityksiä, jotka tuosta ilosta muutaman sata euroa saattaisivat maksaa. Varsinkin sellaiset yritykset, jotka hakevat näkyvyyttä tässä kohderyhmässä.
Tämähän on loistava idea! Sen voisi toteuttaa tyyliin Liigapörssi. Kohtalainen maksu jokaiselle osallistujalle. Eihän managerin tarvitsisi noin laaja olla kuin Liigapörssin. Osallistujia varmasti riittäisi. Toteutus onkin jo sitten eri asia.Dominic:
Yksi olisi ehkä f1-forumin oma F1-manageri, joka voisi perustua ajettavaan kauteen. Jne, tällaisia ideoita oli päissään!