Saman huomannu minäkin:alppu:
F1-sarjan suosio on romahtanut, sen tietää Eccel-setäkin
http://www.iltasanomat.fi/formula1/art-1288554560120.html?ref=rss
"F1-moguli Bernie Ecclestone pelkää, että siirtyminen V6-turbomoottoreihin on hirvittävä virhe.
Formula ykkösissä ajetaan viimeistä kautta 2,4-litraisilla V8-moottoreilla. Ensi kaudella käyttöön otetaan 1,6-litraiset V6-turbot.
Ecclestone pelkää, että vähemmän ääntä tarjoavat turbomoottorit saattavat karkottaa F1-sarjasta vähitellen sekä fanit että autonvalmistajat.
- Olen kuullut Ferrarin nykyisen ja uuden moottorin äänet. Niin on myös (FIA:n puheenjohtaja) Jean Todt, ja hän sanoi, ettei uuden moottorin ääntä kuule televisiossa, Ecclestone kertoi Autoweek-lehdessä.
Mahtavat äänet ovat aivan olennainen osa formula ykkösten vetovoimaa.
- On olemassa vaara, ettei kisoissa enää käy yleisöä, koska ääni ei ole samanlainen kuin se on ollut. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että niin voi oikeasti käydä. Ihmiset tykkäävät siitä, mitä meillä on nyt.
Ecclestone toivoo, että V6-turbojen ääntä voitaisiin vielä jotenkin muuttaa ennen ensi kauden alkua.
- Ongelmana on se, että valmistajat ovat käyttäneet jo paljon rahaa uusiin moottoreihin. Olen yrittänyt sanoa heille, että he joutuvat maksamaan paljon enemmän, jos tämä menee pieleen.
- Vaarana on se sama, mikä aina on valmistajien kanssa. Jos homma ei toimi, ne lopettavat, Ecclestone sanoi. "