F1-Uutisia 2022

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Itse en näe mitään myllytystä vielä. Schumacher oli jo kauden avauksessa lähellä pistesijaa ja San Marinosta se olisi varmasti irronnutkin ilman kevyttä spinnausta. Australiassahan Schumacher voitti Magnussenin aika-ajoissa ja ajoi hänen edellään maaliin asti. Schumacherilla on hyvin vähän kokemusta ja tällä kaudella hän on joutunut aloittamaan käytännössä nollasta, koska autot menivät uusiksi ja muutenkin viime kauden rotisko oli kelvoton, joten hän ei luultavasti kehittynyt kilpa-ajajana ollenkaan viime kaudella.
No se on sitten kuskin huonoutta, jos auton vuoksi ei kehity kuljettana.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6252
Montako pistettä Magnussen olisi ajanut Haasille viime kaudella? Entä joku oikeasti hyvä kuljettaja? :unsure:
Olihan Haas kuitenkin viime vuonna ihan oikeasti paska auto, ei sillä kukaan olisi ihmeitä tehnyt. Kaksi keltanokkaa kuitenkin sai sen näyttämään vielä entistä huonommalta. Monesti esim. laitettiin kuljettajien virheet sen piikkiin, että auto on huonosti ajettava. Nyt on hyvä auto alla ja Schumi koheltaa edelleen. Saudien aika-ajon virhe ja Imolassakin spinnaili kisassa kuin Massa konsanaan.

En usko että Magnussen olisi pisteitä ottanut tuolla. 2020 oli jo vaikeaa, ja Haas laittoi jo hyvissä ajoin kaiken fokuksen tämän vuoden autoon, joten 2021 vuoden auto oli oikeasti susi. Unkarin lottokisassa olisi ollut ehkä mahdollisuus. Schumi oli 12:s jos ei muisti petä.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5270
Itse en näe mitään myllytystä vielä. Schumacher oli jo kauden avauksessa lähellä pistesijaa ja San Marinosta se olisi varmasti irronnutkin ilman kevyttä spinnausta. Australiassahan Schumacher voitti Magnussenin aika-ajoissa ja ajoi hänen edellään maaliin asti. Schumacherilla on hyvin vähän kokemusta ja tällä kaudella hän on joutunut aloittamaan käytännössä nollasta, koska autot menivät uusiksi ja muutenkin viime kauden rotisko oli kelvoton, joten hän ei luultavasti kehittynyt kilpa-ajajana ollenkaan viime kaudella.
Pikku-Schumi ei aloittanut nollasta. Magnussen on sarjan ainoa joka aloitti nollasta tämän kauden autoilla. Pikku-Schumi kävi läpi kaikki testit ennen kautta toisin kuin Magnussen. Silti radalla näyttää olevan kaksi eri Haasia. Jos Schumacher ei tule pääsemään keskinkertaisen Magnussenin vauhtiin tällä kaudella niin hän on uusi Palmer/Vandoorne ja ansaitsee fudut.
 

the_jake

Well-known member
Liittynyt
12.3.2014
Viestit
201
Sijainti
Lappeenranta
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jarisyttava-f1-huhu-kyse-on-kahden-tallin-valisesta-kuljettajavaihdosta/8412168
Veikkauksia kehiin?

Olisikohan Latifille lähtö koittamassa, mutta kuka tilalle ja kenen kanssa vaihto?

Vai voisiko olla että PappaStroll on taas kyllästynyt ja tarjonnut mclarenille isoa summaa rahaa jos purkaa ricciardon sopimuksen ja vaihtavat. Ricciardo Astonille ja Stroll mclarenille?
Tämä homma nousee taas esiin [Lähde: GPBLOG] tällä kertaa Schumacherin Ralhvin toimesta. Ja ilmeisesti lähtijänä todellakin Latifi, kuten tällä foorumilla jotkut oikein ovat ennustaneetkin. Williamsin omistajat eivät ole Latifin suorituksiin tyytyväisiä. R.Schumacher veikkaa myös Piastria korvaajaksi... Toivottavasti tämä toteutuu! Latifi on katsottu kortti ja taso ei riitä F1:siin.
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1977
Sijainti
Vyborg
Tämä homma nousee taas esiin [Lähde: GPBLOG] tällä kertaa Schumacherin Ralhvin toimesta. Ja ilmeisesti lähtijänä todellakin Latifi, kuten tällä foorumilla jotkut oikein ovat ennustaneetkin. Williamsin omistajat eivät ole Latifin suorituksiin tyytyväisiä. R.Schumacher veikkaa myös Piastria korvaajaksi... Toivottavasti tämä toteutuu! Latifi on katsottu kortti ja taso ei riitä F1:siin.
Olisi kyllä Williamsin kannalta järkevä ratkaisu laittaa Latifi sivuun nyt kun kaveri on viimeiset pari vuotta enemmän tai vähemmän koheltanut radalla, aiheuttaen vain harmia Williams tallille.
Piastrille voisi antaa jo mahdollisuuden ajaa formuloita kun on 21 vuotias jannu. Joka vaikuttaa ala-luokkien näyttöjen perusteella lahjakkaalle kuskille ja Piastrihan voitti formula kakkosen mestaruus sarjan viime vuonna.
Suurin kysymys merkki on Mick Schumacherin jatko Haas tallilla jonka pitäisi alkaa tallikaverinsa Magnussen ihan tosissaan haastamaan tai muuten jannun ura on pian vaakalaudalla.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3699
Eikös Piastri voittanut formula kakkoset ja kolmoset molemmat ensi yrittämällä? Toivottavasti saa ajopaikan viimeistään ensi kaudeksi.
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1597
Piastrille voisi antaa jo mahdollisuuden ajaa formuloita kun on 21 vuotias jannu
Aika monelle kuskille voisi antaa mahdollisuuden mutta mistä rahat F1:n, Valitettava kylmä fakta on että ilman rahoitusta Piastri ei tule koskaan ajamaan F1:ssä. Piastrilla jo kello tikittää iän puolesta varmaan ainoastaan pari vuottaa aikaa saada paikka ennen kuin hänet sysätään keskusteluissa pois uusien F2 mestareiden tieltä.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6252
Aika monelle kuskille voisi antaa mahdollisuuden mutta mistä rahat F1:n, Valitettava kylmä fakta on että ilman rahoitusta Piastri ei tule koskaan ajamaan F1:ssä. Piastrilla jo kello tikittää iän puolesta varmaan ainoastaan pari vuottaa aikaa saada paikka ennen kuin hänet sysätään keskusteluissa pois uusien F2 mestareiden tieltä.
Ei Piastrin kaltainen talentti jää F1:sten ulkopuolelle rahan takia.
 

Kagg

Well-known member
Liittynyt
19.8.2012
Viestit
1033
Kyllä Piastrin täytyy saada näyttöpaikka ykkösistä. Jannu on kuitenkin voittanut F3- ja F2-luokan mestaruudet ensiyrittämällään. Tähän ei moni kaveri pysty. Russell ja Leclerc ovat saman tempun tehneet ja siellähän nuo huipputalleissa ovat. Kyllä Piastrin on ensi kaudeksi viimeistään saatava istuin ykkösistä ja ilmeisesti Alpinella on hieman painetta tähän suuntaan.

Mitä tulee tähän Schumacher Magnussen tilanteeseen, niin vääjämättä kello tikittää Schumacherin kohdalla. Nimellä varmaan saa vielä lisäaikaa, mutta kyllä tämän kauden aikana pitää lyödän näyttöjän tiskiin ja nimenomaan Magnussenia vastaan. Ei Magnussenkaan todellakaan mikään huono kuljettaja ole. Ylempää keskikastia mielestäni. Vähintään Kevinin tasolle tulee loppukauden aikana yltää ja mielellään edellekin. Tällä hetkellä oikein mikään ei vaikuta siltä, että näin kävisi. Vielä kun otetaan huomioon, että Magnussen hyppäsi lähes kylmiltään auton rattiin ja neljän kisan jälkeen tulos on tämä. Ei hyvältä näytä Schumacherin kannalta tällä hetkellä, mutta kausi on pitkä ja vielä on aikaa kääntää tiimalasi toiseen suuntaan.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9338
Kun miettii minkä verran Magnussen on ollut parempi, niin sanoisin että viime vuonna Unkarista olisi ollut realismia ottaa yksi piste. Schumacher hävisi Räikköselle noin 21 sekuntia.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2853
Ja miten paljon jo ylipäänsä antoivat esimerkiksi auton kehittämisen ja säätämisen saralla tasoitusta tuolla kahden tusinarookien taktiikalla.
 

Kagg

Well-known member
Liittynyt
19.8.2012
Viestit
1033
Ja miten paljon jo ylipäänsä antoivat esimerkiksi auton kehittämisen ja säätämisen saralla tasoitusta tuolla kahden tusinarookien taktiikalla.
Jep. On omituista miksi lähdettiin kahden rookiekuskin taktiikalla. Toki raha taisi puhua. Mazepin toi rahaa ja Schumacherin kurvailut lie kustantanut/kustantaa Ferrari. Mutta silti luulisi, että edes toinen kuski olisi kokenut/rattimies mahdollisuuksien mukaan.Nähdäänhän Alfallakin nyt tilanne, kun on tuloskakuski ja kokenut konkari ratissa. Valtteri on napsinut pisteitä jo ison potin Zhoun yhtä vastaan. Näillä pisteillä on kuitenkin iso merkitys ajatellen valmistajien sarjaa ja sieltä tulevia rahoja. Williamskin olisi ollut mahdollista voittaa viime kaudella pisteissä jos Haasin ratissa olisi ollut toinen jo nopeutensa todistanut kuljettaja. Toki Williams hyötyi aivan järjettömän paljon Span turva-auto kisasta, mutta siinäkin nähtiin mikä merkitys on sillä, kun kuljettajana on rattimies. Helppoa todeta, että jämätallien ei kannata tyytyä, jos mahdollista kahteen tulokaskuskiin/maksukuljettajaan. Pienelläkin pistesaaliilla voi olla iso merkitys ja varamsti motivoi myös tallia jos onnistuminen tulee.

Tietysti viime kaudella Schumacher näyttäytyi ihan ok tason kuljettajana Mazepiniä vastaan, mutta nyt alkukaudsta on kyllä jäänyt bussin alle. Parantaa täytyy ja rutkasti, se on selvä asia. Tietenkään F2-luokan mestaruutta nyt ei aivan tusinakuski voita, vaikkakin taso olisi heikko ollutkin. Kyllä mies ajaa osaa, mutta riittääkö se? Siihen saamme vastauksia muutaman seuraavan kisan aikana.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5719
Jep. On omituista miksi lähdettiin kahden rookiekuskin taktiikalla.
Autojen kehittäminen kaudelle 2021 kiellettiin lähes kokonaan eikä Haasilla ollut siis mitään mahdollisuutta tehdä "tulosta" viime vuonna. Kahden maksujunnun logiikka oli siinä, että kuljettajat saisivat sopeutua F1-sarjaan yhden vuoden ja olisivat sitten valmiimpia säännölliseen pistejahtiin tällä kaudella ja uusilla autoilla. Tällä hetkellä kuitenkin Mazepinin sulaminen vaikuttaa siunaukselta, sillä Magnussen on tuonut hyvän pistepotin ja hänen suorituksensa valavat ennen kaikkea uskoa tallin sisällä ja johtoportaassa, kun Mazepinilta varastetut rahatkin lämmittävät vielä pankkitiliä.

Monet anti-Schumaheristit täällä hehkuttavat, että Magnussen olisi varmasti viime kaudellakin kerännyt ainakin sata pistettä. Tuntuvat kuitenkin unohtavat sen, että Magnussen ajoi samaa autoa kaudella 2020 saalistaen tasan yhden jämäpisteen. Siihen autoon tuotiin sen jälkeen enää talvikaudella yksi pieni päivityspaketti eikä autoa taidettu kehittää enää ollenkaan siitä eteenpäin. Kyllä Haas oli ihan aidosti sarjan heikoin auto viime kaudella.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4391
Tuossa on hyvä juttu siitä, miten Alfa Romeo lihotti Cokis-pullon kaulan peräpäästä ja sai paremman virtauksen diffuusorille. Tämä tuli siis Imolan viikonloppuun.
Näytä liitetiedosto 2245


https://www.formula1.com/en/latest/article.tech-tuesday-has-a-philosophy-change-at-alfa-romeo-launched-them-to-the-head.5SaRfHp41soLMyBCF9OiiG.html
Maalikkona vaikea ymmärtää miten lihottaminen tvoi tuoda paremman virtuaksen diffulle, luulisi että "flow" selkeys ja vähävastuisuus olisi SE tapa tehdä asia "oikein". No jos asia olisi näin niin Mersuhan olisi 10 sekuntia muita edellä... ;)
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3699
Tuossa on hyvä juttu siitä, miten Alfa Romeo lihotti Cokis-pullon kaulan peräpäästä ja sai paremman virtauksen diffuusorille. Tämä tuli siis Imolan viikonloppuun.
Näytä liitetiedosto 2245


https://www.formula1.com/en/latest/article.tech-tuesday-has-a-philosophy-change-at-alfa-romeo-launched-them-to-the-head.5SaRfHp41soLMyBCF9OiiG.html
Tuollaisia uusitun Alfan peräpäitä itsekin arvostin julkistusveikkauksissani, vaikken virtauksista mitään ymmärräkään. Näyttää nopealta 👍
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5735
Tuollaisia uusitun Alfan peräpäitä itsekin arvostin julkistusveikkauksissani, vaikken virtauksista mitään ymmärräkään. Näyttää nopealta 👍
”Imupohjan” tultua täksi kaudeksi, vanhat opit ponttoonien muodoista joutuneet romukoppaan, kuten Ferrari ja Mersu osoittaneet.
 
Ylös