No sepa on hieno uutinen, kun pitais sinne suuntaa muuttaa.WebSlave sanoi:...ja vuotta myöhemmin Abu Dhabi.
Sinun pitää toivoa, että kämppä tai toimisto on sitten Yas Islandilla, jonne rata tulee.Reef sanoi:No sepa on hieno uutinen, kun pitais sinne suuntaa muuttaa.
Tanne kun ne formulat ei tunnu palaavaan :nope:
(huoh! toimiston ikkunasta nakee melkeen Kyalamin radalle :frown: )
Tässä on tietysti sellainen juttu, että suurin osa kaupungeista sijaitsee veden äärellä. Oli se sitten joki, järvi taikka meri. Ei kaupungit synny sattumanvaraisiin paikkoihin. Vesi on mahdollistanut ruuan hankinnan ja kuljetuksen jo vuosisatoja.WebSlave sanoi:Sinun pitää toivoa, että kämppä tai toimisto on sitten Yas Islandilla, jonne rata tulee.
Jännä juttu muuten, sekä Valencia, Singapore että Abu Dhabi ovat veden äärellä sijaitsevia katuratoja. Liekö Monacon vaikutusta. Itse asiassa myös "melkein katuradat" Melbourne ja Montrealkin ovat lähellä vettä, vaikka Albert parkissa se onkin vain radan sisäpuolella oleva lampi. Tavanomaisten ratojen lähellä ei vettä sitten oikein löydykään (Interlagosin sisällä on lampi).
Tietenkin, mutta eihän se tarkoita, että juuri niitä veden äärellä olevia katuja tarvitsisi välttämättä käyttää rataan.Antti82 sanoi:Tässä on tietysti sellainen juttu, että suurin osa kaupungeista sijaitsee veden äärellä. Oli se sitten joki, järvi taikka meri. Ei kaupungit synny sattumanvaraisiin paikkoihin.
heh, pakko laittaa taa, eli taa kaupunki on 1,5km korkeudessa (johtuisko siita formuloiden tehottomuus siita taalla???), 600km lahimmasta "oikeesta" vedesta :wink: onhan tossa noita tekojarvia, mutta oikee vesi (meri) on tosiaankin Durbanissa...Antti82 sanoi:Tässä on tietysti sellainen juttu, että suurin osa kaupungeista sijaitsee veden äärellä. Oli se sitten joki, järvi taikka meri. Ei kaupungit synny sattumanvaraisiin paikkoihin. Vesi on mahdollistanut ruuan hankinnan ja kuljetuksen jo vuosisatoja.
Taloudelliset syyt ovat luultavasti Johannesburginkin sijainnin taustalla, eikö vain? :wink:Reef sanoi:heh, pakko laittaa taa, eli taa kaupunki on 1,5km korkeudessa (johtuisko siita formuloiden tehottomuus siita taalla???), 600km lahimmasta "oikeesta" vedesta :wink: onhan tossa noita tekojarvia, mutta oikee vesi (meri) on tosiaankin Durbanissa...
no taa kaupunkihan nousi tanne ihan muun kuin kuljetusyhteyksien vuoksi, mut kuten Antti82 kirjoittikin et suurin osa kaupungeista tosiaan sijaitsee veden aarella mainitusta syysta
Jep, jep, kulta ja timantithan ne. Tosin nykyaan taa on maan taloudellinen keskus, eli aina ei vetta tarvita (paitsi juomiseen, muuten taalla tulee juomakelpoista vetta hanasta :thumbup: )T. Salama sanoi:Taloudelliset syyt ovat luultavasti Johannesburginkin sijainnin taustalla, eikö vain? :wink:
Tuo seniili kääpiö on mennyt sekaisin ihan lopullisesti. "Rakennamme MM-sarjaa emmekä EM-sarjaa" Paskanmarjat! Bernie-setä rakentaa näköjään showkisa-sarjaa, vailla todellista kilvanajoa. Ei näin!!:jaska:quartal sanoi:http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2007/07/544512
Äääh... lisää katuratoja. Ei kyllä hyvältä vaikuta, saa nyt sitten nähdä mitä tuo singapore ja valencia tuo tullessaan. Josko ne eivät olisi niin tiukkoja ja kiemuroita kuin monaco. Monaco on legendaarinen ja itse arvossaan, tosin tämänkin legendaarisuuden syy eli suuret keskeyttäjä määrät ovat tippuneet.
Monacon suurin ongelma tietenkin on ohituksien puute ja äärettömän tylsää kisailua nytten ilman kolareita.
Valitettavasti F1 on suurta showta ja bisnestä. Parhaimmillaan se on myös hienointa mahdollista urheilua.Hevimies sanoi:Tuo seniili kääpiö on mennyt sekaisin ihan lopullisesti. "Rakennamme MM-sarjaa emmekä EM-sarjaa" Paskanmarjat! Bernie-setä rakentaa näköjään showkisa-sarjaa, vailla todellista kilvanajoa. Ei näin!!:jaska:
Eihän siinä showssa ja bisneksessä mitään vikaa ole, mutta jos se on itsetarkoitus niin ei hyvä. Kyllä ykkösten pitäisi ensisijaisesti olla moottoriurheilua ja sitten vasta jotain muuta, eikä toisinpäin.öö ruz sanoi:Valitettavasti F1 on suurta showta ja bisnestä. Parhaimmillaan se on myös hienointa mahdollista urheilua.
Auttaisikohan kisojen televisiointien lopettaminen.Hevimies sanoi:Eihän siinä showssa ja bisneksessä mitään vikaa ole, mutta jos se on itsetarkoitus niin ei hyvä. Kyllä ykkösten pitäisi ensisijaisesti olla moottoriurheilua ja sitten vasta jotain muuta, eikä toisinpäin.
Öö... kaksiviikkoa mennyt kisasta ja silti Massa ajattelee vielä sitä. Taitaa olla hermot riekaleina.Massa jossitteli voitosta
F1-sähkeet 17.7.
Felipe Massa pui nyrkkiään epäonnelleen Silverstonessa, vaikka Ferrari-väki onnitteli brasilialaista loistavasta kilpasuorituksesta.
Neljännessä ruudussa Massan auto sammui nestejärjestelmän häiriön vuoksi. Varikolta Felipe nousi lopulta viidenneksi.
- Olisin voinut voittaa kilpailun ilman starttiongelmaa. Minulla oli bensiiniä kaksi kierrosta pidemmälle kuin Kimillä, Massa muistutti.
- Ei yhtään lohduttanut, vaikka tiimi kiitteli minua kauden kenties parhaasta kilpasuorituksesta, Massa vakuutti.
Ainiin.. televisiontihan se on pilannutkin kaiken urheilun. Mäkeäkin hypättiin ennen paljon paremmissa paikoissa, puhumattakaan satasen tasasesta joka on tänän televisio aikakautena pelkkä vitsi. Joku raja? :jaska:WebSlave sanoi:Auttaisikohan kisojen televisiointien lopettaminen.
Mitä arvelet viestini perässä olevan hymiön tarkoittavan?Hevimies sanoi:Ainiin.. televisiontihan se on pilannutkin kaiken urheilun. Mäkeäkin hypättiin ennen paljon paremmissa paikoissa, puhumattakaan satasen tasasesta joka on tänän televisio aikakautena pelkkä vitsi. Joku raja? :jaska:
Eikös Monacon pahin piirre kilpailun kannalta ole ahtaus/kapeus?quartal sanoi:http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2007/07/544512
Äääh... lisää katuratoja. Ei kyllä hyvältä vaikuta, saa nyt sitten nähdä mitä tuo singapore ja valencia tuo tullessaan. Josko ne eivät olisi niin tiukkoja ja kiemuroita kuin monaco. Monaco on legendaarinen ja itse arvossaan, tosin tämänkin legendaarisuuden syy eli suuret keskeyttäjä määrät ovat tippuneet.
Monacon suurin ongelma tietenkin on ohituksien puute ja äärettömän tylsää kisailua nytten ilman kolareita.