F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Toyota ei rakenna vallankumouksellista autoa

Toyotan F1-tallin tekninen johtaja Pascal Vasselon kertoo F1-Racingille, että Toyotalla on käytössään ensi kauden kautossaan merkittäviä uudistuksia, mutta vallankumouksellisesta autosta ei ole kyse. Vaikka Toyotan menestys onkin alittanut kaikki odotukset, painottaa Vasselon, että kokonaan puhtaalla pöydältä suunnittelua ei kannata aloittaa, vaan talli pyrkii parantamaan TF108-autossaan niitä asioita, jotka olivat TF107:n heikkoja kohtia.
http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=117080

No olipa uutinen! :D
 

kana-fin

Well-known member
Liittynyt
19.12.2006
Viestit
873
Eli Toyota jatkaa kauden 2007, eikun 2006, eikun siis 2005, eikun 2004, tai taispa se olla 2003 kehitysversiollaan, ei kyllä se on vuoden 2002 auton kehitysversiolla.

No ehkä vähän kärjistetysti. Tuntuu kyllä että kyseessä olisi sama auto muutamilla uusilla härpäkkeillä. Ehkä tämä auton jatkuva viilaaminen paremmaksi on sitten todistetusti parempi vaihtoehto kuin kokeilla jotain ihan muuta.
 

Warwick

Well-known member
Liittynyt
27.9.2005
Viestit
294
Schumacher to test at Barcelona
http://www.autosport.com/news/report.php/id/63818

Seven-time world champion Michael Schumacher will come out of retirement to test Ferrari's title-winning 2007 Formula One car in Barcelona next week, the team said on Tuesday.

"It's half for pleasure, half for technical reasons," said a spokesman.

Schumacher, 38, retired from Formula One at the end of the 2006 season after winning 91 Grands Prix in the most successful career of any driver.

The German has stayed out of the limelight since, although he attended several races this year as a Ferrari technical adviser. The team won both of this year's titles, taking the drivers' crown with Kimi Raikkonen.

Formula One's technical rules are changing next year, with traction control systems and other so-called 'driver aids' being removed.

"Michael has a big experience in driving cars with no traction control and no electronic aids, so it makes sense for him to give his input," said Schumacher's spokeswoman.

Although Schumacher said in May he had no desire to step back into a Formula One car, team boss Jean Todt has made clear that the offer was always there.

"Todt said that if Michael had the desire to drive the car, he would be happy to fulfill it," said the spokesman, adding that Schumacher would test on Tuesday and Wednesday at the Circuit de Catalunya.

Schumacher has not taken part in a test since he retired, although he did drive the F2007 for a few laps in the wet at Ferrari's Fiorano track at the end of last month to coincide with a visit of the board of parent company Fiat.

He also drove an older car at the circuit in June as part of Ferrari's 60th anniversary celebrations.
Dodi, nyt taas kauhea spekulaatio mylly pyörimään :rolleyes:
 

Miss Piggy

Schufosa
Liittynyt
14.9.2006
Viestit
1827
Eiköhän tuo Schumi jonkin sortin "sekatyömiehenä" toimi tuolla Ferrarilla (ei sentään mekaanikkona vissiin kuitenkaan :D ), joten ei kai tuo kauhen ihmeellistä ole, että autoa testailee. Millekään spekulatiolle se kyllä ei anna aihetta. Tai ei antais. Hirveä haloohan siitä syntyy taas satavarmasti. :rolleyes:
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
Tämä taisi olla vain pienen ja hiljaisen Ferrarin tapa kuitata kerralla ne huhut Schumin menosta Mäccärille. Aika harvoinhan kilpailevan tallin kuski testailee toisen tallin autoa.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Ei jumankekka. :D Varmasti on "kimille todella paljon hyötyä" Sumin testailuista. Vähän vois toi Ferrari rajoittaa tuota tiedotuspolitiikka. :thumbdown Ajakoon Sumi minkä ehtii, eihän se ketään haittaa, mutta jotain rajaa noihin sankarimyyttejä alleviivaaviin kommentointeihin. Vähä kuin Mansell tuli pelastamaan Mclarenin vuonna -95, hyvinhän se meni...
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
pahintahan tässä on se, että todellisuudentajunsa jo aikaa sitten menettäneet Schumi-fanit saavat lisää vettä myllyynsä kun Kimin testaustaidot päästään taas kyseenalaistamaan.

"ei se osaa ees kehittää autoo, Schumi näyttää miten ajetaan ja rakennetaan auto alusta asti kokonaan ihan itse joo"
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Mustakari tietää, että tämä on ensimmäinen kerta kun Schumi pääsee kokeilemaan autoa, jossa ei ole sutimisen estoa. Sisäpiirissä siis tiedetään, että Schumi voitti villunkipelillä :D
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Bobakki sanoi:
Minä en usko tähän. Jos Williamsilla ei olla ihan eksyksissä, niin Nicosta pyydetään todella isoa rahaa ja sitä McLarenilla ei juuri nyt ole. Itse epäilen, että katsovat sarjan muut lupaukset läpi ja jos näistä yhtäkään ei saada helpolla irti, ottavat kokeneen ja halvan vaihtoehdon mallia Stefan Johansson aikanaan. Mikäli todella tahtovat Rosbergin, niin tämä saattaa olla saatavilla jo vuoden päästä huomattavasti halvemmalla.

Williams on hyvinkin pitkälti lirissä, mikäli Nico lähtee. Jatkuvuus olisi mennyttä, samantasoista korvaajaa ei varmuudella löydy ja tallin täytyisi tyytyä tason Fisichella - Schumacher - Liuzzi suhareihin. Samaten puheet uudesta noususta kokisivat aikamoisen kolauksen noin uskottavuuden kannalta. Toisin sanoen hintalappu lienee huikea.
Saanen olla eri mieltä. Ihan vain sen tähden, että McLarenilla ollaan yhtälailla pitkälti lirissä, jos toisen kuskin paikkaa ei saada täytetyksi tarpeeksi nopealla kuljettajalla. Ensimmäisen kauden tulosten pohjalta sanoisin Nicoa lahjakkaammaksi kuljettajaksi kuin Kovalaista.

Kovalaisen tai Sutilin istuttaminen autoon merkitsisi taas vaihtoehtoa Coulthard- Häkkinen (en halua dissata sutilia tai kovalaista ehdoin tahdoin), jossa uusi kuljettaja olisi aika lailla Hamiltonin varjon alla. Ja mielestäni combo Räikkönen -Montoya, Alonso - Hamilton ja Senna - Prost ovat olleet ne enemmän menestyksekkäät vaihtoehdot, vaikka kummassakin tapauksessa toisen kuljettajan suhde talliin on päättynyt riitaisissa olosuhteissa.
En uskoisi näin käyvän mediapelin handlaavan ja hyvännäköisen ;) Nicon tapauksessa. Hän pistäisi kampoihin Hamiltonille, mutta osaisi olla myös tarpeeksi nöyrä joukkuettaan kohtaan.

Uskon ja toivon ennemminkin Nicon päätyvän McLarenille. Frank Williams on halunnut korottaa kuljettajansa hintaa. Williams voisi saada Nicon tilalle vaikka Sutilin. Nico tuskin vetäisi kovinkaan valtavaa mattoa Williamssin menestyksen alta.
 
Viimeksi muokattu:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
arzipuppy sanoi:
Uskon ja toivon ennemminkin Nicon päätyvän McLarenille. Frank Williams on halunnut korottaa kuljettajansa hintaa. Williams voisi saada Nicon tilalle vaikka Sutilin. Rookiekuljettajana Nico tuskin vetäisi kovinkaan valtavaa mattoa Williamssin menestyksen alta.
Lisätään nyt tähän vielä se Heikki skenaario, eli Heikkihän siirtyy Nicon tilalle Williamsille halvemmalla kuin mitä Nico lähti. Eli Williams saa lähes yhtä hyvän (mielipide juttu) kuljettajan ja reilusti rahaa vaihtokaupoissa.

Nico McLarenille - Mäkillä ei ole mitään hätää, kaikki hyvin

Heikki Williamsille - Williamsilla ei ole mitään hätää, rahaakin tuli

Alonso Renaultille - Flavio riemuissaan

Eli tähän mun mielestä voitaisiin mennä, Sutil on hyvä kuski mutten usko sen kuitenkaan korvaavan Heikkiä, Nicoa tai Alonsoa.
Omasta mielestä tää tuntuu varsin hienolta yhtälöltä, jos kuitenkin Nico jää siirto hässäkästä pois, Alonso ja Heikki vaihtaa paikkaa. Siinä se.

Neuvotteluita pitkittää nimenomaan se, minkä hinnan Williams haluaa Nicosta, saadakseen Heikin halvemmalla, minkä hinnan Flavio haluaa Heikistä jne. Alonso siirto Rellulle varmistunee piakkoin, mutta piiri leikki käy vielä kuumana Nico - Heikki akselilla.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
WebSlave sanoi:
Toyotan F1-tallin tekninen johtaja Pascal Vasselon kertoo F1-Racingille, että Toyotalla on käytössään ensi kauden kautossaan merkittäviä uudistuksia, mutta vallankumouksellisesta autosta ei ole kyse. Vaikka Toyotan menestys onkin alittanut kaikki odotukset, painottaa Vasselon, että kokonaan puhtaalla pöydältä suunnittelua ei kannata aloittaa, vaan talli pyrkii parantamaan TF108-autossaan niitä asioita, jotka olivat TF107:n heikkoja kohtia.
http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=117080

No olipa uutinen! :D

Toyooo :D En voi enää uskoa tätä. Vuodesta toiseen sama virsi, vaikka menestystä ei irtoa. Kuka saamari siellä nämä päätökset sanelee:jaska:

Ja nyt odotellaan taas niitä apu-kommentteja, kuinka Toyotan toiminta on silti järkevää ja mitäpä maallikot osaa paremmin sanoa kuin Toyon johtoporras :D
 

Miss Piggy

Schufosa
Liittynyt
14.9.2006
Viestit
1827
Mediaprofeetta sanoi:
pahintahan tässä on se, että todellisuudentajunsa jo aikaa sitten menettäneet Schumi-fanit saavat lisää vettä myllyynsä kun Kimin testaustaidot päästään taas kyseenalaistamaan.

"ei se osaa ees kehittää autoo, Schumi näyttää miten ajetaan ja rakennetaan auto alusta asti kokonaan ihan itse joo"
Oletko noin epävarma Kimin testailutaidoista? :rolleyes:

En tietty kaikkien Schufosien puolesta voi puhua, mutta itse ainakin tajuan, että Kimi osaa testata ja ajaa ihan itsekin.:idea: Se tuskin on Kimiltä pois, jos joku muukin testaa.

eikä luulis kenellekän olevan epäselvää senkään, että autoja ei yksi mies noissa ympyröissä rakentele. Miten hyvin sitten työskentelee niiden rakentajien kans yhteen on toinen asia. Mutta eipä varmaan siinäkään ongelmia ole Ferrari-kuskeilla, mitä tulosten perusteella on uskominen.

Kauhean huono itsetunto on Kifoseilla, jos ei yhtä Schumin testausta kestetä porua vääntämättä. :eek: :eek:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
arzipuppy sanoi:
Saanen olla eri mieltä. Ihan vain sen tähden, että McLarenilla ollaan yhtälailla pitkälti lirissä, jos toisen kuskin paikkaa ei saada täytetyksi tarpeeksi nopealla kuljettajalla. Ensimmäisen kauden tulosten pohjalta sanoisin Nicoa lahjakkaammaksi kuljettajaksi kuin Kovalaista.
Saat toki olla, mutta McLaren ei ole millään muotoa vastaavassa tilanteessa kuin Williams. Toisen kuskin lähtö on eri asia kuin että molemmat livistäisivät ja talli ei ehdoin tahdoin tarvitse tasavertaista kuskikaksikkoa. Lisäksi tarvinnevat väliaikaisesti rahaa kuljettajaa enemmän joka tapauksessa.
 

Metanolman

Well-known member
Liittynyt
12.10.2005
Viestit
548
Sijainti
Lappeenranta
Miss Piggy sanoi:
Oletko noin epävarma Kimin testailutaidoista? :rolleyes:

En tietty kaikkien Schufosien puolesta voi puhua, mutta itse ainakin tajuan, että Kimi osaa testata ja ajaa ihan itsekin.:idea: Se tuskin on Kimiltä pois, jos joku muukin testaa.

eikä luulis kenellekän olevan epäselvää senkään, että autoja ei yksi mies noissa ympyröissä rakentele. Miten hyvin sitten työskentelee niiden rakentajien kans yhteen on toinen asia. Mutta eipä varmaan siinäkään ongelmia ole Ferrari-kuskeilla, mitä tulosten perusteella on uskominen.

Kauhean huono itsetunto on Kifoseilla, jos ei yhtä Schumin testausta kestetä porua vääntämättä. :eek: :eek:
Niin, tuskin siitä on mitään haittaakaan antaa Schumi testata. Voihan miehellä olla jotain sanottavaa, mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Tosin onhan Kimikin ajanut ilman luistonestoa, joten ei ole mies ihan ulkona tilanteesta. Mutta uskoisin loppupeleissä valintojen tekemisen olevan Kimin ja Felipen töitä, sillä he ajavat autoilla kilpaa. (eivät kuluta aikaa eläkkeellä :D )
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Nelssoni sanoi:
Tsiisus, juuri kun Kimi sai muutettua auton mieleisekseen, se tulee taas.:thumbfh:
Viime vuoden autossa oli se vika, ettei Sumin annettu säätää sitä iskuun :eek:
 

Mikkonen

Well-known member
Liittynyt
29.12.2006
Viestit
658
arzipuppy sanoi:
Ensimmäisen kauden tulosten pohjalta sanoisin Nicoa lahjakkaammaksi kuljettajaksi kuin Kovalaista.
...
Rookiekuljettajana Nico tuskin vetäisi kovinkaan valtavaa mattoa Williamssin menestyksen alta.
En tiedä mitä hait tuolla, mutta Nicollahan on siis jo kaksi F1-kautta alla Williamsilla. Ensimmäinen kausi tuotti kaksi pistesijoitusta ja yhdeksän keskeytystä. Tekniset ongelmat toki riesana tuolloin, mutta kausi kokonaisuudessaan ei ollut mitenkään ylivoimainen Kovalaisen rookiekauteen verrattuna. Heikki oli ehkä jopa tasaisempi, vain pari huonoa viikonloppua. Nicolla vähän hyytyi vauhti loppukautta kohden.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24275
Sijainti
lappeen Ranta
Zaikom sanoi:
Viime vuoden autossa oli se vika, ettei Sumin annettu säätää sitä iskuun :eek:
Outoa sinänsä kun äijä sillä kuitenkin taisteli 8. maailmanmestaruudestaan. Kuka siihen autoon sitten säädöt haki?
 

zUsT

Well-known member
Liittynyt
31.3.2007
Viestit
154
Sijainti
Tila
En kyllä millään jaksa uskoa että Frank luopuisi Nicosta. Hyvällä/hyvillä kuljettajilla Williamsilla olisi 1-2 mestaruutta enemmän. Autohan oli hyvä silloin kun puolikas ja Monty siellä ajeli. Joten luulisi olleen ottanut jotain opiksi jostain. Rahaakin olis mestaruudet tuonut mutta Frank ei vain voinut sulattaa käsittämättömiksi nousseita kuljettajien palkkoja. Nyt olis ukkeli taas tien haarassa(mikäli ladalta jotain tarjouksia heitellään). Ottaako hilloa ja arvoitukselliset kuljettajat vai pitääkö hyvässä nousussa ja kaksikautta tallissa ajaneen Nicon. Eikä pidä unohtaa että kaveri ymmärtää autosta muutakin kuin että mihin siihen laitetaan patterit:D Joten on varmaan inssien ja mekaanikkojenkin mieleen. Älykäs jamppa joka tulee mielistelemättä kaikkien kanssa toimeen. Tuskin sponssitkaan tykkää jos talli toimii vain kuljettajien rookie kouluna ilman pitkän tähtäimen suunnitelmia. Toki pers ajatuksena voi olla saada vaihdossa mersun lohkot, mutta kyllä toyotakin hyvä motti on. Tahi sitten Frank myy Nicon, myöntyy concorde sopan muutokseen (joku voi tästä jopa maksaakin) , myy williamsin Headille ja muuttaa naurusaarille jalkojaan venyttelemään:yuck:
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
WebSlave sanoi:
Toyotan F1-tallin tekninen johtaja Pascal Vasselon kertoo F1-Racingille, että Toyotalla on käytössään ensi kauden kautossaan merkittäviä uudistuksia, mutta vallankumouksellisesta autosta ei ole kyse. Vaikka Toyotan menestys onkin alittanut kaikki odotukset, painottaa Vasselon, että kokonaan puhtaalla pöydältä suunnittelua ei kannata aloittaa, vaan talli pyrkii parantamaan TF108-autossaan niitä asioita, jotka olivat TF107:n heikkoja kohtia.
http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=117080

No olipa uutinen! :D
Englanniksi juttu oli vieläkin hilpeämpi. Pascal osaa kyllä valita sanansa:


But despite the need to improve next year's car in all aspects, Toyota's general chassis manager Pascal Vasselon says the new car won't be a "revolution" but it will be "very different" to this year's model.

"Our 2008 car will be very different," he told F1 Racing magazine. "I wouldn't say 'revolutionary' because nature is continuous.

"For instance, you don't go from being stupid to intelligent, or back again, from one day to the next.

"So, although our car will be very different, it will be a normal evolution according to what we've learned through experience - and where we are in terms of understanding our performances."


Planetf1- linkki
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös