F1-Uutisia 2021

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5690
Avaas vielä, miksi juuri Toto ja spotter90 tietävät tarkemmin, mitä sprinttikisojen kanssa tulee tapahtumaan.
Jep, sprinttikisathan nimenomaan vaarantavat kärkitiimien menestystä, kun on ylimääräinen startti, jossa voi asiat mennä pieleen. Ihan yhtälailla Hamilton voi noiden takia hävitä mestaruuden.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8364
Sijainti
Helsinki
Avaas vielä, miksi juuri Toto ja spotter90 tietävät tarkemmin, mitä sprinttikisojen kanssa tulee tapahtumaan.
Mutuilua: Sprinttikisoissa vältellään kolareita, vaikka FOM maksaa laskut. Hamilton saa voitollaan suuren edun sunnuntain kisoihin. Lisäpisteiden ansiosta voi eroa kasvattaa, jos Max mokailee tai moottori pettää jne. Ei nuo sprintit mitään muuta. Formaatti voi olla täysfloppi ja siitä voidaan luopua.

Kuten SJ totesi jokin aika sitten, Motogp:n aika-ajoformaattia voitaisiin soveltaa myös formuloissa.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Mutuilua: Sprinttikisoissa vältellään kolareita, vaikka FOM maksaa laskut. Hamilton saa voitollaan suuren edun sunnuntain kisoihin. Lisäpisteiden ansiosta voi eroa kasvattaa, jos Max mokailee tai moottori pettää jne. Ei nuo sprintit mitään muuta. Formaatti voi olla täysfloppi ja siitä voidaan luopua.

Kuten SJ totesi jokin aika sitten, Motogp:n aika-ajoformaattia voitaisiin soveltaa myös formuloissa.
Minkälainen on MotoGP:n aika-ajo formaatti? Kuullostaa mielenkiintoiselta.
Jotenkin uskon että nuo sprinttikisat tulee olemaan jonkinverran floppi, tiimit eivät halua ottaa turhaa riskiä kun vain kärkikolmikolle jaetaan pisteet, joten miksi keskikasti lähtisi turhaan repimään autoista kaikkea irti ja riskeeraamaan sunnuntain pistesaalista?
Enemmän sprinttikisassa voisi olla tapahtumaa jos siitä jaettaisiin samat pisteet kuin itse pääkisassa, jolloin kaikkien kannattaisi myös panostaa sprinttikisaan.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8364
Sijainti
Helsinki

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5103
Helvetin vaikea seurattava tuo MotoGP:n yhdistetty harjoitus- ja aika-ajosysteemi, kun koskaan ei missään tiedoteta, ketkä ovat menossa läpi suoraan Q2:een. Tietoa Q1:n lähtölistastakaan ei ainakaan omasta mielestäni löydä ennen kuin aukaisee TV:n ja katsoo että ketkä siellä lähtevät radalle.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8364
Sijainti
Helsinki
Helvetin vaikea seurattava tuo MotoGP:n yhdistetty harjoitus- ja aika-ajosysteemi, kun koskaan ei missään tiedoteta, ketkä ovat menossa läpi suoraan Q2:een. Tietoa Q1:n lähtölistastakaan ei ainakaan omasta mielestäni löydä ennen kuin aukaisee TV:n ja katsoo että ketkä siellä lähtevät radalle.
Grafiikoissa nimilyhenteen perässä oleva Q2-kuvake kertoo kuskin olevan menossa jatkoon. Motogp:n twitter-tililtä pitäisi löytyä postaus näistäkin asioista.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5103
Grafiikoissa nimilyhenteen perässä oleva Q2-kuvake kertoo kuskin olevan menossa jatkoon. Motogp:n twitter-tililtä pitäisi löytyä postaus näistäkin asioista.
Minä en katso harjoituksia, luen vain uutiset netistä. Silloin kun olen yrittänyt selvittää asiaa, niin en ole löytänyt mitään selkokielistä materiaalia. Lähinnä jossain uutisjutussa on mainittu ohimennen, että joku tähtikuljettaja joutuu osallistumaan Q1:een. Vilkaisin nyt tuota MotoGP:n Twitter-kanavaa ja sinne pusketaan niin paljon sekavaa paskaa (mikä on Twitterin ideakin), ettei sieltä kannata lähteä etsimään vakavasti otettavaa tietoa.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8364
Sijainti
Helsinki
Minä en katso harjoituksia, luen vain uutiset netistä. Silloin kun olen yrittänyt selvittää asiaa, niin en ole löytänyt mitään selkokielistä materiaalia. Lähinnä jossain uutisjutussa on mainittu ohimennen, että joku tähtikuljettaja joutuu osallistumaan Q1:een. Vilkaisin nyt tuota MotoGP:n Twitter-kanavaa ja sinne pusketaan niin paljon sekavaa paskaa (mikä on Twitterin ideakin), ettei sieltä kannata lähteä etsimään vakavasti otettavaa tietoa.
Seuraa tv-lähetyksen aikana autosportin liveseurantaa. Se voisi auttaa, jos Kiiveri ja Peliuutiset-kaveri Terva-Aho eivät niitä kerro.
Ilmankos kukaan ei motokisoja ole seurannut Kallion lopetettua.
 
Viimeksi muokattu:

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1290
Seuraa tv-lähettksen aikana autosportin liveseurantaa. Se voisi auttaa, jos Kiiveri ja Peliuutiset-kaveri Terva-Aho eivät niitä kerro.
No onhan se nyt huonoa ohjausta ja/tai suunnittelua jos joutuu ulkopuolisesta palvelusta selvittämään näinkin perustavanlaatuisia asioita.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2208
Helvetin vaikea seurattava tuo MotoGP:n yhdistetty harjoitus- ja aika-ajosysteemi, kun koskaan ei missään tiedoteta, ketkä ovat menossa läpi suoraan Q2:een. Tietoa Q1:n lähtölistastakaan ei ainakaan omasta mielestäni löydä ennen kuin aukaisee TV:n ja katsoo että ketkä siellä lähtevät radalle.
Menee MotoGP:n sivuille ja katsoo tuloksista combined FP3 jälkeen.

Näköjään tuo top10 (suoraan Q2) on myös FP3 uutisessa mainittu.
https://www.motogp.com/en/news/2021/05/01/nakagami-tops-extraordinary-fp3-as-0-098-splits-top-seven/370836
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5103
Menee MotoGP:n sivuille ja katsoo tuloksista combined FP3 jälkeen.

Näköjään tuo top10 (suoraan Q2) on myös FP3 uutisessa mainittu.
https://www.motogp.com/en/news/2021/05/01/nakagami-tops-extraordinary-fp3-as-0-098-splits-top-seven/370836
Ok, eli jatkossa pitää älytä, että tuloslista löytyy ehkä FP3-sessiota käsittelevästä uutisesta. Vähän sekavaa silti, ettei FP3:n tuloslistaa sitten löydäkään itse uutisesta. No pääasia on, että jos minua joskus vielä kiinnostaa, niin saatan löytää haluamani datan tuollaisten uutisotsikoiden alta. Ainakin nyt toistaiseksi MotoGP-sarja on itse tappanut minun kiinnostukseni noita vähemmän merkittäviä sessioita kohtaan.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2208
Ok, eli jatkossa pitää älytä, että tuloslista löytyy ehkä FP3-sessiota käsittelevästä uutisesta. Vähän sekavaa silti, ettei FP3:n tuloslistaa sitten löydäkään itse uutisesta. No pääasia on, että jos minua joskus vielä kiinnostaa, niin saatan löytää haluamani datan tuollaisten uutisotsikoiden alta. Ainakin nyt toistaiseksi MotoGP-sarja on itse tappanut minun kiinnostukseni noita vähemmän merkittäviä sessioita kohtaan.
Jos se lista ei löydy uutisesta niin sitten sen näkee sieltä tuloksista. En oikein ymmärrä, mikä tässä on vaikeaa muihin lajeihin verrattuna. Melkein joka sarjassa on omat sääntöerot. Näillä säännöillä ja systeemeillä on menossa jo yhdeksäs kausi MotoGP:ssä ja muissa luokissa vähän vähemmän.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5103
Jos se lista ei löydy uutisesta niin sitten sen näkee sieltä tuloksista. En oikein ymmärrä, mikä tässä on vaikeaa muihin lajeihin verrattuna. Melkein joka sarjassa on omat sääntöerot. Näillä säännöillä ja systeemeillä on menossa jo yhdeksäs kausi MotoGP:ssä ja muissa luokissa vähän vähemmän.
No en tiedä, onko se siellä ollut aiemmin, mutta nyt kun tutkailin noita motogp.comin tulosarkistoja, niin siellä on FP3-osion PDF-liitteissä ladattavana tiedostona yhteenveto harjoitusajoista, mikä siis tarkoittaa käytännössä lähtölistaa Q1:een ja Q2:een. Mutta tämänkin löytäminen ylipäätään vaatii jo korkeamman tason fanitusta ja listan merkityksen ymmärtäminen vielä laajempaa lajin tuntemusta. En ole aiemmin osannut tuollaista etsiäkään, kun olen vain ihmetellyt, miksei sitä voida suoraan kertoa. Eikä tämäkään siis ole suora tapa vaan vaatii omaa päättelytyötä.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4566
Kubica ajaa 2 päivää 18” rengastestiä ja FP1:sen.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2906
Kunnon joukkopako Mersulla. Eikä taida johtua palkoistakaan, kun Mese yrittänyt nostaa lähtijöiden palkkojakin estääkseen vaihdot.
 
Ylös