Kimin jatkamisessa riittää neuvoteltavaa
Turun Sanomat, Montreal
HEIKKI KULTA
Kimi Räikkösen managerit neuvottelevat Ferrarin kanssa jatkosopimusta.
Torstain lehdistötilaisuudessa Kimi antoi ymmärtää, että ajaisi joko ensi vuoden loppuun tai sitten neljä vuotta. Siitä on helppo laskea, että mahdollinen uusi sopimus kattaisi kaudet 2010-11.
Maailmanmestari väitti, ettei ole tehnyt päätöstä uransa jatkamisesta. Millainen prosessi sellaisen päätöksen tekeminen sitten on? Päätätkö, että nyt aloitan miettimisen, jatkanko vai en?
- Kyllä sitä aina miettii, mitä tekisi. Nämä asiat riippuvat ihan siitä, millaisia sopimuksia olisi tarjolla. Siitä joko tykkää tai sitten haluaa tehdä jotain muuta.
Räikkönen korostaa Turun Sanomien haastattelussa, että pelkkä ajonautinto ei merkitse kaikkea.
- On se ajaminen aina hauskaa, mutta on siinä niin paljon muitakin asioita, jotka täytyy ottaa huomioon. Kun menee hyvin, tietysti se on kivaa. Mutta jos on joitakin asioita, joista ei tykkää tai joutuu tekemään jotain, josta ei tykkää, on loppupeleissä ihan sama, mitä itse ajamisesta miettii, Räikkönen taustoitti.
- En minä näitä lopettamisasioita ole miettinyt yhtään sen enempää kuin mitä pari vuotta sitten sanoin. Perusteet ovat ihan samat kuin silloinkin. Minulla on tämä sopimus ja katsotaan sitten, tuleeko uusi vai ei.
Kaksi odottaa Kimin uutista
Vesi kielellä Räikkösen mahdollista vetäytymistä odottavat sekä Robert Kubica että Fernando Alonso. Näiden taustajoukot ovat pitäneet huolen, että molempien halu Ferrarille on kaikkien tiedossa.
Ferrarin tallipäällikkö Stefano Domenicali haluaa jatkaa nimenomaan Räikkösen kanssa ja siinä on lähtökohdat, miten mestaritalli suunnittelee tulevaisuuttaan.