F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Astraali sanoi:
Vaikutaa hyvältä! Itse olin erittäin skeptinen tämän radan suhteen, mutta tuon videon perusteella vaikuttaa erinomaiselta. No, sitten se nähdään mitä se on todellisuudessa. Silta vaikuttaa kyllä sellaiselta paikalta, että siihen saadaan vielä joku vuosi joukkokolari kun eka auto vetää seinään ja autonpalasia on koko radan leveydeltä. Ei hjuva.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Todella tylsä mikki hiiri rata.. eli siis nykyaikainen ja turvallinen? :rolleyes:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Viimeksi muokattu:

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Calvin sanoi:
Silta vaikuttaa kyllä sellaiselta paikalta, että siihen saadaan vielä joku vuosi joukkokolari kun eka auto vetää seinään ja autonpalasia on koko radan leveydeltä. Ei hjuva.
Hieman on väärin tuo siltakohta tehty videoon, Silk Cut Jaguarin pasteaman pätkän perusteella normi 90 asteen mutkat ennen ja jälkeen siltaa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Felix sanoi:
Hieman on väärin tuo siltakohta tehty videoon, Silk Cut Jaguarin pasteaman pätkän perusteella normi 90 asteen mutkat ennen ja jälkeen siltaa.
Astraalin video vain taitaa olla uudempi. Näin ainakin itse tulkitsen, koska tuon toisen olen nähnyt jo aikoja sitten. Yli ysikymppiseksi tuo kohta on varmaankin muutettu, jotta sillalletulo olisi turvallisempi.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Kimin kommentteja TS:n sivuilta:

Vuosi sitten Räikkönen oli ajanut tässä vaiheessa vasta pari päivää Vallelungassa vanhalla autolla. Koko kevään Kimi vieroksui hänelle outoja renkaita.

Nyt rengastyö on mallillaan.

- Tällä autolla renkaatkin tuntuvat nyt paremmilta, Räikkönen kiitteli.

- Koko ajan minulla on ollut hyvä tunne autosta. Saimme kokeilluksi paljon erilaisia juttuja ja nyt säädötkin tuntuvat paljon paremmilta. Nyt auto toimii niin kuin sen pitääkin.

- Meille tulee vielä paljon uusia osia autoon. Odotamme tietysti uutta aeropakettia, joka tekee auton vielä paremmaksi. Jo nyt auto toimii tasaisesti ilman ongelmia. Olen tyytyväinen autoon, vaikka tietysti aina voisimme olla vieläkin valmiimpia.
Hyvälle näyttää Kimin kannalta :thumbup: Viime vuoden hankaluuksien jälkeen mestariksi. Nyt kaikki on hallussa jo heti alkuun, eli ei pitäisi olla ongelmia ainakaan Massan haastamisessa :ahem:
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
DaSilva sanoi:
Ainakaan Leviksestä ei tuu olemaan tänä vuonna vastusta. Alonson -6 kymmenystä ja Heikki.. :thumbup:
Jokseenkin ennenaikaista spekulointia.
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Barrichello kertoo tuntemuksiaan uudesta Hondasta:
Barrichello cautious about new Honda

By Michele Lostia and Pablo Elizalde Thursday, January 24th 2008, 13:40 GMT

Rubens Barrichello at ValenciaRubens Barrichello remained cautious about the performance of the new Honda RA108 after testing the car for the first time on Wednesday at Valencia.

The Japanese squad are aiming to bounce back following a dismal 2007 season, and they are pinning their hopes on the new car which made its track debut yesterday.

Barrichello said the car was better than last year's, but he admitted that was not saying much.

"There is not much to say," Barrichello told autosport.com during testing at Valencia. "You could quite easily say it is better than the other one. That is not so difficult as the other one was tremendously bad.

"There are small issues like temperature here and there, the small bits we deal with in shaking down a new car. The initial feeling is okay, not bad. We will see what happens."

Barrichello finished down in 16th place in yesterday's test, over 3.5 seconds off the pace, but the Brazilian played down the significance of his time.

"I'm certain that this car is better than the 2007 one also because it's difficult to do worse," he told Gazzetta dello Sport.

"We did expect some gremlins, and in any case the 2007 car suffered of a massive weight shift under braking that this car shows to have solved.

"Laptimes were slow but also because on the first day it made no sense to push too hard. In any case we are awaiting the new aerodynamics."
Oma suosikkikohtani: "Olen varma että tämä auto on parempi kuin vuoden 2007 malli koska on hankalaa tehdä huonompaa" :)

edit: Lähde oli Autosport:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/64830
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Lewis Hamiltonin mielestä Fernando Alonso osoitti viime kaudella huonoa esimerkkiä F1-kuljettajille.

Alonso yritti pitää itsepintaisesti kiinni ykköskuljettajan asemastaan McLarenilla, vaikka tulokaskuski Hamilton ylsi samanveroisiin suorituksiin.

- Hän oli alussa ykköskuski, mutta se muuttui. Tai no, hän ajatteli olevansa ykköskuski alussa. Mielestäni asioiden ei pitäisi olla niin. Pitäisi toimia joukkueena. Tilanteen pitäisi olla tasavertainen. Hän osoitti minulle, kuinka F1-kuljettajan ei pidä käyttäytyä, Hamilton moitti Alonsoa The Guardian -lehden mukaan.

Hamilton vakuuttaa, ettei itse sorru samanlaiseen tilanteeseen uuden tallikaverinsa Heikki Kovalaisen kanssa.

- Minä pidän reiluudesta ja haluan Heikki Kovalaisella olevan täysin samat mahdollisuudet. Jos hänellä on ne ja minä päihitän hänet, niin se on palkitsevaa, Hamilton perusteli.

(MTV3)
Lewis puhuu täyttä asiaa :)
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Misa1 sanoi:
Lewis puhuu täyttä asiaa :)
Niin, aika hassuja lauseita ("Pitää pystyä toimimaan joukkueena..") mieheltä, joka ei itsekään kunnostautunut joukkuepelaajana. :cool:

Unkarissa jätti noudattamatta tallin kanssa sovittuja pelisääntöjä ja Monacossa "avautui" lehdistölle, kun Dennis käski kilpailussa jäädyttämään tilanteen ja säästämään moottoreita, koska ahtaalla radalla ohittaminen olisi ollut riskipeliä.

Eli mielestäni pata kattilaa soimaa.:dunno:
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
M.Webber sanoi:
Niin, aika hassuja lauseita ("Pitää pystyä toimimaan joukkueena..") mieheltä, joka ei itsekään kunnostautunut joukkuepelaajana. :cool:

Unkarissa jätti noudattamatta tallin kanssa sovittuja pelisääntöjä ja Monacossa "avautui" lehdistölle, kun Dennis käski kilpailussa jäädyttämään tilanteen ja säästämään moottoreita, koska ahtaalla radalla ohittaminen olisi ollut riskipeliä.

Eli mielestäni pata kattilaa soimaa.:dunno:

:) :ahem:
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Astraali sanoi:

Aika haastavahko siinä mielessä, että mutkia on paljon ja niiden opetteluun varmasti menee aikansa. Kuljettajan näkökulmasta varmasti aika perseestä kuitenkin, jos tuollaisessa betonirailossa pitää koko ajan puotella menemään. Ihan suoraan anaalista koko rata, ei ollenkaan korkeuseroja, eikä tuo "hieno" siltaosuus kyllä viehättänyt pätkääkään. Voisin kuvitella, että tätä rataa tulisi ajettua peeceellä kaikista vähiten, vaikka betonivallit vuorattaisiin mainoksilla.
 
Viimeksi muokattu:

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Hermanni sanoi:
Niin sanoo mies (Lewis) joka julisti itsensä tämän kauden johtavaksi kuljettajaksi McLarenilla. :D
Kyllä tuota kyseistä Hamiltonin kommenttia sitten jaksetaan jauhaa. Johtava kuljettaja ei tarkoita samaa kuin ykköskuljettaja! Varsinkaan Hamiltonin suusta kuultuna. Johan se on tuhat ja yksi kertaa sanonut, että haluaa nimenomaan tasavertaiset asemat tallikaverin kanssa. Tuolla johtavalla kuljettajalla tarkoitetaan sitä, että kun kaveri on ollut tiimissä jo vuosikaudet ja tuntee porukan ja systeemit niin siinä mielessä hänellä on tietty johtavan kuskin asema kun tallikaveri vasta totuttelee kaikkeen. Ei siitä kannata yrittää lukea yhtään sen enempää...
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Formula ykkösten hallitseva maailmanmestari Kimi Räikkönen kertoo, ettei MM-pokaali ole hänen halussaan.

- Se ei ole vielä minulla. En tiedä, missä se on. Oletan, että se on edelleen Ferrarin tehtaalla minun muiden pokaalieni tavoin. Täytyy kysellä asiaa. Haluan joka tapauksen pokaalin, Räikkönen sanoi Bild-lehdelle.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Eikös tuo MM-pokaali ole kiertopalkinto vai onko siitä teetetty joku kopio, jonka kuski/talli saavat omakseen?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös