F1-kuljettajien palkkakehitys

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Kaudella 1999 testikuskipalkat menivät seuraavasti:

Luca Badoer: Oli kauden rikkain testimies itsessään 4,8 miljoonalla markalla. Bonukset pysyivät samoina.

Mika Salo: Ferrarin kakkostestimiehestä tuli kisapestinsä takia rikkain testimies kaudella sillä Salo ansaitsi kaikkiaan 10 miljoonaa markkaa. Testaamisesta Salo sai 3,9 miljoonaa markkaa ja loppu tuli kisoista.

Hockenheimissa joutui luovuttamaan voiton Eddielle. Voitto olisi tiennyt 750 000 markkaa lisää taskuun. Mestaruudesta Salo olisi saanut 900 000 markkaa.

Nick Heidfeld: Sai 1,8 miljoonaa markkaa McLarenin testimiehenä. Voitosta olisi tullut 600 000 markkaa ja mestaruudesta 900 000 markkaa.

Shinji Nakano: Ansaitsi itsessään toiseksi eniten kaudella pelkästä testaamisesta. 4,5 miljoonaa markkaa meni taskuihin. Vastineeksi hän ei saanut mitään muuta ja joutui rahoittamaan Engen kanssa testinsä itse.

Luciano Burti: Sai 1,5 miljoonaa markkaa. Voitosta olisi tullut 900 000 markkaa ja mestaruudesta 1,2 miljoonaa markkaa.

Bruno Junqueira: Ansaitsi 2,7 miljoonaa markkaa kaudelta. Voitto olisi tiennyt 300 000 markkaa ja mestaruus 900 000 markkaa.

Laurent Redon: Benettonille Minardilta loikannut testimies sai 2,4 miljoonaa markkaa kaudelta. Sai samat bonukset kuin Junqueira.

Stéphane Sarrazin: Ansaitsi 1,2 miljoonaa markkaa kaudelta testauksesta ja bonukset olivat 750 000 markkaa voitosta ja mestaruudesta.

Stephen Watson: Etelä-Afrikan mies ansaitsi 2,1 miljoonaa markkaa kaudelta. Voittobonus oli 300 000 markkaa ja mestaruusbonus oli 600 000 markkaa.

Gaston Mazzacane: Sai vain 600 000 markkaa kaudelta ja korkeintaan 30 000 markkaa voitosta ja mestaruudesta olisi tullut. Lisäksi oli korkeintaan 3000 markkaa pistebonus.

Patrick Lemarié: Ansaitsi 1,2 miljoonaa markkaa kaudelta. Voittobonus oli 300 000 markkaa, mutta mestaruusbonus oli varikon korkein testikuskille: Mahtavat 1,5 miljoonaa markkaa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Clay Regazzoni oli melkoinen tiimipelaaja sillä aikoinaan hän meni Ensignille vaikka rahaa ja mainetta olisi ollut tiedossa Brabhamilla. Tässä kuitenkin hänen palkkojaan:

1970: Ferrarilla tienasi 1,3 miljoonaa markkaa.

1971: Jatko Ferrarilla tiesi taloustilanteen vuoksi palkanalennusta vain 550 000 markkaa kaudelta.

1972: Sai 650 000 markkaa palkkaa kaudelta.

1973: Yllätyssopimus BRM:ltä tiesi 600 000 markkaa kaudelta. Maksu katettiin Laudan maksukuskirahasta. Beltoise sai 924 000 markkaa ja Lauda vain 100 000 markkaa kaudelta vertailun vuoksi.

1974: Oli sarjan toiseksi parhaiten palkattu kuljettaja 2,6 miljoonalla markalla.

1975: Sai 1,5 miljoonaa markkaa kaudelta rahaa.

1976: Sai saman verran kaudelta.

1977: Meni kaikkien yllätykseksi Ensignille. Alustavasti hänen ei pitänyt saada mitään palkkaa eikä palkintorahaa kaudelta, mutta Castrol ja Tissot antoivat takeet Mo Nunnille siirtomaksusta joten lopulta ajaessaan myös Watkins Glenissä viidenneksi sai 250 000 markkaa kaudelta rahaa.

1978: Sai Shadowilta 200 000 markkaa rahaa.

1979: Sai Williamsilta yhteensä 1,5 miljoonaa markkaa kaudelta.

1980: Ajoi palkattomana vaikkakin jos olisi ajanut kauden loppuun asti niin luultavasti Unipart olisi maksanut 250 000 markkaa kaudelta. Kuitenkin kolaroi erittäin pahasti Long Beachissa.

Koko uraltaan Regazzoni ansaitsi yhteensä 10,65 miljoonaa markkaa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Marc Surer oli myös varsin mielenkiintoinen Arrowsilla ajanut kuljettaja. Rallionnettomuus päätti uran. Rahallisesti hän ei myöskään paljon ansainnut. Tässä kuitenkin palkkoja:

1979: Ajoi maksumiehenä Ensignilla saamatta mitään palkkaa. Maksoi 36 000 markkaa ajoistaan.

1980: Ajeli ATS:llä saamatta mitään palkkaa.

1981: Maksoi Ensignille ja Theodorelle ajoistaan yhteensä 168 000 markkaa. Sai kuitenkin 300 000 markkaa sponsorien kautta.

1982: Sai Arrowsilta 150 000 markkaa kaudelta.

1983: Sai 200 000 markkaa kaudelta.

1984: Sai 540 000 markkaa kaudelta. Siihen sisältyy myös 50 000 markan minimipalkkio.

1985: Brabhamilta sai 250 000 markkaa kaudelta ja lähteestä riippuen 1200-6000 markkaa pisteeltä. Sai siis 6000-30 000 markkaa lisää lähteestä riippuen joten summaksi tuli yhteensä 256 000-280 000 markkaa kaudelta.

1986: Arrowsilta ei paljoa saanut kaudelta vaikkakin 540 000 markan minimipalkkio oli tulossa kaudelta. Kolari päätti kuitenkin ajot.

Yhteensä Surer sai urallaan 1,44 miljoonaa markkaa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Patrick Tambay oli myös erikoinen kuljettaja. Kärsi Keken kaudella hermopinteestä pariin otteeseen, mutta voitti Hockenheimin kisan ja Itävallan kisakin oli hyvällä mallilla, mutta varikkokäynti meni pieleen. Palkallisesti Tambay ansaitsi suhteellisen hyvin. Tässä palkkoja:

1977: Ansaitsi 250 000 markkaa kaudelta. Ilmeisesti sponsorien kautta sillä Ensign hankki autot Theodorelta. Eikä sillä ollut varaa maksaa palkkoja.

1978: McLaren maksoi 400 000 markkaa kaudelta.

1979: Sama hinta tuli ajoista kaudella. 400 000 markkaa tuli kaudelta.

1980 oli välivuosi, mutta seuraava kausi oli melkoinen yllätyskausi:

1981: Theodorella ajoi ja yllätti kaikki ajamalla kuudenneksi Long Beachin kaduilla. Theodorella maksoi ajoistaan 84 000 markkaa. Sai kauden aikana Ligieriltä 1,2 miljoonaa markkaa.

1982: Suurimman osan kautta oli sivussa ajamisesta, mutta Ferrarin tragedian myötä paikka avautui kisojen perusteella siten, että Tambay sai 300 000 markkaa per kilpailu ajoistaan joten yhteensä kaudelta ansaitsi 2,4 miljoonaa markkaa.

1983: Sai täyden Ferrari sopimuksen 10 miljoonan markan kausihintaan.

1984: Sai Renaultilla 2,2 miljoonaa markkaa.

1985: Sai saman verran kaudelta rahaa kuin edeltävältä.

1986: Sai kaudelta 4,8 miljoonaa markkaa.

Yhteensä uraltaan Tambay sai 23,85 miljoonaa markkaa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Derek Warwick ansaitsi myös varsin hyvin uransa aikana. Tässä palkkatietoja:

1981: Ansaitsi vain 480 000 markkaa kaudelta.

1982: Ansaitsi saman verran.

1983: Ansaitsi vain 450 000 markkaa kaudelta.

1984: 4,6 miljoonaa markkaa tuli kaudelta.

1985: Saman verran tuli rahaa kun Rellulla ajoi.

1986: Ei saanut oikein mitään palkkaa.

1987: Sai Arrowsilta 3 miljoonaa markkaa.

1988: Sai Arrowsilta 17 miljoonaa markkaa kaudelta.

1989: Sai Arrowsilta vain 7 miljoonaa markkaa taloustilanteen johdosta.

1990: Lotus maksoi vain 3 miljoonaa markkaa kaudelta.

1993: Kolmen vuoden tauon jälkeen Footwork maksoi 10 miljoonaa markkaa kaudelta.

Warwick ansaitsi yhteensä 50,61 miljoonaa markkaa urallaan.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Teo Fabi ei ollut aikanaan ajajien mieleen jänistämällä Kyalamin hotellihuoneesta ajajien lakon aikana. Palkkaa hänkin sai urallaan jonkin verran. Tässä palkkoja:

1982: Sai mahtavat 2 miljoonaa markkaa palkkaa. Sponsorien kautta tietenkin.

1984: Sai 1,5 miljoonaa markkaa kaudelta.

1985: Sai saman verran kaudelta.

1986: Sai 3 miljoonaa markkaa kaudelta.

1987: Sai 12 miljoonaa markkaa kaudelta.

Urallaan Fabi ansaitsi 20 miljoonaa markkaa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Las Vegasissa oli kaudella 1982 suurimmat palkintorahat. Michele Alboreto voitti itselleen 2,25 miljoonaa markkaa. Suurin osa tästä rahasta meni kuitenkin tiimille ja Alboreto sai vain 330 000 markkaa. Toiseksi sijoittunut Watson sai 1,125 miljoonaa markkaa ja kolmanneksi sijoittunut Eddie Cheever sai 562 500 markkaa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Indycarin auto maksoi keskimäärin kaudelle 1994 2,25 miljoonaa markkaa. Moottorit maksoivat vain 600 000 markkaa kappale. Kauden 16 kisasta moottorimaksu keskimäärin oli siis noin 9,6 miljoonaa markkaa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Keken mestaruuden varmistanut viides sija Las Vegasissa toi palkintorahaa peräti 450 000 markkaa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Kaudella 2000 tehtiin testikuljettajien palkkioissa uusi ennätys: Luca Badoerista tuli ensimmäinen kuski joka ansaitsi miljoonan verran kaudessa. Tässä kuitenkin palkkoja:

Luca Badoer: Ansaitsi 6 miljoonaa markkaa tai miljoonan euroissa. Kisapestin tullessa hän olisi saanut voitosta ja mestaruudesta 810 000 markkaa.

Olivier Panis: Tallipaikkaa ei löytynyt ja Panis meni yhdeksi kaudeksi testaamaan McLarenia. Panis ansaitsi 4,5 miljoonaa markkaa kaudelta. Kisapestin tullessa voitto olisi tiennyt 750 000 markkaa ja mestaruus olisi tiennyt 900 000 markkaa.

Bruno Junqueira: Palkka pysyi samana kuin edeltävällä kaudella.

Jörg Müller: Ansaitsi saman kuin edeltävällä kaudella.

Hidetoshi Mitsusada: Japanilainen maksutestikuski maksoi ajoistaan 4,5-6 miljoonaa markkaa. Ne menivät auton testeihin.

Antonio Pizzonia: Sai saman mitä Redon edeltävällä kaudella.

Darren Manning: Sai kaudelta saman verran kuin Junqueira.

Patrick Lemarie: Sai saman kuin edeltävältä kaudelta.

Tomas Enge: Maksoi 12 miljoonaa markkaa testauksesta Jordanilla ja oli Mitsusadan tavoin maksutestikuljettaja.

Mark Webber: Sai 300 000 markkaa kaudelta ja kisapestin tullessa voitto olisi ollut 750 000 markkaa ja mestaruus olisi tuonut tilille 1,29 miljoonaa markkaa. Maksoi testeistään 2,4 miljoonaa markkaa kauden aikana.

Enrique Bernoldi: Sai Dinizin maksukuskirahojen myötä mahtavat 4,5 miljoonaa markkaa kaudelta.

Kimi Räikkönen: Sai vain 600 000 markkaa kaudelta.

Luciano Burti: Sai 900 000 markkaa kaudelta. Kisapesti olisi tiennyt 900 000 markkaa voitosta ja 1,2 miljoonaa markkaa mestaruudesta.

Fernando Alonso: Sai saman verran kuin Webber mutta kisapesti olisi tiennyt 900 000 markkaa voitosta ja mestaruudesta olisi tullut 1,5 miljoonaa markkaa. Maksoi 3,6 miljoonaa markkaa Minardin testeistä.

Stephane Sarrazin: Sai 900 000 markkaa kaudelta. Bonukset pysyivät samoina.

Dario Franchitti: Sai puolet Burtin palkkiosta.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Testikuskit kaudella 2001 tienasivat seuraavasti:

Marc Gene: Tienasi 1,5 miljoonaa markkaa kaudelta. Kisapestin tullessa 300 000 markkaa olisi tullut voitosta ja mestaruudesta 600 000 markkaa.

Luca Badoer: Jatkoi 6 miljoonan markan miehenä. Voittobonus pienentyi 300 000:een markkaan ja mestaruusbonus korottui 1,5 miljoonaan markkaan.

Alex Wurz: Kauden eniten tienaavin testikuljettaja sai 12 miljoonaa markkaa kaudelta. Voitto ja mestaruusbonus oli sama kuin Badoerilla. Ennen kauden alkua Olivier Panista Dennis houkutteli 18 miljoonan markan testisopimuksella. Lisäksi Panis oli ehdolla McLarenin toiseksi kuljettajaksi.

Hänen palkkansa olisi ollut viidesosa Häkkisen palkasta, mutta voittobonus olisi ollut 6 miljoonaa markkaa ja mestaruusbonus olisi ollut mahtavat 18 miljoonaa markkaa. Panis kieltäytyi kuitenkin tarjouksesta ja teki siinä kenties uransa pahimman virheen. Toisaalta David sai pitää sen vuoksi paikkansa.

Jörg Müller: Sai saman verran kuin edeltävillä kausilla.

Felipe Massa: Sai saman verran kuin Kimi edeltävällä kaudella. Kisapesti olisi tuonut Räikkösen tavoin vain 90 000 markkaa voitosta ja mestaruudesta 300 000 markkaa olisi tullut.

Ricardo Zonta: Sai 1,5 miljoonaa markkaa kaudelta. Voittobonus olisi ollut 300 000 markkaa ja mestaruusbonus olisi ollut 600 000 markkaa.

Tomas Scheckter: Sai 1,8 miljoonaa markkaa kaudelta. Voittobonus oli kolmasosa palkasta ja mestaruusbonus oli 1,5 miljoonaa markkaa

Mark Webber: Benettonilla palkka nelinkertaistui ja bonukset alenivat 300 000:teen markkaan voitolta ja 600 000:een markkaan mestaruudesta.

Oliver Gavin: Takavuosien testikuljettaja tienasi saman verran kuin testiaikoinaan.

Takuma Sato: Sai 600 000 markkaa kaudelta. Voitosta olisi tullut 300 000 markkaa ja mestaruudesta 600 000 markkaa.

Darren Manning ja Patrick Lemarie tienasivat saman verran kuin edellisellä kaudella ja Anthony Davidson tienasi puolet Satoa vähemmän.

Jonathan Cochet: Prostin testimies tienasi 300 000 markkaa kaudelta. Voitosta olisi tullut 600 000 markkaa ja mestaruudesta saman verran. Joutui maksamaan myös pisteistä ja mestaruudesta oman osansa tiimiin. Myös mahdollisen voiton tullessa olisi joutunut maksamaan talousvaikeuksissa olleelle Prostille osansa.

Pedro de la Rosa: Sai 1,2 miljoonaa markkaa kaudelta Prostin testauksessa bonuksien pysyessä samana.

Sarrazin sai saman rahan kuin edellisellä kaudella.

Alex Yoong: Sai 300 000 markkaa kaudelta. Voitto olisi tiennyt 600 000 markkaa lisää ja mestaruus saman verran. Joutui maksamaan tiimiin rahaa ajoistaan ja testeistään. Cochetin tavoin rahaa olisi mennyt pisteistä ja voitoista.

Johnny Herbert: Sai 600 000 markkaa kaudelta testauksesta. Alunperin olisi halunnut 3 miljoonaa markkaa, mutta joutui pyörtämään päätöksensä. Voitto olisi tiennyt 300 000 markkaa ja palkinnoille MM-sarjassa pääseminen olisi tiennyt 600 000 markkaa. Mestaruus olisi taannut Herbertille 3 miljoonaa markkaa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Palkat muuttuvat tästä eteenpäin euroiksi joten kaudella 2002 testikuskit tienasivat seuraavasti:

Marc Gene: Palkka oli 350 000 euroa Mestaruusbonus aleni puoleen, mutta muuten bonukset säilyivät entisellään.

Antonio Pizzonia: Sai saman kuin kaudella 2000. Euroissa tietenkin.

Giorgio Pantano: Sai 100 000 euroa kaudelta.

Luca Badoer: Sai saman verran ja bonukset korottuivat kauden 2000 tasolle.

Luciano Burti: Sai puolet Badoerin palkasta.

Jean Alesi: Sai neljäsosan Wurzin palkasta kaudella.

Alexander Wurz: Tienasi saman verran kuin edeltävällä kaudella, mutta bonuksista voittobonus nousi ja mestaruusbonus tippui.

Fernando Alonso: Sai 900 000 euroa kaudelta. Kisapestin tullessa Flavio lupasi 200 000 euroa voitosta ja mestaruudesta 500 000 euroa.

Neel Jani: Sai 300 000 euroa kaudelta ja voitosta olisi tullut 50 000 euroa ja mestaruudesta 150 000 euroa.

Jos Verstappen: Olisi saanut saman verran kuin Jani, mutta ei mahtunut autoon joten testaukset jäivät siihen.

Ricardo Zonta: Sai 200 000 euroa kaudelta. Voitto ja mestaruusbonus olisi ollut 50 000 euroa.

Andre Lotterer: Sai 300 000 euroa kaudelta. Voitto ja mestaruusbonus olivat samat kuin Zontalla.

James Courtney: Sai puolet Lottererin palkkiosta.

BAR:illa samat miehet jatkoivat samoilla palkoilla euromääräisesti ja maksavana testimiehenä Ryo Fukuda sai saman kuin Takuma Sato edeltävällä kaudella.

Ryan Briscoe: Sai 400 000 euroa kaudelta. Voittobonus oli 150 000 euroa ja mestaruusbonus oli 200 000 euroa.

Sarrazin sai saman verran kuin edeltävällä kaudella ja Minardin maksutestikuskit Marques, Zlobin ja Malcharek eivät saaneet mitään.
Matteo Bobbi: Sai Minardilta Yoongin maksurahojen takia peräti 200 000 euroa kaudelta. Genen tavoin samat bonukset olisivat tulleet. Arrowsilla ei ollut taloustilanteen vuoksi edes testikuskia ja Prost oli häipynyt jo ennen kauden alkua pois F1:stä.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Kaudella 2003 testikuskit tienasivat seuraavasti:

Marc Gene: Tienasi 950 000 euroa kaudelta. Ajoi yhden kisan myös kauden aikana. Voitosta olisi tullut 50 000 euroa, mutta mestaruusbonus oli kymmenkertainen.

Antonio Pizzonia: Tienasi saman verran kuin edellisillä kausilla.

Ricardo Sperafico: Sai vain 100 000 euroa kaudelta.

Luca Badoer: Tienasi 2 miljoonaa euroa kaudelta.

Felipe Massa: Sai vain 1,5 miljoonaa euroa kaudelta. Voitosta olisi saanut kisapestin tullessa 125 000 euroa ja mestaruudesta 150 000 euroa.

Alex Wurz: Tienasi 2 miljoonaa euroa kaudelta.

Allan McNish: Tienasi 700 000 euroa kaudelta. Kisapestin tullessa olisi saanut 150 000 euroa voitosta ja 250 000 euroa mestaruudesta.

Takuma Sato: Sai miljoona euroa testauksesta kaudelta. Kisan voitosta olisi tullut 100 000 euroa ja mestaruudesta saman verran.

Neel Jani: Tienasi 800 000 euroa kaudelta. Voitosta olisi saanut 50 000 euroa ja mestaruudesta 150 000 euroa.

Franck Montagny: Sai 100 000 euroa kaudelta.

Anthony Davidson tienasi saman verran kaudelta.

Andre Lotterer: Sai palkankorotuksen 600 000 euroon. Ikävä kyllä bonukset eivät suurentuneet.

Ricardo Zonta: Sai 650 000 euroa kaudelta. Voitosta olisi tullut 50 000 euroa ja 150 000 euroa mestaruudesta.

Matteo Bobbi, Gianmaria Bruni ja Nicolas Kiesa olivat maksavia testikuskeja jotka saivat kukin 50 000 euroa kaudelta. Testeistä he maksoivat 500 000 euroa. Zsolt Baumgartner ja Satoshi Motoyama maksoivat 2 miljoonaa euroa testeistään. Björn Wirdheim sai 100 000 euroa kaudelta ja 25 000 euroa olisi tullut voitosta ja mestaruudesta. Pedro de la Rosa sai kaudelta 1,5 miljoonaa euroa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Kaudella 2004 kuskit tienasivat seuraavasti:

Luca Badoer: 2 miljoonaa euroa tuli kauteen ja bonukset olivat 100 000 euroa voitosta ja mestaruudesta.

Luciano Burti: Sai vain 500 000 euroa kaudelta.

Marc Gene: Palkka aleni 500 000:een euroon mikä oli yksi syy Genen menoon Ferrarille. Voitosta olisi tullut saman verran ja mestaruusbonus aleni puoleen.

Alex Wurz: Tienasi 2 miljoonaa euroa kauteen. Voitosta McLaren olisi maksanut 15 000 euroa ja mestaruudesta 50 000 euroa.

Franck Montagny: Tienasi 10 000 euroa kaudelta. Syy oli selvä sillä Villeneuve vei rahat ja Alonsolle Flavio maksoi runsaita sponsorirahoja.

Pedro de la Rosa: Tienasi 1,5 miljoonaa euroa kaudelta.

Anthony Davidson: Tienasi 200 000 euroa kaudelta. Voitosta olisi saanut 50 000 euroa ja mestaruudesta 100 000 euroa.

Neel Jani: 500 000 euroa tuli kaudelta ja voittobonus oli vain 25 000 euroa mutta mestaruusbonus oli 250 000 euroa.

Wirdheim tienasi saman summan kuin edeltävällä kaudella.

Ricardo Zonta: Tienasi miljoona euroa kaudelta. Voitto ja mestaruusbonus oli 50 000 euroa.

Ryan Briscoe: Tienasi saman mitä kaudella 2002.

Bas Leinders ja Tiago Monteiro saivat 25 000 euroa kaudelta ja Timo Glock sai 60 000 euroa kaudelta. Robert Doornbos sai saman verran kuin Monteiro ja Leinders.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Kausi 2005 oli hullu vuosi kuskien palkoissa ja niin myös testikuskienkin. Tässä palkkoja:

Luca Badoer: Tienasi 3 miljoonaa euroa.

Marc Gene: Tienasi miljoonan euroissa.

Alex Wurz: Tienasi 2 miljoonaa euroa kauteen.

Antonio Pizzonia: Tienasi 800 000 euroa. Voitosta olisi saanut 100 000 euroa ja mestaruudesta 200 000 euroa.

Nico Rosberg, Andy Priaulx ja Sebastian Vettel eivät saaneet palkkaa paitsi Rosberg joka sai 50 000 euroa testauksesta.

Pedro de la Rosa: Sai 1,5 miljoonaa euroa kaudelta. Voitosta olisi tullut 100 000 euroa ja 500 000 euroa olisi tullut mestaruudesta.

Franck Montagny: Sai 600 000 euroa kaudelta. Voitosta olisi tullut 10 000 euroa ja 20 000 euroa mestaruudesta. Flavio keskitti rahaa Fernandolle ja sponsoreille joten paljoa värikkäälle testitiimille ei tullut. Lucas di Grassi, Giorigio Mondini ja Robert Kubica saivat vain 50 000 euroa kukin.

Anthony Davidson sai saman palkan ja muut testitiimin jäsenet saivat siten ,että Bernoldi sai puolet Davidsonin palkasta ja muut testiryhmän jäsenet Adam Carrol, Tony Kanaan ja Alan van der Merwe saivat vain 50 000 euroa.

Gary Paffet sai 500 000 euroa kaudelta.

Vitantonio Liuzzi: Sai 250 000 euroa kaudelta.

Christian Klien: Ei saanut palkkaa testauksesta.

Scott Speed ei myöskään saanut palkkaa testauksesta ja Neel Jani sai saman kuin edeltävällä kaudella.

Ricardo Zonta: Ansaitsi mahtavat 3 miljoonaa euroa kaudelta.

Olivier Panis: Edellisen kauden jälkeen lopettanut sai mahtavan eläketyön: 6 miljoonaa euroa tuli kaudelta mikä on edelleen kaikkien aikojen testikuskisumma sillä sen yli ei ole vieläkään menty.

Ryan Briscoe sai saman kuin edeltävällä kaudella ja muut testikuskit Franck Perera ja Borja Garcia saivat vain 100 000 euroa kaudelta.

Jordanilla testikuskit maksoivat ajoistaan ja Doornbos sai ainoana palkkaa. Palkka oli 50 000 euroa kaudelta. Muut kuljettajat eli Sakon Yamamoto, Franck Montagny, Nicky Pastorelli, Mario Dominguez ja Nicolas Kiesa rahoittivat testejä 500 000 eurolla kauteen.

Minardilla Channoch Nissany sai 50 000 euroa kauteen ja jos mies olisi päässyt kisaamaan niin 25 000 euroa olisi tullut voitosta ja mestaruudesta.:eek: Enrico Toccacelo, Juan Caceres ja Roldan Rodriguez maksoivat testeistään 500 000 euroa kauteen.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Kaudella 2006 testikuljettajat ansaitsivat seuraavasti:

Heikki Kovalainen: Suomussalmen Kuha ansaitsi 500 000 euroa kaudelta. Aloittelevaksi testikuskiksi erittäin hyvin. Kisapestin tullessa voitto olisi ollut 50 000:nen euron arvoinen ja mestaruus olisi tuonut 250 000 euroa lisää taskuun.

Pedro de la Rosa: Tienasi 1,5 miljoonaa euroa kauteen.

Luca Badoer: Tienasi 3 miljoonaa euroa kaudelta.

Marc Gene: Sama palkka kuin edeltävällä kaudella.

Ricardo Zonta: Tienasi 3 miljoonaa euroa. Voitosta olisi tullut 75 000 euroa ja 100 000 euroa mestaruudesta.

Olivier Panis: 6 miljoonaa euroa tuli kaudelta.

Gary Paffett: 500 000 euroa tuli kaudelta.

Lewis Hamilton: Sai 100 000 euroa kaudelta.

Jose Maria Lopez, Nelsinho Piquet ja Jonathan Cochet eivät saaneet kuin 50 000 euroa testauksesta kaudella.

Andy Soucek: Sai vain 50 000 euroa kaudelta.

Alex Wurz: Sai 3 miljoonaa euroa kaudelta.

Narain Karthikeyan: Sai 250 000 euroa kaudelta. Voitosta olisi tullut 25 000 euroa ja mestaruudesta 50 000 euroa. Maksoi 2,5 miljoonaa euroa testeistään.

Anthony Davidson: Sai 500 000 euroa kaudelta. Voitosta olisi tullut 70 000 euroa ja mestaruudesta olisi tullut 250 000 euroa.

Robert Doornbos: Ansaitsi 250 000 euroa kaudelta. Voitto ja mestaruus olivat 50 000 euron arvoiset.

Robert Kubica: Ansaitsi 250 000 euroa kaudelta. Bonukset olivat samat Doornbosin kanssa.

James Rossiter ja Marco Andretti saivat 100 000 euroa kaudelta.

Michael Ammermüller: Sai 100 000 euroa kaudelta ja puolet Doornbosin bonuksista.

Neel Jani: Sai 250 000 euroa kaudelta ilman mitään muuta palkkaa.

Franck Montagny: Sai 100 000 euroa kaudelta ja 50 000 euroa olisi tullut voitosta ja mestaruudesta olisi tullut 100 000 euroa.

Giorgio Mondini: 100 000 euroa kaudelta.

Premat sai myös 100 000 euroa ja Sakon Yamamoto sai myös 100 000 euroa.

Palkattomia maksavia testikuljettajia kaudella oli myös runsaasti: Peräti 8 kuljettajaa eivät saaneet mitään vaan maksoivat testeistään ja ajoistaan. Marco Holzer, Roman Rusinov, Yuji Ide, Ernesto Viso, Ronnie Quintarelli, Adrian Valles, Fabrizio del Monte, Adrian Sutil ja Markus Winkelhock maksoivat tietyt osuudet tiimeihin sponsorirahaa sekä ajoista että testauksista.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Kaudelle 2007 Toyota tarjosi 8 miljoonan euron testisopimusta Olivier Panisille. Panis kieltäytyi tarjouksesta ja keskittyi muihin sarjoihin.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Derek Daly ansaitsi aikoinaan Williamsilla 400 000 markkaa kaudella 1982.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Kauden 2007 testikuskit ansaitsivat seuraavasti:

Pedro de la Rosa: Ansaitsi 1,5 miljoonaa euroa kaudelta. Voittobonus kaksinkertaistui kisakuskin pestillä viime kaudesta.

Luca Badoer: Sai 3 miljoonaa euroa kaudelta.

Marc Gene: Ansaitsi miljoona euroa kaudelta.

Ricardo Zonta: Palkkaa alennettiin puoleen ja voittobonustakin rahtusen verran. Mestaruudesta luvattiin maksaa 200 000 euroa lisää kisakuskipaikan tullessa.

Nelsinho Piquet: Sai puolet Zontan palkasta.

Gary Paffett: Sai 500 000 euroa kaudelta.

Christian Klien: Sai miljoona euroa kaudelta. Voitosta olisi tullut vain 25 000 euroa lisää ja mestaruudesta 250 000 euroa kisapestin myötä.

James Rossiter: Ansaitsi 100 000 euroa ja Mike Conway saman verran.

Sebastian Vettel: Ansaitsi 50 000 euroa kaudelta. Voitosta olisi tullut 25 000 euroa ja mestaruudesta olisi tullut 100 000 euroa.

Timo Glock: Ansaitsi 60 000 euroa kaudelta.

Ho-Ping Tung: Maksoi testeistään.

Franck Montagny: Sai 750 000 euroa kaudelta. Kisapestin tullen voitosta olisi tullut 50 000 euroa ja mestaruudesta olisi tullut 150 000 euroa.

Kohei Hirate: Maksoi testeistään.

Kamui Kobayashi: Maksoi testeistään.

Robert Doornbos: Sai 500 000 euroa kaudelta. Voittobonusta alennettiin puoleen, mutta mestaruusbonys säilyi ennallaan.

Michael Ammermüller: Sai 100 000 euroa kaudelta.

Narain Karthikeyan: Sai 250 000 euroa kaudelta. Maksoi 2,5 miljoonaa euroa testirahaa tiimiin.

Kazuki Nakajima: Sai 150 000 euroa kaudelta ja maksoi 1,5 miljoonaa euroa testirahaa tiimiin.

Neel Jani: Sai vain 200 000 euroa kaudelta. Voittobonus oli 50 000 euroa kisapestin tullessa ja mestaruus olisi ollut 250 000 euron arvoinen.

Fairuz Fauzy, Giedo van der Garde ja Adrian Valles olivat maksutestimiehiä ja Markus Winkelhock sai ainoana palkkaa 100 000 euroa Spykerilla.

Sakon Yamamoto sai vain 100 000 euroa ja Rossiter joutui rahoittamaan testit itse.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Kaudella 2008 testikuskit ansaitsivat seuraavasti:

Luca Badoer: Ansaitsi saman verran kuin edeltävällä kaudella.

Marc Gene: Ansaitsi miljoona euroa kaudelta.

Pedro de la Rosa: Ansaitsi saman verran kuin ennenkin.

Christian Klien: Sai miljoona euroa kaudelta.

Marko Asmer: Eestin poika joutui erittäin alipalkkattuun asemaan. Kaudelta tuli vain 100 000 euroa.

Lucas di Grassi: Ansaitsi 500 000 euroa kaudelta. Voitosta olisi tullut 25 000 euroa ja mestaruudesta palkan verran jos kisapesti olisi tullut.

Romain Grosjean: Sai 800 000 euroa kaudelta. 100 000 euroa olisi tullut voitosta ja 500 000 euroa mestaruudesta.

Sakon Yamamoto: Flavio maksoi vain 100 000 euroa kaudelta.

Nico Hülkenberg: Sai 500 000 euroa kaudelta. 50 000 euroa olisi tullut voitosta ja mestaruudesta olisi tullut 150 000 euroa.

Sebastien Buemi: Sai 600 000 euroa kaudelta. Voitosta ei olisi tullut 10 000 euroa enempää ja mestaruudestakin vain 50 000 euroa olisi tullut.

Kamui Kobayashi: Sai 400 000 euroa kaudelta.

Brendon Hartley: Sai 200 000 euroa kaudelta. Voitosta olisi tullut vain 25 000 euroa ja mestaruudesta vain 50 000 euroa.

Vitantonio Liuzzi: Ansaitsi 1,5 miljoonaa euroa kaudelta. Mestaruudesta olisi tullut 100 000 euroa lisää palkkaa.

Alex Wurz: Sai miljoona euroa kauteen rahaa. Voitosta olisi tullut 50 000 euroa ja mestaruudesta olisi tullut 250 000 euroa käteen.

Anthony Davidson: Sai puolet Wurzin palkasta.

Mike Conway: Sai 100 000 euroa kaudelta.

Luca Filippi: Sai 50 000 euroa kaudelta.

Gary Paffett: Sai 500 000 euroa kaudelta.

Super Agurilla ei ollut testaajia ja tiimi meni konkurssiin kesken kauden. Michael Schumacher kävi testaamassa Ferraria kauden aikana.
 
Ylös