F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

forti

custom user
Liittynyt
2.10.2006
Viestit
1026
Sijainti
strosmobylschtok
Frentzen jatkamassa kilpauraansa 8.3.2008,16:20:39

Formula ykkösissä vuosina 1994-2003 kilpaillut saksalaisajaja Heinz-Harald Frentzen on lopettanut ajohommat DTM-sarjassa, mutta kilparadoille hän on silti palaamassa. Bild-lehden mukaan Frenztzen olisi siirtymässä Aasian Speedcar-sarjaan, jonka osakilpailuja järjestetään lähi- ja kaukoidässä. Frentzen saisi Speedcarissa kilpakumppaneikseen entiset F1-kilpakumppaninsa Jean Alesin, Johnny Herbertin, Gianni Morbidellin ja Ukyo Katayaman.

Frentzen, 40, kilpaili Formula ykkösissä Sauberilla 1994-96, Williamsilla 1997-98, Jordanilla 1999-2001, Prostilla 2001, Arrowsilla 2002 ja uudelleen Sauberilla 2003. Hän voitti kolme osakilpailua, joista yhden Williamsilla 1997 ja kaksi Jordanilla 1999. Ajajien MM-sarjassa Frentzen sijoittui kolmanneksi 1997 ja 1999.


Mielenkiintoinen sarja, tuo Speedcar :thumbup:
 

Leo

User
Liittynyt
14.1.2008
Viestit
530
Sijainti
Location
Speedcar kisat ovat kyllä jännittäviä, mutta tunnelma ja yleisö puuttuu kokonaan.

Heinz-Harald Frentzenistä en ole koskaan saanut tolkkua, siis onko hyvä tai huono, loistava vai luuseri.:confused:
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
sportti.comin versio Ferrain kuumenemisesta:
Italiassa on spekuloitu Ferrari-auton peräosan liiallisesta kuumenemisesta, joka on aiheuttanut testeissä paljon teknisiä ongelmia. Ilta-Sanomien verkkosivujen mukaan ongelmat liittyvät moottorin jäähdytykseen, vaihdelaatikkoon sekä iskunvaimentimiin. Talven testit on suoritettu viileässä kelissä, eikä Ferrari ole päässyt testaamaan auton luotettavuutta helteisessä säässä, mikä voi tuottaa ongelmia kauden avauskisoissa.

Ferrari veti kyllä 6 päivän testirupeaman Bahrainissa Toyotan kanssa, joten näillä talleilla kyllä on tuntumaa kuumiin olosuhteisiin. En kyllä muutenkaan sanoisi että Ferrarilla on ollut paljon teknisiä ongelmia testeissä, tallithan ajavat muutenkin joskus osat loppuun tarkoituksella nähdäkseen kuinka ne kestävät.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Felix sanoi:
sportti.comin versio Ferrain kuumenemisesta:
Italiassa on spekuloitu Ferrari-auton peräosan liiallisesta kuumenemisesta, joka on aiheuttanut testeissä paljon teknisiä ongelmia. Ilta-Sanomien verkkosivujen mukaan ongelmat liittyvät moottorin jäähdytykseen, vaihdelaatikkoon sekä iskunvaimentimiin. Talven testit on suoritettu viileässä kelissä, eikä Ferrari ole päässyt testaamaan auton luotettavuutta helteisessä säässä, mikä voi tuottaa ongelmia kauden avauskisoissa.

Ferrari veti kyllä 6 päivän testirupeaman Bahrainissa Toyotan kanssa, joten näillä talleilla kyllä on tuntumaa kuumiin olosuhteisiin. En kyllä muutenkaan sanoisi että Ferrarilla on ollut paljon teknisiä ongelmia testeissä, tallithan ajavat muutenkin joskus osat loppuun tarkoituksella nähdäkseen kuinka ne kestävät.
Bahrainissa ei ollut tuolloin kuuma, jota Ferrari harmittelikin.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Felix sanoi:
Ferrari veti kyllä 6 päivän testirupeaman Bahrainissa Toyotan kanssa, joten näillä talleilla kyllä on tuntumaa kuumiin olosuhteisiin.
Vaan kun Bahrainissa oli varsin viileää tallien testin aikaan.

Tässä voi olla kyse pelkästään siitäkin, että kun osien suhteen ollaan rajoilla ja kuumassa ei ole päästy testaamaan, niin Malesiassa ja Bahrainissa voidaan joutua avaamaan katteita enemmän kuin olisi toivottavaa tarkan tiedon puuttuessa. Suht hataralla pohjalla nämä tiedot ovat, mikäli Janne Aittoniemi on tosiaan ainut aiheesta kirjoittanut.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
PLAYLIFE sanoi:
Checking the latest forecast:
- Thursday Fine 32
- Friday Fine 37

Not good for all us spectators at the circuit, it's going to be a tough day if that forecast remains true. Adelaide had quite a few days in the low 30's in late October/early November and it was very difficult to sit there in the sun for hours watching the action on track.

I hope a cool change comes through for at least the weekend if not sooner.
Tota voisi sanoa yllättävänkin kuumaksi jos tuollaista nähdään siis Melbournessa. Viime vuonna kisassa oli jotain +20...
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Bobakki sanoi:
Vaan kun Bahrainissa oli varsin viileää tallien testin aikaan.

Tässä voi olla kyse pelkästään siitäkin, että kun osien suhteen ollaan rajoilla ja kuumassa ei ole päästy testaamaan, niin Malesiassa ja Bahrainissa voidaan joutua avaamaan katteita enemmän kuin olisi toivottavaa tarkan tiedon puuttuessa. Suht hataralla pohjalla nämä tiedot ovat, mikäli Janne Aittoniemi on tosiaan ainut aiheesta kirjoittanut.
Samoin minä olen ymmärtänyt, että kyseessä on enemmän aerodynaaminen ongelma.
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Leo sanoi:
Heinz-Harald Frentzenistä en ole koskaan saanut tolkkua, siis onko hyvä tai huono, loistava vai luuseri.:confused:
Muistat varmaan sen saman kuin kaikki muutkin, eli "ketsuppimies" ja Schumi vei sen tyttöystävän. Hyvä tai huono, ehkä siltä väliltä, voittihan tuo kolme GP:tä kumminkin. Moni kun ei voita yhtään. Not bad. Ihan kiva kun F1 muisteloita vieläkin herättää:)
 

Leo

User
Liittynyt
14.1.2008
Viestit
530
Sijainti
Location
Frentzen oli aivan omanlaisensa sankari...

Ja mitä Ferrarin lämpö ongelmiin tulee, niin voisivat tehdä tuulitunneliin lämmön säädön, jolla testata jäähdytystä siellä tehtaalla. Kumma kun eivät ole itse hoksanneet (taidanpa lähettää paperit Maranelloon:rolleyes: ).
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
jupla sanoi:
Samoin minä olen ymmärtänyt, että kyseessä on enemmän aerodynaaminen ongelma.
Sitä viimeistä aeroupdatea (takakate+siipi, ym?) ajettiin vain kai Barcelonassa jossa oli liian viileää.. ilmankierrosta katteiden alla on kysymys...

Ongelma tietty kun isommat aukot lisäävät vastusta ja saattavat vähentää downforcea... Ferkkuhan on ennenkin puhkonut niitä katteita Malesiassa..
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Leo sanoi:
Heinz-Harald Frentzenistä en ole koskaan saanut tolkkua, siis onko hyvä tai huono, loistava vai luuseri.:confused:
Oma käsitykseni miehestä on, että hänellä oli/on lahjakkuutta aivan siinä missä aikakautensa parhailla kuten Häkkisellä ja Schumacherilla mutta ehkäpä itse itselleen asettamien paineiden takia pää ei lopulta kestänyt. Kyllähän mies silloin tällöin väläytteli loistavia otteita mutta mahtui sinne myös sitten pettymyksiäkin... Huono tai luuseri se nyt ei ainakaan ollut, joskaan ei myöskään ihan loistavakaan. Joten jäljelle jää hyvä, johon tosin lisäisin vielä eteen "melko".
 

Leo

User
Liittynyt
14.1.2008
Viestit
530
Sijainti
Location
Olen samaa mieltä, HH oli lahjakas ja sen myötä olisi hänelle kuulunut enemmän menestystä. Hän itse oli osittain menestyksen tiellä, kuten 1994(Wiki: Frank Williams vakuuttui Frentzenin taidoista ja tarjosi hänelle paikkaa Williamsilla Ayrton Sennan kuolonkolarin jälkeen. Frentzen kuitenkin päätti jäädä Sauberille). Mielestäni HH olisi voinut oikeanlaisella määrätietoisuudella/tahdolla voittaa 1996 ja 97 mestaruudet, mutta ei niin ei.

F1-live kertoo Kovalaisesta näin: It was a golden opportunity to become the team's third Finn behind the wheel (after Mika Hakkinen and Kimi Raikkonen), ei taida olla kavereilla faktat kunnossa.
 
Viimeksi muokattu:

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Rusina sanoi:
..Eikös James Hunt vienyt mestaruuden 1976 McLarenillaan pisteen erolla Niki Laudaan?
----

Olihan tuo Stirling Moss ihan kohtuullinen menestyjä ilman mestaruutta: Neljä kertaa sijoittui kakkoseksi ja kolme kertaa kolmoseksi.
Kyllä : )
Oi James, sua kuinka palvonkaan.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
arzipuppy sanoi:
Kyllä : )
Oi James, sua kuinka palvonkaan.


Ferrarien sisäänajo hyytyi kylmässä

Ferrarilla autojen sisäänajo torstaina epäonnistui, kun Fioranossa oli nolla keli. Luca Badoerin piti kokeilla systeemit, mutta sää teki tepposet.

Näin autot rahdattiin Münchenin kautta Australiaan hieman epävarmoissa tunnelmissa.

TS
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
J.Hunt sanoi:


Ferrarien sisäänajo hyytyi kylmässä

Ferrarilla autojen sisäänajo torstaina epäonnistui, kun Fioranossa oli nolla keli. Luca Badoerin piti kokeilla systeemit, mutta sää teki tepposet.

Näin autot rahdattiin Münchenin kautta Australiaan hieman epävarmoissa tunnelmissa.

TS
Voi pahus.

Onpas taas muuten uutisointia!Melko jutustelevaa tyyliä.
 

Ukyo Katayama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
1339
J.Hunt sanoi:


Ferrarien sisäänajo hyytyi kylmässä

Ferrarilla autojen sisäänajo torstaina epäonnistui, kun Fioranossa oli nolla keli. Luca Badoerin piti kokeilla systeemit, mutta sää teki tepposet.

Näin autot rahdattiin Münchenin kautta Australiaan hieman epävarmoissa tunnelmissa.

TS
"Nolla keli". Voi vittu mikä "toimittaja" tämä Kulta :thumbdown
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Ukyo Katayama sanoi:
"Nolla keli". Voi vittu mikä "toimittaja" tämä Kulta :thumbdown
Niin, kyllähän moottorin sisäänajon pitäis periaatteessa onnistua ihan tehtaallakin? Vaikea kuvitella osia joita ei voisi esimerkiksi penkissä ajattaa.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
J.Hunt sanoi:
Niin, kyllähän moottorin sisäänajon pitäis periaatteessa onnistua ihan tehtaallakin? Vaikea kuvitella osia joita ei voisi esimerkiksi penkissä ajattaa.
Ei siihen vehkeeseen oikeen saa sitä perstuntumaa ellei sillä aja shakedownia...
Muuten eivät ajaisikaan. Ferrarille helppo kun avaa tehtaan ovet ja antaa mennä. Toro Rossohan veti Fioranossa rundit päivää aikaisemmin..

Sitä en tiedä miten kaikissa tallissa toi tehdään...
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös