F1-kuljettajien palkkakehitys

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Kaudella 2009 testikuskit ansaitsivat seuraavasti:

Pedro de la Rosa: Ansaitsi saman verran kuin edeltävällä kaudella.

Gary Paffett: Samat summat menivät Paffettin tilille.

Luca Badoer: Sama summa.

Marc Gene: Sama summa.

Christian Klien: Sai palkankorotuksen jonka seurauksena sai 2 miljoonaa euroa kaudelta. Mestaruusbonus alentui tosin vain 100 000:een euroon.

Romain Grosjean: Sai saman verran kuin edellisellä kaudella.

Lucas di Grassi: Ansaitsi saman verran kuin edeltävällä kaudella.

Kamui Kobayashi: Ansaitsi 500 000 euroa kaudelta.

Jaime Alguersuari: Ansaitsi 500 000 euroa kaudelta. Voitosta olisi saanut 50 000 euroa kaudelta ja 150 000 euroa mestaruudesta.

Brendon Hartley: Ansaitsi saman verran kuin edeltävällä kaudella.

David Coulthard: Ansaitsi juuri uransa lopettaneenakin 3 miljoonaa euroa kaudelta. Voitosta David olisi saanut 100 000 euroa ja 500 000 euroa mestaruudesta.

Vitantonio Liuzzi: Sai 2 miljoonaa euroa kaudelta. 50 000 euroa olisi tullut voitosta ja mestaruudesta olisi tullut 250 000 euroa.

Nico Hülkenberg: Sai miljoona euroa kaudelta. Voitosta olisi tullut vain 35 000 euroa mutta mestaruudesta olisi tullut 250 000 euroa.

Anthony Davidson: Sai lopulta Brawnin yllättävän menestyksen myötä 1,5 miljoonaa euroa. Muuten mitään muuta palkkaa kaudelta ei tullut.

Alex Wurz: Tyytyi miljoonaan euroon kaudelta vaikka olisi voinut saada enemmän. Taloustilanne tiimissä oli kaksi kautta sitten varsin omanlaisensa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Laitetaan sitten vielä viime kauden palkkatiedot testikuskien osalta. Tässä ne tulevat:

Gary Paffett: Jäi McLarenin ainoaksi testimieheksi ja ansaitsi kolminkertaisen palkankorotuksen 1,5 miljoonaan euroon. Voitosta olisi tullut 125 000 euroa ja mestaruudesta 500 000 euroa.

Nick Heidfeld: Mersu maksoi uskomattoman edun kuljettajalleen: 2,5 miljoonaa euroa tuli käteen. Vastineeksi voitto ja mestaruusbonus kisapestin tullessa olisi ollut vain 50 000 euroa ja 250 000 euroa kukin.

Brendon Hartley: Sai 625 000 euroa kaudelta. Voitosta Hartley olisi saanut 150 000 euroa ja mestaruudesta 250 000 euroa.

Paul di Resta: Sai 850 000 euroa kaudelta. Voitosta olisi tullut 150 000 euroa ja mestaruudesta 300 000 euroa.

Daniel Ricciardo: Sai 800 000 euroa kaudelta. Voitosta olisi tullut sama kuin Hartleyllä, mutta mestaruudesta peräti 400 000 euroa.

Jerome d'Ambrosio: Sai 50 000 euroa Virginillä. Voitosta olisi saanut 150 000 euroa ja mestaruudesta 500 000 euroa. Renault maksoi 900 000 euroa testirahaa Jeromelle.

Andy Soucek: Sai saman verran kuin d'Ambrosio mutta voitosta ja mestaruudesta Virgin oli valmis maksamaan 500 000 euroa kustakin.

Giancarlo Fisichella: Badoerin pääosin korvannut italialainen sai 3 miljoonaa euroa kaudelta.

David Coulthard: Sai 3 miljoonaa euroa edelleen.

Fairuz Fauzy: Maksoi 2 miljoonaa euroa testirahaa Lotukselle.

Ennen kauden alkua Nico Hülkenbergille ehdotettiin 2,5 miljoonan euron testisopimusta mutta Nicosta tehtiin kuitenkin kisakuski. Valtteri Bottas sai tyytyä huomattavasti pienempään palkkaan kuin mitä Nico oli ansainnut aiemmin. Marc Gene sai myös viime kaudella samoja summia.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Fittipaldin budjetit kausilla 1975-1982 olivat seuraavanlaisia:

1975: 6 miljoonaa markkaa oli budjetti. Vastasi suunnilleen Marchin budjettia.

1976: Seuraavan kauden budjetti oli 12 miljoonaa markkaa.

1977: Seuraavaksi kaudeksi budjetti nousi 18 miljoonaan markkaan.

1978: Fittipaldin paras vuosi oli paras myös budjeteissa. 30 miljoonaa markkaa oli budjetti.

1979: Fittipaldin budjetti alkoi vähenemään Copersucarin rahoituksen myötä. 24 miljoonaa markkaa oli budjetti.

1980: Fittipaldille tuli Skol-merkki rahoittamaan ja Fittipaldi osti Wolfin jäännökset 2,7 miljoonalla markalla. Se vei budjetista ison osan ja Skol vähensi rahoitusta. Budjetti oli vain 18 miljoonaa markkaa.

1981: Skol vetäytyi ja jätti sovitut maksut maksamatta. Budjetti kutistui 12 miljoonaan markkaan. Kuvaavaa on, että Rosberg ja Serra joutuivat maksamaan ajoistaan hulppeita summia. Rosberg toki edellisellä kaudella jo myöskin joutui maksamaan. Rosberg tosin sai myös palkkaa ajoistaan ja myös sponsorit maksoivat osuudet.

1982: Fittipaldin budjetti oli 6 miljoonaa markkaa ja toisen mokoman toi Chico Serra. Sääli vain, että se ei riittänyt ja vielä kaudeksi 1983 Fittipaldi yritti saada tiimiä mukaan mutta rahat loppuivat ja tiimi sulki ovensa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Aikoinaan 1993 Ron Dennisillä oli mielenkiintoinen yritys saada Schumi loikkaamaan McLarenille. Palkka olisi ollut pieni. Vain 6 miljoonaa markkaa kaudelta, mutta Dennis lupasi 6 miljoonaa markkaa jokaisesta voitosta ja mestaruudesta. Schumi lopulta kuitenkin kieltäytyi tarjouksesta.

Briatore maksoi lopulta huomattavan paljon enemmän palkkaa kuin mitä Ron Schumille. Dennisin ehdotus oli varsin epätoivoinen sillä Senna oli menossa Williamsille ja lisäksi Dennisillä oli tarkoitus alentaa budjettia sillä Sennan palkat olivat vieneet siitä suuren osan joten Schumin palkkaus etenkin Schumin menestyessä olisi ollut ison rahan menoa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Aikoinaan James Huntia yritettiin saada pyörtämään lopettamispäätös muun muassa Brabhamin ja McLarenin toimesta. Brabham ja Bernie olisivat maksaneet 12 miljoonaa markkaa Huntin paluusta radoille kaudeksi 1980.

(Tuohon aikaan Berniellä oli vielä Parmalat sponsoroimassa, mutta sen pääosin vetäydyttyä Bernie joutui pienentämään budjettiaan.) Hunt kuitenkin kieltäytyi tarjouksesta.

Lopulta Bernie yritti saada Huntin ajamaan vain yhden kilpailun mutta Hunt kieltäytyi huolimatta siitä 12 miljoonasta markasta mikä olisi tullut yhden kisan ajosta.

Se oli Berniellekin liikaa nieltäväksi.:D Nelson Piquetin managerit vaativat Bernieltä kolmen vuoden ja 18 miljoonan markan sopimusta kausille 1981-1983.

Bernie ei moisesta tarjouksesta hätkähtänyt. Ainoasta kaudella 83 Bernie maksoi Nelsonille 6 miljoonaa markkaa kun Piquet oli uhannut tallin vaihdolla. Niki Laudalle Bernie tarjosi myös 12 miljoonaa markkaa kaudeksi 1980 ja optiona kolmen vuoden 18 miljoonan markan sopimusta jossa Lauda olisi saanut 6 miljoonaa markkaa per vuosi.

Parmalatin vähentäessä rahan virtaamista talliin Bernie joutui luopumaan kaikista suunnitelmistaan. Ainoastaan Piquet jäi ajamaan varsin nimellisellä palkalla.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
McLaren yritti myös kaudeksi 1980 saada Huntia vielä kerran radalle monin eri konstein. Aluksi Mayer olisi maksanut 12 miljoonaa markkaa kaudelta. Hunt kieltäytyi. Sittemmin hinta aleni 6 miljoonaan markkaan ja lopulta 3 miljoonaan markkaan. Hunt kieltäytyi. Nuoren Alain Prostin tulo tiimiin haluttiin poistaa Huntin tieltä ja Hunt alkoi tässä vaiheessa miettiä vakavasti paluuta radoille. 6 miljoonaa markkaa olisi ollut luvassa.

Palkka alentui välillä 3 miljoonaan markkaan ja lopulta neuvottelujen ollessa umpikujassa ja Mayerin ymmärrettyä Huntin tiukan kannan paluun suhteen yritti vielä viimeistä ehdotusta koko kaudesta.

Kyseinen ehdotus sisälsi Prostin siirron testimieheksi ja Hunt olisi saanut 3 miljoonaa markkaa voitosta ja mestaruudesta alkuperäisen 6 miljoonan markan sijaan. Lisäksi varsinainen palkka oli väliä 6-12 miljoonaa markkaa kaudelta. Hunt suostui tarjoukseen.

Sopimus oli vailla allekirjoituksia kun Hunt yllättäen käänsi päätään ja sanoi lopettavansa lopullisesti uransa ennen kauden alkua. Hunt kuitenkin halusi vielä kerran ajaa yhden kilpailun uransa parhaassa tiimissä eli McLarenilla. Yhden kisan hinnaksi 6 miljoonaa markkaa oli liian kova hinta Mayerille. Teddy suostui kuitenkin 3 miljoonan markan maksuun per kisa.

Hunt olisi suostunut keikkakuskin rooliin kyseisellä summalla tarvittaessa koko kaudeksi, mutta ei edes McLarenilla moiseen ollut varaa siihen aikaan.:D Kyseinen tapahtumapaikka olisi ollut Long Beachin kisassa. Alain Prost loukkaantui ja Huntille tarjottiin paikkaa. Lopulta autoa ajoi kuitenkin Stephen South joka karsiutui kisasta. Näin eräs aikakausi sai päätöksen.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Vaikka nämä eivät olekaan varsinaisia palkkatietoja niin f1-kisan pidoistakin on joutunut maksamaan varsin paljon. Kaudella 1982 Zolder maksoi 7,2 miljoonaa markkaa kisasta. Detroit maksoi 20 miljoonaa markkaa kisasta ja Las Vegasissa varsinainen budjetti oli 17 miljoonaa markkaa ja 5 miljoonan markan palkintorahat päälle teki yhteensä 22 miljoonaa markkaa.

Vertailun vuoksi Phoenixin kisa kaudella 1989 maksoi 78 miljoonaa markkaa mikä oli suurin kisabudjetti kaudella. Huippukuskien vuosipalkoilla olisi voinut yhden vuoden verran kisoja järjestää. Kaudella 1982 Villeneuven palkalla olisi voinut järjestää Detroitin ja kaudella 1989 Sennan palkalla olisi voinut järjestää kisan.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Zandvoort ja Jarama joutuivat maksamaan 6 miljoonaa markkaa kisan pidosta kaudella 1982. Jaramalta ei rahoja löytynyt ja samainen summa olisi kulunut jo radan pelkkään peruskorjaukseen. Zandvoortilta rahat löytyivät ja kisa ajettiin. Kisa jäi silti mieleen melkoisena hätävarakisana aikoinaan.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Kaudella 1978 F1:ssä yhden auton tiimin pyörittäminen vaati vähintään 600 000 markkaa. Varsinaiset kulut olivat kuitenkin noin miljoona markkaa. Kahden auton tiimien kulut vastaavasti olivat jo vähintään 1,2 miljoonaa markkaa ja muut kulut päälle vaativat jo vähintään 2 miljoonan markan vuosibudjettia.

Koko kauden renkaat maksoivat 150 000 markkaa ja saman verran myös koko kilpailukauden polttoaineet. Autotkin maksoivat suunnilleen 150 000 markkaa ja noin 100 000 markkaa maksoivat vielä moottorit.

Pienten tiimien budjeteille nuokin summat olivat jo valtavia ja ne joutuivat hyvin usein talousvaikeuksiin. 150 000 markalla Lamberto Leoni osti itsensä neljään kisaan ja Nelson Piquet maksoi 100 000 markkaa neljästä kisastaan. F2-kaudestaan Piquet maksoi sen sijaan 408 000 markkaa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Alex Zanardille tarjottiin kauden 1992 lopulla sen ajan suurinta F1:den testikuskin sopimusta Benettonilla. Flavio tarjosi 950 000 markkaa kahden vuoden sopimuksella. Lopulta Flavio tarjosi samaa yhden kauden sopimuksella ,mutta Zanardi meni mieluummin Lotukselle.

Harmi sillä vaikka kaudella 1993 ajopaikkaa tuskin olisi löytynyt Patresen ollessa tiimissä, mutta Verstappenin paikan kaudeksi 1994 Zanardi olisi voinut viedä. Eräs syistä saattoi olla pelko ajojen vähäisyydestä. Kaiken käydessä toisin Zanardin tarina saattaisi tänä päivänä näyttää hieman toiselta.

Ainakin kausi 1994 toteutuessaan muuten samalla kuin toteutui niin olisi ollut mielenkiintoista nähdä, että miten Alex olisi puikoissa vaikuttanut. Lehdolla oli loukkaantuminen alla ja Schumi olisi ollut kilpailukiellossa joten ajojakin olisi ollut tarjolla luultavasti.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Seuraavaksi hieman kauden 1997 ajajien erilaisia bonuspalkkoja. Tässä ne tulevat:

Damon Hill: Olisi voittanut 2,4 miljoonaa markkaa lisää mestaruudestaan.

Pedro Diniz: Olisi saanut vain 600 000 markkaa mestaruudesta.

Heinz-Harald Frentzen: Olisi saanut 9,6 miljoonaa markkaa mestaruudesta lisää rahaa.

Eddie Irvine: Voitosta Irvine olisi saanut 1,2 miljoonaa markkaa lisää, mutta Irvinellä oli varikon suurin mestaruusbonus: Mahtavat 30 miljoonaa markkaa olisi tullut mestaruudesta.

Jean Alesi: Olisi saanut 9 miljoonaa markkaa mestaruudesta.

Gerhard Berger: Olisi saanut 7,2 miljoonaa markkaa mestaruudesta.

David Coulthard: 12 miljoonaa markkaa olisi tullut mestaruudesta.

Ralf Schumacher: Olisi saanut 3 miljoonaa markkaa mestaruudesta.

Giancarlo Fisichella: Olisi saanut 1,5 miljoonaa markkaa mestaruudesta.

Olivier Panis: Olisi saanut 1,8 miljoonaa markkaa mestaruudesta.

Shinji Nakano: Olisi saanut 600 000 markkaa mestaruudesta.

Jos Verstappen: Olisi saanut 1,2 miljoonaa markkaa mestaruudesta.

Mika Salo: Olisi saanut saman verran kuin Panis.

Ukyo Katayama: Olisi saanut puolet Salon bonuksista.

Jarno Trulli: Olisi saanut 738 000 markkaa mestaruudesta.

Rubens Barrichello: Monacon mahdollinen ykkössija olisi tuonut 900 000 markkaa lisää rahaa ja mestaruus olisi tuonut 1,5 miljoonaa markkaa tilille.

Jan Magnussen: 300 000 markkaa olisi tullut mestaruudesta.

Ricardo Rosset ja Vicenzo Sospiri olisivat saaneet vain 72 000-150 000 markkaa mieheen rahaa mestaruudesta.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Seuraavaksi sitten kauden 1998 bonuspalkkoja. Tässä palkkatietoja:

David Coulthard: Olisi saanut vain 6 miljoonaa markkaa mestaruudesta.

Eddie Irvine: Palkankorotuksen myötä olisi ansainnut vain 9,6 miljoonaa markkaa mestaruudesta. Jokaisesta voitosta olisi saanut 1,2 miljoonaa markkaa.

Jacques Villeneuve: Olisi mestaruuden uusimisesta saanut 15 miljoonaa markkaa. Varikon suurin mestaruusbonus oli Villeneuvella. Jokaisesta voitosta olisi saanut 1,5 miljoonaa markkaa.

Damon Hill: Olisi saanut saman mitä Irvine mestaruudesta.

Heinz-Harald Frentzen: Olisi saanut 4,8 miljoonaa markkaa mestaruudesta ja 600 000 markkaa kilpailujen voitoista.

Alex Wurz: Olisi saanut voittaessaan mestaruuden puolet Frentzenin bonuksista.

Giancarlo Fisichella: Mestaruusbonus olisi ollut 3,12 miljoonan markan arvoinen.

Ralf Schumacher: Olisi saanut 6 miljoonaa markkaa mestaruudesta. Spassa heitti hyvästit 3 miljoonan markan voitolle.

Jean Alesi: Olisi saanut 6 miljoonaa markkaa mestaruudesta. Voitosta olisi maksettu 600 000 markkaa.

Rubens Barrichello: Olisi saanut 2,496 miljoonaa markkaa mestaruudesta. Voitosta olisi tullut 1,5 miljoonaa markkaa.

Jan Magnussen: Olisi saanut 1,296 miljoonaa markkaa mestaruudesta. Voitosta olisi saanut vain 750 000 markkaa.

Mika Salo: Olisi saanut 1,8 miljoonaa markkaa mestaruudesta ja voitosta sai saman verran kuin Magnussen.

Johnny Herbert: Mestaruudesta olisi saanut 3 miljoonaa markkaa. Voitosta vain 1,2 miljoonaa markkaa.

Jarno Trulli: Mestaruudesta olisi saanut Salon verran, mutta voitosta vain 600 000 markkaa.

Esteban Tuero: Olisi saanut vain 300 000 markkaa voitosta ja mestaruudesta.

Olivier Panis: Mestaruudesta olisi saanut saman verran kuin Barrichello. Voitosta vain 900 000 markkaa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Franco Uncini sai kaudella 1982 moottoripyöräilystä 350 000 markkaa yhteensä. Peruspalkka oli 100 000 markkaa ja maailmanmestaruudesta tuli 100 000 markkaa lisää. Voitosta tuli 30 000 markkaa ja yhteensä 5 voitosta tuli 150 000 markkaa. Koko urallaan Uncini sai noin miljoona markkaa. Sori off-topic.:wink:
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Jean-Louis Tournadre voitti 115 000 markkaa kauden 1982 250cc maailmanmestaruudesta. Voitot olivat noin puolet 500-kuutioisten mestaruudesta.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Angel Nieto sai 125-kuutioisten mestaruudesta Keken kaudella yhteensä 100 000 markkaa. Moottoripyörien MM-kisoissa 125-kuutioisissa maksukuskit maksoivat keskimäärin kaudella 1982 30 000 markkaa per kisa kun taas 500-kuutioisissa kisoista maksettiin 100 000 markkaa kisalta.

Nimenomaan maksukuskit maksoivat sen verran. 125-kuutioinen pyörä usein maksoi sen 30 000 markkaa ja 500-kuutioinen maksoi jo 100 000 markkaa. Anteeksi vielä kerran off-topic.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Mario Andrettilla on ollut hieno ja monta vuosikymmentä kestänyt ura moottoriurheilussa. Seuraavaksi käsitellään Andrettin F1-uran tuloja. Tässä palkkoja:

1968: Sai 6000 markkaa Lotukselta Watkinsin paalupaikasta.

1969: Sai 18 000 markkaa rahaa Lotukselta.

1970: Sai Marchilta 200 000 markkaa.

1971: Ferrari maksoi 550 000 markkaa kaudelta.

1972: Sai 500 000 markkaa kaudelta. Siitä 300 000 markkaa tuli sponsorien kautta.

1974: Välivuoden jälkeen ajoi kaksi kisaa Parnelilla. ja sai 50 000 markkaa kaudelta.

1975: Sai 250 000 markkaa kaudelta.

1976: Paluu Lotukselle toi 1,1 miljoonaa markkaa kaudelta.

1977: Palkankorotus toi 2,1 miljoonaa markkaa kaudelta.

1978: 4,5 miljoonaa markkaa tuli mestaruuskaudelta rahaa. Varsinainen palkka oli 1,3 miljoonaa markkaa ja mestaruusbonukset tekivät yhteensä 2,6 miljoonaa markkaa. Loppu tuli sponsoreilta.

1979: 4,5 miljoonaa markkaa oli palkkio ja 3,5 miljoonaa oli varsinainen palkka ja miljoona markkaa tuli sponsoreilta.

1980: Vaati Lotukselta ja sponsoreilta 6 miljoonaa markkaa ja saikin. Tuloksena 12 miljoonaa markkaa kaudelta.

1981: Alfa Romeo maksoi 12 miljoonaa markkaa kaudelta.

1982: Kieltäytyi Alfan 12 miljoonasta markasta ja jatkoi Indycarissa uraansa. Ajoi kuitenkin kolme kisaa kaudelta ja loppusummaksi sai 1020000 markkaa kaudelta.

F1-uran tienestit olivat yhteensä 38,794 miljoonaa markkaa.
 

Makkonen

Guest
CCMK, samalla vaivalla kun copypasteat tänne noita juttuja, niin etkö voisi samalla muuttaa summia vaikkapa euroiksi?
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Voisi sen niinkin tehdä, mutta pelko on vain siinä että käy niinkuin toikin alussa ajat sitten, että se aiheuttaisi sekaannusta ilmoittaa nämä vanhojen aikojen kuskien palkat euroissa. Toki yksi vaihtoehto olisi laittaa palkkiot dollareissa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Mario Andrettilla olisi ollut noin 50 miljoonaa markkaa koko uran tienestit F1:ssä jos hän olisi hyväksynyt Alfan tarjouksen toisesta samasta kaudesta tiimissä.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Jacques Laffiten pitkä ura päättyi Brandsiin kaudella 1986. Palkallisesti Laffite ansaitsi hyvin etenkin Ligierillä. Williamsin aikana ei paljoakaan saanut rahaa etenkään kaudella 1984 kun Keke vaati palkankorotusta.

Toki ulkopuoliset sponsorit korottivat palkkaa. Laitetaan kuitenkin palkkiot vielä kerran markoissa. Tässä ne tulevat:

1974: Aloitti uransa ja rahaa ei Williamsilta herunut.

1975: Sai 300 000 markkaa kaudelta rahaa.

1976: Sai 240 000 markkaa Ligieriltä rahaa.

1977: Sai korotuksen myötä 456 000 markkaa kaudelta.

1978: Sai 576 000 markkaa kaudelta.

1979: Sai 1,15 miljoonaa markkaa kaudelta.

1980: Sai 1,72 miljoonaa markkaa kaudelta.

1981: Sai 5,28 miljoonaa markkaa kaudelta.

1982: Sai saman summan kaudelta. Kuvailtavaa on, että Ligier maksoi varsinaisesti vain 250 000 markkaa ja loppu tuli sponsoreilta.

1983: Williamsilla sai 6 miljoonaa markkaa kaudelta yhteensä. Suurin osa oli sponsorien kautta tulevaa rahaa.

1984: Sai saman verran kaudelta ja suurin osa summasta oli sponsorirahaa.

1985: Sai Ligierin paluun myötä vain 800 000 markkaa kaudelta.

1986: Olisi saanut 800 000 markkaa kaudelta, mutta loukkaantui Brands Hatchin radalla ja ura oli ohitse.

Uraltaan Laffite sai yhteensä 28,602 miljoonaa markkaa koko uraltaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös