F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Pistetääs nyt tähän tämmöstä uutista.. Joku innokas voi sitten pistää aiheesta omaa topikkiaan sopivalle palstalle, jos tarvetta löytyy..

fiV2. sanoi:
Suomesta on kotoisin Chat Republic Gamesin 'vauhdikas yhteisöllinen monen pelaajan verkkopeli', joka sijoittuu formuloiden vauhdikkaaseen maailmaan. Pelin nimi on Battery Formula Racing ja sitä sponsoroi tunnettu energiajuomamerkki.

"Luo oma yksilöllinen pelihahmosi, perusta oma Battery-tiimisi ja kutsu ystäväsi mukaan. Kilpaile yksin tai tiimisi kanssa formulakauden ajan muita pelaajia ja tiimejä sekä kansallisuuksia vastaan. Battery Formula Racingissä tapaat muita samanhenkisiä ihmisiä ja saat uusia ystäviä. Voit myös haastaa heidät mittaamaan kanssasi taitojaan radalle", kertoo pelin tiedote.

Kokonaisuudessaan noin 30 megan kokoinen peliclient on ladattavissa myös V2.fi:n tiedostoalueelta. Pelaaminen on toistaiseksi ilmaista, joulukuusta lähtien uusia ratoja ja ominaisuuksia voi ostaa 5-7 euron kuukausihintaan. Ensi maaliskuussa alkaa koko formulakauden pituinen kisa Battery Formula Racing -mestaruudesta.



http://www.v2.fi/uutiset/pelit/1434/

Hyvä Suomi :thumbup: :)
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Trone sanoi:
Pistetääs nyt tähän tämmöstä uutista.. Joku innokas voi sitten pistää aiheesta omaa topikkiaan sopivalle palstalle, jos tarvetta löytyy..



http://www.v2.fi/uutiset/pelit/1434/

Hyvä Suomi :thumbup: :)

Toimiikos tuo V2:n kautta ladattu peliversio kenelläkään. Kokeilin siis uteliaisuuttani ladata tuon. Lataus vaikutti sujuvan nopeasti, mutta itse peli ei suostu käynnistymään. Ohjelma on havainnut virheen ja se on suljettava tyyppinen virheilmoitus.:(
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
FIAn Sherlokit toimissaan

Taitaa haitata kehitystyötä. :wink:

08.11.07 11:26
FIA aloittanut McLarenin auton tutkimukset
FIA on aloittanut McLarenin ensi kauden auton tutkimisen. Brittilehti Daily Mailin mukaan FIA toimii McLarenin päämajalla Wokingissa kuin poliisin ratsiassa.

MP4-22
Tutkimukset liittyvät vakoilujupakkaan ja yksi sanktioista oli se, että FIA tulee tutkimaan, ettei kauden 2008 autossa ole käytetty Ferrarin piirustusten mukaisia ratkaisuja.

Daily Mailin mukaan FIA:n tutkijat ovat käyneet läpi tietokoneita, suunnittelu tiedostoja ja ovat vieneet mukanaan laatikkokaupalla dataa analysoitavaksi.

Tutkimusten tulokset julkaistaan World Motor Sport Councilin toimesta Monacossa 7 joulukuuta.

FIA ja McLaren eivät halunneet kommentoida asiaa, mutta vahvistivat tutkimusten olevan käynnissä.

kirjoittanut: KH F1 online

http://www.autosport.com/news/report.php/id/63844
 
Viimeksi muokattu:

warre1

Well-known member
Liittynyt
8.7.2005
Viestit
386
Sijainti
Kouvola
Vakoilujutut jatkuu:
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2007/11/579492

Renault FIA:n kuultavaksi vakoilusyytösten johdosta
08.11.2007 16:13

Kansainvälinen autoliitto FIA on kutsunut Formula ykkösten Renault-tallin vastaamaan tallia kohtaan esitettyihin vakoilusyytöksiin maailman moottoriurheiluneuvoston eteen joulukuussa.

Renault'n vakoilutapaus liittyy F1-maailmaa ravistelleeseen vakoiluskandaaliin, jossa McLarenin katsottiin syyllistyneen Ferrari-tallin vakoiluun. McLaren-tutkinnan yhteydessä kävi ilmi, että McLarenin entinen työntekijä oli tuonut mukanaan Renault'lle useita CD-levyjä tietoja McLarenilta.

McLarenin lakimiehet toivat asian esille McLarenin omien kuulemisten alla syyskuussa, jonka johdosta Renault-tallin toimia alettiin tutkia. Tutkinnan seurauksena Renault-talli kutsuttiin FIA:n maailman moottoriurheiluneuvoston kuultavaksi 6. joulukuuta 2007.

FIA:n mukaan Renaultilla on ollut viime vuoden syyskuun ja kuluvan vuoden lokakuun välisenä aikana tietoja muiden muassa McLarenin auton tarkasta rakenteesta, polttoainejärjestelmästä, öljynlauhduttimesta, koko auton hydrauliikkajärjestelmästä ja ajokin jousituksesta.

(MTV3)

;)
 

ÖÖ.

Well-known member
Liittynyt
2.3.2006
Viestit
688
talakem sanoi:
Taitaa haitata kehitystyötä. :wink:

08.11.07 11:26
FIA aloittanut McLarenin auton tutkimukset
FIA on aloittanut McLarenin ensi kauden auton tutkimisen. Brittilehti Daily Mailin mukaan FIA toimii McLarenin päämajalla Wokingissa kuin poliisin ratsiassa.

MP4-22
Tutkimukset liittyvät vakoilujupakkaan ja yksi sanktioista oli se, että FIA tulee tutkimaan, ettei kauden 2008 autossa ole käytetty Ferrarin piirustusten mukaisia ratkaisuja.

Daily Mailin mukaan FIA:n tutkijat ovat käyneet läpi tietokoneita, suunnittelu tiedostoja ja ovat vieneet mukanaan laatikkokaupalla dataa analysoitavaksi.

Tutkimusten tulokset julkaistaan World Motor Sport Councilin toimesta Monacossa 7 joulukuuta.

FIA ja McLaren eivät halunneet kommentoida asiaa, mutta vahvistivat tutkimusten olevan käynnissä.

kirjoittanut: KH F1 online

http://www.autosport.com/news/report.php/id/63844
Kohta joku FIA:n henkilökuntaan kuuluva vuotaa -08 McLarenin piirustukset Ferrarille ja soppa on jälleen valmis.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2215
SOKO sanoi:
Toimiikos tuo V2:n kautta ladattu peliversio kenelläkään. Kokeilin siis uteliaisuuttani ladata tuon. Lataus vaikutti sujuvan nopeasti, mutta itse peli ei suostu käynnistymään. Ohjelma on havainnut virheen ja se on suljettava tyyppinen virheilmoitus.:(
Toimii.

Et menettänyt mitään, sillä kyseessä on aivan hämmentävän huono peli. Huonon grafiikan vielä vois sietää, mutta pelattavuus on vielä huonompi. :nope:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Faustus sanoi:
Ei sitten tullut Ronille mieleen kysyä noista säännöistä ennen kauden alkua, vaan vasta sitten, kun huomataan, ettei pärjätä alkuunkaan pahimmalle kilpakumppanille.
McLaren oletettavasti on hyväksyttänyt oman rakenteensa FIA:lla etukäteen siinä kuin muutkin tallit, mutta tallihan sai Ferrarin ratkaisusta tarkempaa tietoa vasta, kun Stepney sitä heille toimitti epäonnistuttuaan saamaan toivomaansa ratkaisua suoralla yhteydenotolla FIA:n henkilöihin. Oliko McLarenilla riittävästi tietoa kyseenalaistaa Ferrarin ratkaisua ennen kauden alkua? Ilmeisesti ei.

Kuten linkittämästäsi jutusta selviää, FIA:n mielestä kyseinen ratkaisu ei täyttänyt sääntöjen henkeä, vaikka sääntöjen kirjaimen (ja mittaukset) läpäisikin. FIA siis muutti tulkintaansa lisätiedon perusteella.

Jos postauksesi pointti on se, että motiivi tutkintapyyntöön on puhtaasti menestykseen perustuva, niin siinä luultavasti on perää. Jos FIA ei olisi muuttanut tulkintaansa, niin tottakai McLaren olisi lähtenyt kehittämään omaakin pohjaratkaisuaan kyseisen porsaanreiän sallimaan suuntaan. Kilpailijan hyödyntämien porsaanreikien laillisuudesta on hyvä saada selvyys, ettei anneta tarpeetonta tasoitusta. Loppujen lopuksi FIA:n ratkaisu oli oikea, koska Ferrarin pohjaratkaisu ei ilmeisesti täyttänyt sääntöjä (5 mm:n maksimiliikkuvuudesta - muistini mukaan), vaikka mittaukset läpäisikin.
 
Viimeksi muokattu:

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
WebSlave sanoi:
Jos FIA ei olisi muuttanut tulkintaansa, niin tottakai McLaren olisi lähtenyt kehittämään omaakin pohjaratkaisuaan kyseisen porsaanreiän sallimaan suuntaan. Kilpailijan hyödyntämien porsaanreikien laillisuudesta on hyvä saada selvyys, ettei anneta tarpeetonta tasoitusta. Loppujen lopuksi FIA:n ratkaisu oli oikea, koska Ferrarin pohjaratkaisu ei ilmeisesti täyttänyt sääntöjä (5 mm:n maksimiliikkuvuudesta - muistini mukaan), vaikka mittaukset läpäisikin.

as were McLaren and Red Bull who were running similar devices.

No Mäkillä oli aivan vastaavanlainen ratkaisu mutta ei yhtä tehokas kuin Ferrarilla. Ja tiedot Ferrarin pohjalevystä heillä oli ennen kauden alkua. Stepneyhän soitti ja tekstaili mm. Bahrainin testeistä ennen kautta kokoajan Mäkille. Ompa tiedossa yhden viestin sisältökin siitä miten Ferrarin pohja toimii.:D Siis jo ennen kauden alkua.

Dennis odotti vain sopivaa hetkeä valituksen tekoon. Olivat jo silloin jo varautuneet FIAn tulkinta muutoksiin. Ferrari taas ei ja homma tapahtui keskellä kaukomaiden kisoja jolloin muutokset oli mahdollisimman hankalia. Ainoa missä eivät onnistuneet oli se että Ferrari olisi hylätty Ausseissa. No se ei edes ollut mahdollista kun Ferrari oli hyväksynyt pohjan FIAlla...

Australian kisan jälkeenhän Häkkinen antoi sen kuuluisan haastattelun jossa paljasti tietävänsä jotain enemmänkin mitä McLarenillä oli meneillään.
 

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
1993
SOKO sanoi:
Toimiikos tuo V2:n kautta ladattu peliversio kenelläkään. Kokeilin siis uteliaisuuttani ladata tuon. Lataus vaikutti sujuvan nopeasti, mutta itse peli ei suostu käynnistymään. Ohjelma on havainnut virheen ja se on suljettava tyyppinen virheilmoitus.:(

Itselleni tulee yrittäessäni ladata että sivua ei voi näyttää...
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
formulastara sanoi:
Toivottavasti tuo A. Costa ei ala taas räpeltämään sen auton aerodynamiikan kanssa... Kai se Tombazis edelleen siellä on. Onhan?
Tuskin se nyt yhtäkkiä alkaa sen kanssa räpeltämään, kun kerran nousee ikäänkuin porrasta ylemmäksi. Ferrarilla oli pikkuisen liikaa miehiä ylimmissä tehtävissä, joten sieltä voikin miehen tai kaksi ottaa pois. Tombazis lienee pääsuunnittelija edelleen, pääaerodynaamikko taas on John Iley kuten on ollut vuodesta 2003.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Bobakki sanoi:
Tuskin se nyt yhtäkkiä alkaa sen kanssa räpeltämään, kun kerran nousee ikäänkuin porrasta ylemmäksi. Ferrarilla oli pikkuisen liikaa miehiä ylimmissä tehtävissä, joten sieltä voikin miehen tai kaksi ottaa pois. Tombazis lienee pääsuunnittelija edelleen, pääaerodynaamikko taas on John Iley kuten on ollut vuodesta 2003.
Miksi sitten mm. Heikki Kulta on uutisoinut Tombazisin olleen vastuussa esim. Ferrari 2006:n pohjan aerodynaamiikan suunnittelusta, tai lähinnä parannuksista, kun talliin tuli takaisin? Miksi useimmiten mainitaan Tombazis, kun puhutaan Ferrarin aerodynamiikasta tai vaikka vuoden 2005 Mclarenin aerodynamiikasta?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
formulastara sanoi:
Miksi sitten mm. Heikki Kulta on uutisoinut Tombazisin olleen vastuussa esim. Ferrari 2006:n pohjan aerodynaamiikan suunnittelusta, tai lähinnä parannuksista, kun talliin tuli takaisin? Miksi useimmiten mainitaan Tombazis, kun puhutaan Ferrarin aerodynamiikasta tai vaikka vuoden 2005 Mclarenin aerodynamiikasta?
En pitäisi Heikki Kultaa mitenkään täysin erehtymättömänä lähteenä, mutta tuskin pääsuunnittelijana oleminen estää aerodynamiikkaan kajoamista. Esim. Neweyn autot erottaa edelleen muodostaan, vaikkei hänen vakanssinsa ole ollut aerodynamiikkavastaava sitten 1990-luvun alkupuolen.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Lähde:IS
Ferrari saa näillä näkymin ensi kauden F1-autonsa valmiiksi ennen muita kärkitalleja.

IS Urheilun tietojen mukaan Ferrari aikoo esitellä Kimi Räikkösen ja Felipe Massan uuden ajokin jo 6.-8. tammikuuta.

Sen jälkeen autoa testataan ainakin Fioranossa ennen kuin Ferrari lähtee sillä mukaan tallien yhteistesteihin. Ensi kauden avauskilpailu ajetaan Melbournessa 16. maaliskuuta.

Jo nyt tiedetään, että Ferrari lyhentää autonsa akseliväliä. Se tehdään siirtämällä etujousitusta lähemmäs kuljettajaa.
Tämähän tietää hyvää Ferrarin kannalta :)
 

kana-fin

Well-known member
Liittynyt
19.12.2006
Viestit
873
Noo, eipä auton aikainen radalle tuonti ole mikään tae mistään supervauhdista. Toihan Toyotakin uuden auton muutama kausi sitten melkein heti radalle, ja Renault tapansa mukaan viime kaudella aikaisin. Tokihan se helpottaa jos uuden auton saa nopeasti radalle, kunhan ei ole mikään juosten kustu.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös