F1-tallit hyljeksivät GP2-mestaria
Formula ykkösten pikkuvelisarjan GP2:n tämänvuotinen mestari Giorgio Pantano on raivoissaan siitä, ettei hän ole saanut edes yhtään F1-testiä mestaruutensa seurauksena.
Pantanon taakse GP2:ssa jääneet Bruno Senna, Lucas di Grassi ja Sebastien Buemi ovat sen sijaan vahvasti mukana ensi kauden F1-kilpakuljettajan paikkoja jaettaessa.
- Tunnen täyttä välinpitämättömyyttä itseäni kohtaan, Pantano totesi Autosprint-lehden mukaan.
- Luen Sennasta ja Buemista, mutta mitä he ovat tehneet? Pantano ihmetteli.
Pantanon mielestä hänen ansiolistansa pitäisi riittää F1-paikkaan.
- Voitin kaksi kartingin maailmanmestaruutta, kolme Euroopan mestaruutta, kolme Italian mestaruutta, Saksan F3-sarjan sekä GP2-sarjan ja olin aina kärkipäässä F3000:ssa. Mutta nyt minulla ei ole F1-paikkaa. Onko tämä vitsi? Pantano ihmetteli.
Pantano ei kiinnosta F1-talleja, koska hänellä ei ole tuomisenaan sponsorirahaa ja ikääkin on jo 29 vuotta. Pantano sai F1-tilaisuutensa jo kaudella 2004 ajettuaan 14 GP-kisaa Jordan-tallissa, muttei onnistunut silloin avaamaan MM-pistetiliään.
- Rahasta on tulossa tärkein asia, jotta pääsee ajamaan kilpaa. Lahjakkuudella ei enää ole merkitystä. Mielestäni minä pystyisin ajamaan vielä 6-7 vuotta korkealla tasolla F1:ssä, Pantano totesi.