Hevimies
Hippaheikkien kuningas
Ei jumalauta :jaska: :jaska:gnz sanoi:Onko tuossa nyt jotain kummallista?
Jos tiedetään kilpailijoiden koneista tietyt perusasiat, niin sen jälkeen voidaan tehdä suuntaa antavia arvioita tutkimalla miten paljon moottori kiertää.
http://users.tkk.fi/~mkortet/data.jpg
Tossa on Baudlinellä tehty FFT telkkarikuvasta napatusta äänestä allerkirjoittaneen tekemänä. Ei tuolla kovin tarkkoja arvioita rundeista tehdä, mutta hyvällä mikillä radan varresta jo huomattavasti parempia.
TOTTAKAI KONEEN KIERROKSET SAA ÄÄNESTÄ SELVILLE, TÄMÄ ON IHAN PÄIVÄNSELVÄÄ. En ole kertaakaan väittänyt, etteikö saisi. Lukekaa niitä postauksia... pfft. P.S. kierrosluku ei ole sama asia kuin teho.
Mutta kun:
a) kierrosluvut saa muutenkin mistä vaan ja maksimi on 19000.
b) tyhmäkin tietää/näkee/kuulee millä kierrosalueella konetta pyritään ajamaan. Joku voisi päätellä että tällä alueella saavutetaan huipputeho.
c) myös tv-ruudussa näkyvä kierroslukumittari on toteutettu autossa sijaitsevalla mikrofonilla jolla vältetään->
d) liikkuvan kohteen mittausta vaikeuttaa doppler-ilmiö.
e) kaikki f-1 pannut on fysiikasta ja materiaaleista johtuen 95% samanlaisa ja näin ollen tuottavat myös 95% samanhuipputehon. Ei ole mikään etusivun uutinen. Se miten ja millä hyötysuhteella mikäkin moottori toimii, vaihtelee kyllä.
d) moottorien välinen vertailu perustuu siihen että joku väkisinkin tietää jostain moottorista vähän enemmän.
Nyt alkaa olla kuppi täynnä. Pelkkää jankkausta jankkauksen perään. :thumbfh:
Viimeksi muokattu: