F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

forti

custom user
Liittynyt
2.10.2006
Viestit
1026
Sijainti
strosmobylschtok
JPP sanoi:
Täytyi oikein tsekata, etten liikaa typerehdi... eli tuolla virallisilla F1-sivuilla näkyy olevan syynä keskeytykseen "electrical". Miten tuo ei ole tulkittavissa auton hajoamiseksi? Ymmärän kyllä että se hyvinkin voi olla seurausta Montoyan kämmistä, mutta ei se autoa yhtään sen ehjemmäksi muuta.
Kämmillä tarkoitin tuota Montoyan spinnailua lämmittelykierroksella, Toki vetelihän Monty kisassakin läveäksi ennen keskeytystään.
 

Aqualizer

Hengityksenpidättäjä
Liittynyt
24.2.2005
Viestit
570
Sijainti
In the deep end
Snellman on niin kyldyyriä niin kyldyyriä. Varsinainen järjen jättiläs kun pitää tähän saumaan tulla ulos ja nostaa itsensä Suomalaisen itsetunnon yläpuolelle. Rehellisesti sanottuna enemmän mua on nykyisen presidentin ulosanti kansainvälisessä mediassa hävettänyt kuin Kimin lausunnot koskaan. Vieläkin puistattaa se taannoinen CNN:n haastattelu koskien Helsinki prosessia.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Törni sanoi:
En sinänsä allekirjoita noita Anjan näkemyksiä, mutta kyllä hän mielestäni tämän suosion ymmärsi. Kauranen vain käsitti asian niin, että F1 on globaalisti suosittu brändi aivan kuin mikä tahansa muu globaali kaupallinen tuote, ja että kuljettajat edustavat tuota tuotetta ja niiden takana olevia markkinoita. Ja kyllähän siinä huima perä piilee.

Nuo itsetuntojutut ovat sitten asia erikseen....
Joopa joo on on. Sanoo siis toisinsanoin että F1 kilpailut ja muukin nyt sponsoroitu urheilutoiminta pitäisi toimia apurahoin että se olisi hänen mielestään hyväksyttävää. Heräisi...

Kun Ahonen hyppää mäkiviikon voittoon (jonkun suksilla, puvuilla, kypärällä, ym.) niin periaatteessa tilanteessa ei siis ole mitään eroa hänen mielestä.... (mäkiviikkokin on siis Brändi)

Kun hän kirjoittaa niitä kirjojaan osin yhteiskunnan avustuksella ja mahdollinen tuotto kilisee hänen taskuun onko se jotenkin ylevää. Kysyn vaan?

Kateus saa kasvot.
 
Viimeksi muokattu:

Lisko

Well-known member
Liittynyt
10.5.2006
Viestit
666
Sijainti
Liskola
Haha mitä paskaa:D

pitihän se arvata, että jonkun Snellmannin on heti pakko päästä pätemään omalla ylivertaisuudellaan, on näköjään kusi noussu aika pahasti, kun tollasia horisee, selittää jostain jetset klubeista kun on pakko päästä pätemään, siis nyt en kyllä tajua mistä tuokin ämmä nyt on vetäny herneen nenään.:jaska:

Kai meillä on sitten huono itsetunto kun kannatetaan Kimiä :eek:
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
JPP sanoi:
Täytyi oikein tsekata, etten liikaa typerehdi... eli tuolla virallisilla F1-sivuilla näkyy olevan syynä keskeytykseen "electrical". Miten tuo ei ole tulkittavissa auton hajoamiseksi? Ymmärän kyllä että se hyvinkin voi olla seurausta Montoyan kämmistä, mutta ei se autoa yhtään sen ehjemmäksi muuta.
Muistaakseni keskeytyksen syynä oli moottorin turvajärjestelmän aktivoituminen. Schumin ja Montoyan keskeytykset: http://youtube.com/watch?v=cS8EEnjbnr0

haalz sanoi:
Ja taas siirrellään tolppia :nope:
Asiapitoinen viesti, pakko myöntää.
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Akka vois mennä ensin töihin ja sitten vasta ruveta aukomaan naamaansa. Tana munkin persnahasta revityillä verorahoilla elelee "taiteilija"elämää ja sitten vielä viittii tuollaisia päästää suustansa. Kyllä niin pistää vihaksi.

"Me tarvitsemme tällaisia formulakuskeja ikään kuin kohottamaan itsetuntoa, eikä meille riitä kulttuurillinen osaaminen."
Mitä hittoa tuokin tarkoittaa? Mun itsetunto ole ainakaan kohonnut tai laskenut, olen Iloinen Räikkösen puolesta, siinä kaikki.

Vois Anja mennä Bernien kanssa vaihtelemaan ajatuksiaan, tuntuvat molemmat olevan suht samalla aaltopituudella.
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Lisko sanoi:
Haha mitä paskaa:D

pitihän se arvata, että jonkun Snellmannin on heti pakko päästä pätemään omalla ylivertaisuudellaan, on näköjään kusi noussu aika pahasti,
Korjataan että Kaurasen. Näin onnettoman "filosofisen" pohdiskelun jälkeen ei voi mitään muuta kuin muistaa henkilön täydellinen irrationaalisuus maailmanmenosta. Valtion apurahoja lisää vaan hänelle. Sadat miljoonat ihmiset arvostuksineen eivät ole Anjalle yhtään mitään. Hänellä on korkeampia arvoja opettaa meille kaikille.

Tiedän, ei pitäisi edes reagoida näin älyttömiin juttuihin, mutta vähän kiehahti.
 

V12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2004
Viestit
546
Mitä ihmettä te oikein väännätte tällä osiolla..

Threadi on F1-uutisia ja kyllä aika OT:ksi on touhu menny.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Ralf sai Toyotalta läksiäislahjan:
The fact that Toyota only got 13 points while with the same engine Williams scored 33 tells you all you need to know about Toyota’s season.

With probably twice the budget of Williams, Toyota simply didn’t do as good a job.

The team bade a fond-ish farewell to Ralf Schumacher on Sunday morning when they presented him with the usual rear wing end plate, signed by all at Toyota motorsport, and, slightly bizarrely, a 10 kilogramme cake.

This was either because they know that he likes cake, or it was some thinly veiled comment on how much weight Ralf’s gained during his three year stint with them.
lähde: itv
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
New aero rules explained

Tulevat voimaan valitettavasti vasta 2009. Mutta jos nämä oletukset mitä tässä esitetään pitävät paikkansa niin ohittaminen kyllä helpottuu.

On Wednesday the FIA World Council confirmed new aero rules for 2009, which were proposed by the so-called overtaking group. According to our spies in Brazil, Ferrari’s Rory Byrne together with Renault’s Pat Symonds and McLaren’s Paddy Lowe, worked out a car configuration, which should make it easier to follow another car and to overtake.



The technical directors agreed to proposals which are as follows:

- Front wing width increased to 180 instead of 140 cm.

- Front wing height decreased to 7.5 instead of 15 cm.

- The middle section over a width of 40 cm has to be a standard part.

- The driver may adjust the front wing flaps from the cockpit twice a lap by an angle of a maximum 6 degrees.

- Rear wing width 75 instead of 100 cm

- Rear wing height 95 instead of 80 cm.



The diffusor then starts from the centre of the rear axle rather than from the front end of the rear wheels. It may raise to 17.5 instead of 12.5 cm. The bodywork has to be clean. That means no barge boards, no winglets, no chimneys, no flipups.



Windtunnel research has shown that with the new rules the overall downforce loss will be 50 percent compared to the 2006 aero. If you follow another car within half a car length you will only lose 25 instead of 46 percent of the downforce and the balance shift will be 1 percent to the front rather than 4 percent to the back as it is now…sounds good.


http://www.totalf1.com/view-article.php?newsid=234159
 

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
Ei se pahalta kuulosta. Vielä kun muuttaisivat tuon ihan älyttömän moottorisäännön järkevään muotoon. Biobensa turbot pellin alle vuonna 2010.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
sakuraba sanoi:
Ei se pahalta kuulosta. Vielä kun muuttaisivat tuon ihan älyttömän moottorisäännön järkevään muotoon. Biobensa turbot pellin alle vuonna 2010.
Eikä unohdeta slicksejä. :p
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
talakem sanoi:
Tulevat voimaan valitettavasti vasta 2009. Mutta jos nämä oletukset mitä tässä esitetään pitävät paikkansa niin ohittaminen kyllä helpottuu.
Itse asiassa muutokset tulevat jo 2009.

"The group is working to introduce the revised aerodynamic rules, which will also outlaw flaps, chimneys, winglets and bargeboards for 2010, but there is the possibility of bringing the designs forward a year if progress continues to be as rapid as present."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/61511

- Front wing width increased to 180 instead of 140 cm.
- Front wing height decreased to 7.5 instead of 15 cm.
Etusiivet palaavat siis lähemmäs 80-lukua.
- The middle section over a width of 40 cm has to be a standard part.
Mitähän tämä tarkalleen ottaen tarkoittaa?
- Rear wing width 75 instead of 100 cm
- Rear wing height 95 instead of 80 cm.
Takasiiven nosto vie myös lähemmäs 80-luvun formulaa.
- The driver may adjust the front wing flaps from the cockpit twice a lap by an angle of a maximum 6 degrees.
Itse en säädettävien siipien ajatuksesta erityisemmin pidä. Käytännössähän tuo tulee tarkoittamaan sitä, että mutkaisella osuudella laitetaan vähän lisää siipeä.
The diffusor then starts from the centre of the rear axle rather than from the front end of the rear wheels. It may raise to 17.5 instead of 12.5 cm. The bodywork has to be clean. That means no barge boards, no winglets, no chimneys, no flipups.
Härpäkkeiden poisto on tietysti positiivinen asia (ja edelleen paluuta kultaiselle 80-luvulle. ;)). Diffuusorin ulostulon nosto ilmeisesti häiritsee vähemmän takana tulevan alemmas sijoitettua etusiipeä.
 

Tomacu

Well-known member
Liittynyt
11.3.2006
Viestit
2760
Sijainti
Jyväskylä
Rednef sanoi:
Kyllä tulee taas autoista rumia... :thumbfh:
Ei niistä kyllä paljoa nykyistä rumempia enää voi saada, jos nuo härpäkkeet todella saadaan pois niin ulkonäkö palautuu lähemmäs 90-luvun alkua, jolloin autot olivat omasta mielestäni todella kauniita.

Todella mielenkiintoisia ehdotuksia, se toteutuvatko nämä tälläisinään ja jos toteuvat niin onko vaikutus halutunlainen on sitten eri asia. Vielä olen hieman skeptinen.

Tarkoittaako tuo etusiiven korkeus, etusiiven korkeutta maanpinnasta vai siiven alareunasta? Nykyisellään etusiiven ovat niin muotoiltuja että niissähän on itsessäänkin jo paljon korkeuseroja. Halutaanko tässä nyt tuoda etusiipi lähemmäs maanpintaa vai tehdä siitä lituskaisempi, vai molempia?

- The middle section over a width of 40 cm has to be a standard part.
:confused:
Öh, siis auton keskilinjasta mitattuna? Sehän on suurin piirtein kaikki muu paitsi ohjaamo, nokka ja selkäevä. Veikkaisin että tällä pyritään nimenomaan pitämään ne härpäkkeet poissa.
edit: Ahaa, kuten Bobakki tuossa alla sanoi niin tämä koskeekin luultavasti etusiipeä.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös