Lancer
Realisti
Hamilton Ferrarin testikuskiksi pelaamaan Pleikkaria!!! :eek!:Enteilee Räkän korvaamista KoSilla.
Hamilton Ferrarin testikuskiksi pelaamaan Pleikkaria!!! :eek!:Enteilee Räkän korvaamista KoSilla.
Joo, tää on kyllä helmiNyt alkaa separilla olla tatsi kohdallaan. Aika monella tasolla hauska tuo kommentti + lyhyt ja ytimekäs. Menee ehkä jaetulle ykkössijalle sen intialaisen leffan tekstityksen kanssa.
LähdeThe Finn, who scored his maiden win in Budapest three weeks ago, believes that while Hamilton is capable of taking the driver's title without assistance from his McLaren teammate, Raikkonen's job is score the maximum points he can and place as high as possible in the driver's standings.
Varkaat veivät Lewis Hamiltonin iPodin
Formula ykkösten MM-sarjaa johtavan Lewis Hamiltonin iPod-soitin päätyi hetkeksi pitkäkyntisten kynsiin Espanjassa viime viikonloppuna.
Vorot iskivät, kun Hamilton ja hänen naisystävänsä, Pussycat Dolls –bändin keulakuva, Nicole Scherzinger olivat lähdössä hotellista sunnuntaina.
Silminnäkijä kertoi The People –lehdelle, että varkaat pääsivät karkuun Hamiltonin henkivartijoilta, mutta joutuivat pudottamaan saaliinsa. Sportti.com
Viikon paras uutinen.
480 euron pääsyliput - ei vilaustakaan F1-autoista
23.08.2008 12:43
Valencian katuradalla ensimmäistä kertaa ajettavan Euroopan GP:n järjestelyissä oli perjantaina pieniä alkukankeuksia. Osa radalle saapuneista formulafaneista pettyi pahasti, kun T11- ja T18-katsomoiden joiltakin penkkiriveiltä ei nähnyt autoista vilaustakaan. Asiasta kertoi paikallinen Las Provincias -lehti.
Radalle oli turvallisuussyistä jouduttu rakentamaan korkeammat turva-aidat kuin järjestäjät olivat odottaneet. T11-katsomossa istuneiden fanien mukaan ylimmiltä penkkiriveiltä saattoi sentään nähdä vilauksen autojen takasiivistä. Liput katsomoihin maksoivat 420 ja 480 euroa.
Las Provincias -lehden mukaan osa katsojista protestoi tilannetta valtaamalla radan huoltotien ja heittämällä radalle esineitä. Jotkut olivat jopa tehneet ilmoituksen asiasta poliisille. Ratayhtiö on luvannut järjestää pettyneille katsojille paremmat paikat.
Miehen ilmestyminen sillan jälkeisen mutkan turva-alueelle perjantain harjoituksissa saattoi myös johtua järjestelyjen pettämisestä. AS-lehden mukaan mies sai porttikiellon radalle viikonlopuksi, mutta ratayhtiö ei ryhdy oikeustoimiin häntä kohtaan.
Vastoin joitakin ennakkotietoja Valencian kilpailu ei sittenkään ole loppuunmyyty, vaan pääsylippuja on edelleen saatavissa jopa sunnuntaiksi. Mustassa pörssissä lippuja on kaupattu jopa alehintaan.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2008/08/691364
Tavaraa tuntu radalla riittävän koko viikonlopun aikana muutenkin, ilman noita pettyneiden katsojien heittelyitäkin. Jotain muovipusseja näkys aina vähän väliä :thumbdownJotku on saanu vähän kehnot paikat
aki hintsa vakuutti maxin haastattelussa ennen kisaa molempien kuskien olevan täydessä iskussaHamiltonin niska oli pahassa krampissa, kisa oli jäädä ajamatta
Lewis Hamilton piteli harteitaan aika-ajojen jälkeen,
Valencia. Lewis Hamilton kasvatti johtoaan MM-sarjassa Valencia kisan toisella sijallaan. Britti on varmasti tyytyväinen tulokseensa, sillä koko hänen osallistuminen kisaan oli aivan hiuskarvan varassa.
Kisan jälkeen Hamilton kertoi, että hänellä on ollut influenssa ja niskakipuja. McLarenin lääkäri Aki Hintsa paljasti Helsingin Sanomille, että hän oli lauantaiaamuna jo lähes varma siitä, että Hamiltonin kisa jää väliin.
"Kello 6.30 aamulla oli sellainen tilanne, että Lewisin ajaminen tänä viikonloppuna näytti mahdottomalta", Hintsa kertoo.
"Niska meni pahaan spasmiin, siis kramppiin, joka ei laukea. Oli todellinen ihme, että Lewis pystyi osallistumaan aika-ajoon, ja kun se onnistui, olin todella tyytyväinen."
Hintsa pitää niskakramppia Hamiltonin flunssan seurannaisvaikutuksena. Lauantai-iltana tilanne alkoi lopulta helpottaa.
"Silloin tiesin, että tilanne on hallinnassa ja Lewis voi osallistua kisaan", Hintsa sanoo. "Ja maanantaina tilanne on jo kokonaan ohi."
Välillä on vissiin pakko valehdella jottei vastustaja saisi tietää heikkouksista. Paljon puhutaan mutta koskaan ei tiedä, kerrotaanko myös jotain.aki hintsa vakuutti maxin haastattelussa ennen kisaa molempien kuskien olevan täydessä iskussa
http://www.turunsanomat.fi/f1/?ts=1,3:2001:0:0,4:35:0:0:0;4:36:0:0:0;4:34:687:1:2008-08-24,104:34:560514,1:0:0:0:0:0:Felipe Massa näyttää Silverstonen mahalaskunsa jälkeen löytäneen sellaisen vauhdin, mihin Kimi Räikkönen ei pysty.
- Kieltämättä Felipe on ollut näissä kisoissa minua nopeampi, mutta kunhan saamme auton sellaiseksi kuin haluan, varmasti minunkin tulokseni muuttuvat. Jos jään aika-ajossa tuonne taakse, niin vaikeata se on tehdä mitään, maailmanmestari tuumaili.
- Viime vuonna oli vähän samat ongelmat. Loppupeleissä löysimme kuitenkin sellaiset säädöt, että rupesi tapahtumaan. Toivottavasti nytkin käy samalla lailla.
Monzan testeissä Räikkönen ajaa vain perjantaina. Felipe Massa testaa kaksi päivää ja ilmeisesti myös Andrea Bertolini käyttää yhden päivän testirajoituksen ulkopuolisesta kiintiöstä.
- Tiedämme kyllä, mitä tarvitsemme. Meillä on ideat testiin ja kunhan saamme säädöt toimimaan vähän paremmin, sen aika-ajovauhdinkin pitäisi kohentua.
Täytyy vaan toivoa että Massan kone kestää Belgiassa, muuten olis aika katastrofi Ferrarille :yuck:Ferrari ei pitänyt lupaustaan
25.8.2008 10:20
Ferrari-talli oli ennen Valencian kisaa vakuuttanut tehneensä kaiken sen eteen, ettei Felipe Massan autossa Unkarin kisassa esiintynyt moottorivika enää toistuisi. Tallin kisaennakossa ilmoitettiin, ettei ongelmia esiintyisi Valenciassa, mutta lupauksista huolimatta Kimi Räikkönen joutui keskeyttämään kuitenkin moottoririkkoon. Ferrarin teknisen puolen pomo Luca Baldisseri vahvisti tallin tiedotteessa, että alustavien tutkimusten perusteella Räikkösen moottori hajosi saman vian takia kuin Massan moottori Unkarissa.
Ferrari on luvannut tutkia Räikkösen moottorivian syyn perusteellisesti tulevalla viikolla. Tulevissa kisoissa Spassa ja Monzassa moottorit joutuvat koville, koska radat ovat erittäin nopeita, joten Ferrarilla lienee aihetta huoleen.
Valenciassa Räikkönen oli ainoa teknisen vian takia keskeyttänyt kuljettaja.
http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=134788
Ferrari harkitseekin käyttää mahdollisuutta vaihtaa kone ilman rangaistusta Felipelle Spassa.Täytyy vaan toivoa että Massan kone kestää Belgiassa, muuten olis aika katastrofi Ferrarille :yuck:
FM: Well, we need first of all to look at what had happened as I have no idea why Kimi blew an engine. We need to work very hard for the next race and we will see when it is important to use or not to use the joker if we really have a problem now.
Testipäivät on jaettu ennakkoon, viime testeissä Räikkönen testasi 2 päivää ja Massa vain yhden. On myös Räikkösen omaa kyvyttömyyttä se, että ei saa autoaan itselle sopivaksi, vaikka kautta on jo ajettu kohta ½ vuotta. Viimekaudesta puhumattakaan.
http://www.turunsanomat.fi/f1/?ts=1,3:2001:0:0,4:35:0:0:0;4:36:0:0:0;4:34:687:1:2008-08-24,104:34:560514,1:0:0:0:0:0:
Turun Sanomien mukaan ideat Kimin auton säätöjen suhteen Valencian fiaskon jälkeen ovat tarpeen. No se nyt on selvä ja seuraavat testit Monzassa. Ihmetyttää vaan se, että Kimi testaa yhden päivän ja Massa kaksi? Mitä helvettiä tämä taas oikein on? Muutoin jutussa toistuu kans jo jonkin aikaa kuultu sama levy, et alkaa kulkemaan kunhan säädöt saadaan kohdalleen. Tuskin viime kuukausien kehityskäyrän oikaisuun yksi päivä taas riittää. Optimismia oli jo ilmassa Valencian alla, mutta totuushan olikin ihan muualla. Jotenkin on sellainen epämukava fiilis tulossa automaattilausunnonkin perusteella, et ei tästä nyt taida tulla mitään tosiaan edes Spa:ssa. Optimismia kaivataan joo.
Tuskin se taito nyt mihinkään on yhtäkkiä kadonnut, kun homma McLarenilla kuitenkin toimi ihan mallikkaasti. Eiköhän kyse ole Ferrarin rakenteellisista ominaisuuksista, joita ei pelkillä säädöillä muuteta.Testipäivät on jaettu ennakkoon, viime testeissä Räikkönen testasi 2 päivää ja Massa vain yhden. On myös Räikkösen omaa kyvyttömyyttä se, että ei saa autoaan itselle sopivaksi, vaikka kautta on jo ajettu kohta ½ vuotta. Viimekaudesta puhumattakaan.
Saattaa olla niinkin toki, Räikkönenhän ei autoansa säädä. Toki rakenteelliset ongelmat luulisi poistuneen, kun Kimihän kehitti autoaan hänen mieleisekseen talvella, ei ole tainnut käydä niin.Tuskin se taito nyt mihinkään on yhtäkkiä kadonnut, kun homma McLarenilla kuitenkin toimi ihan mallikkaasti. Eiköhän kyse ole Ferrarin rakenteellisista ominaisuuksista, joita ei pelkillä säädöillä muuteta.
Joku voisi toisaalta myös kysyä, että eikö tässä ajassa luulisi lahjakkaan kaverin pystyä sopeutumaan hieman erilaiseenkin autoon? Ja toisaalta miksei ole pystynyt kehittämään autoa paremmin itselleen sopivaan suuntaan? Eivätkö nämä kaikki ole olennaisia taitoja huippukuskille F1:issä? Jos pelkkä kisassa kovaa ajaaminen on ainoa huippukuskin mittari, niin F1 on siihen kyllä väärä sarja.Tuskin se taito nyt mihinkään on yhtäkkiä kadonnut, kun homma McLarenilla kuitenkin toimi ihan mallikkaasti. Eiköhän kyse ole Ferrarin rakenteellisista ominaisuuksista, joita ei pelkillä säädöillä muuteta.