F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
kouvotsvoni sanoi:
Trone puki ajatukseni sanoiksi tuossa pari postausta aiemmin. Tietenkin jokaisen kisan aika-ajot ansaitsevat sen 107 kertaa enemmän oman otsakkeensa, kuin Hamiltonin vene-huhut ym.. Mukava noita pikku-uutisiakin lukea, mutta parantaa forumin luettavuutta aika tavalla, kun jokaiselle kissanristiäiselle ei omaa otsikkoa tehdä.
Aivan turhaa olis luoda uusia otsikoista kaikenmaailman pikku-uutisista. Pahimmillaan se olisi sitä, että etusivu on vaan kopioitu täyteen uutisia, joihin vain harva viitsii vastata. Eikä välttämättä alittajallakaan olisi asiasta mitään sanottavaa. Tänne ne hukkuu näppärästi, jos välttämättä haluaa kopioida uutisen.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
kouvotsvoni sanoi:
Trone puki ajatukseni sanoiksi tuossa pari postausta aiemmin. Tietenkin jokaisen kisan aika-ajot ansaitsevat sen 107 kertaa enemmän oman otsakkeensa, kuin Hamiltonin vene-huhut ym.. Mukava noita pikku-uutisiakin lukea, mutta parantaa forumin luettavuutta aika tavalla, kun jokaiselle kissanristiäiselle ei omaa otsikkoa tehdä.
Ei kait kukaan ole ollut tekemässäkään omaa topikkia joka uutiselle. Koko ajanhan ollaan oltu säilyttämässä topikki nimeltään "F1-uutisia".

Se, että onko uutis topikkeja yks vai joka vuodelle omansa tms. niin on mulle henk.koht. ihan sama. Hyvin voin lukee tätä yhtäkin.... :D
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Helvetti, laittakaa tänne niitä uutisia ja lopettakaa topicin hyödyllisyyden jarnaus! Hus muualle rupattelemaan joutavia :p

Tämä topic on tarkoitettu uutisia varten, lähinnä ei niin mielenkiintoisia ja joutavia sellaisia varten. Tässä yksi joka ei nyt suoranaisesti kiinnosta:

Kustannusten alentaminen on nykyään tarpeen myös isojen autotehtaiden omistamille F1-talleille.

- Pitkän aikaa oli vallalla sellainen tunne, ettei kustannuksilla ollut väliä isoille autotehtaille. Nyt kaikki ymmärtävät, että he välittävät kustannuksista ja asia on heille tärkeä. Lähes kaikki tallit olivat viime kokouksessa mieluummin budjettikaton kuin jonkin muun sääntöihin tehtävän rajoituksen kannalla, Mosley selvitti F1-sarjan virallisilla nettisivuilla.

- Rajoitamme käytettävää rahamäärää, mutta sen summan saa kukin käyttää haluamallaan tavalla. Jos rajoittaisimme tuulitunnelin käyttöä tai tietokoneiden käyttöä, niin jollain tallilla on iso tuulitunneli ja toisella on tehokas tietokone, joten loppujen lopuksi kaikki olisivat tyytymättömiä, Mosley perusteli.

Budjettikatto vaikuttaa vaikealta valvottavalta, mutta Mosley vakuuttaa keinojen löytyvän.

- Budjettikaton ongelmana on se, että meidän täytyy sopia sen valvonnasta. Meillä on asiasta erittäin hyviä suunnitelmia, joista keskustellaan tulevien kuukausien aikana, Mosley totesi.
Mutta ei tuon takia jaksais uutta topicia laittaa pystyyn, se joka haluaa voi lukea, se jota ei kiinosta voi hypätä suoraan yli. Mutta yks sivullinen keskustelua uutis topicissa siitä onko tämä hyödyllinen vai ei, on liikaa.
 

Miss Piggy

Schufosa
Liittynyt
14.9.2006
Viestit
1827
Mä oon Misa1:n kans samaa mieltä, eli turha tästä asiasta on säännöllisin väliajoin väitellä onko tää toikki tarpeellinen jne. Ihan hyvä tämä on näin. Uusimmat uutiset lötyy ketjun lopusta. Ja tämä on tarpeellinen toikki mun mielestä, koska ite en ainakaan kaikkia maailman F1-sivustoja ala kaivelemaan. Täältä paremmin nuo uutisen minut tavoittaa varmaan. Ei löydy niin paljo harrastuneisuutta minusta, että jaksaisin etsiskellä uutisia kauheesti, kun tiedän, että täällä moni jaksaa ja tänne niitä kokoaa. :thumbup:
 

zUsT

Well-known member
Liittynyt
31.3.2007
Viestit
154
Sijainti
Tila
Miss Piggy sanoi:
Mä oon Misa1:n kans samaa mieltä, eli turha tästä asiasta on säännöllisin väliajoin väitellä onko tää toikki tarpeellinen jne. Ihan hyvä tämä on näin. Uusimmat uutiset lötyy ketjun lopusta. Ja tämä on tarpeellinen toikki mun mielestä, koska ite en ainakaan kaikkia maailman F1-sivustoja ala kaivelemaan. Täältä paremmin nuo uutisen minut tavoittaa varmaan. Ei löydy niin paljo harrastuneisuutta minusta, että jaksaisin etsiskellä uutisia kauheesti, kun tiedän, että täällä moni jaksaa ja tänne niitä kokoaa. :thumbup:
Samaa mieltä ollaan. Offtopikkiakin saa mun puolesta olla. Kyllä se on hieno esim ku ykköset on lomalla, ni seurata kunnon kaksintaistelua täällä jos ei mitään muuta ole:tongue:

Onhan se silti niinkin että toiset ne vaan haluu elää armeiassa ja toiset siviilissä:rolleyes:

edot: Niin ja kirjoitusvirheitäkin saa ja pitää olla prk!
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Briatore: Piquet ei aiheuta ongelmia

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2008/01/603229

"Renault'n F1-tallin päällikkö Flavio Briatore pitää täysin mahdottomana, että Nelson Piquet junior aiheuttaisi Fernando Alonson kanssa samanlaisia ongelmia Renault-tallin sisällä kuin koettiin McLarenilla viime kaudella, jolloin Alonson ja Lewis Hamiltonin puhevälit katkesivat kesken kauden.

- Nelsinho on älykäs ja nuori kaveri. Hän tietää mitä haluaa ja hänelle Alonson tallikaverina toimiminen on mahtava tilaisuus. Siitä on hänelle vain hyötyä, Briatore vakuutti AS-lehdessä.

Briatore korostaa hoitavansa tallin sisäisen tilanteen paremmin kuin kollegansa McLarenilla.

- Minä olen erilainen kuin Ron Dennis, Briatore muistutti."

Liekö Nelsinhon sopparissa joku kakkoskuski-pykälä kun Flaavio on noin luottavainen. :eek: :alppu:
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
On varmaan ja Briatore niin voimakkain sanan kääntein kertoo itsekkin oikeastaan suoraan, että Alonso on ykkönen ja sillä selvä. Siinä ei pikku Piquet pyristele tai saa saman tien kenkää.

Selittää olevansa erilainen kuin Ron, heh. Elä ihmeessä. Sai Heikinkin puheista hyvin kuvan, että olis suorastaan vituttanu jäädä Renulle, jos Alonso olis menny vaikka RB:lle, ku niin selkeästi puhutaan siitä että on pelkkä kakkosvaihtoehto. Ron taas pyrkii olemaan molempien kaveri. Ongelma tulikin siitä ku Alonso luuli ja halusi olla selkeä ykkönen. No sitä hän nyt sitten saa olla, tosin ei taida enää päästä taistelemaan voitoista.
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Mä veikkaan että siellä kyllä latinoveri tulee kiehumaan pitkin kautta. Varsinkin jos ja kun Rellulla ei päästä edes pallille.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Ainakin viime kaudella viimeistään Alfontso nousi minun suosikkikkuskien joukkoon, ihan pelkän riehumisen ansiosta. Kaveri on loistava kuljettaja mutta myös erittäin viihdyttävää seurata radan ulkopuolisia toilailuja. Tulevaa kautta odotankin mielenkiinnolla, ja toivon että Rellun leirissä nämä kaksi kuumakallea, Alfonso ja Pikee, tuovat väriä muuten niin Ferrarin punaiseen kauteen.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Massa taas höpöttää vanhaa virttä:

Massa: "Tarvitsen vain vähän onnea"
- Jos katsoo mestaruustaistoa Monzassa, minulla oli seitsemän pistettä Kimi Räikköstä enemmän ja kaikki mahdollisuudet taistella tittelistä. Mutta sitten Monzassa iskivät ongelmat ja menetin mahdollisuuteni. Kauteni ei ollut huono. Se oli itse asiassa erittäin hyvä ja aion tehdä kaiken samalla tavalla, Autosport.com kertoi Massan sanoneen medialle Valenciassa.
Koko ajan alan arvostan Räikköstä vaan enemmän ja enemmän. Se ei puhu turhaa eikä varsinkaan jauha paskaa eikä heittele lokaa muiden niskaan.

Toi Massan "epäonni" on kyllä niin kiinnostavaa... Tossakin puhuu Monzassa, jota ennen Kimillä oli ollut kaks tekniseen vikaan loppunutta kisaa (+yks omaan virheeseen "loppunut" kisa Monacossa) ja kaiken lisäks jos laskee osaa niin Massahan oli tuon Monzankin jälkeen Räikköstä edellä pisteissä. Eli jos toi kisa jotain ratkas niin miten Massa sit pysty häviään ku oli tossa kohtaa vielä mestaria edellä?
Mun mielestä jos lasketaan Kimin ja Felippen huonot onnet vastakkain niin selvät luvut saadaan siinäkin Kimille.

Aivan turhaa shittiä jauhaa kyllä, mutta jauhakoon. Pelaa luultavasti Kimin pussiin kun tollasia höpöttää. Kimihän saa vaan koko ajan enemmän yliotetta henkisesti tallikaveristaan..
 

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1039
Massa hehkuttaa uutta Ferraria
23.01.2008 17:56
Felipe Massa, kuva: EPA/JORGE ZAPATA

Kimi Räikkösen tallitoverina Ferrarilla ajava Felipe Massa uskoo tallin ottaneen merkittävän askelen eteenpäin F2008-auton kanssa. Massa kertoi näkemyksiään toimittajille Valencian testeissä keskiviikkona.

- Mielestäni olemme jo löytäneet paljon parannuksia viime vuoden autoon verrattuna. Haluamme toki autolta vieläkin enemmän, mutta mielestäni kaikki on mennyt oikeaan suuntaan, Massa kehui.

- Sanoisin että auto käyttäytyy erittäin hyvin. Olen varsin tyytyväinen sen tasapainoon, vakauteen, pitoon ja moottoriin, Massa jatkoi.

- Tällä hetkellä tärkein asia on se, että saamme alle paljon kilometrejä. Luotettavuus on yksi kauden kulmakivistä, brasilialaiskuski päätti.

(MTV3-Reuters)

:thumbup:
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Lähes kaikki tallit olivat viime kokouksessa mieluummin budjettikaton kuin jonkin muun sääntöihin tehtävän rajoituksen kannalla
Ja mitähän nämä muut vaihtoehdot sitten tarkemmin oli... valittiinko vain kahdesta huonosta vähemmän huono. :wink:
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Ghost_Glove sanoi:
Massa taas höpöttää vanhaa virttä:

Massa: "Tarvitsen vain vähän onnea"


Koko ajan alan arvostan Räikköstä vaan enemmän ja enemmän. Se ei puhu turhaa eikä varsinkaan jauha paskaa eikä heittele lokaa muiden niskaan.

Toi Massan "epäonni" on kyllä niin kiinnostavaa... Tossakin puhuu Monzassa, jota ennen Kimillä oli ollut kaks tekniseen vikaan loppunutta kisaa (+yks omaan virheeseen "loppunut" kisa Monacossa) ja kaiken lisäks jos laskee osaa niin Massahan oli tuon Monzankin jälkeen Räikköstä edellä pisteissä. Eli jos toi kisa jotain ratkas niin miten Massa sit pysty häviään ku oli tossa kohtaa vielä mestaria edellä?
Mun mielestä jos lasketaan Kimin ja Felippen huonot onnet vastakkain niin selvät luvut saadaan siinäkin Kimille.

Aivan turhaa shittiä jauhaa kyllä, mutta jauhakoon. Pelaa luultavasti Kimin pussiin kun tollasia höpöttää. Kimihän saa vaan koko ajan enemmän yliotetta henkisesti tallikaveristaan..
Sen verran on pakko korjata, että Monzan jälkeen Massa ei nimenomaan ollut enää pisteissä Räikkösen edellä, vaan viisi pistettä jäljessä. Monzaan tultaessa miesten välinen eroa kun oli tasan yksi piste Massan eduksi.

Ja kyllähän Felipellä teknisiä ongelmia riitti ennen Monzaakin, mutta ne kasaantuivat aika-ajoihin (Australia ja Unkari). Silverstonen startista taasen voi olla montaa mieltä.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Silk Cut Jaguar sanoi:
Ja mitähän nämä muut vaihtoehdot sitten tarkemmin oli... valittiinko vain kahdesta huonosta vähemmän huono. :wink:
Tuulitunnelien tahi tietokone simulaatioiden rajoitus...
Minusta tuo budjettikatto kuullostaa ihan ok:lta.
Mosley tais ainakin perustella sitä jossain juuri sillä, että se on reiluinta. Jos rajotettais tuulitunneleita niin eniten kärsis tallit joilla on kaks tunnelia ja jotka ovat panostaneet enemmän tuulitunneleihin kuin simulaatioihin. Jos taas rajotettais simulaatioita (käytettyä aikaa tai laitteistoja) niin eniten kärsis tallit jotka ovat juuri hankkineet supertietokoneita....
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Viimeksi muokattu:

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
5,5km on kaikki uudet radat nykyään. Joku FIAn tai Tilken standardimitta. Vaihtelu vois virkistää joskus :rolleyes:
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Mediaprofeetta sanoi:
edit: paitsi se silta-osio melkein jopa pelottaa :eek!:
Sillasta voisi tulla tosiaan joku monumentti tyylinen juttu tuolle radalle.. Sen verran erilainen ja ehkä oikeasti hurjakin, kerta Eau Rougekaan tuskin näyttäs miltään tuollasessa kuvassa/animaatiossa/simussa..
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös